Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
^Joo ja varmasti kun on monta raskautta pienellä aikavälillä, vie palautuminen oman aikansa
 
Vähä myöhään tänne kirjoottelen...ehkä aika kullannut muistotkin jo. :D Mulla oli kyllä tikkiä monta... Mutta 3pv jälkeen synnytyksestä pystyin jo istua kohtuu hyvin. Toosan pyyhintää en harrastanu moneen aikaan...suihkuttelin vain. Pukamia tais tulla ku perset oli n viikon kipee. Mutta jo viikon jälkeen synnytyksestä olin jo lenkkipoluilla ihan täysin ja neuvolan tädit vähä toppuutteli, ku sanoin et tuolta alhaalta välillä lenkin päälle särki "levenneitä luita". :D Mutta koira kaipas liikuntaa ja teki mulleki hyvää ku pääsi pois tuvasta. :)
 
Kertokaas mulle onko normaalia oireilla voimakkaasti aina ennen menkkoja. Joulukuussa tulin kipeeksi ja luulin kohtutulehdukseksi, kävin näytillä ja sain 10pvä kuurin emätintulehdukseen. Viikon päästä kuurista alkoi menkat ja sit n pari viikkoa niiden loppumisesta alkoi oireet uudelleen ja pelkäsin tulehduksen uusineen. No, mitään ei ollut kun tk:ssa kävin. Nyt taas kun menkkojen pitäisi alkaa, on oireet taas samat. tuntuu että kuume nousee (oon kyllä ollut flunssassa nyt jonkin aikaa), on surkea olo ja maha ja lihakset kipeenä. Ylävatsa enemmän kipeänä, alavatsaa vähän nippailee välillä. Kuumetta ei kyllä ollu kun mittasin hetki sitten..kuinkahan kauan menkat voi olla sekaisin synnytyksen jälkeen? Kahdet vasta olleet, kuin kauan tämmösiä oireita voi vaan kotona katella?
 
Nooooh. Mulla tuli kolmet menkat miten sattuu... sitte ku lopetin kokonaan imettämisen niin nyt on kierrot normaalit. Menkat vaan kestää 7-8pv ja on ihan super runsaat. Mulla ei ole ollu mitään menkka kipuja ennen, eikä ole nytkään. Nyt en itte syö mitää hormoonia. Silloon ku söin pilleriä niin menkat kesti n 4pv.

Käy vaan lääkärillä niin monesti, et tajuavat laittaa sulle lähetteennaistentaudiille. En osaa auttaa, mutta ei normaaliltakaa kuulosta. Sappikiviä?öööö.... Niin no mullaki ajoittaista pirun kovaa kipua joskus koko vatsassa. Välillä ihan "supistuksien" tuntuusia... Mutta luulenpa vaan et mulla on ärtynysuoli ongelma ja riippuu mitä pistän suuhuni.
 
No minäki mietin että johtusko ruuasta mitä oon syöny. Oli melkein 3 vrk sen tuntunen maha niinku ois nyrkistä saanu. Vuoto alkoi tuosta ed kirjotuksesta seuraavana päivänä ja sitä seuraavana oli kipu poissa. Lieveni siis pikkuhiljaa ja lopulta hävisi. Ja siirtyi siis koko ajan alemmas. Että tiiä häntä. Jos ens kuussa vielä samanlaiset niin pojun 1v neuvolassa pitää sit mainita asiasta. Mulla kans ollu nyt aika runsas vuoto ja mulla aina kestänyt sen 7-8 päivää. No, kai ne joskus tasottuu :)
 
Takaisin
Top