Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Mulla kans jälkitarkastus vasta päivää ennen ku synnytyksestä 3kk. Täytyy vaan muistaa laittaa paprut heti kelaan, ettei jää tuet saamatta.
 
No pitihän sitä aikaa mennä siirtämään, huono tuuri!
Ensin th meinasi siirtää sen sinne kolmen viikon päähän, mitä pelkäsinkin. Siinä kun hetki joristiin ja hieman valitin huonoa tuuriani, hän tajusi katsoa että " hei kuule, täällä onkin jo ensi viikolle aika. Ilmeisesti juuri äskettäin vapautunut".. Onneksi sentään, ettei tarvitse enää kolmee viikkoa odotella! Tässä olen kyllä pessimistinä odotellut jo muutaman tunnin, milloin minulle soitetaan ja ilmoitetaan että oli päällekkäisbuukkaus (näin kävi ristiäispapin kanssa), aika ei ollutkaan varattavissa tms..
Ja ihmiset tuntuu kuvittelevan että haluan tuon tarkastuksen nyt jo mahd. nopeasti rahan takia. Tämäkin th sanoi että eihän tässä hätää, kun Kelalle on mennyt ilmoitus, että tarkastus on tulossa mutta näiden kesäsulkujen takia myöhemmin kuin mitä Kela vaatii. Myös se joka aikaisemmin yritti jo tätä aikaa siirtää oli tätä mieltä... Ehkä haluaisin vain tietää että kaikki on kunnossa jotta voin jatkaa normaalia elämää?!

Kyllä itsekin tottakai menen mieluummin tarkastukseen ilman menkkoja. Varsinkin nyt kun ei tarvinnut kuin viikolla siirtää.
 
Mulla oli jälkitarkastus viikko sitten. Limakalvot kuulemma siistit ja lääkäri neuvoi, että lantionpohjan lihaksia pitäisi tehdä puoli vuotta synnytyksestä.
Mulla on selkä kipeynyt poitsun kanniskelun takia. Näillä kuumilla helteillä ei oo jaksanut edes treenailla lihaksia kuntoon. Mulla on skolioosia selässä joten tää ongelma ei helpolla ratkea. Onks muille tullut selkävaivoja?
 
Mulla on kans alaselkä alkanut väsyä pojun painon noustessa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullakin selkä ottaa itseensä..pari kertaa menny jo niin etten oo oikee pystyny ees poikaa nostaa..hankala vaiva, kun tuntuu menevä aina sillo ku oon yksin..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt sitte, prkle! Tutkin oikein peilin kanssa alakertaa tuossa vkonloppuna ja tajusin, että mun toinen sisempi häppäri on aivan riekaleina! Siihen tuli pari tikkiä synnytyksessä, mutta se tikkaaja ei oo kyllä suorittanut ompeluajokorttia! Se häppäri on kuin kanttarellin reuna! Jumaleisson että nyppii!
 
Mulla on kans vähän ompelukset menny miten sattuu, peilillä en oo kurkannu mut sen kyllä tuntee. Ihanaa :Heartred

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä mullakin tuntuu vielä se kohta mihin pieni repeämä synnytyksessä tuli mutta uskoisin sen haihtuvan samallai kun epparikohdankin aikoinaan. Ja eipä tuo mun värkki kaunis ollut ennenkään saatikka parin synnytyksen jälkeen :grin
 
mulle sanoi kätilö laittaessaan ne pari tikkiä tän nelosen synnytyksen jälkeen et mut on omituisesti paikattu aiemmin eikä hän saa sitä sen kauniimmin laitettua. Kahdesti on tehty episiotomia ja repeytymääki on tullut. Aika röpelöä tuo oikean puolen reuna on, mutta pääasia on et siellä ei mikään vaivaa tai tunnu kurjalle
 
Onko teillä kellään todettu laskeumaa näin nuorna synnytysikäisnä naisna vielä? Tuntuu siltä, että jotain alapäässä pullistelee pöntöllä istuessa :angryEn tiiä, riittääkö tää mun nykyinen lihastreeni, pitää varmaan pistää geishakuulat hankintaan. En oo vielä valmis kokeilemaan mitään fysioterapiaa alapäähän.
 
^Mulla oli tollainen samanlainen tunne ja siitä jälkitarkastuksessa sanoin. Lääkäri totes, ettei ole laskeumaa ja laittoi mut ponnistamaan joka suunnasta. Totes, että ei tullu pissat hänen päälleen ja enempiä ei näy, joten ei ole. Vitsit ois ollu noloo jos ois lirahdukset roiskunu...
 
Apua. :D Totean vaan taas, että on tää aikamoista touhua. Jos sitä ennen ujosteli jossain gynellä käyntiä, niin nykyään ei juuri mikään enää yllätä.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
En älynnyt pyytää sitä testattavan, siinä ja oli niin paljon muutakin jännitettävää juttua. Lisäksi vielä pissaaminen tai pieraiseminen pöydällä olis ollut mulle varmaan vähän liikaa tuolla hetkellä. Toistaiseksi enemmän naurattaa vielä tämä karkailuhomma, mutta en tiiä riittääkö huumorintaju siihen, jos töissäkin kuset vielä lirahtaa housuun tai mikä vieläkin nolompaa, päästelen tahattomia törähdyksiä etu- tai takakautta :fart005 Ei kaikki nolostelu synnyttämiseen loppunut..
 
Mä en pyytänyt, kysyin vaan onko laskeumaa kun oli kummallinen tunne silloin. Mut mä en ois kans kestänyt, et jos ois päässy paukku tai pissa. Lääkärinainen oli aika ronski, mut tossa ammatissa pitää ollakin.
 
mulla on todettu lievä laskeuma, mutta mulla ei oo pissan karkailua eikä mitään tuntemuksia. Jos toosaani tirkistelen peilillä niin laskeuman näen kyllä.

kohdunsuu on siis alhaalla. Silti on ihan normaali nautinnollinen seksielämä ja kuukuppia pystyn käyttämään ja teen ihan tavallista lantionpohjalihasjumppaa. On myös sanottu et tilanne todennäköisesti korjaantuu kun keho saa palautua näistä tiheistä synnytyksistä.
 
^Mitenköhän kauan palautuminen kestää, onko sulle annettu siitä arviota? Mulla ei oo taas sitä laskeumaa, mut kyllä kovasti aivastaessa saattaa lirahtaa. Enää onneksi vähän kun oon saanut treenattua lantionpohjalihaksia.
 
ei mitään aika-arviota annettu.

ei oo tullu kysyttyä kuinka imetyshormonit vaikuttaa ja nopeutuuko palautuminen kun imetyksen lopettaa vai edistääkö imetys paremminkin sitä.

joidenkin tutkimusten mukaan keholla kestää jopa 6vuotta palautua raskaudesta. Mene ja tiedä näistä.
 
Ohop. Mä miettisin itse, että vuodessa ois varmaan suurimmat asiat palauduttava, toki synnytys on raju juttu ja voi useampi vuosikin mennä palautuessa. Veikkaisin näin. Imetys ainakin palauttaa kohdun toimintaa, joten voiskohan siitä olla johonkin muuhunkin. Uskoisin.
 
vielä tuntuu et alapään leikkaushaava/repeymä kipeytyy välillä, ja välillä nivuset kipeytyy kummallisesti, mut kaipa se johtuu synnytyksestä.
 
joo teoriassa aattelen et tuo vuosi on sellanen hyvä antaa itselleen aikaa ennen kuin "huolestuu". Mut mä oon 6vuoden sisällä ollut neljästi raskaana ja synnyttäny, niin oikeasti uskon palautumisessa menevän 2-3vuotta. Etenkin kun näiden pienimpien ikäero on se 1v2kk.
 
Takaisin
Top