Synnytyksestä palautuminen

Itsellä tuota paineentunnetta esikoisen jälkeen (eppari tehtiin). Ja alavatsakipuilua juurikin jalkeillaolon jälkeen. Kesti useamman kk:n, ehkä 6kk:n jälkeen pahin oli jo takana. Mutta oireilu paheni taas uuden raskauden aikana. Olen itse tuumaillut olevan lantionpohjanlihaksiin liittyvää. Uuden raskauden myötä oireiden pahetessa panostin lantionpohjanlihasten treenaukseen ja nyt (3vk) synnytyksestä (ei epparia) meinaa jopa treenaus unohtua, kun sen verran oireilu helpottanut. Pitäis kyllä muistaa silti treenata...
 
Jälkivuoto kesti ikuisuusen ja nyt kun siitä riesasta on päästy, niin valkovuotoa lorahtelee niinkuin loppuraskaudessa.. Vaippaostoksillehan tässä on pian mentävä. [emoji16]
 
Sama täällä! Just aattelin tulla tästä tänne valittamaan. Ehkä tää normalisoituu menkkakierron alettua. Mulla on myös ihan superkuivat limakalvot..melkein kirvelee pelkkä oleminen. Jotain vagisan-voidetta jaksoin jopa yhden kerran laittaa toissapäivänä..hoh hoijaa, tää itsestä huolehtiminen ei meinaa onnistua.
 
Uskaltauduin testaamaan tänään vatsalihaksia ja mitä sain makkaroiden alta tunnusteltua niin ne on palautuneet! :) Tein jo ekan joogatreenin sen kunniaksi (joka tietenkin keskeytyi vauvan itkuun)
 
Mä tein tänään 1,5tunnin vaunulenkin toisen koiran kanssa. Vauhti ei ollu mikää päätähuimaava juoksuaan aloittavan jälkikoiran kanssa mut ei se haitannut kun oli niin kiva ilma :)
Sain tänään hirveen syyllisyydentunne-kohtauksen kun imettäessä koira tuli lelun kanssa sohvan eteen ja tapitti mua suoraa silmiin et leikittäiskö?? Ja mää purskahdin itkuun ku tajusin et toi tissitakiainen on vieny aika paljon mun aikaa pois koirilta :sad001 kaipa se ajankäyttö tästä tasoittuu jossain vaiheessa..
Ja huomasin tänään et mulla toi navanalunen on vieläkin kipee. Ja edelleen siitä yhdestä kohdasta vaan. Ihan kummallinen tapaus :facepalm:
 
Tiedän tunteen Ninni, mä oon jo monet itkut itkeny ja yrittänyt selittää koirille, että rakastan niitä ihan ku ennenkin, nyt menee vaan hetki, että on taas enemmän aikaa. :D :D ja meillä kun ollaan tissillä lähes 24/7..
 
Mulla on sama tuon kissan kanssa. Teidän koirat vaan ei ilmeisesti oo hetkeen tekemässä pahojaan kun eivät saa huomiota? :/ Paha olen kun miettinyt että elo ois helpompaa ilman kissaa vaikka kissa on vauvan ottanut hienosti vastaan.
 
Mulla on sama tuon kissan kanssa. Teidän koirat vaan ei ilmeisesti oo hetkeen tekemässä pahojaan kun eivät saa huomiota? :/ Paha olen kun miettinyt että elo ois helpompaa ilman kissaa vaikka kissa on vauvan ottanut hienosti vastaan.
Minä yritän hellitellä kissoja aina kun vauva nukkuu :) mies onneksi ehtii enemmän noita huomioimaan. Ja kyllä me äiditkin sitten kun vauvat vähän kasvaa. Kissat sopeutuu yleensä hyvin :)
 
Luin noita viikonlopun juttuja ja kommentoin että multa loppui vuoto 3 viikon kohdalla. Ulostaessa tulee vähän verta paperiin mutta epäilisin sen olevan peräpukamasta? Lantionpohjan lihakset on aika höttöä. Välillä ollut sellanen tunne kun olis tamponi asetettuna silleen huonosti,tunne että jotain tipahtaa ulos tuolta alapäästä? Outoo. Eilen osteopaatti käsitteli vatsan kautta sellaisia lihaksia jotka on tuolla suolen takana ja stabilisoi lantiota. Kohtis hyvin olen mielestäni toipunut
 
Ei noi koirat mitää pahojaan tee. Ne vaa nukkuu ja välil pyytää leikkimään, tietenkin just silloin ku toi tissitakiainen on rinnalla :sorry:
Tänää meni totaalisesti hermo tohon ukkoon joka on nyt koko kaks viikkoo elänyt symbioosissa pleikkarin kanssa. Mä sit sanoin et ei se loma oo sitä varten et pelaa kokoajan. Et kotiakin vois hoitaa ilman et mun tarvii pyytää tai huomauttaa joka asiasta..:banghead: ehkä mä sit vaan oon kamala nalkuttava akka mut ei vaan aina jaksais...
 
Olenko mä ainut, jonka kengännumero on kasvanut? Prkl mitkään enää tunnu hyviltä eikä ole kyse turvotuksesta. Ottaa isosti pannuun, jos tämä on pysyvä muutos.
 
Kirpsu mun äidillä ja ystävällä raskaus muutti pysyvästi kengännumeroa... Eli voi olla pysyväkin muutos.
 
Voi elämän kevät, tämäkin vielä.. Huoh...Voi olla pikkusen hankalaa löytää sirot 42 korkkarit. Pitää vissiin lähteä johonkin transujen kauppaan..
 
Ihana! :D Mullakaan ei muutenkaan oo mitenkään pieni jalka ja just sovitin vuoden vanhoja korkkareita jalkaan ja kappas, ei mene päälle. Sunnuntaina olis ristiäiset. Meen varmaan kumppareilla. Nyt en ehdi lähdeä transukauppaan hakemaan uusia omaan siroon ilmeisesti nykyään neliykköseen... Conssit menee onneksi vanhassa koossa.
 
Mulla meni vanhat kprkkarit jalkaan mut kesken juhlien ne alko puristaa ihan vietävästi! Kauhee vesikello tuli isovarpaaseen.
 
Oh fffffuuck..itellä on nyt jo 42jalka..täytyykin koittaa noita korkkareita et mahtuuko. Tosin ei sen väliä jos ei mahdu ku ristiäiset on meillä kotona ja mulla on juhlavillasukat varalla :rolleyes: ja vois se mekko tulla jo postissa et olis jotai päällepantavaa..kummasti noi vanhat mekot on kutistunut vaatehuonees!!!
 
Ekat menkat (synnytyksestä pari vk vajaa 3kk) ja vuodan kun seula. Mitähän matskua sinne kohtuun on oikein jäänyt.. Ja mitähän jo valmiiksi matala hb tykkää..? Hidasta on kyllä tämä palautuminen. Kilot on jo lähtenyt ja ylikin, mutta kroppa on ihan eri mallinen. Tekis mieli lähtä juoksulenkeille, mutta alapäätä jomottaa edelleen..
 
Mulla oli kans tosi runsaat ekat menkat. Eikä palautuminen mitenkään huippua: Alavatsaan sattuu, jos yskii ja alaselkä on jatkuvasti kipeä. Maha ei ole palautunut ollenkaan hyvin ja pukamat vuotaa..eli kremppaa riittää. Virtsankarkailu jäi jo ekasta raskaudesta. Luulis naisen kropan kestävän paremmin näin luonnollisen jutun..toisaalta olisin varmaan kivikaudella kuollut siihen ekaan synnytykseen, joten ei olis jääny vaivoja valitettavaksi.
 
Takaisin
Top