Synnytyksestä palautuminen ja hormonitoiminnan tasaantuminen

sufi

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Omasta synnytyksestä on kulunut nyt jo reilut 6 viikkoa ja vointi alkaa olemaan aika normaali. Nyt on ihan viime viikkojen aikana tullut uutena esiin sellaista, että lonkissa tuntuu pistelyä ja kipuja kävellessä. Onko muilla ollut lantion alueella kipuja nimenomaan synnytyksen jälkeen? o_O

Minulla on myös vähän epäilystä, että kuukautiset olisivat alkaneet, voiko tämä olla tottakaan näin ajoissa? Varsinainen jälkivuoto loppui jo pari viikkoa sitten...
 
mulla tuntuu semmosta kummallista kiristystä kun olis joku liian iso rengas sisällä.en vaan tiä onko kyseessä lantioluut vai itte värkki vai mitä hittoo.jälkitarkastuksessa en tietty muistanu asiasta mainita kun ei just sillon tuntunu...o_O

eniten vituttaa tää jälkivuoto.kymmenes viikko kohta täynnä synnytyksestä,ja taas se alkaa uudestaan kun eka jo taas näytti siltä että loppuis.hajoo pää ihan oikeesti. :mad::sad001

olo on muutenkin aika persiöstä.hyvä jos suihkuun muka ehtii,kynnet laittamatta,tissit vuotaa,perse valuu verta,hikoiluttaa,tukka rasvanen ja malliton....ai että.on niin seksikäs olo että seuraavaa muksua voi alkaa yrittään ehkä about viiden vuoden päästä...

jostain syystä hirvee kauhukynnys joku seksin alottaminenkin.no tää vuoto ei muutenkaan houkuta kokeileen mut jotenkin jännittää enemmän kun teininä ekakerta.entä jos paikat on kun tuulitunneli?entä jos sattuu?entä jos sinne on jääny jotain tikkejä?sen jo tiän et lantionpohjan lihakset on sevverta paskana (ja lääkäri muuten sano,ettei ne kaikilla palaudu ikinä ennalleen :eek:) että orgasmi on ainakin ihan mieto entiseen verrattuna.jotta plää. :sad001

meen ihaileen vauvaa että tulis parempi mieli.
 
Kai se on aika normaalia, ettei synnytyksen jälkeen ole kovin hehkeä olo vähään aikaan. Toisaalta onneksi vauvaan keskittyessä ei omasta ulkonäöstä niin kamalasti välitäkään, kun on tärkeämpääkin tekemistä. :)

Mullakin on viime aikoina ollut sellainen olo, että saattaisi kuukautiset kohta alkaa. En tiedä kuinka todennäköistä tuo on, kun jälkivuotoa on edelleen (7 viikkoa synnytyksestä) ja yritän ainakin täysimettää. Itse elättelen toiveita, että ne ei ole oikeat menkat vaan jotain muuta post-synnytys tunnetta, mutta saapas nähdä.

Onko muilla vielä tässä vaiheessa jälkivuoto ihan tuoretta verta? Vuoto on siis jo aika niukkaa, mutta ihan punaista verta tulee silloin tällöin edelleen, ja mitä olen lukenut niin ei enää kai pitäisi tulla tuollaista vuotoa tässä vaiheessa. Pitää varmaan kysyä jälkitarkastuksessa.
 
Hormonitoimintaan liittyen, just sopivasti 3kk kunniaksi alkoi hiustenlähtö.
Toivottavasti ei kovin pahaksi kehittyisi.
Viimeksi aloin itkemään, kun en tiennyt että raskauden jälkeen saattaa joillakin olla tätä hiustenlähtöä ja silloin irtosi oikein kunnolla. Kaljuuntunut en kuitenkaan :)
 
Muutaman päivän oon itsekin havainnut hiustenlähtöä kun raskausaikana ja sen jälkeen vielä ei ole lähtenyt hiuksia nimeksikään. Kauan tätä mahtaa kestää? :confused: Kauan sulla meni Gemini?
 
Mulla on ollut niin huono tuuri menkkojen kanssa, että jokaisen synnytyksen jälkeen se pari viikkoa jälkivuotoa ja kuukakusi synnytyksestä ekat menkat :sad001 Nyt ensimmäistä kertaa maitoa tullut yli kuukauden, siis tulee edelleenkin ja täysimetyksellä mennään, mutta niin ne menkat sieltä vaan alkoi, vaikka ei kyllä olisi ollut tarvetta :sad001 Ja meillä seksielämäkin palautui taas kerran viikko synnytyksestä aika normaaliksi, mikä on kiva, kun viimeisinä kuukausina mies ei niin paljon saanutkaan :)
Tuota älytöntä hiustenlähtöä täällä ei onneksi ole ollut koskaan :) Toivottavasti ei tule nytkään :)
 
Mulla oli yhdet kuukautiset jo reilu kuukausi sitten, mutta seuraavia ei näy. Tuskin se hormonitoiminta siltä osin vielä täysin ennallaan on, kun täysimetyksellä mennään vielä (uusi raskaus ei mahdollinen). Ja hormonit myllertää muutenkin, kun hiuksia lähtee täälläkin kamalasti, hikoiluttaa ja kaiken lisäksi se hiki haiseekin ihan kamalalta. En oikein nauti nykyisestä olotilasta.
 
Seksiä viikko synnytyksestä! :eek: Meillä on ollut seksiä 3 kertaa synnytyksen jälkeen, ei ehdi ei jaksa. :grin

Mulla kans aikalailla 3 kk kunniaksi alkoi hiustenlähtö. Samaten hiki haisee kauheelle ja mulla esiintyy hikoilua ihan uusissa ruumiinosissa. o_O Ah ihana persehiki, kyllä on hehkeä olo...:rolleyes:
 
No kolmosen jälkeen minä olisin halunnut seksiä jo kaksi päivää synnytyksen jälkeen, mutta mies ei ollut valmis, joten silloinkin piti se viikko odottaa :) Mulla on jälkivuoto ollut aina todella niukkaa, että sekään ei olisi ollut este :) Mulla on paikat palautunut joka kerta todella nopeasti ja kolmosen jälkeen, kun synnytyssalista siirryyttiin osastolle pari tunta synnytyksn jälkeen, sanoin miehelle ja kätilölle että ei edes tunnu että olisi synnyttänyt, kun oli ihan normaali olo eikä missään tuntunut mitenkään erilaiselta :) Kyllä ne katsoi hieman pitkään :p
 
Viikko!!?? Sissus, meillä oli seksiä ekaa kertaa EILEN :D Ei sillä etteikö mieli olisi tehnyt jo sairaalassa (mäkin palauduin tosi nopeasti näistä kahdesta viimeisestä), mutta ei ole tehnyt mieli samaan aikaan tai ollaan oltu niin väsyneitä (lue, minä olen ollut), ettei ole jaksanut. Nyt alan olla taas oma itseni, kun en imetä ja lääkitys alkaa olla tasapainossa, niinjosko sitä seksiäkin olisi useammin :wink Mulla ei ole imetyksien aikana tehnyt muutenkaan mieli ollenkaa. On ollut miehelle ehkä aika rankkaa....
 
Jannina, viimeksi mulla sitä pahinta hiustenlähtöä kesti muutaman kuukauden :) Se oli sellaista, että joka suihkun jälkeen piti aina putsata tuo viemäri ritilä, ja muutenkin kun hiuksia haroi sormilla niin aina irtosi ihan kunnolla.

Mulla itselläni nyt viime viikolla alkoi..voisiko sanoa.. "kauhea panetus" ja yllätin miehen, kun tein aloitteet :grin
Yleensä hän tekee aloitteen, koska ehtii aina ensin, kun itse olen vasta kuulostelemassa omia fiiliksiä.
Ja sitten hän välillä kysyy, että miksi mä en koskaan tee aloitetta.. :rolleyes:
Mutta nuo halut kyllä vaihtelee itselläni aika paljon sen mukaan kuinka hyvältä oma kroppa tuntuu. Ja sanotaanhan sitä ovulaation lähettyvillä naisilla saattaa olla halut suurimmillaan.

Ekat menkat oli tuossa toissa viikolla. Saas nähdä tuleeko seuraavat kierron mukaan vai tarvitsenko taas e-pillerit avuksi.
Vieläkään en ole kyllä ihan varma, että otanko samat pillerit käyttöön vai kokeilisiko tällä kertaa jotain muuta ehkäisyä..
 
Muokattu viimeksi:
Ja mulla meni 8½ viikkoa, kun ekan kerran harrastettiin. Halusin että jälkivuoto on kokonaan loppunut että tulehdusriski pysyisi pienempänä :)
 
Mulla alkoi hiustenlähtö suurin piirtein silloin kun poitsu oli 3 kk. Nyt 4,5 kk kohdalla edelleen lähtee hiuksia... Ei niin paljon, että tarvitsisi tukkeutuneita viemäreitä availla jatkuvasti, mutta on tämä silti todella ärsyttävää... Muutenkin ilmeisesti hormonitoiminnassa on jotain muutosta meneillään, kun on tullut näppylöitä naamaan. Ei sekään ole kivaa. :p
 
Mullakin tuli näppyjä naamaan, hiki haisi ja hiukset rasvoittui tässä pari kuukautta synnytyksen jälkeen.... not cool. Mutta se taisi mennä ohi? Tein jo raskaustestinkin kun ihmettelin, ettei näppyjä enää tulekaan (kärsin siis tästä jo ennen raskautumista, eli ns. normaalitila minulla valitettavasti), mutta en ollut onneksi siunautuneessa tilassa. Mietin, että ehkä imetys vielä vähän auttaa noissa hormoniongelmissa. :) Toisaalta sitten imetys tuntuu myös vievän kaikki halut makuuhuoneen puolella, mikä vähän säälittää miehen puolesta ja ei se mullekaan mitenkään kivaa ole.

Hiustenlähtöä odotan suorastaan innolla, sillä mun hiukset on niin raskaat muutenkin. Ne on kyllä oikeastaan jo jonkin verran ohentuneet nyt 3kk synnytyksestä.
 
Mulla ei ole hiustenlähtöä tullut vieläkään, mutta hiukset tuntuvat jotenkin elottomilta ja kuivilta. iho mulla on ollut herkempi kuin aiemmin, ihan heti plussauksesta lähtien. Saa nähdä mihin se tästä päättyy.

Kuukautisia ei ole näkynyt, vaikka semmoisia tuntemuksia on ollut välillä. Kävin muuten pari viikkoa sitten papassa, hippasen vajaa 3 kk synnytyksen jälkeen. Oli aika hitsin kivulias kokemus, en suosittele :D
 
Takaisin
Top