Synnytyksen jälkeisiä kuulumisia :)

Kokeilin kesken synnytystä vauvan päälakea, mut silti tuntuu hullulta, et tuo vauva tuossa on minun mahasta tullut.. Entä jos tämä onkin megaluokan huijaus ja kätilö vain nosti pöydän alta olevasta salaluukusta vauvan :D
Joo mäkin kokeilin mut on toi lapsen saaminen vaan niin käsittämätön ihme!
 
Kokeilin kesken synnytystä vauvan päälakea, mut silti tuntuu hullulta, et tuo vauva tuossa on minun mahasta tullut.. Entä jos tämä onkin megaluokan huijaus ja kätilö vain nosti pöydän alta olevasta salaluukusta vauvan :D
Mulla ihan sama tuntuma edelleen näin lähes kolme viikkoa myöhemmin, ehkä sen takia kun ponnistusvaihe ja se ulostulo ei tuntunu missään. :shy: Tuntuu enemmänki siltä, että tuo tyyppi on vaan tupsahtanu jostaki tänne, vähän niin kuin kaikki koirat on pentuna tulleet.. :smiley-ashamed005

Jotenki muutenki tosi hankala kyllä kuvailla tuntemuksia tuota pientä miestä kohtaan, kun moni kaveri kysyny, että miltä nyt tuntuu olla äiti. No ei miltään? :rolleyes:Siis tokikin se on hirmu rakas ja eletään mukavassa ja mutkattomassa symbioosissa, mutta ei mulla (edelleenkään) mitään vauvahuumaa ole tai tunnetta, että olisin onneni kukkuloilla vaan enemmänki niin, että tuo pätkä tuli täydentään meän jo ennestään hyvää elämää. :) Oon muutenki peruspositiivinen ja lähes aina hyvällä tuulella, joten samalla lailla jatketaan eteenpäin sillä erolla, että nyt vaan luonnollisesti mennään puolmetrisen ehdoilla ja se kuuluu asiaan.
 
Mulla ihan sama tuntuma edelleen näin lähes kolme viikkoa myöhemmin, ehkä sen takia kun ponnistusvaihe ja se ulostulo ei tuntunu missään. :shy: Tuntuu enemmänki siltä, että tuo tyyppi on vaan tupsahtanu jostaki tänne, vähän niin kuin kaikki koirat on pentuna tulleet.. :smiley-ashamed005

Jotenki muutenki tosi hankala kyllä kuvailla tuntemuksia tuota pientä miestä kohtaan, kun moni kaveri kysyny, että miltä nyt tuntuu olla äiti. No ei miltään? :rolleyes:Siis tokikin se on hirmu rakas ja eletään mukavassa ja mutkattomassa symbioosissa, mutta ei mulla (edelleenkään) mitään vauvahuumaa ole tai tunnetta, että olisin onneni kukkuloilla vaan enemmänki niin, että tuo pätkä tuli täydentään meän jo ennestään hyvää elämää. :) Oon muutenki peruspositiivinen ja lähes aina hyvällä tuulella, joten samalla lailla jatketaan eteenpäin sillä erolla, että nyt vaan luonnollisesti mennään puolmetrisen ehdoilla ja se kuuluu asiaan.
Uu jes! Oon oottanu et joku olis samaa mieltä.. Ehkä salasella tästä aiemmin kyselinkin et mitä hittoa tollaseen kysymykseen kuuluu vastaa et mitä ne ihmiset haluaa oikeen kuulla?! Kun ei tunnu erilaiselta vaikka tottakai hirveästi rakastan :)
 
PANIIKKI! Imetin poikaa tänään ja tuntia myöhemmin aloin korkeessa kuumeessa oksentaa. Oon ihan paniikissa, että oon tuominnu meidän pienen keskosen kuolemaan, jos tää on tarttunut.
 
Voi ei, varmasti huolettaa. :sorry: Mutta tuskin on vauvaan tarttunu pöpöt, varmasti kuitenkin olet käsihygieniaa normaalisti noudattanut kun olet vauvateholla käynyt eikä vattatauti äidinmaidosta tartu. Jaksamisia sinne.
 
PANIIKKI! Imetin poikaa tänään ja tuntia myöhemmin aloin korkeessa kuumeessa oksentaa. Oon ihan paniikissa, että oon tuominnu meidän pienen keskosen kuolemaan, jos tää on tarttunut.
Ei ois rintatulehdus? Siinä nousee tosi kova kuume ja viel todella nopeasti? Äidin keho tuottaa vasta aineita kunnon kipeä joita vauva saa maidosta. Lepäile nyt vaan ja tervehdy rauhassa. Jaksamisia :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
^ Totta muuten tuokin. Ite automaattisesti noroa ajattelin, sitä kun on ainakin täällä päin paljon liikkeellä. :sad001
 
Mun vauva on kohta kolmeviikkoinen ja nyt tullut olo että se kasvaa liian nopeasti. Pian se jo kävelee, menee kouluun ja muuttaa pois kotoa! Lisäksi on tullut olo että haluan uudestaan synnyttämään! Enkö enää koskaan saa kokea sitä jännitystä ja ihmetystä? Meille ei siis ole kolmatta tulossa enää, tuntuu haikealta etten enää koskaan pääse kokemaan näitä hormoonihuuruisia tunteita. Pitäs vaan malttaa nauttia nyt!

Mies ja esikoinen on olleet yön yli pois kotoa ja olen päässyt pesimään vauvan kanssa kahdestaan oikeen kunnolla. Siitä varmaan nämä tunteet johtuu. Nauttikaa te joilla on esikoinen nyt käsissänne! Seuraavien lasten kanssa pesiminen ei enää onnistu samanlailla, kun vanhemmat lapset tarvitsevat huomiota myös.
 
Ihana olla kotona pikkunyytin kanssa, vaikka ihan samalla tavalla ei voi olla "rauhassa" kun esikoinenkin tarvitsee huomiota - ja haluan antaa hänelle sitä. Vähän ristiriitainen olotila, kun haluaisi touhottaa toisenkin kanssa mutta on kiinni imetyksessä.
 
Onkos muut kuumeilleet maidonnoususta/maidon lisätilauksesta? Meillä on nyt muutamana iltana litkitty aika huolella ja tiheästi, ja tänä aamuna kun heräilin, ihmettelin kun lihakset olivat kipeänä ja vähän myöhemmin sitten pitikin peittoa tiukemmin vetää ympärille. 37,5 astetta oli lämpöä/kuumetta. :sour: Ekaks mietiskelin että onnistuinko rintatulehduksen viikonlopun t-paitailulla saamaan, mutta rinnat ei kyllä ole kipeät. Äiti on jaksanu joka kerta jutellessa rintatulehduksella pelotella ja hänen puheidensa perusteella jos olisin sen saanut, niin sitä ei voisi olla huomaamatta..?

Flunssaa ei ole eikä muitakaan vaivoja, joten hormonien piikkiin pistin. :rolleyes:
 
Tiehyttukos oireilee kevyellä kuumeella. Jos rinnoista löytyy pienikin kipeä kohta, voi kyseessä olla pieni tukos, joka aiheuttaa kuumeen. Lähtee imettämällä pois, vauvan leuka kipeää kohtaa kohti (aikamoista akrobatiaa jos tukos hankalassa paikassa :D).
 
No ehkä pieni kipeähkö kohta nännin vasemman vieressä on. Josko siis tuollainen tukos on. Kiitos vinkistä Pihla! :) Auttaakohan lämpimässä suihkussa hierominen myös? Normaalisti olen syöttänytkin kyllä ja aika hyvin kyllä on sylissä syödessä leuka tuossa kohdassa.
 
Mulla maidonnoustessa aina tullut lämpöä. Osastolla aina mitattu ja ollut yli 37, ja hoitajat sanoneet että maidonnoususta johtuu. Ei mulla kyllä muistaakseni muita oireita ollut.
 
Joo toki voi kuumeilu johtua ihan maidonnnousustakin. Mutta kannattaa olla tarkkana niiden tukosten kanssa, ettei äidy tulehdukseksi. Myös se hierominen/lypsäminen ja lämpö voi auttaa. Mulla tuli tukoksia aika helposti, riitti että imetin yhden imetyksen vaikka liian kireällä kaula-aukolla, jolloin rintaan kohdistunut pieni painauma sai tukoksen aikaan ja pian olikin kipeä olo. Siihen tosiaan auttoi lämpö, hierominen ja imetys/pumppaus.
 
Kirjoitinkin jo tuolla toisella puolella, mutta haluan vinkata yleiselle puolelle kans.

Hesarissa oli juttu miten "trampoliini nainen" (ei siis oikeasti) oli synnyttänyt ja kärsi virtsankarkailusta. Hän mietti mitä lantionpohjaliikkeitä voisi treenata rakastamallaan trampoliinilla - ja nettihesarissa on siitä video. Kokeilin trampoliinilla eilen ja vitsi kuinka kivaa - ja tehokasta - trampoliinilla oli. En kylläkään lentänyt ilmaan yhtä korkealle kuin nainen videossa, mutta mulla oli taatusti leveämpi hymy.
 
Takaisin
Top