Synnytyksen jälkeen..

Annastiina86

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko täällä kenelläkään muulla jo mielessä aika synnytyksen jälkeen?
Haaveita tai toiveita mitä teette kun vauva on saatu maailmaan.. ?
En ole erityisemmin kärsinyt tästä raskaudesta, olen jaksanut mennä vähän liikaakin hetkittäin, mutta silti minulla on jo pitkä lista asioita jotka toteutan kun vauva on maailmassa! :D
Mm;
-nukun mahallaan!!! Oli tissit kuinka isot vain niin änkeän itseni mahalleen!!
-juon lasin valkoviiniä pitkän ja VAUHDIKKAAN kävelylenkin jälkeen!

Tässä ehkä kaksi nyt eniten mielessä olevaa kun kyljet on aamuisin tosi kipeät ja kävely on aika vaappumista.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eli tänne saa siis miettiä asioita, joista haaveilee synnytyksen jälkeen?
Ei niinkään jutustelua siitä käytännön arjesta...? Sitä ei osaa vielä ajatella :grin

Mä haaveilen siitä, että saan istua terassilla tai paljussa lämpimänä kesäiltana ja juoda kylmää siideriä :rolleyes: Tosin sellaisia hetkiä tuskin monia tulee tänä kesänä, mutta silti :p
Ja odotan sitä, kun saan taas itse ajeltua alapääkarvani, leikattua varpaankynteni (mies on nyt molemmat kertaalleen hoitanut), saan sukat ja kengät jalkaan ilman jumalatonta ähinää ja puhinaa... ja jaksan ja pystyn taas kumartelemaan esim. kukkapenkkien kimpussa.
Odotan myös sitä, kun nivusiin ei enää satu ja jalat eivät ole näin jumalattoman turvonneet ja kipeät.

Sellaiset nyt ekana tuli mieleen :)
 
Hah, totta, mäkin voisin haluta sellaiset äidin varpajaiset...:dance011
Vaikka enpä mä nyt viimeiseen pariin vuoteen mikään kauhean innostunut juhlija ole ollutkaan, niin voisi silti olla ihan kivaa.
 
Pommiina mä oon kanssa alkanu haaveilemaan tupakasta! Ja karpalo lonkerosta, oikeen kylmästä sellasesta! NAM! :p

En tiedä kuuluuko tää kysymys nyt varsinaisesti tänne mutta ollaan miehen kanssa haaveiltu että viedään vauva Espanjan sukulaisille näytille joskus loka-joulukuussa jolloin mies pitäisi isyysvapaata, eli 3-5kk ikäisenä, onko kellään kokemusta näin pienen kanssa matkustamisesta? :rolleyes:
 
Elokuussa saa luvan olla vielä tosi hienot ilmat ja lämmintä, koska pyysin vauvalahjaksi viskipullon ja aion viettää sen kanssa laatuaikaa omalla terassilla löhöten :grin
"Varpajaiset" sitte kans varmaan myöhemmin, likkaporukalla niinku "vanhaan hyvään aikaan"!
 
Sitä, että saa nukkua mahallaan. Tai ylipäätänsä nukkua ilman, että täytyy käydä vessassa kolme kertaa yössä.

Normaalia arkea ilman kaikkia näitä fyysisiä vaivoja! Juoksemista ja hikiurheilua.
 
Mä olen aina ollu sitä mieltä et ei ne varpajaiset todellakaan oo mikään isän yksinoikeus, miks ihmeessä isän pitäs päästä vaan juhliin vauvan syntymää varsinkin kun äiti sen isoimman työn tässä kaikessa tekee!
 
Pauski, Joo kuule ja sitä himoo ei yhtään helpota se kun ilmat lämpenee ja aurinko porottaa.. :rolleyes:
 
pauski, itsellä nyt ei siis mitään kokemusta ole pienen vauvan kanssa matkustamisesta,
mutta täällä on siitä hiukan käyty keskustelua:
http://forum.vau.fi/threads/kaukolomalle-pienen-vauvan-kanssa.1578159/#post-678030

Itsekin olen alkanut haaveilemaan, josko lähdettäisiin jollekin pienelle etelän reissulle kun lapsi olisi joku 3-5kk ikäinen :rolleyes: Safkat olisi (toivottavasti) omasta takaa mukana, ja tyyppi ei vielä liiku mihinkään niin ei tarvitse vahtia.
 
Mä olen aina ollu sitä mieltä et ei ne varpajaiset todellakaan oo mikään isän yksinoikeus, miks ihmeessä isän pitäs päästä vaan juhliin vauvan syntymää varsinkin kun äiti sen isoimman työn tässä kaikessa tekee!

Meillä mies vähä vinoili, että hänpä pääsee kaljotteleen sit ku mä oon sairaalassa, totestin vaan et joo iha rauhas, mut turha kuvitella että minä istusin elämäni kaikki seuraavat viikonloput kotona, tyttöjen varpajaiset on todellaki myös tulossa ja vauvanhoitovuoro on varattu miehelle :grin
 
Pommiina Joo ei helpota yhtää, oli pakko käydä heittämässä tuhkis takapihalta roskikseen ku meinasin ottaa jämät yli puolen vuoden takaa YÖK! :grin

Kiitti Martuti sitä reissua vois tosissaan vaikka harkitakkin, oon tähän asti tyrmänny koko ajatuksen. Mallorcalle on halpoja lentojakin, jonku viikon reissun jos tekisi. Ei tartteis hotellissakaa majailla vaan päästäis miehen mummolle tai tädeille yöksi. Heille kun olis tosi tärkeetä saada nähdä tyttö vauva ikäisenä myöskin :)
 
Miu, Hahaa todellakin! Mä oon kans tehny ukolle sen asian selväks jo aikaa sitten ja se ny varmasti oli ihan tietonenkin siitä, mut tuntien.. :grin

Mut en tiiä, toi ukko on kyl muutenki vähä sellanen et must tuntuu että se oikeen oottaa niitä hetkiä et pääsee viettään poitsun kans kaksinkin aikaa, kun se puhuu vähän väliä silleen et joo sä saat sit ihan vapaasti käydä likkojen kans ulkona et hän touhuu kyl mielellään vauvan kans, ihanasti aateltu tietty mut turha luulo et musta ny jatkuvasti eroon pääsee.. :wink
 
Musta toi matka ajatus kuulostaa ihanalta, ja jotenkin voisin kuvitella et pienen vauvan kans se kävis paljon helpommin kun sit taas sen ikäsen kans joka rupee jo paljo liikkuun sun muuta.. :)
 
Matkustamisesta vielä se, että vaikea toisaalta etukäteen tietää, kuinka "helppo" lapsi tulee olemaan. Että onko kovin masukipuinen, itkuinen, muuten sairasteleva... että miten nukkuu yms. että onko sitten oikeasti sen suhteen kovin "helppoa" olla poissa kotoa, ihmisten ilmoilla... että kuinka paljon sitä sitten itse oikeasti pystyy matkalla rentoutumaan. Ja lämpimään maahan matkustettaessa pitää ottaa huomioon vauvan suojaaminen auringolta (aurinkovoiteita ei saa käyttää, vaan täytyy siis vatteilla ja esim. uv-teltalla tai aurinkovarjolla suojata lapsi).
 
No joo se on kyl totta et jos vauva on sellanen et huutaa tyyliin 24/7 niin ei ole kyl puhettakaan hyvästä reissusta kun se kotona oleminenkaan ei tuolloin oo mitään luksusta.. :grin Mut nyt lähinnä aattelin et jos on ihan perustyytyväinen vauva niin voisin kyl hyvin ite kuvitella lähteväni reissuun ton ikäsen vauvan kans. :) Senhän näkee vasta sitten mikä tilanne on..
 
^ Joo en mäkään koliikki vauvan kanssa mihkään lähtis, puistattaa pelkkä ajatus :D Mut jos on perus tyytyväinen vauva niin sit taidetaan lähteä sukuloimaan, siellä onneks YLI INKOKKAITA vauvan kanniskelijoita riittää. Ja tuo vauvan suojaaminen on myös aika tuttua, samanlailla kun täällä suomessakin suojattava kuumina aikoina :) Mies tuli tossa ruokkikselle ja kerroin sille et voitais sitä vauvan kanssa reissuun lähtemistä harkita, nyt se olis lähtemässä sinne syyskuun ekalla viikolla jollon sen vanhemmatki on siellä reissussa myös, joo.o reilun kuukauden vanhan kanssa :grin
 
Mä oon ollu reissussa missä oli tuommoinen pieni taapero mukana ja omaksi mielipiteeksi jäi se, että tuon ikäinen lapsi todella on sitä helpointa matkaseuraa!! Ihan mihinkään 40 asteen helteeseen en ehkä lähtisi, koska pelkään kaikenmaailman kuivumisia yms, mutta suomen kesän kaltaiset olosuhteet olis ihan jees!
Jos rahapolitiikka antaa periksi niin me varmaankin lähdetään heti kaikkien tarvittavien rokotusten jälkeen siskon ulkomaille!
 
Ja siis käytännön arki... MITÄ SE ON??? :anyone:grin Saattaa ainakin tätä neitosta lyödä aika pahasti silmille kun "se" alkaa.. :Heartbigred
 
Jos meillä kaikki menee hyvin ja muutenkin mallikkaasti,niin lähdetään lokakuussa kolmestaan (minä, mieheni ja ötökkä) äkkilähdöllä johonkin lämpimään viikoksi. Tuolloin ötökkä olisi päälle 3kk vanha..Tämä siis haave,mutta katotaan kuinka se tulee onnistumaan. ruokinta olisi ratkaistu silloin vielä imettämällä,ja vauva kulkisi matkarattaissa kaukalossaan ja rintarepussa mukana.

Niin ja odotan myös kylmää karpalo-lonkeroa jäillä!

Myös olisi ihanaa taipua ilman,että ähisee ja puhisee ja on hankalaaa,sama koskee myös sohvalta nousemista...
 
Takaisin
Top