Synnytyksen ennusmerkit

Adara

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olis kiva kuulla (itse kun olen kovasti yrittänyt seurailla itseäni), onko muilla ollut jotain ennusmerkkejä ennen synnytystä. Toki nämä perinteiset limatulpat sun muut, mutta myös "uskomuksia", esim. ylähuulen turpoaminen tai nenän leveneminen.
 
Noo, en tiijä liekkö ollu joku ennusmerkki, mutta jouluaattona kasvoihini nousi punainen ihottuma poskien kohdalle. Joulupäivän aamuna meni lapsivesi ja poika oli maailmassa 26. päivä. Ihottuma hävisi heti kun lapsivesi meni.

emoticon emoticon
 
Pitää itse kokeilla laittaa viesti tähän, kun näkyy että mussuli ois tähän kirjoittanut, mutta itse viestiä en näe. emoticon
 
mäkin oon miettiny näitä. Joku sanoo et edellisenä päivänä on ihan tosi väsynyt ja joku taas sanoo että tulee hirvee energia piikki..et ota tuosta nyt sit selvää.. Sit kuulemma se mahan toimii tosi sutjakkaasti.. Ja neuvola täti sano että koiran omistajat on kuulemma ihmetelly ku koirat on ruvennu seuraamaan joka paikkaan ennen synnytystä. Et ne muka haistais sen...täytyy tutkia noita karvakasoja pitääkö paikkaansa, ei ne vielä ainakaan oo kiinnostunu..
 
Me näitä miehen kanssa yks ilta googleteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että melkein mikä tahansa voi olla merkki synnytyksestä. Ja että ne monet merkit on ihan tavallisia asioita. Olennaista oli se, että tapahtui jokin muutos normaalitilaan (esim. aiemmin hyvä ruokahalua katoaa tai toisinpäin). Ja mies on jostain syystä saanut myös päähänsä, että selkäsärky on merkki lähestyvästä synnytyksestä. :D

Täällä ei oo kyllä mitään merkkejä havaittavissa mistään. emoticon
 
Selkäsärky onkin mainittu monessa paikassa ennusmerkiksi, mutta myös semmoisessa muodossa että on pari viikkoa kuukautiskipujen kaltaista jomotusta alaselässä.... Itsellä kun on tuo selkä ollut rikki nyt yli vuoden niin koitappa siitä saada ennusmerkkejä ;)

Tosin nyt on ollut muutaman päivän paljon kipeempi selkä kuin pitkään aikaan,  joten ilmiselvästi ennusmerkki siitä että vauva syntyy seuraavien 4 viikon kuluessa
emoticon
 
meillä koirat on seurannut jaloissa jo 8 vuotta emoticon ja käyvät välillä enempi hermoillekin, kun ovat aina jaloissa. Mut teen sitten mitä vaan, niin vähintään yksi aina messissä ( nuorin tunkee myös vessaan). Tänään siivoilin lastenhuonetta, niin kaikki makasivat käytävällä kulkureitillä. "Vahtasivat" sitä, että kuka lähtee heidän kanssa lenkille... vaikkei kukaan ollut siihen aikaan vielä mihinkään menossakaan.
Tämä ärsyttävä seuraaminen tulee myös siitä, kun aktiviiteetti vähänee (harrastukset tauolla sään, levon tai sairastamisen vuoksi) Mut noihan on paimenia, joten niiden kuuluukin kai pysyä lauman mukana ;)
 
Mitenkäs muuten teillä nuo vauvan liikkeet synnytystä lähestyttäessä? Eli ovatko selkeästi vähentyneet vai onko meuhkaamista ollut entiseen malliin, kenties jopa enemmän?

Mulla välillä tuntuu että liikkeet olisi vähän rauhoittuneet, mutta sitten taas kohta ajattelen että samalla lailla se taitaa siellä möyriä kuin ennenkin, että ota siitä sitten selvää.
 
Täällä ainaki liikkeet vähentyneet. Muutaman kerran päivässä saattaa työntää pyllyä navan kohdalta tai suoristaa jalkoja.
Välillä oikeen haasteellista saada liikelaskentaa suoritettua ku muksu ei suostu liikkuu.

Mistä muuten erottaa vetisen valkovuodon ja lapsiveden?
Täällä on kolme päivää vihlonu alapäätä, iltasin supistellu ja selkää särkeny ja tänään pari kertaa tiputtanu ruokalusikallisen verran tosi vetistä, melkeen läpikuultavaa vuotoa..
 
Labitsi, ei sitä vissiin pysty ite oikein erottamaan mitenkään, pitäis käyä testaamassa siellä synnärillä - millä testillä ne nyt sitä testasikaan, enmuista... Eli jos tolleen jatkuvasti tiputtelee ruokalusikallisia niin kantsii käyä varmistaan tihkuttaako siellä lapsivesi.

Tää vauva ei siis ole vielä ymmärtänyt rauhoittua omaa syntymäänsä varten. Kauheat iltajumpat menossa, päivisin hän on kyllä aiempaa rauhallisempi.
 
Sadepilvi ja Labitsi lapsivesi on hieman vaaleanpunaista huomaa kyllä eron kun sitä tulee. Itsellä oli viimmeisten raskausviikkojen ajan pikkuhousun suoja koko ajan. Mulla meni lapsivettä kotona niin huomasin kyllä eron.
 
Synnytyksen ennusmerkit, ja ketunleivät sanon minä! emoticon
Kyttäsin kaikkea mahdollista, mistä tietäis synnytyksen olevan lähellä mutta lopulta synnytyssupparit ilmestyivät kuin tyhjästä ja se oli sitten menoa. Mulla ei kyllä oikeasti ollut mitään selkeää merkkiä siitä, että kohta ollaan menossa. Tosin en ollut syönyt juuri mitään aamupäivällä ennen synnytyksen käynnistymistä eli ehkä ruokahaluttomuus saattoi olla "oire". Ja sitten tietynlainen turhautuminen ja kiukku. Tai sitten ne oli vaan sattumaa.
 
Täällä kanssa odotellaan innolla H-hetkeä. Tuntuu, että kaikki kyselee, että jokos on ollut tuntemuksia. Ööö, ja minkähänlaisia tuntemuksia pitäisi olla?! Siihen sitten saan vastauksena, että kyllä sen sitten tietää, kun aika koittaa. 
Ja näin mäkin uskon. Eli odotellaan rauhassa ja kyllä se luonto sitten ilmoittaa, kun aika koittaa. 
 
Mulla oli päivää aikaisemmin ihan julmettu päänsärky joka ei hellittänyt millään. Kaveri synnytti kaksi päivää ennen minua ja hällä oli kans ollut kova päänsärky päivää ennen...

Limatulppaa tuli myös silloin edeltävänä yönä; ihan selkeästi geelimäisiä kirkkaita paakkuja. Lapsivettä alkoi tulla lähtöaamuna, oli tosiaankin punertavaa ja alkoi n. pari tuntia ennen kuin hulahti kunnolla.

Selkää särki edellisenä iltana kovemmin ja tuntui siis siltä että menkat on alkamassa.
 
Oih, voiskohan nyt sit tosiaan olla, että jotain alkais tapahtumaan. Mulla tossa joku puolisentuntia sitten alkoi särkeä selkää (alaselkää) ja mulla kun ei oo koko raskauden aikana särkeny selkää ollenkaan niin niin...en taas haluais liikaa innostua mutta pakkohan se on jos se nyt tästä vaikka starttais =))
 
Takaisin
Top