Synnyttäneet --40+++

Tähti, tuo ilmoitusaika 2kk lukee lähes jokaisessa työehtosopimuksessa. Kelaa se ei kiinnosta. Työnantaja noudattaa työehtosopimuksessa sovittuja ehtoja hoitovapaasta. Tietenkin työnantaja voi joustaa työntekijän eduksi, mutta harvoin niin käy ainakaan isoissa yrityksissä

Eclipse :) Tässä lienee selitys..
Kiitos selvennyksestä! :)
 
Mites Tähti teidän uniasiat ovat sujuneet? Onko edelleen onnistunut aikaisin nukkumaan meno ja saatte kaikki nukuttua? Sekin vaikuttaa paljon työssä jaksamiseen ja stressin sietoon.

Meillä menee kohtuu hyvin. Turhan usein tyttö kuitenkin valvoo lähes 22 asti vaikka tavoite olisi 21. Lisäksi herää usein ja haluaa viereen nukkumaan. En vieläkään suunnittele tytön siirtämistä omaan huoneeseen nukkumaan. Taidan odottaa jouluun asti ja sitten miettiä seuraavaa vaihetta.
 
Mites Tähti teidän uniasiat ovat sujuneet? Onko edelleen onnistunut aikaisin nukkumaan meno ja saatte kaikki nukuttua? Sekin vaikuttaa paljon työssä jaksamiseen ja stressin sietoon.

Meillä menee kohtuu hyvin. Turhan usein tyttö kuitenkin valvoo lähes 22 asti vaikka tavoite olisi 21. Lisäksi herää usein ja haluaa viereen nukkumaan. En vieläkään suunnittele tytön siirtämistä omaan huoneeseen nukkumaan. Taidan odottaa jouluun asti ja sitten miettiä seuraavaa vaihetta.

Menee loistavasti!! :) Ja rytmi tuli helposti, kun pistettiin vaan ajoissa nukkumaan.
 
Täällä on unirytmissä ollut muutama yö hakemista, on herätty riehumaan - leikkimään - pyörimään 2-3 tunniksi keskellä yötä. Itse olen ollut myös uneton joinakin öinä, vaihdevuodet, mutta onneksi olen kuitenkin jaksanut päivät.
Onko teillä muilla lähtenyt flunssat pyörimään perheissä? Meillä miehellä ja tytöllä flunssa. Nyt kun alkoi 5. päivä vaihtelevia ikäviä oireita, niin en voinut muuta kuin kiikuttaa tytön lekuriin. Niin vain märkää pullotti toinen korva, eli ab-kuurille siis. Noh, sepä lähtee auttamaan, ja normaali arki palaa. Miehellä lienee vielä vähän kurkku kipeänä, mutta ei onneksi vakavampaa.
Huomenna lääkäriin tän keski-ikäisen kropan kanssa, nyt lienee kp 25 tai 26 eikä ovulaatiota ollut.
 
Onko teillä muilla lähtenyt flunssat pyörimään perheissä? Meillä miehellä ja tytöllä flunssa. Nyt kun alkoi 5. päivä vaihtelevia ikäviä oireita, niin en voinut muuta kuin kiikuttaa tytön lekuriin. Niin vain märkää pullotti toinen korva, eli ab-kuurille siis. Noh, sepä lähtee auttamaan, ja normaali arki palaa. Miehellä lienee vielä vähän kurkku kipeänä, mutta ei onneksi vakavampaa.
Huomenna lääkäriin tän keski-ikäisen kropan kanssa, nyt lienee kp 25 tai 26 eikä ovulaatiota ollut.

Katjusha :) Täällä tuli. !

Ekaa päivää kotona, lapsi tuli yöllä kipeäksi, nenä vuotaa ja on itkuinen...myös yskii...flunssa :sad001

Varmaan kohta ollaan koko perhe
 
Me käytiin tänään pojan kanssa terveysasemalla näytillä. Pojalla ollut 5 päovää vaihtelevia flunssan oireita, mutta vielä ei löytynyt mitään kummempaa. Mulla ollut 3 viikkoa flunssa ja nyt sitten tuli poskiontelotulehdusdiagnoosi, antibioottikuuri ja muutama päivä saikkua. Ei pitäis puolikuntoisena tuolla töissä temmeltää. Eikä oo ihan helppoa tää taaperon kanssa lepääminenkään. Voi kun se pääsis jo kohta hoitoon.
 
Napu, ei noussut täälläkään miehen käsi pystyyn, kun kyselin eilen varhain aamulla, kuka lähtee ja kuka jää. Vaikka hällä oli flunssaa vielä jäljellä, ei taaperon hoito kotona houkuttanut.
Jos tämä loppupäivä menee nyt hyvin, ja ensi yö, niin huomenna pääsee tyttö päiväkotiin. Yskää ja nuhaa ei juurikaan, ja lämpöä ei tänään ole ollut, eilen päikkäreiden jälkeen lämpöpiikki.
 
:smiley-angelic003 en tiedä miten tulen toiminaan, koska miehen mielestä ei ole järkevää jäädä kotiin ilman hyviä perusteluita ja ilman neuvotteluita työnantajan kanssa.

Itsekin mietin, että onko työtä enää, sitten kun palaisin hetken päästä takaisin ja tässä välissä vaihtokauppana kaikesta, tilille olisin saanut vain €300/kk, kun palkka on reilut €3000/kk.

Jos työnantaja vittuuntuu tilanteesta ja työkaverit sen kostaa, ei ole enää edes paikkaa, jonne palata...:dead:

En todellakaan tiedä mitä teen:scratch

Onneksi ei ole kiire.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, en ymmärrä ollenkaan ajatuksenjuoksuasi. Kukaan ei ole korvaamaton ja joku puoli vuotta poissa työelämästä on hyttysensonta Itämeressä. Samoin rahallinen menetys on melko pieni elämän mittakaavassa.
 
Tähti, en ymmärrä ollenkaan ajatuksenjuoksuasi. Kukaan ei ole korvaamaton ja joku puoli vuotta poissa työelämästä on hyttysensonta Itämeressä. Samoin rahallinen menetys on melko pieni elämän mittakaavassa.

Yölento :) Samaa mieltä, enkä ymmärrä itseäni.....

Ehkä pitää selventää ajatuksia :)
 
Tsemppiä Tähti tulevaisuuden suunnitelmiin :)
Laitanpa tänne, mitä siellä gynella sit sanottiin, kun aiemmin valittelin niitä vaihdevuosivaivoja. Mulla oli siis viime kierrossa todella kamala kuivuus, nin että sattui ja kirveli, unettomuutta ja ovuloimaton 40 päivän kierto siis. Noh, varasin silloin heti ajan, tänne sain, kilpparit välillä tsekattu tk:ssa ok.
Lääkäri ei ihan ostanut mun unettomuusdiagnoosia, että voisi olla hormonivajeesta johtuvaa, koska minulla tulee vielä kuukautisia (27-40 pv?). Limakalvo ultrattiin 8,2 mm, normaali tähän kierron vaiheeseen (kp 27) ja parit pienet follikkelit molemmin puolin. Eipä sillä, mähän aloitin kolmisen viikkoa sitten gelee royalit, E-epan, satunnaisen macan ja muutenkin menee berocca ja vitaepro... voiko sillä olla vaikutusta tilanteeseeni nyt
No, käteen jäi pilleriresepti, jota en vielä hakenut, pitää miettiä vielä ja tunnustella, tarvinko todella. Ehkä katson vielä pari kiertoa, mihin tämä kääntyy - ja sitten kokeilen, jos olo ei toimi. Luonnollista estrogeenia sisältävä pilleri voi toimia, mutta on ikävä kyllä myös ehkäisyväline ...
 
Tsemppiä Tähti tulevaisuuden suunnitelmiin :)
Laitanpa tänne, mitä siellä gynella sit sanottiin, kun aiemmin valittelin niitä vaihdevuosivaivoja. Mulla oli siis viime kierrossa todella kamala kuivuus, nin että sattui ja kirveli, unettomuutta ja ovuloimaton 40 päivän kierto siis. Noh, varasin silloin heti ajan, tänne sain, kilpparit välillä tsekattu tk:ssa ok.
Lääkäri ei ihan ostanut mun unettomuusdiagnoosia, että voisi olla hormonivajeesta johtuvaa, koska minulla tulee vielä kuukautisia (27-40 pv?). Limakalvo ultrattiin 8,2 mm, normaali tähän kierron vaiheeseen (kp 27) ja parit pienet follikkelit molemmin puolin. Eipä sillä, mähän aloitin kolmisen viikkoa sitten gelee royalit, E-epan, satunnaisen macan ja muutenkin menee berocca ja vitaepro... voiko sillä olla vaikutusta tilanteeseeni nyt
No, käteen jäi pilleriresepti, jota en vielä hakenut, pitää miettiä vielä ja tunnustella, tarvinko todella. Ehkä katson vielä pari kiertoa, mihin tämä kääntyy - ja sitten kokeilen, jos olo ei toimi. Luonnollista estrogeenia sisältävä pilleri voi toimia, mutta on ikävä kyllä myös ehkäisyväline ...

Katjusha :) Kiitos! Oon vähän hukassa, aika näyttää jäänkö kotiin hetkeksi...

Vaihdevuosi vaivoihin : silloin 30+ en käynyt gynellä, oletin vain itse, että ne lähestyy, koska hikoilutti. Terve olin kaikin puolin, johtui töistä.

Gynellä kävin asian tiimoilta vasta 42-vuotiaana, kun vauvaa alettiin hankkimaan. FSH oli muistaakseni 7.1 ja gyne sanoi, ettei viittaa siihen, että vaihdevuodet olisi vielä låhellä....
 
Katjusha, olipa outo gynekologi. Määrätä nyt pillereitä raskautta toivovalle.

Tähti, mikä siinä hoitovapaassa mietityttää?

Olen harkinnut varata gynekologia tai ihan vain yleislääkäriä, kun vuotoja on usein ja runsaasti ja aina niihin liittyy migreeni. Vaihdevuosista tuskin on kyse vaikka ei sillä niin väliä, vaikka olisikin, kunhan edes migreeni vähenisi.
 
Yölento, arvasin että näin siinä käy, koska estrogeenivalmisteet sisäisesti nautittuna ehkäisee ovulaation useimmiten, ja paikallisesti (emättimeen) ei auta nukkumiseen. Mutta jos pystyn muutaman kierron tämän oirevyyhdin kanssa elämään ja en enää ovuloi seuraavissa kierroissa, ei minulla oikeasti ole mitään menetettävää sitten.
 
Yölento perinteiset. Meillä siis mennään nukkumaan klo 21-22, eikä nukahtamisen kanssa ole ongelmaa. Herään klo 3-4 ja valvon. Päässä ei pyöri silloin huolet, yksinkertaisesti en saa enää unta. Jos tyttö riehuu samaan aikaan, niin seurailen sitä menoa ikävän pirteänä :)
Mikään ei ole meillä muuttunut, en ymmärrä mahdollista psykologista syytä. Valvoin pisimpään samoina päivinä kun alakerran tilanne räjähti käsiin.
 
Katjusha, meillä mies valvoo usein aamuyöllä tunnin tai kaksi. Häntä se ei häiritse, kun kuitenkin päivällä on virkeä. Useimmiten hän lukee sängyssä uutisia tai nousee tekemään töitä ja tulee takaisin nukkumaan kun alkaa väsyttää.
Oletko ollut päivisin väsynyt?
 
Yölento, meinasinkin kommentoida, että melko hyvin olen toistaiseksi päivät jaksanut - koska nykyisin ei univelkaa muutoin kerry. Sen vain tiedän, että on viisasta käydä asia läpi ennen kuin asia menee liian pitkälle, eikä enää osaa väsymykseltään toimia asian korjaamiseksi.
Monissa keskusteluissa linkitetään stressi tai masennus aamuyön valvomisen syyksi. Kumpaakaan en nyt tunnista, mutta tämä gyne tykkäsi, että stressiä se on positiivinenkin stressi (äitiys ja sen tuomat muutokset elämään). En tiedä, kai se lapsettomuussuru taustalla myös painaa, vie oman aikansa että tasoittuu.
 
Mun mies meni aamuyöllä räplään kännykkää sohvaan. Oli pakko sanoo, että ens kerralla pötköttelet sitten toisin päin, ettei kelmeä kännykänvalo osuu muiden perheenjäsenten silmään, murr!!
 
Takaisin
Top