Synnyttäneet --40+++

No katotaan vuoden päästä mikä fiilis on työn suhteen ym. Nyt aion nauttia taaperon kanssa seuraavasta vuodesta kotona :) Turha sitä on vielä päätään rassata. Päivät menee kaikenlaisessa touhuilussa vaikka en oo perinteinen äiti enkä noudata mitään tarhakasvatusta. Me tehdään mitä sattuu mihin aikaan huvittaa eikä oteta stressiä turhista vouhotuksista. Huomaa et syksy ja virkkausmania on taas alkanut. :hilarious: Teen pipoja, kaulureita, huiveja, Kalevala Cal peittoa ja tekasin kasan villasukkiakin tytölle.

Hyvä tehdä, kuten haluaa :) Mutta ei kannata valittaa sitten työpaikasta etukäteen.
 
Huomaa et syksy ja virkkausmania on taas alkanut. :hilarious: Teen pipoja, kaulureita, huiveja, Kalevala Cal peittoa ja tekasin kasan villasukkiakin tytölle.

Ooo kadekadekade. Mä oon tuota Kalevala Calia kans himoinnu, mut en nyt vaan ehdi. Yritän silti mahd paljon ommella ja virkata muita. Joskus vielä teen sen. Lost in time odottelee kaapissa myös. Pitäis vaan purkaa pari kerrosta... ihana harrastus :Heartred
 
Hyvä tehdä, kuten haluaa :) Mutta ei kannata valittaa sitten työpaikasta etukäteen.
No tietääkseni en ole hirveästi valittanut. Ensin keskusteltiin lasten sairaspoissaolojen hoitamisesta sekä siihen liittyvistä ongelmista ja itsehän multa kysyit työpaikan vaihtamisesta ja alasta. Selitin siihen liittyvät ongelmat ja muutamaankin kertaan totesin että katsellaan vuoden päästä. Ja se että olen keskituloinen niin ei haittaa mua vaikka niin selvästi luulet. Ei mun tarvi olla jatkuvasti kitisemässä lisää palkkaa. Mulla on ihan hyvät lisät jo palkassa. Alan vaihto kiinnostaa jotta saisin perus konttorityöajan ja uusia haasteita.
 
No tietääkseni en ole hirveästi valittanut. Ensin keskusteltiin lasten sairaspoissaolojen hoitamisesta sekä siihen liittyvistä ongelmista ja itsehän multa kysyit työpaikan vaihtamisesta ja alasta. Selitin siihen liittyvät ongelmat ja muutamaankin kertaan totesin että katsellaan vuoden päästä. Ja se että olen keskituloinen niin ei haittaa mua vaikka niin selvästi luulet. Ei mun tarvi olla jatkuvasti kitisemässä lisää palkkaa. Mulla on ihan hyvät lisät jo palkassa. Alan vaihto kiinnostaa jotta saisin perus konttorityöajan ja uusia haasteita.

Eclipse :) Ethän valita nyt suoranaisesti tällä erää, mutta...sanoit, alan vaihto kiinnostaa, jotta saisit normaalit työajat.

Joskus mainitsit, että seuraavassa YT:ssä on lähtijöiden listalla, jos ei tee ylitöitä. Nythän et voi lapsen kanssa niitä tehdä.
Myös käsitin, ettet enää halua samaa rumbaa...

Oletko muuten koskaan käynyt ammattinvalinta psykologilla? On tosi mielenkiintoista saada kuulla, miten joku toinen näkee vahvuudet ja taipumukset, ominaisuudet toisessa henkilössä :) Niistä ei aina ole itse ollenkaan perillä. Kun vaihdat alaa, esim. siitä voisi olla hyötyä, koska haluat vaihtaa, muttet ilmeisesti tiedä, mitä haluat.... :)
:angel8
 
Kyllä mä tiedän omat vahvuuteni ja heikkouteni. Osa on kehityskelpoisia ja osaa on turha yrittää muuttaa. Yleensä kaikkeen tarvitaan nykyään koulutus joten kyllä se vaikeuttaa alanvaihtoa jossei ole koulutusta tai pitkää työkokemusta. Varsinkin niillä alueilla missä töitä on vähän. Lisäksi riippuu paljon alueen yritysrakenteesta onko sopivia ja kiinnostavia paikkoja. Nyt täällä on monta kasvavaa yritystä joten vuoden päästä tilanne voi olla ihan toinen kuin nyt. Valitettavasti kaupungin vetovoimaa yritysten ja muuttavien ihmisten osalta heikentää merkittävästi se että meiltä vietiin sotessa sairaala pois. Se tulee merkittävästi lisäämään varsinkin lapsiperheiden muuttamista pois. Terveyspalvelut on jatkossa niin huonot että moni muuttaa pois pelkästään sen takia ettei uskalla täällä enää asua ainakaan vanhempana ihmisenä. Ja onhan se ihan naurettavaa että lähes 90t ihmisen kaupungissa ei ole muuta kuin terveyskeskus. Itse en siitä huolimatta aio muuttaa mutta kyllä me miehen kanssa on mietitty ja kiroiltu sitä että tapaturmien tai yöllisten sairastumisten yhteydessä on aika peestä lähteä ajamaan hesaan tai lahteen asti hoitoon. Mutta miehellä on niin hyvä työpaikka että se riski on otettava. Lisäksi kaikki isovanhemmat asuu täällä.
 
:greet025:happy090

Siis uskokaa tai älkää, nyt viihdyn töissä hyvin :)

Poika pärjää hyvin hoidossa :)

Mutta, siis mun tuuraja ( 24v) sai vakkarin, kun palasin tehtäviini, mutta hänelle tuli vähän eri tehtäviä.

Tänään hän marssi lääkäriin, koska sanoi olevansa raskaana, vaikka on kierukka.

Kun hän palasi lääkäristä, niin totesi, ettei ole raskaana. Oli vaan bilettänyt niin paljon messuilla ja firrma maksanut juomat aamuun saakka luxus hotellissa, vielä jossain extra hienossa baarissa, ettei selvinnyt töihin asti edes sitä seuraavaksi päiväksi.:angel3

Kummasteli vaan, että miksi on niin huonovointinen ja tosissaan luuli olevansa raskaana:laughing021
:laughing025
 
Last edited by a moderator:
Oisko kommenttia ja kokemusta töhin palanneilta?:rolleyes:

Miten on sujunut?

Meillä heti alussa tuli lapsen sairastelut ja tilanne ei ollut helppo. Myös töissä kuuluu suoranaista "marinaa" lapsen hankinnasta, työtovereilta. Ei ole mukavaa, kuulla sellaista:sad001

Millä niitä lapsia Suomeen syntyy, kun ei kukaan niitä uskalla hankkia?:rolleyes: Mullekin on puhuttu, että olipas huono aikataulu. Mutta eipä tuota voinut enää lykätäkkään, kun mittarissa oli 43v. esikoisen kohdalla.

Ja kuinkahan syyllinen sitä työnantajan silmissä on, jos toinen onnistuu aika pian, 45vuotiaana:wideyed:

Sen jälkeen, kun raskautumis mahikset on enää varsin minimit - kai lähes nollissa:sad001
 
No one says a word... :wideyed:

Katjusha, täällä sitä yksin yritän raportoida työasioista.

Se alku "kyöräys" töihin paluussa on ohi, ja nyt selvästi selvästi kuulun mukaan porukkaan - back in business :)

Palasin samaan omaan työhuoneeseen, kun ennen äitiyslomaa :) Nyt sain uudet atk-laitteet, kahdella näytöllä + kannettavan. On säädettävä työpöytä, saa joko seistä tai istua. Kännykkä ja firman luottokortti, sekä miljoona muuta etua :)

Mutta nää on sivuasioita....henkilösuhteet ja kemiat on kaikkein tärkeimpiä. Nekin tuntuu hyvin toimivan :)
 
Tähti, kävin tänään töissä hakemassa läppärin ja tyttö oli mukana. Paljon ihastelivat pientä, meillä paljon äitejä talossa. Ja lapsettomia, joille en tuputa lastani syliin, koska se voisi liikaa sattua heidän sydämeen. No, sain kuulla, että kollegani oli hiljan irtisanoutunut, joten ei meikäläisellä ainakaan työt heti lopu. Olen myyntityössä ja alue piti olla Itä-Suomi :wink
Viikko vielä kotona, sitten alkaa tositoimet. Tyttöä voi tulla ikävä, mutta hyvin se täällä kotona sitten ilman minuakin pärjää :)
 
Tähti, kävin tänään töissä hakemassa läppärin ja tyttö oli mukana. Paljon ihastelivat pientä, meillä paljon äitejä talossa. Ja lapsettomia, joille en tuputa lastani syliin, koska se voisi liikaa sattua heidän sydämeen. No, sain kuulla, että kollegani oli hiljan irtisanoutunut, joten ei meikäläisellä ainakaan työt heti lopu. Olen myyntityössä ja alue piti olla Itä-Suomi :wink
Viikko vielä kotona, sitten alkaa tositoimet. Tyttöä voi tulla ikävä, mutta hyvin se täällä kotona sitten ilman minuakin pärjää :)

Katjusha :) Hyvä, kun kävit. Osaan varoittaa ikävästä, sitä tulee koko päivän ajan ikävöityä ja kun pääsen hakemaan lapsen kotiin, niin melkein itkee. Poika on aina innoissaan äidin näkemisestä :Heartred

No, poika aina iloa ja onnea täynnä ja hokee vähintään kymmenesti äiti äiti....

En osaa kuvailla miten onnellinen silloin olen! :) :Heartred
 
Last edited by a moderator:
Meillä oli keskiviikkona 1-vuotisneuvola (pari viikkoa etuajassa, koska synttäriviikolla jo muutetaan). Tyttö oli kasvanut hienosti (74,5 cm ja noin 9,2 kg), osasi pinsettiotteen molemmilla käsillä ja sai kaksi rokotusta (MPR saatiin jo aiemmin puolen vuoden iässä). Ei huolen häivää siis pikkuneidin terveyden / kasvun suhteen. :)

Rokotukset nostivat lämpöä ainakin yhdeksi päiväksi, tai sitten lämmönnousu johtuu nuhasta / räkäisyydestä, jota sitäkin on hieman. Tosin lämpöä mitattiin myös esikoiselta.
 
Siis huhh :) Pakko tilittää tänne...töissä ex-tuuraaja on TODELLA lapsikielteinen. Sanoi, ettei ees huomaisi, jos raskaana oleva nainen jäisi rekan alle, sen sijaan jos koiralle niin kävisi itkisi lujaa...PÖÖ!:spamani

Kovaa provosointia hänen suunnalta.

Luulen, ettei 24v. voi vielä tietää vihaako lapsia, vai muuttuuko näkemys iän myötä. Onhan niitäkin, jotka todella ei välitä lapsist koskaan.

Sitten seuraava, pikkujoulut! Oli pakko ilmottautua mukaan, koska oli kiire...se vaan, että meillä noi pikkujoulut kestää 2päivää ja kaikille varataan omat hotellihuoneet ajoissa. Luxus tasoa ja hotellin baari varattu yksityiskäyttöön aamuyöksi saakka.

Siis näin. MITENKÄHÄN selviän?:rolleyes::wideyed:
Kun on kuitenkin aika pieni lapsi kotona ja toivottavasti seuraava" jo tulossa"....

Työnantajat vie minua väkisin....yksi vuosi sitten oltiin Pariisissa ja kierrettiin ihan kaikki nähtävyydet yöelämää myöden. SIKA KALLIS REISSU. Mua ei Pariisi ole hlö kohtaisesti kiinnostanut koskaan, mutta tulipa se sitten KUNNOLLA nähtyä:dead::p

Comments?
 
Last edited by a moderator:
Aika "erikoinen" tuo tuuraajasi, ihmettelen eikö hänellä ole mitään hyvien tapojen mukaista suodatinta sanomisissa..? Mielipiteitä on monia, siitähän ei päästä :)
Meillä oli mun entisessä duunissa aina kuukauden raskaimman työviikon jälkeen tarjolla "ilmaista viinaa". Minusta se oli halpamainen tapa pitää henkilökunta tyytyväisenä tiukoissa paikoissa. Mutta sillä yrittäjällä oli tuollainen tapa :)
Tällä hetkellä arvostan vielä entistäkin enemmän virkistystä, lepoa ja rauhaa!
 
Tähti, olen aina ollut niin tylsä työntekijä, että en osallistu tuollaisiin. Paheksun yletöntä alkoholin käyttöä, arvostan terveellisiä asioita. Sanoisin siis suoraan, että en todellakaan ole lähdössä mukaan.

Tuuraajasi taitaa olla hiukan moukka. Jos et olisi ollut äitiyslomalla, hänellä ei olisi ollut töitä.
 
Aika "erikoinen" tuo tuuraajasi, ihmettelen eikö hänellä ole mitään hyvien tapojen mukaista suodatinta sanomisissa..? Mielipiteitä on monia, siitähän ei päästä :)
Meillä oli mun entisessä duunissa aina kuukauden raskaimman työviikon jälkeen tarjolla "ilmaista viinaa". Minusta se oli halpamainen tapa pitää henkilökunta tyytyväisenä tiukoissa paikoissa. Mutta sillä yrittäjällä oli tuollainen tapa :)
Tällä hetkellä arvostan vielä entistäkin enemmän virkistystä, lepoa ja rauhaa!

Katjusha :) Kiitokset näkemyksestä. Tuuraaja on nyt vähitellen siirtymässä uusiin tehtäviin, tosin se ei tapahdu silmän räpäyksessä, eikä ole tarkoituskaan. Mutta totta, ei paljon kuuntele, on pätemisen tarve ja vaan omat "nuoren" mielipiteet esillä.... :chicken:

Meilläkin on töissä ihan mitä vaan" janoon", mutta henkilökunta yleensä juo kahvia, teetä, vissyä, limsaa tai colaa. Jääkaapissa on myös kaljaa, tai jollakin miehellä on omassa työhuoneessa jotain kirkasta. Työnantaja kyllä edellyttää raittiutta ja kaikki ovat täysin selviä työaikaina. Asiakastilaisuudet voi olla eri juttu....
 
Tähti, olen aina ollut niin tylsä työntekijä, että en osallistu tuollaisiin. Paheksun yletöntä alkoholin käyttöä, arvostan terveellisiä asioita. Sanoisin siis suoraan, että en todellakaan ole lähdössä mukaan.

Tuuraajasi taitaa olla hiukan moukka. Jos et olisi ollut äitiyslomalla, hänellä ei olisi ollut töitä.

Yölento :)
Totta, hän olisi aika heikkotuloinen/työtön, ellei olisi saanut paikkaa äitiysloman tuuraajana. Mutta sainhan lapsen, eikä sen suurempaa ja ihmeellisempää asiaa maailmassa ole! :Heartbigred

Luultavasti perun viimehetkellä. Mutta haittana on se, etten ole koskaan ollut mukana näissä firman pippaloissa... joten nyt kyllä melkein vaatisivat ehdottomasti mukaan:banghead:

Voi jospa ois raskaana, ettei tarvi osallistua:joyful:
 
Last edited by a moderator:
Ei pikkujouluihin ole pakko mennä jossei se ole samalla asiakastilaisuus eli työtä. Tai sitten siellä voi käydä vain alussa näyttäytymässä. Sulla on vielä paras tekosyy lähteä heti kotiin. Ja jos ei muu auta niin ainahan voi valehdella et lapsi on saanu yrjötaudin ja mies soitti just paniikissa mitä pitää tehdä:wink
 
Tähti, pitääkö todella olla joku muu syy kuin että ei tahdo tukea tuollaista toimintaa? Voisin vielä ehdottaa, että osallistun sitten kun pikkujoulut järjestetään terveellisissä merkeissä esimerkiksi liikunnan tai kulttuurin parissa.
 
Tähti, pitääkö todella olla joku muu syy kuin että ei tahdo tukea tuollaista toimintaa? Voisin vielä ehdottaa, että osallistun sitten kun pikkujoulut järjestetään terveellisissä merkeissä esimerkiksi liikunnan tai kulttuurin parissa.

Yölento :) Alku onkin terveellinen, patikkaretki luonnossa aikaisin aamusta jo lähdetään....patikointi päättyy paikkaan, jossa on lounas ja tietenkin voisin pidättäytyä vissyssä sillä varjolla, että on vasta keskipäivä:smiley-angelic001 Sieltä lähdetään yhteiskuljetuksella "jonnekkin?"....ja illalla saavutaan hotellille.

Sieltä sitten jo voiskin hilppasta kotiin....:angel13vaikka käyttää näitä Eclipsen vinkkejä tekosyitä :)

Raskaana ollessa pikkujoulut oli ulkomailla ja työnantaja vaati poissaolosta sairastodistuksen, vaikka olin yksin töissä, mutten mukana pikkujouluissa. Olinko silloin viidennellä kuulla ja siis kaikki tiesivät sen jo.
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top