Synnyttäneet --40+++

Toka yö meni (luonnollisesti) paremmin.

Pari kertaa kuulin vierashuoneeseen jotain inahtelua, mutta ei mitään yhtäjaksoista rääkymistä kuten ensimmäisenä yönä. Mun äitikin sanoi, että meni helpommin - osin ehkä siksi, että hänkin oli jo varmempi siinä mitkä liikkeet tyttöä rauhoittaa ja mistä hermostuu (esim. tuttia on turha yrittää tarjota).

Nyt mua sitten tietty jännittää, että miten menee ensi yö kun mun on tarkoitus siirtyä takaisin omaan sänkyyn ja hoitaa se rauhoittelu itse :D ...missään tapauksessa ei saa nyt antaa periksi ja ottaa tyttöä yöllä tissille, vaikka miten väsyttäisi ja olisi kiusaus "päästä helpolla"...


Edit: tyttö on tosiaan nyt 10 kk ja melkein 2 vko vanha.

Jos mahdollista, anna miehen hoitaa yöherätyksiä hetken aikaa, niin voi olla helpompaa. Jos "haisee maidolle", ni on vaikeempi saada muksu nukkuu..
Onnittelut asuntokaupoista!! Muutto on raskasta, mut on se vaa siistiä silti.
 
Mulle tuli viikonloppuna yhtenä yönä imettäessäni fiilis, että nyt tää yösyöminen loppuu. Seuraavana iltana en nukuttanut tissille ja aloitettiin uudet iltarutiinit. Nyt on neljä syötöntä yötä mennyt. Poika nukkuu hyvin ja jos havahtuu, niin rauhoittuu nopeasti tutilla ja kädellä. Ihan niin kuin olis sekin ajatellut just lopettaa yösyömiset samalla hetkellä.
 
Melko hyvin meni kolmas tissitön yö / eka omassa hoidossa. Nukuin toki koiran unta, ja hiivin ehkä liiankin helposti silittelemään tyttöä jos tuli itkua, mutta joka kerta ipana rauhoittui nopeasti ja vaipui takaisin uneen. Nostin syliin syömään puoli seitsemän aikaan aamulla, kun miehen herätyskello soi ja hän nousi töihin lähteäkseen.

Sitten tulikin seuraava edistysaskel (vahinko?): ollaan satunnaisesti pottailtu, mutta vain yhden kerran on osunut kakkakin pottaan. Tänäaamuna laitoin aamutissin jälkeen tytön istumaan potalle siksi aikaa, kun pesin hampaat: ja sinne osui hieno aamukakka :) Viime päivät tytöllä onkin ollut aika "säännöllinen vatsa", joten tästähän saattaa tullakin mainio aamurutiini...
 
Kimaira, hyvä, että lähti mukavasti sujumaan uusi yörutiini. Mä heräilen edelleen aika paljon, vaikka on noin kuukausi menty ilman yösyöttöjä, poislukien flunssat, jotka kaipaa erikoishuoltoa.
Viime yönä itkettiin klo 23-24 - tiukkaa teki, että sain takasin uneen räkänokan, sitten nukkui aamuun. Muutaman kerran yön aikana itkahtaa, mutta en mene hätiin ennenkuin oikeasti itkee. Ihan mukavasti on mennyt tytön puolesta, mutta keski-ikä vai mikä lie toi jäätyneen olkapään. Sen kanssa on aika hankala monia juttuja hoitaa, mutta minkäs teet. Menee ehkä jopa keväälle että saan sen kuntoon. Huoh.
Milloinkahan se alkaa, että pieni ilmoittaa hädästä? Tähän mennessä olen säännöllisesti kuskannut potalle 3 kuukautta. En näe mitään viestiä ja yritetään kuitenkin opetella. Joinain päivinä tulee 3 kakkaa pottaan, joinakin päivinä kaikki löytyy vaipasta.
tyttö 9,5 kk
 
Meillä oli oikein onnistumisen tunne kun varmaan n. Kaksi viikkoa sitten onnistuttiin tekemään pissa pottaan kahtena iltana ja yhden kerran päivällä. Noh sitten teki tyttö täyslakon, ei suostu enää istahtamaankaan potalle. Ei viitsitä pakottaakkaan mutta nyt ei mitään edistystä tässä parin viikon aikana asian suhteen.. vinkkejä?


Edit. Näköjään lukuinnoissani kirjottelin tähän ketjuun vaikka ei vielä iän puolesta täällä 'kuulukkaan' olla.. :-D
 
Muokattu viimeksi:
Hello!:greet025 Täällä on siis eka hoitopäivä takana. Poika ei itkenyt koko aikana kertaakaan :)

Viihtyi hyvin uusien kavereiden kanssa ja ulkoilu sujui hienosti. Hoitaja ihmettteli pojan rauhallisuutta, sanoin, että kaikkihan sitä ihmettelee...on kuin ZEN!! :) Rhodoksella ihastelivat kk-sitten samaa.

Kaikki meni hyvin, vain ruokailussa oli ongelmaa, koska oli huitonut maidot ympäri ruokapöytää ja muidenkin päälle.

Täatä se lähtee....:smiley-chores011
 
Tähti, hyvältä kuulostaa! Joko itse kävit töissä? Miltä tuntuu?

Pottailuun on varmaan olemassa vaikka mitä vinkkiviitosia, mutta meillä se vain kuuluu päivän rutiineihin aina syömisen ja unien jälkeen ja silloin, kun vauva viestii, että on hätä. Potalla on sekä vanhempien että vauvan mielestä mukavaa. Siellä luetaan kirjoja, lauletaan tai leikitään autoilla tai vain jutellaan.
 
Tähti, hyvältä kuulostaa! Joko itse kävit töissä? Miltä tuntuu?

Pottailuun on varmaan olemassa vaikka mitä vinkkiviitosia, mutta meillä se vain kuuluu päivän rutiineihin aina syömisen ja unien jälkeen ja silloin, kun vauva viestii, että on hätä. Potalla on sekä vanhempien että vauvan mielestä mukavaa. Siellä luetaan kirjoja, lauletaan tai leikitään autoilla tai vain jutellaan.

Yölento :) Poika oli nyt hoidossa, koska jouduin ajaan 90v. isoisomummon asioita. Joudun tai "saan" edunvalvonnan. Omistusta ( kiinteistöä +tontteja) on, ja testamentteja jne...Mutta hän ei enää ole toimivaltainen, halvauksen ja kaatumisen takia. Työtä on siis ennen työtäkin :banghead:

Työt alkaa ihan just, myös :) :p
 
Olisi kiva tavata täällä olevia livenä, ihmiset kuitenkin on erilaisia, kuin netissä...

Jos joku haluaa tavata, niin ehkä joskus ja jossain voisi tavata :) ...ennen kuin te kaikkoatte pois. Yhden ihanan ystävän täältä oon saanut, nähtiin keväällä:Heartred:notworthy

Viestiä vaan :)
 
Nyt meillä takana neljäs tissitön yö (tyttö 10,5 kk) ja taas meni vähän hienommin: tyttö nukkuin klo 21-05 itkemättä (taisi nousta tosin ainakin pari kertaa seisoskelemaan pinnansännyn laitaa vasten ja höpöttelemään, mutta kun kukaan ei reagoinut niin palasi pötkölleen ja jatkoi unia itsekseen). Viideltä tyttö alkoi parkua ja silittelin hänet nukkumaan (kesti tosin puoli tuntia eli tiukassa oli), ja puoli seitsemältä herättiin kun mies nousi töihin lähteäkseen. Luultavasti tyttö nukkuisi pidempäänkin jos ei heräisi siihen herätyskellon soimiseen - no, huomenna nähdään kun ei ole työaamu.

Aamukakka osui jälleen pottaan, sama rutiini kuin eilen :) Jeejee!
 
Kyllähän se niin on, että sinä Tähti oot pitänyt tän palstan elävänä. Toivottavasti käyt kirjoittelemassa kuulumisia vastaisuudessakin. Onnea uuteen yritykseen!

Napu75 :) Kiitos :)

Edelleen näyttää siltä, että väki kadoksissa.

HALOO!!:) :puke_r Missäs ootte:hello2
 
Hurahdin minimalismiin :D
Nyt on talo melkein käyty kokonaan läpi. Keittiö, vaatekaappi, käsityö/työhuone ym käyty läpi ja turhat kierrätetty tai hävitetty. Huh. Tuntuu, että voi taas hengittää! (Ja alkaa nukkua päiväunia samaan aikaan tytön kanssa, haha.)
Etenkin vaatekaapin läpikäyminen ja capsule wardroben kasaaminen (hieman kesken vielä) oli aivan mahtavaa!
Auto pitää vielä siivota ja laittaa talvikuntoon. Pihan nurmikko ja pensaat pitää leikata vielä myös, mut muuten alkaa olla kunnossa!
Typy osaa juosta ja hyppiminen onnistuu melkein joka kerta. Haluaa syödä itse, rakastaa haarukkaa ja hihkuu, kun keihästää sillä banaanipannaria. Puhetta ei tuu sanaakaan. Kaikki kehitys liikkumisessa xD Hän on nyt siis 1v 3kk.
 
Tähti, poika pitää kiireisenä, tutkii kaikki kodin laitteet, johdot, pistorasiat, pyörivät esineet, vivut, kolot jne. Yritäpä tässä sitten kirjoittaa!

Yölento :)

En kanssa ehdi yhtään mitään, kun perässä juosta. Nyt vielä vanhan isomummon asioita järjestelen ja pojan kanssa käydään harjoittelemassa hoitoa. Hän on pärjännyt loistavasti muiden lasten kanssa, on niin sopuisa luonne:Heartred Kaupantekijä:p

Syöminen hoidossa on nyt opittu, sitä ei erikseen tarvi enää harjoitella. Tosin on harjoiteltu nukkumista hoitopaikassa. Sekin onnistui toisella kertaa jo helpommin:happy: Nukahti nopeammin ja hoitotädin syliin.

Poika on niin iloinen luonne, että saa siellä muutkin lapset nauramaan :) Hänellä on erilainen tausta, kuin muilla, ehkä enemmän kansainvälinen. Siellä on ryhmän vanhin 4v. tyttö, joka ihmetteli, että miten 1v. ikäinen on ollut jo kaksi kertaa ulkomailla ja lentokoneessa, kun hän ei ole ollut vielä koskaan...Tämä on kiva tyttö ja silittää aina päästä, sekä huolehtii kaikista pienimmistä. Sanoin, että sinä ehdit kyllä, ei ole kiire mennä lentokoneeseen..

Lapset jäivät ulko-ovelle heiluttaan ja sanoivat pojalle, että kohta nähdään taas. Kivoja lapsia :) Myös hoitotädin kanssa kaikki näyttää onnistuvan ja meillä kommunikaatio toimii :) Puhetta meillä riittäisi vaikka aamuun saakka, laidasta laitaan :) No siksikin valittiin hänet, kun kommunikaatio oli toimivaa. Se on todella tärkeä asia, ihan joka asiassa, kuten myös töissä ja parisuhteessa :)
 
:smiley-ashamed008 pitää kommentoida tänne, että nähtiin aika outo "mies" vaunulenkillä. Hän oli "omituisen" näköinen ja ihan kohdalla nauroi. Oli tavallaan lippalakki, jonka hän nosti naamalta pystyyn.

Onneksi poika ei osannut häntä säikähtää, itse kylläkin säikähdin:scratch:smiley-ashamed004 Tajusin vasta 5min myöhemmin kotona, että olipas se kummallisen näköinen vastaantulija.

Niin harvoin ketään muita tuolla tulee vastaan, kuin aika tavallisia kadunkulkijoita. Ja siis oltiin liikkeellä illalla, ei edes myöhään.
 
Last edited by a moderator:
Meilläkin on muutama vastaava hörhö tullut vastaan. Tyttö ollut rinkassa ja _luojan kiitos_ koira ollut mukana. Yksi alkoi karjumaan jotain ihme örinää ohi mennessä, jolloin koira kääntyi sekunnin murto-osassa ympäri ja alkoi murisemaan. Ei onneksi kummempaa.

Laitoin meidän yhdistelmävaunut myyntiin, koska niillä ei ollutkaan yhtään käyttöä. Tyttöhän inhosi vaunussa makaamista, eikä vaunulenkkejä tehty koskaan. Ja siitä aloin muistelemaan miten tuskallista se niiden valinta oli, kun valikoimaa niin paljon eikä ymmärtänyt mistään mitään ja kaikkien neuvot olivat ristiriidassa. Sama pätee siis muihin "must"-tavaroihin, jotka oon jo myynytkin. Mm hoitopöytä tytön omassa huoneessa. Kantotakki rintarepun päälle. Tai tuo ei sinänsä turha, tuli vaan hankittua liian myöhään ja siirryttiin rinkkaan.

Mitä teillä oli turhaa hankintaa? Tai mitä jäi käyttämättä?
 
Kaikki kantovehkeet eli rintareppu ja sellanen pussijuttu. Mun selkä ei sietäny niitä. Yhdistelmävaunujen koppaosa. Tyttö on kyllä nukkunut tämän kesän ulkona rattaissa välillä mutta pienenä en nukuttanut ulkona. Kasa vaatteita jotka ei jossain tietyssä vaiheessa olekaan olleet käytännöllisiä. Mutta mä en olekaan ostanut mitään minkään nykyhörhöilyjen suositusten mukaan. Ja lähes kaiken ostan kirppikseltä koska pidän kierrättämisestä. Varaa olis ostaa kaikki uutena mutta mulla on periaatteena ostaa alle kouluikäsen tavarat kierrätettynä.
Meillä on vielä hoitopöytä käytössä. Tyttö mahtuu siihen vielä hyvin ja meillä käytetään edelleen teippivaippoja joten niin kauan saa olla kunnes siirrytään housuvaippoihin.
 
Meilläkin on muutama vastaava hörhö tullut vastaan. Tyttö ollut rinkassa ja _luojan kiitos_ koira ollut mukana. Yksi alkoi karjumaan jotain ihme örinää ohi mennessä, jolloin koira kääntyi sekunnin murto-osassa ympäri ja alkoi murisemaan. Ei onneksi kummempaa.

Laitoin meidän yhdistelmävaunut myyntiin, koska niillä ei ollutkaan yhtään käyttöä. Tyttöhän inhosi vaunussa makaamista, eikä vaunulenkkejä tehty koskaan. Ja siitä aloin muistelemaan miten tuskallista se niiden valinta oli, kun valikoimaa niin paljon eikä ymmärtänyt mistään mitään ja kaikkien neuvot olivat ristiriidassa. Sama pätee siis muihin "must"-tavaroihin, jotka oon jo myynytkin. Mm hoitopöytä tytön omassa huoneessa. Kantotakki rintarepun päälle. Tai tuo ei sinänsä turha, tuli vaan hankittua liian myöhään ja siirryttiin rinkkaan.

Mitä teillä oli turhaa hankintaa? Tai mitä jäi käyttämättä?

Kuukassius :) Huhh, oliko nuo "pelottavan" näköisiä?

Tämä oli lähinnä naurettavan näköinen ja stoppasi kohdalle. Nauroi vaunujen kohdalla pojalle, ei niinkään minulle.

Onneksi poika oli ihan puoliunessa, eikä siten huomannut mitään.
 
Takaisin
Top