Synnyttäneet --40+++

Tähti, olen seitsemän viimeisintä vuotta ollut all inclusive -lomalla, en etsinyt kaupoista maitoa. Kun lapset olivat pieniä, maitoa ei ollut marketeissa, kaakaota löytyi kyllä.
 
Tähti, olen seitsemän viimeisintä vuotta ollut all inclusive -lomalla, en etsinyt kaupoista maitoa. Kun lapset olivat pieniä, maitoa ei ollut marketeissa, kaakaota löytyi kyllä.

Yölento :) Mitä uskallat antaa All iclusive: sta 1-v. lapselle, ilman A-hepatiittirokotetta? Maitoa kai, entä muuta?:rolleyes:
Vai onko teillä ollut A-hepatiitti rokote lapsilla?
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ei ollut rokotetta. Nuohan on nyt jo aikuisia ja valitsevat itse ruokansa. Pienenä söivät mieluiten spagetti bolognesea, lihapullia ym suhteellisen tavallista. Salaatti ei ollut heille silloin mieleen, joten sitä ei syöty. Hedelmiä ostettiin kaupasta ja huuhtelin ne pullovedellä. Leipä maistui myös.
 
Toivolla tänään 1,5-vuotis th-neuvola. Pituus oli 75, 3 cm ja paino 9,310 kg. Lääkäri on vasta 20.9. Kasvaa hyvin omalla miinuskäyrällään. Samoissa mitoissa kuin isänsä 1,5-vuotiaana. En tiedä tuleeko meille lisää lapsia. Aika näyttää sen. Olen kyllä asettunut itselleni takarajaksi ensi vuoden.
 
Toivolla tänään 1,5-vuotis th-neuvola. Pituus oli 75, 3 cm ja paino 9,310 kg. Lääkäri on vasta 20.9. Kasvaa hyvin omalla miinuskäyrällään. Samoissa mitoissa kuin isänsä 1,5-vuotiaana. En tiedä tuleeko meille lisää lapsia. Aika näyttää sen. Olen kyllä asettunut itselleni takarajaksi ensi vuoden.

Maria 75 :) Hyvät mitat :)

Kyllä teille ehtii tulla vielä lisää lapsia :) Miksi niin aikainen takaraja?
 
:greet025 Täällä jo pakataan, lähdetään ylihuomenna Rhodokselle :)

Yllättäin laukku painaa taas, kuin synti. Pojan piltit, maidot ja puurot

No, taas täytyy funtsata, mitä saikaan ottaa käsimatkatavaroihin. Luin matkaehtoja, eikä saa olla saksia tms. teräviä, mutta pojan kynsisakset oli viimeksikin mukana, eikä kukaan ees sanonut mitään. Nyt vasta huomasin, että oho!:eek:
 
Ai tällä palstalla on jo kuumeiltu seuraavia vauvoja :D
...mulla on viime aikoina vain vahvistunut helpotus / vahva päätös, että lapsiluku on nyt täynnä ja ihanaa niin.

Kyllä mä varmaan vielä joten kuten raskauden jaksaisin ja synnytyksenkin, mutta tämä vauva-aika on hetkittäin yhtä hampaidenkiristelyä ja ahdistusta. Tietty meidän perheessä tapahtuu nyt elämässä muutenkin paljon ja kaikkea (muutto, uuden työn haku, vanhan asunnon myynti jne.), joten ehkä siksikin kaikki "pienetkin" hankaluudet tai epämukavuudet vauvaelämään liittyen ottaa ajoittain kunnolla pattiin. Tyttö on esim. ruvennut puremaan mun tissejä silloin tällöin (erityisesti aamuöisin) niin, että saa vertavuotavia nirhaumiakin aikaiseksi. Lisäksi kun hän on nyt keksinyt miten jännää on kaikenlainen kiipeily (portaita pitkin, esineiden päälle, seisoskelu tukea vasten jne.), sitä jatketaan myös sekä omassa pinnasängyssä että perhepedissä öisin ja kiljutaan puoliunessa pää punaisena vähän väliä ennen kuin palataan rauhalliseen uneen.

Käytiin eilen ylimääräisessä kasvukontrollissa avoneuvolassa. Vähän yli viikon päästä tulee neidille 10 kk täyteen ja tytön mitat ovat nyt 72 cm ja 8745 g. Kasvu on jatkunut ihan OK:na käyrillään, vaikka erityisen isoja kiinteitä ruoka-annoksia ei mene edelleenkään alas - puuroannoksetkin edelleen parin ruokalusikallisen luokkaa.
 
Käytiin eilen tutussa seurakunnan muskarissa. Siellä ei ollutkaan enää ollenkaan kanttoria, vaan kaksi lastenohjaajaa oli vetämässä. Ei säestystä, laulu ala- ja epävireistä. Soittimina vain kapulat yhdessä laulussa. Itse harrastan musiikkia ja teki vähän pahaa. Vaikka tuo ei mikään tavoitteellinen oppimispaikka olekaan, toivoisin silti vähän tarkempaa musisointia. Lapsen musikaalisuus kuitenkin kehittyy juuri tällaisissa tilanteissa pikku hiljaa. Ai kun tuntui ikävältä.

Lisäksi sieppasi, kun aiempien lasten ajoilta tuttu lastenohjaaja ilahtui mut nähdessään, että tulit sitten lapsenlapsen kanssa! No en kun oman! Vanhin lapsi on 12 vuotta, sentään sillä ei ole vielä lapsia! Ja itse olen 41-vuotias.
 
Käytiin eilen tutussa seurakunnan muskarissa. Siellä ei ollutkaan enää ollenkaan kanttoria, vaan kaksi lastenohjaajaa oli vetämässä. Ei säestystä, laulu ala- ja epävireistä. Soittimina vain kapulat yhdessä laulussa. Itse harrastan musiikkia ja teki vähän pahaa. Vaikka tuo ei mikään tavoitteellinen oppimispaikka olekaan, toivoisin silti vähän tarkempaa musisointia. Lapsen musikaalisuus kuitenkin kehittyy juuri tällaisissa tilanteissa pikku hiljaa. Ai kun tuntui ikävältä.

Lisäksi sieppasi, kun aiempien lasten ajoilta tuttu lastenohjaaja ilahtui mut nähdessään, että tulit sitten lapsenlapsen kanssa! No en kun oman! Vanhin lapsi on 12 vuotta, sentään sillä ei ole vielä lapsia! Ja itse olen 41-vuotias.

Ai saakeli :O Kevyt sammakko lastenohjaajalta! Luulis, että ennemmin aina kokeilis sitä korttia, että oma lapsi tietenkin. Luulis olevan imartelevampaa sanoa, että eiku lapsenlapsi kuin toisinpäin.. Huoh...

Ja tosi tylsää, että taso on laskenu muskarissa. Aliarvioimista.. :sad001
 
Napu, auts... aikamoinen kommentti! Naisen ikää pitäis kyllä aina arvioida reilusti alakanttiin, kenenkään meistä ei oikeestaan tarttis kuulua mummo-kastiin, vaikka ikämme puolesta näin voisikin olla. Noh, ei tainnut olla muistissa käsitystä sun lasten ikähaarukastakaan.
Meillä on kans todella onneton srk muskari, ja tällä hetkellä se on alkamassa vain alle 8 kk, joten en tyttäreni kanssa voi osallistua siihen enkä myöskään 2-2,5-vuotiaiden naperokerhoon. Pitäis katsella varmaan muuta tarjontaa. Tosin kun olen suht pian palaamassa töihin en halua sitoutua kausimaksuin, jos mieheni ei sitten viekään lasta isäkuukausina mihinkään. Vauvauinnissa yritetään käydä.
Tyttö 9 kuukautta ja kova meno päällä aamusta iltaan!
 
Napu, onpa ikävää, että teillä seurakunnassa ei panosteta lapsiin. Meillä on kirkkomuskarissa ihan oikea muskariope
 
Olipa huonosti järjestetty muskari. Ite en niissä käy joten ei ole vertailupohjaa. Voisin muuten mennä mutta en suostu itse laulamaan niin jää sen takia väliin. Meillä kuunnellaan paljon erilaista musiikkia kotona ja soitellaan tamburiinilla sekä musavempaimella jossa on koskettimet sekä eläinpainikkeita. Tyttö jammailee aina Metallican tahtiin ja lastenlauluja kuunnellaan paljon.

Meillä on tänään otettu ensimmäiset askeleet ilman tukea. Ikää nyt melkein 1v3kk.
 
Eclipse, onnea ensiaskelista!

Minulle laulaminen ja lastenhoito liittyvät saumattomasti yhteen. Joskus flunssassa on aivan tuskaa, kun ei pysty laulaa. Tuo muskari on mukava lisä ja kun on hyvä opettaja, niin on tavoitteellista ja suunnitelmallista sekä ikäkauteen sopivaa. Omat arkimusiikit vain tulee spontaanisti enkä niin mieti, mitä niistä oppii.
 
En mä mieti mitä kotona kuunnellusta musiikista pitäisi oppia. Meillä yritetään kuunnella tasapuolisesti jokaisen musiikkimaun mukaista joka päivä. Musiikki on kuitenkin kuunneltuna kuulunut joka päiväiseen elämään aina. Mä tykkään eniten 90-luvun hevistä sekä yleisesti muustakin ja mies tykkää blues rockista. Lapselle sitten soitetaan lastenlaululevyjä tai youtubesta. Lapsi tietysti oppii meidän musiikkimakuun, mutta eiköhän tuo sitten viimestään teininä löydä oman makunsa.
Mä ostin kyllä irkkuhuilun ja aattelin pitkästä aikaa opetella soittamaan jotain uutta. Huilun kanssa oon aina pärjännyt parhaiten vaikkei musiikillista lahjakkuutta olekaan. Voidaan sitten tytön kanssa rääkätä nokkiskuorolla isiä jolla on absoluuttinen sävelkorva :grin:angel4
 
Hello everyone!:dance018

Pääsin kirjautuun sivuille, me ollaa Rhoksella, kohta jo tullaan kotiinpäin :) :)

5★★★★★ Hotelli on tosi hieno:)
All inclusive. Myös poika päässyt leikkimään leikkihuoneeseen, sekä uima-altaille :)
 
Last edited by a moderator:
Sen verran kylmä ilma tänään,että aloin miettimään talvivaatteita. Tyttö on vielä niin pieni kooltaan, että ainakin alkutalven mahtuu äitiyspakkauksen puku päälle. Sitä ei voitu viime talvena käyttää vaan piti ostaa pienempi toppis. Mutta nythän sitten jo möyritään lumessa jne ja mä epäilen ettei äitiyspakkauksen puku ole järin kosteuden kestävä. Kellään kokemusta asiasta? Jätänkö suosiolla kaupassakäynti puvuksi ja ostan paremman?
 
Eclipse, ei oo viel kokemusta, mutta arvelen jonkun verran lumihommeleita kestävän, mutta olen varautunut ulkoleikkeihin Reiman haalarilla. Rattaissa varmaan toimii hyvin. Tänä aamuna oli reilu 5 astetta, pistin villapuvun välikausihaalarin alle. Äkkiä se kesä loppui.
Meijän tyttö kotona mitaten 72,5 cm ja 8,1 kiloa 9 kuukauden kohdalla.
 
Takaisin
Top