Synnyttäneet --40+++

No ennemmin siinä mielessä loppuelämä "kiinnostaa", että pyrkii pysymään työelämässä kiinni. Minusta se on ristiriitaista, että työuria pitäisi jatkaa, moni haluaisi työskennellä vanhuuseläkeikään, mutta soveltuvaa ja innokasta työnantajaa ei taida löytyä, jos on sattumoisin saanut YT:ssä kenkää viiskymppisenä tai vanhempana. Mutta ehkäpä tämäkin asia järjestyy...
 
No ennemmin siinä mielessä loppuelämä "kiinnostaa", että pyrkii pysymään työelämässä kiinni. Minusta se on ristiriitaista, että työuria pitäisi jatkaa, moni haluaisi työskennellä vanhuuseläkeikään, mutta soveltuvaa ja innokasta työnantajaa ei taida löytyä, jos on sattumoisin saanut YT:ssä kenkää viiskymppisenä tai vanhempana. Mutta ehkäpä tämäkin asia järjestyy...

Katjusha :) Siis tuntuu ihan kauhistuttavalta, että kukaan nuori ihminen ajattelee eläkettä:bored: Mutta mun mieskin tuumaa sen varaan, jos jaksaisi reilut 10vuotta, niin sais vapaata :) Hän ei ole ollut koskaan edes työttömänä elämänsä aikana ja ikää kohta on 50v.

Mäkin oon tehnyt töitä ikäni, edes raskausaikana en ollut päivääkään sairaslomalla, vaikka olisi voinut olla. Minusta vaan tuntuu siltä, että työura kutsuu, kunhan vauvat on tehty :) Kyllä 45v. on viä ihan nuori, eikä eläkeikä ole viä lähelläkään :) Sit joskus 80v. voi ajatella eläkeikää:p
 
Työuraa on jäljellä yli 20 vuotta, joten ei eläke usein käy mielessä mutta epäilen vahvasti, että en jaksa eläkeikään asti. Töissä on sen verran rankkaa.
 
Työuraa on jäljellä yli 20 vuotta, joten ei eläke usein käy mielessä mutta epäilen vahvasti, että en jaksa eläkeikään asti. Töissä on sen verran rankkaa.

Yölento :) Töissä on rankkaa, välillä kans täysin poikki ollut. Nyt vaikea sanoa, kun on lapsi...
 
No ennemmin siinä mielessä loppuelämä "kiinnostaa", että pyrkii pysymään työelämässä kiinni. Minusta se on ristiriitaista, että työuria pitäisi jatkaa, moni haluaisi työskennellä vanhuuseläkeikään, mutta soveltuvaa ja innokasta työnantajaa ei taida löytyä, jos on sattumoisin saanut YT:ssä kenkää viiskymppisenä tai vanhempana. Mutta ehkäpä tämäkin asia järjestyy...

Näitäkin on nähty, että YT:ssä saa kenkää noin 50v. iässä, niin sit laitetaan oma firma pystyyn, koska ei halua olla toimeton. Jotkut elättää sillä hyvin itsensä, joillakin menee vielä paremmin :) Jotkut jopa luovat jotain uutta, jopa uusia menestyviä firmoja :) Joillekkin YT on lottovoitto ja lähdetään maailmanympärysmatkalle.

Jotkut sit epäonnistuu kaikessa.

Nyt yli 40v:nä asioita katsoo eri näkökulmasta, kuin nuorena. Ehkä ei ihan suinpäin enää lähde kaikkeen houkuttavaan mukaan. Silti tuntee olevansa yhä nuori, riippuen siitä mitä haluaa ja tahtoo :)
 
Last edited by a moderator:
Yölento :) Äitiysloma on ihan parasta aikaa " laiskottelulle", vastapainoa rankalle työlle.

Vielä saa hetken nauttia tästä :)
 
Siis anoppi taas, onkohan siitä tullut värisokee, vai miten on mahdollista....Mies täytti päiviä, niin antoi lahjaksi pinkin raidakkaan miesten paidan...siis huhh:dead: Mies sanoi heti, kun avasi paketin, ettei tykkää siitä:wtf:

Eikä siinä kaikki, poika sai violetin väriset sukat:wideyed:

Taas tulee asiaa UFF:n laatikolle.

Kuinka joku voi olla näin mieltynyt pinkkiin väriin. Ostaisi mulle niitä pinkkejä vaatteita, eikä miehille. Mulle ei koskaan, vaikka voisin käyttääkin, mutta saan aina jotain vihreitä tai oransseja, jota en päälleni pistä. Anoppi itse ei käytä mitään pinkkiä.

Ihan turhaan haaskaa rahansa, kun kaikki menee aina huti:stop: Ja vaatteet muutoinkin huono lahja, paitsi nyt lapsille hyvä, mikäli normi värisiä ja koko reilu.

Taas tuli purettua....:meh::laughing021
 
Last edited by a moderator:
No joo. Vaatteita ei pitäisi ikinä ostaa toisille lahjaksi. Paitsi jos on pyydetty jotain tiettyä. Mä en ja muista oonko pahemmin pitänyt tytöllä kuin ehkä kerran saatuja vaatteita. Eivät vaan oo mun makuun. Nytkin saatiin synttäreillä lohenpunainen pitsipaita ja siihen kuuluvat valkopohjaiset housut joissa on pieniä kukkia. Ja mä inhoan lohenpunaista väriä ja mummokukkakuoseja. Se ja persikka on ollu tänä vuonna näköjään muotia lastenvaatteissa ja en oo uusia paljon ees viittiny kaupoissa katsoa. Meillä vaatekaappi on lähinnä violetti/pinkki/farkku/harmaa linjaa. Paljon kissa-aiheisia, bamsea tai disney vaatteita. Kaikki löydetty kirppikseltä. Joku varmasti irvistelee mun vaatemaulle mitä tytölle puen, toisille taas on tärkeetä vain minkä merkkisiä vaatteet on, toiset menee suomalaisuus tai ekologisuus edellä jne jne jne. Eli sen takia mä aina kysyn jos pyydetään tuomaan vaatetta, että kerro ensin koko, väri, tuotemerkki/kauppa jne.
 
No joo. Vaatteita ei pitäisi ikinä ostaa toisille lahjaksi. Paitsi jos on pyydetty jotain tiettyä. Mä en ja muista oonko pahemmin pitänyt tytöllä kuin ehkä kerran saatuja vaatteita. Eivät vaan oo mun makuun. Nytkin saatiin synttäreillä lohenpunainen pitsipaita ja siihen kuuluvat valkopohjaiset housut joissa on pieniä kukkia. Ja mä inhoan lohenpunaista väriä ja mummokukkakuoseja. Se ja persikka on ollu tänä vuonna näköjään muotia lastenvaatteissa ja en oo uusia paljon ees viittiny kaupoissa katsoa. Meillä vaatekaappi on lähinnä violetti/pinkki/farkku/harmaa linjaa. Paljon kissa-aiheisia, bamsea tai disney vaatteita. Kaikki löydetty kirppikseltä. Joku varmasti irvistelee mun vaatemaulle mitä tytölle puen, toisille taas on tärkeetä vain minkä merkkisiä vaatteet on, toiset menee suomalaisuus tai ekologisuus edellä jne jne jne. Eli sen takia mä aina kysyn jos pyydetään tuomaan vaatetta, että kerro ensin koko, väri, tuotemerkki/kauppa jne.

Eclipse :) Joo, just näin, mikäli vaatetta tuo lahjaksi lapselle :) Tai sitten vähintäänkin pitää kysyä koko ja vaatteen pitäis olla neutraali värin ja teeman suhteen. Esim. tytölle punainen ja pojalle sininen. Mieluiten vaalea.

Se on vaan surkeeta, kun aikuisille ostetaan vaatteita lahjaksi. Tuntuu, ettei mitään ajatusta liiku sellaisen ihmisen päässä, joka niitä hankkii. Meillä se on anoppi. Lähinnä täysin pöhköä, vaikka luulee hienoja antavansa.

Mulle ostaa vuodesta toiseen väärää väriä ja yhä kokoa XL, vaikka nykyinen koko on 36/S. Enää pari kiloa ja paino alkaa 5:lla ja BMI on ihan pian 22:joyful:
 
Last edited by a moderator:
Tykkään pukea pojan vaaleisiin, siniseen -vihertävään väriin, koska se sopii parhaiten hänelle, sillä hänellä on tumma tukka ja upeat korallin siniset silmät :)

Onhan anoppi antanut sopiviakin vaatteita ja laittaa selvästi niihin rahaa, vaikka on eläkkeellä. Sitten on nämä lähes kummalliset pinkit hatut, paidat, sukkahousut ja sukat:wideyed: Bravuuri oli se pitsinen pinkki röyhelöhattu:laughing021

En usko, että on ees uutta muotia pukea sellaisia pojalle. Enkä tasan pue:wink:joyful:

Minusta hän on tyylitön ja liian konservatiivinen. Onneksi ei asu lähellä, vaikka välit onkin hyvät:wink:laughing014 Anoppiahan ei saa koskaan arvostella.
 
Last edited by a moderator:
:dance018 Katselin kadulla ohikävellessä, kun monet lihavat suorittavat Fitness- treeniä ikkunan takana, näkyy suoraan kadulle. Suurinosa ei hokaa sitä, että laihtuakseen ei tarvi huhkia hullun lailla.

Mies tänään ihmetteli, että miten laihtunut olenkaan ilman kovaa rääkkiä. Hänen työkaveri aloitti laihduttaa ja paisui entistä isommaksi. Hän sanoi, ettei ymmärrä laihtumisesta yhtään mitään. En itsekkään ymmärrä, mutta ruokavalio on ykkösasia. Taas oli paino aamulla humahtanut reippaasti alaspäin, joten BMI 22 on ihan käsillä:joyful:

Joskus kokeilin laihduttaa liikkumalla ja kävin myös polkemassa pyörää kuntosalilla, tulos ihan nolla. Minusta se on markkinointia/bisnestä niille, jotka eivät tiedä miten laihtua. Tottakai liikunta on hyväksi, mutta pelkästään liikkumalla ei kukaan laihdu:smiley-ashamed008

Katselin tänään peilistä omien käsivarsien hauiksia, jestas....kyllä on isot!! Ja tulleet vain pojan kantelun myötä... Aina ollut ruipelukäsi. Se on kuin kahvakuulaa heittelis joka päivä sen 10tuntia:joyful: Siinä hauis kasvaa.

Koko siis , BMI22 ja viittä vaille 5:lla alkava :joyful: Häämekko mahtuu sika pian päälle:p
Lähtö oli BMI 29 ja paino alkoi 8:lla, tasan 6kk sitten.
 
Onneksi olkoon painonpudotuksesta, alkaa olla minimissä kyllä sun paino :)!
Jos itse olisin laihduttamassa, tekisin sen ruokavalion ja liikunnan yhdistelmällä. Liikunta auttaa kehon kiinteytykseen, eli jäljelle jäisi luun ja nahan sijaan sopivasti lihaksia :wink Minusta on ihana olla hyvässä kunnossa. Nyt kun en pysty vielä juoksemaan, tilasin Juoksija-lehden aiheen ylläpitämiseksi aktiivisena tauosta huolimatta.
 
Onneksi olkoon painonpudotuksesta, alkaa olla minimissä kyllä sun paino :)!
Jos itse olisin laihduttamassa, tekisin sen ruokavalion ja liikunnan yhdistelmällä. Liikunta auttaa kehon kiinteytykseen, eli jäljelle jäisi luun ja nahan sijaan sopivasti lihaksia :wink Minusta on ihana olla hyvässä kunnossa. Nyt kun en pysty vielä juoksemaan, tilasin Juoksija-lehden aiheen ylläpitämiseksi aktiivisena tauosta huolimatta.

Katjusha :) Kiitos! :) Toki liikuntaa harrastan, mutta normisti. Liikkuminen on hyväksi ihmiselle. Nyt lihaksia on enemmän, kuin koskaan. Kiitos pojalle!:notworthy

En menisi enää kalliille kuntosalille rääkkäämään itseä, jotta laihtuu. Se on koettu ja nähty. Nämä on vaan apuvälineitä, ja varsinainen painonpudotus tapahtuu ruokavalion kautta. Esim. kun menin kuntosalille, siellä oli "personal trainer":.. hän ohjasi kaikki välineet jne, mutta ruokavaliosta ei puhuttu mitään. Siksi pidän sitä rahastuksena.

Mutta kyllä, oon todella tyytyväinen ja nyt haluan vielä vähän petrata :)
 
Liikkua voi myös ilman, että on laihtuminen tavoitteena.

Yölento :) Liikkua pitää, eikä silloin ole hyvä edes ajatella laihtumista :) Ihminen liikkuu luonnostaan :)

Tein joku vuosi sitten sen virheen, että kuvittelin laihtuvani liikkumalla ja juoksin monta kuukautta putkeen, joka päivä menin noin 6km- 15km. Kunto nousi kyllä, mutta paino ei juurikaan pudonnut. Pääsin normaalipainon ylärajalle. Nyt paino pudonnut enemmän, ilman näitä liikunta treenejä, ruokavaliolla:wink
 
Last edited by a moderator:
Hyvää juhannusta!
Oli viime juhannus pikkasen erilainen ku ny xD Oltiin just kotiuduttu synnäriltä (joka muuten pistetään ennätysvauhdilla juuri kiinni, koska sieltä löydetty sädesientä yms mukavaa..) On tuo tyttö vaan niin hieno otus :Heartred

Hyvää Juhannusta kaikille! :)

Viime juhannuksena olimme kokolla katsomassa 5minuuttia, ja poika nukkui autossa. Nyt poika leikkii pallolla serkkujen kanssa ja kokko jää näkemättä. Hänestä on kivempaa leikkiä kavereiden kanssa näin pitkän automatkan jälkeen :)

Haasteena on anopin sapuskat, muutoin täällä on aina ihan mukavaa :) Poika sai juhannuslahjaksi anopilta housut, liilan väriset:laughing002
 
:dance018 Katselin kadulla ohikävellessä, kun monet lihavat suorittavat Fitness- treeniä ikkunan takana, näkyy suoraan kadulle. Suurinosa ei hokaa sitä, että laihtuakseen ei tarvi huhkia hullun lailla.

Mies tänään ihmetteli, että miten laihtunut olenkaan ilman kovaa rääkkiä. Hänen työkaveri aloitti laihduttaa ja paisui entistä isommaksi. Hän sanoi, ettei ymmärrä laihtumisesta yhtään mitään. En itsekkään ymmärrä, mutta ruokavalio on ykkösasia. Taas oli paino aamulla humahtanut reippaasti alaspäin, joten BMI 22 on ihan käsillä:joyful:

Joskus kokeilin laihduttaa liikkumalla ja kävin myös polkemassa pyörää kuntosalilla, tulos ihan nolla. Minusta se on markkinointia/bisnestä niille, jotka eivät tiedä miten laihtua. Tottakai liikunta on hyväksi, mutta pelkästään liikkumalla ei kukaan laihdu:smiley-ashamed008

Katselin tänään peilistä omien käsivarsien hauiksia, jestas....kyllä on isot!! Ja tulleet vain pojan kantelun myötä... Aina ollut ruipelukäsi. Se on kuin kahvakuulaa heittelis joka päivä sen 10tuntia:joyful: Siinä hauis kasvaa.

Koko siis , BMI22 ja viittä vaille 5:lla alkava :joyful: Häämekko mahtuu sika pian päälle:p
Lähtö oli BMI 29 ja paino alkoi 8:lla, tasan 6kk sitten.

Hienosti oot kyllä saanu painoa pois. Onnea siitä.
 
Myöhästyneitä juhannuksia täältäkin. Viime juhannuksena voin paksusti ja toivoin että syntyisi jo mutta ei. Mun pikkunen täyttää tasan parin viikon päästä vuoden. Yhyy. Mihin tää aika on mennyt. Todellakin elämän onnellisinta ja työstä stressittömintä vaikka vauva-arjessakin omat huolensa on. Paljon oon myös vuoden aikana oppinut lasten hoidosta ja oman söpöliinin tarpeista. Aatelkaa miten onnekkaita me kaikki ollaan [emoji177]
 
MS74, ihan älytöntä vauhtia tää aika todella menee ja silmissä kehittyy nuo muksut.
Onnenpekkoja todellakin ollaan, kun saatiin nämä aarteet!
Täällä on tänään 7 kuukautta täynnä ja innolla odotetaan konttausta, tapahtuu hetkenä minä hyvänsä :)
Muuten on levottomista öistä tämä äiti "vähän väsynyt"... toivotaan korjaavaa parempaa yötä lähitulevaisuuteen :D
 
Takaisin
Top