Synnyttäneet --40+++

Eclipse :) Meillekin sanottiin tuo 10päivää, mutta tuli ihan muutaman tunnin sisään. Mistä mahtaa olla tempastu...
Siis me saatiin ainakin 4 eri rokotusta 1v neuvolassa. Osa oli tehostuksia niihin esim 5kk rokotuksiin ja niistä tulee aina heti kuumetta. MPR eroaa niistä koska siinä on heikennettyjä viruksia. Siksi siitä tulee oireita vasta 10pv jälkeen joka olisi myös normi tautien itämisaika.
 
Siis me saatiin ainakin 4 eri rokotusta 1v neuvolassa. Osa oli tehostuksia niihin esim 5kk rokotuksiin ja niistä tulee aina heti kuumetta. MPR eroaa niistä koska siinä on heikennettyjä viruksia. Siksi siitä tulee oireita vasta 10pv jälkeen joka olisi myös normi tautien itämisaika.

Eclipse :) Ehkä meillä ei sitten tullut mitään 1-v. MPR rokotteesta, koska ei ollut kipeä 10pv jälkeen rokotteen.

Tiedä sitten vaikuttiko asiaan, kun saatiin MPR jo 8kk iässä matkalle, mutta silloinkin tuli kyllä samantien kuumeeseen, ihan samana iltana kuume nousi. Muuta rokotetta ei silloin saanut.
 
:greet025 Näytättekö vauvalle televisiota?:rolleyes:

Meillä poika tykkää katsoa Jungle Beat piirrettyjen jaksoja. Ovat aika lyhyitä pätkiä, joten tv:tä katsotaan aika hetken vaan. Niissä ei puhuta mitään, vaan nämä ovat enemmän koomisia - Funny:laughing001! Siis hauskoja lasten piirrettyjä. Tosin en tiedä onko vielä ihan 1-vuotiaalle tarkoitettu, mutta täällä jo nauretaan aivan katketakseen näille:laughing021:laughing021:laughing001:laughing001:laughing005


Tässä linkki, ( pojan suosikkijaksosta) :
https://m.youtube.com/watch?v=zitSpLHQ9CQ


 
Tähti, pyrin siihen, ettei vauva katso telkkaria, mutta joskus haluan itse katsoa musiikkiohjelmia, niin silloin näkee ja kuulee. Useimmiten se kiinnostaa, kun on muutenkin innostunut musiikista.
 
Tähti, pyrin siihen, ettei vauva katso telkkaria, mutta joskus haluan itse katsoa musiikkiohjelmia, niin silloin näkee ja kuulee. Useimmiten se kiinnostaa, kun on muutenkin innostunut musiikista.

Yölento :) Meilläkään ei suosita tv:tä, mutta joskus sieltä tulee jopa ihan kehittävää, joten on silloin hyväksi. Eipä olla tv:n orjia:happy090
 
Mä viihdytän itseäni Disney Junior kanavalla välillä joten tyttö voisi sitä katsoa, mutta ei oikeestaan kiinnosta. Joskus jos tulee hyvä rallatus niin katsoo hetken. Eniten tykkää Mumuhalista (taitaa tulla Ruutu+ lapset kanavalta). Niitä katsoo sen pari minuuttia mitä se kestää. Siinäkin kiinnostaa eniten se pimputus.
 
Moi siskot!

Eka kesälomaviikko vauvan kanssa takana. Köllöteltiin ku ellun kanat. Tutustuttiin puutarhaan, kukkiin ja silleen. Ei vielä mehiläisiin :). Nyt ois 5vkoo töitä ja sitte taas pidän muutamia vkoja lomaa, osan pojan kanssa, osan yksin. Poika on siis hoidossa ja mä rannalla :). Tai sienessä.

Meille tuli 11kk just sunnuntaina. Tää kävelee tukea vasten. Konttaa vähän helvetin lujaa ja normimukista juominen alkaa vähä sujumaan. Nokkamukia käyttää hoidossa, mut tuttipulloa ei siellä käyttäny ku pari ekaa vkoa. Tuttipullosta annan aamulla maitoa, lähinnä siks, että saan juoda aamukaffet rauhassa ja poika heräilee sen pullon kanssa sängyssään. Syöminen itse...lusikka osuu poskeen, mut hirvee hinku ois ite syödä. Raejuustoa oon antanu sormiruokailtavaksi, nyt menee enempi suuhun ku lattialle. En oo muuta antanu ite syödä, pelkään liian isoja paloja. Annan varmaan sosetta vielä vuoden päästäkin.

Vedättekö normisapuskan sitte soseeksi ihan vaan haarukalla? Vai sauvasekoittimella? Mulla ei oo vieläkään sitä survinta, enkä nyt varmaan enää sit hommaakaan... :wink

Mä teen 4pv/vko töitä. Kela maksaa joustavaa hoitorahaa siltä yhdeltä pvältä.

Mitä ootte toivonu vekaralle 1-v lahjaksi? Ajattelin nyt olla kaukaa viisas, ku jouluna en tajunnu. Sitte ostelin kaikkee tarpeellista ite.

Pojalla on kaks alahammasta, ylhäälle oli ilmestyny huomaamatta kakkonen, ei siis etuhammas, vaan viereinen. Nyt puskee ihan just läpi yks ykkönen ylös ja toinen kakkonen. Ei oo tarvinnu lääkitä vielä noiden hampaiden takia. On se kyllä tosi reipas. Me on oltu terveinäkin, mulla oli yks pari pv nuha, mut ei vauvalla.

Jätkä painoi 10kk nlassa 10,5kg ja oli 74,5cm. Me siirryttiin reilu kk sitten kaukalosta istuimeen. Enne sitäkin, en enää siirrelly kaukaloa autosta pois, kun en yksinkertaisesti jaksanu nostaa sitä ja poikaa. Ostin cybex sirona plus, ihan helvetin hyvä ku se kääntyy 360 astetta. Selkä on paskana tästä kantamisesta, mut onneks pääsen hierojalle (työajan kustannuksella, mut kuitenkin). Aion pikapikaa opettaa sällin potalle, ni ei tarvi kanniskella pyllypesuun. Mulla on hoitopöytä vielä käytössä ja muumi-5 vaipat.

Mitähän vielä. Sanoja ei tuu, muutakuin maamaa ja paapaa, väävää, bääbää. Eikä noi tuu muuten muumeista, ei muisteta kattoo niitä, eiks ne tuu joku aamu?

Ainiin, viime vkolla koitin ekaa kertaa mennä yksillä päikkäreillä. Herättiin vasta aamuysiltä, ni laitoin iltapvällä vasta nukkuu. Ihan hyvin jaksoi. Ja tuli vähän joustavuutta näihin aikatauluihin. Mut nyt se menee hoidossa kaksilla päikkäreillä.

En oo oikeen mitään erikoista safkaa tehny, samoja ku sillo alussa: bataattia, kukkista, parsaa, kesäkurppaa, perunaa, porkkanaa. teen kyl lohikeittoo, jauhelihakeittoo ja broilerisosetta, mut noita samoja niissä on, lisäks sipulia/valkosipulia. Maustepippurit ongin veks ennen soseutusta. Ja ny 10kk jälkeen maitorahkaa, viiliä, jogurttia. Kaikki maustamattomia, joihin tumppaan bonne-sosetta.

Puuroa en enää jaksa keitellä ku silloin tällöin. Hoidossa saa sitä joka aamu. Mut jos teen, ni mikrossa neljän viljan nallea (50-50 korviketta ja vettä) tai sit mannapuuroa korvikkeeseen. Tulee kyl helposti noi puurot. Pakkasesta paan sit pari jäistä hedelmäsosekuutiota sekaan. Toi kaveri syö kyllä kaiken mitä sille annetaan. Huomenna ajattelin laitta iltapalaksi jogurttia ja kurkkuraastetta. Sellainen alaston tsatsiki :).

Tällaista täällä. Ei mitään mullistavaa. Mökkikuume on kova, mut venttaan viel pari vuotta. Sitte ostan meille rantamökin. Ihan vaan kostoksi kaikelle :D :D :D.

Ihana Sirpa moi ja poitsu [emoji8] Meidän typy oli kans 10kk neuvolassa 10,5kg mut pidempi eli 77cm. Meillä noustaan seisoo pikku hiljaa ja konttauksen oppi pari vk sitten. Täällä matkitaan kovasti ja sanoo selkeesti etunimensä ja mamma kun näkee mun mamman ja kaikki lapset on vauvoja ja pallo on pallo.

Vuosi tulee kohta täyteen niinkun teilläkin. Pyysin tytölle Ikean lasten keittiön lahjaks. Menee pitkään.

Meillä juo tuttipullosta nokkamukista taikamukista ja pillipullosta. Autettuna juo myös vesipullosta ja lasista. Muumi 5 myös käytössä. Alhaalla ja ylhäällä kaks hammasta ja niiden tulo on täällä ollut tuskasta...

Me otettiin MPR viikko sit ennakkoon kun lähetään Wieniin heinäkuun alussa. Ihanaa kesää kaikille!

Ja ps. Meil on merenrantamökki [emoji23]
 
Muokattu viimeksi:
Yölento saa kertoa tarkemmat ja asiantuntevammat ohjeet :) mutta mä rohkaisen kyllä myös kokeilemaan. Meillä esikoinen aloitti pottailun alle vuoden ikäisenä ja eihän se tietty sitä heti tajunnut, mutta aika usein pottaan tuli jo. Tämän tirppusen kanssa kokeilin myös, mutta häntä alkoi aina itkettämään, joten odottelin vähän. Nyt juuri yhden täytettyään kokeilin uudestaan ja nyt se on hänestä suorastaan hauskaa! Aika usein on saatu pisut pottaan ja sitten on taputettu ja kehuttu ja olen näyttänyt, että "katso, pisu tuli, jee!" Mä ajattelen, että hyviä aikoja on heti aamulla ja päiväunien jälkeen sekä ruokailujen jälkeen ja vaipanvaihdon yhteydessäkin. Me ei olla vielä noin pitkällä, mutta oon iloinen, että potta tuntuu nyt olevan ihan kaveri :)

Ja tosiaan, kiva kuulla, että siellä lomailu sujuu leppoisasti!

Meillä kans itketään ja paniikki iskee kun laitan potalle. Oottelen hetken.
 
Eclipse, pöhköintä tässä on, että illalla menee tattaripuuro ja kaurapuuro ihan heittämällä.
No, tänään kokeilin valmista puolukkaista puuroa, joka oli vähän niinku vispipuuroa. Omaan suuhun maistui ihan hyvältä ja tyttö söi ehkä kolme lusikkaa.
Pitää muuta keksiä aamuihin, jos ei puuro maistu. Itsestä tuntuu esim hedelmät ihan köykäisiltä ja esim banaanilettuja en voi antaa, kun kananmuna ei sovi. Apinaeväästä 95% on lattialla...

Meillä maistu ekat 10kk puuro aamuisin ja nyt tyttö 11kk eikä syö enää kuin illalla. Mä oon antanut marjoja pakkasesta sormiruokailtavaks ja Ellasin smoothiepussin ite imutettavaks josta syö ehkä puolet. Laitan loput jääkaappiin ja annan välipalaks.
 
:greet025 Näytättekö vauvalle televisiota?:rolleyes:

Meillä poika tykkää katsoa Jungle Beat piirrettyjen jaksoja. Ovat aika lyhyitä pätkiä, joten tv:tä katsotaan aika hetken vaan. Niissä ei puhuta mitään, vaan nämä ovat enemmän koomisia - Funny:laughing001! Siis hauskoja lasten piirrettyjä. Tosin en tiedä onko vielä ihan 1-vuotiaalle tarkoitettu, mutta täällä jo nauretaan aivan katketakseen näille:laughing021:laughing021:laughing001:laughing001:laughing005


Tässä linkki, ( pojan suosikkijaksosta) :
https://m.youtube.com/watch?v=zitSpLHQ9CQ



Meillä katotaan Pikku Kakkonen. Tai se on päällä leikin lomassa ja aina kun tulee musiikkia niin hän pysähtyy katsomaan. Ei se suositeltavaa näin pienille ole. Lauantai aamun Seikkailukone on meidän suosikki.
 
Ostin potan viime vkolla ja tosiaan testattiin sitä vaatteet päällä. Poika oli kovin tohkeissaan ja taputteli sitä istuessaan. Mä nään yleensä ku sillä tulee pissa, kun tulee väristyksiä. Oon sanonu aina silloin "pissa" ja sitte ku se likistää niin "kakka". Nyt parina iltana on ostunu paljaalla pepulla potalla iltapalan jälkeen ja eilen tuli pissat pottaan. Sitä sitten juhlittiin :).

Taisin kyllä ostaa liian pienen potan, ku ei pili meinaa mahtua sinne sisään :D. Tää oli 4,95€ ja seuraava malli 29,90€. Oli niin iso hintaero, etten raaskinu ostaa tota äly-pottaa.
 
Meillä katotaan Pikku Kakkonen. Tai se on päällä leikin lomassa ja aina kun tulee musiikkia niin hän pysähtyy katsomaan. Ei se suositeltavaa näin pienille ole. Lauantai aamun Seikkailukone on meidän suosikki.
Mä laitan telkun päälle päivällisen jälkeen, sieltä tulee pikkukakkonen. Saan siivottua keittiön ja syötyä ite. Ei se sitä pikkukakkosta kato kuin just musiikkiosuudet. Nyt ku ikää on tullu enempi, niin huomaan et se pikkasen pitempään keskittyy siihen kuin aiemmin. Viikonloppuisin en aamulla muista koko telkkaria, sieltä vissiin tulisi kaikkee kivaa.
 
Meillä isompi kattoo pikkukakkoset ja joskus aamun lastenohjelmia, joten vauvakin näkee siinä samalla. En koe siitä huonoa omaatuntoa, ei sitä telkkaria nyt niin paljon katsota ja tuokin antaa hetkeksi vanhemmille vapauden mm. siivota tai tehdä jotain muuta mihin pitää keskittyä (kuten lukea s-postit tai vastailla niihin). Enimmäkseen esikoinen tuijottaa muumeja ja muita ohjelmia automatkoilla ipadista - viiden-kuuden tunnin ajomatka Pohjanmaalle menee mukavasti.
 
Ostin potan viime vkolla ja tosiaan testattiin sitä vaatteet päällä. Poika oli kovin tohkeissaan ja taputteli sitä istuessaan. Mä nään yleensä ku sillä tulee pissa, kun tulee väristyksiä. Oon sanonu aina silloin "pissa" ja sitte ku se likistää niin "kakka". Nyt parina iltana on ostunu paljaalla pepulla potalla iltapalan jälkeen ja eilen tuli pissat pottaan. Sitä sitten juhlittiin :).

Taisin kyllä ostaa liian pienen potan, ku ei pili meinaa mahtua sinne sisään :D. Tää oli 4,95€ ja seuraava malli 29,90€. Oli niin iso hintaero, etten raaskinu ostaa tota äly-pottaa.
Ei se välttämättä liian pieni ole. Pojilla vaan on aika tarkkaa se asento missä pissa osuu oikeaan osoitteeseen. Silleen hienosti hiukan etukeno ja pippeli suoraan alaspäin. On ollut tällä äidillä opettelemista. Välillä lentää kuin suihkulähteestä.
 
En kestä!! Mulla on taapero!! Missä mun pieni vauva on?? Pitänee hommata toinen ennen ku olo normalisoituu liikaa ja tajuaa, että hullun hommaahan tää eka vuosi on ollut univajeessa ihan sumussa xD Jos tästä sais oman vapauden takas ni ei ehkä haluais toista enää :P
 
Ei se välttämättä liian pieni ole. Pojilla vaan on aika tarkkaa se asento missä pissa osuu oikeaan osoitteeseen. Silleen hienosti hiukan etukeno ja pippeli suoraan alaspäin. On ollut tällä äidillä opettelemista. Välillä lentää kuin suihkulähteestä.

Hah-ha :) :laughing001 Täälläkin tehdään temput, heti kun vaippa on joskus poissa ( hetken)... Lattiat on heti pissattu.

Ja voi noi pojat - on se kiinnostava vehje, revitään ja renkutetaan, menee minne sattuu:laughing021 Meillä ei lopputulosta saa osumaan pottaan mitenkään, lentää ennemmin taivaalle:scared007

Auts- nyt äiti puhui tuhmasti:smiley-angelic006
Isikin sanoo - pippelikalle

Muuta: työkaveri kävi poikaa katsomassa, ihastui hirmusti:Heartred Toi lahjaksi/ tuliaisiksi vaatteita. Poika tykkäsi tosi kovasti työkaverista ja kiipesi koko ajan hänen syliin, sekä esitteli mopoaan:p Meillä oli mukavaa:joyful:
 
En kestä!! Mulla on taapero!! Missä mun pieni vauva on?? Pitänee hommata toinen ennen ku olo normalisoituu liikaa ja tajuaa, että hullun hommaahan tää eka vuosi on ollut univajeessa ihan sumussa xD Jos tästä sais oman vapauden takas ni ei ehkä haluais toista enää :p

Hahh :) Toista kans haaveilen. Mieskin samaa mieltä, mutta joku päivä sitten hän totesi, ettei olisi ikinä uskonut lapsenhoitoa näin vaativaksi:bored: Heti kommentoin, onhan toki vaativaa, mutta oletin hommaa paljon vaativammaksi, ennen tätä lasta. Eihän meillä ole vauvaa/taaperoa, joka huutaa yötä -päivää:wink:joyful:

Saa nähdä kuinka käy. Ensin töihin syksyllä. Sitten mahdollisesti aletaan hankkia toista ja mun ikä lähestyy lujaa vauhtia 45vuotta, että onnistuuko sit enää, mikäli se toinen päätetään hankkia. We"ll see:happy090

Ompa ainakin yksi, ettei tarvitse panikoida.
 
Puhuuko täällä kukaan eläköitymisestä?:rolleyes:Oon kuullut muutaman 40+++ puhuvan, että vielä muutama vuosi ja jää eläkkeelle.

Huhh, minusta olisi tosi hassua jäädä eläkkeelle pikku taaperon kanssa. Koska nyt vasta sitä uraa ruvetaan suunnitteleen. Upea ura siintää vasta edessä, sellainen, johon ei olisi koskaan nuorena ollut mahdollisuuksia:p

Ei saa antaa periksi ja jäädä liian nuorena eläkkeelle!:wink
:confused4
 
Takaisin
Top