Synnyttäneet --40+++

Minun kokemukseni mukaan pitkät päiväunet auttaa hyville yöunille. Siis jos vauva nukkuu päivällä hyvin, yö menee paremmin. Jos nukkuu lyhyitä pätkiä, yökin on levoton. Meillä paras lopputulos on, jos ulkoilua on 2-4h. Sama kokemus ensimmäisten lasten kanssa.

Yölento :) Täällä jos nukkuu pidempään päivällä, niin yöpuulle mennään aina vaan myöhemmin. Mutta yöt nukkuu tosi hyvin, koskaan ei ole ollut huono nukkumaan yöllä.

Luulen, että poika on tullut vähän (75v.) vaarinsa, joka on kovasti menossa aamusta iltaan (= fyysisiä töitä ) ja nukkuu todella vähän yöllä. Aamuvirkku ja illan kukku, siis kumpaakin:joyful::joyful:
 
Päivittäin pihalla koiran kanssa paitsi paukkupakkasilla. Päikkärit ei sinänsä oo ongelma mun mielestä, koska niitä ei oo liikaa, niin ei pitäis vaikuttaa yöuniin vähentävästi. Se yhteen putkeen nukkuminen on ongelma.. :sad001 Ulkoillaanko me liian vähän? Vaikuttaako se yöuniin? Miten paljon muut on ulkona?
Mä en nukuta tyttöä ulkona. Jos käydään vaunulenkillä niin usein kyllä nukahtaa silloin, mutta herää heti kun vaunut pysähtyy kotipihaan. Nukkuu myös usein kaukalossa, kun käydään kaupoilla tms.
Meillä päivärytmi on suurin piirtein seuraava:
  • Herätys klo 9. Aamupala
  • 11:30 päiväunet noin 40min. Lounas.
  • Välipala. 40min - 1,5h päiväunet klo 15-17. Tämä vaihtelee paljon riippuen päivän ohjelmasta.
  • Päivällinen klo 18
  • Klo 20 iltatoimet alkaa. Mahdollisesti kylpy, yökkäri, iltasmoothie jne.
  • Nukkumaan klo 21
Tiedän et useimmilla päivä alkaa aikaisemmin ja lirissä ollaan kummatkin sitten kun töihin on taas palattava. Mä olen iltaihminen joten aikaiset aamut ei oo koskaan käyneet mulle. Nukkumaan menen aina klo 24 - 2 välillä. Oon tehny niin jo viimeset 20v huolimatta siitä koska työt alkaa. Tein muutaman vuoden 7-15 vuoroa ja olin koko ajan väsynyt kun yöunet oli vain 4-6h. Mutta rytmi ei silti muuttunut vaan mä olen iltaihminen joka ei pysty muuttumaan. Tää on aina hyvä kinastelun aihe aamuihmisten kanssa jotka ei yksinkertaisesti pysty asiaa ymmärtämään. Itellä asian ymmärtämiseen auttoi muutama lääkärien kirjoittama artikkeli aiheesta ja se että se on geneettistä että osa ihmisistä on aamu ja osa iltaunisia. En siis yritä asiaa enää muuttaa enkä suostu unilääkkeitä syömään.
 
Mä en nukuta tyttöä ulkona. Jos käydään vaunulenkillä niin usein kyllä nukahtaa silloin, mutta herää heti kun vaunut pysähtyy kotipihaan. Nukkuu myös usein kaukalossa, kun käydään kaupoilla tms.
Meillä päivärytmi on suurin piirtein seuraava:
  • Herätys klo 9. Aamupala
  • 11:30 päiväunet noin 40min. Lounas.
  • Välipala. 40min - 1,5h päiväunet klo 15-17. Tämä vaihtelee paljon riippuen päivän ohjelmasta.
  • Päivällinen klo 18
  • Klo 20 iltatoimet alkaa. Mahdollisesti kylpy, yökkäri, iltasmoothie jne.
  • Nukkumaan klo 21
Tiedän et useimmilla päivä alkaa aikaisemmin ja lirissä ollaan kummatkin sitten kun töihin on taas palattava. Mä olen iltaihminen joten aikaiset aamut ei oo koskaan käyneet mulle. Nukkumaan menen aina klo 24 - 2 välillä. Oon tehny niin jo viimeset 20v huolimatta siitä koska työt alkaa. Tein muutaman vuoden 7-15 vuoroa ja olin koko ajan väsynyt kun yöunet oli vain 4-6h. Mutta rytmi ei silti muuttunut vaan mä olen iltaihminen joka ei pysty muuttumaan. Tää on aina hyvä kinastelun aihe aamuihmisten kanssa jotka ei yksinkertaisesti pysty asiaa ymmärtämään. Itellä asian ymmärtämiseen auttoi muutama lääkärien kirjoittama artikkeli aiheesta ja se että se on geneettistä että osa ihmisistä on aamu ja osa iltaunisia. En siis yritä asiaa enää muuttaa enkä suostu unilääkkeitä syömään.

Eclipse :) Sitten on ihmisiä, jotka ei ole kummassakaan kategoriassa! Siis aamu plus ilta-ihmiset! Pojan vaari on sellainen ja joskus, kun ollaan anoppilassa käymässä, niin ihan voimille ottaa, kun itse menisin nukkumaan 24-01, niin vaari alkaa keittää iltakahvia ja pistävät kahvipurtavaa pöytään:depressed::joyful: Hän menee nukkuun aina joskus 02-03 ja on ekana aamulla pystyssä keittämässä aamukahvia 07 aikaan ja seuraamassa jo uutisia... Tuollainen hän on aina ollut, kohta häntäkin tuntenut kolmekymmentä vuotta.

Mahtaako pojasta tulla samanlainen...:banghead::joyful::joyful:
 
Minun kokemukseni mukaan pitkät päiväunet auttaa hyville yöunille. Siis jos vauva nukkuu päivällä hyvin, yö menee paremmin. Jos nukkuu lyhyitä pätkiä, yökin on levoton. Meillä paras lopputulos on, jos ulkoilua on 2-4h. Sama kokemus ensimmäisten lasten kanssa.

Hankin siis kantotakin ja alan ulkoilee pidempään, viel kun tuo pysyy rintarepussa. Rattaiden kanssa en yksin pysty, jos on koiruus mukana, kun on niin aktiivinen sählä. Tähtää siis pitkään ulkoiluun.
Noiden ennusmerkkien kanssa ens yö on myös levoton meillä :D
Nyt harjoitellen kävelyä. Muu ei kelpaa. Oon ihan puhki xD
 
Hankin siis kantotakin ja alan ulkoilee pidempään, viel kun tuo pysyy rintarepussa. Rattaiden kanssa en yksin pysty, jos on koiruus mukana, kun on niin aktiivinen sählä. Tähtää siis pitkään ulkoiluun.
Noiden ennusmerkkien kanssa ens yö on myös levoton meillä :D
Nyt harjoitellen kävelyä. Muu ei kelpaa. Oon ihan puhki xD

Kuukassius :) Hampaiden puhkeaminen voi myös tehdä rauhattomuutta. Meillä menee syklissä, välillä särkee, välillä ei
 
Toivotaan, että saatte "rauhaa" olemiseen jollain keinoin tai että levottomuus olisi vain "vaihe". Täällä meidän kylällä pari ennen meidän tyttöä syntynyttä mukeloa kävivät molemmat äitiensä kanssa ulkoilulenkeillä rintarepussa tmv. 1-3 koiran kanssa. Itse hankin liukuesteet, niin pärjään noille kahdelle ajokoirahurtalle :)
 
Kuukassius! Älä.huoli. ei meilläkään nukuta. Yöllä heräillään parin tunnin välein itkee päivän tapahtumia tai masua tai on tissiä ikävä ja juu tissi haisee tytön naaman vieressä kun nukutaan perhepedissä joten ei rauhota äidinmaidon hajukaan. Tekeekö levottomaks ni sitä en tiedä. Meillä ruvetaan yöpuulle klo 19 ja nukahtaa vartissa tai viim klo 20. Aamulla noustaan klo 8 maissa. Sit aamupala ja klo 10 lyhyet päikkärit max 30min. Klo 12 lounas ja sit pidemmät päikkärit ulkoillen tai sisällä 30min-2h vaihdellen. Sit syödään ja nopeet päikkärit. Iltapuuro 18.30 ja 19 alkaa hieroo silmiä ja kitisee väsymystä. Valveillaoloaikoina leikitään millon mitäkin paitsi yöllä eli 19-08 välillä. Eikä oo hampaita tullut.
 
Niitä ei oo muuten tullu vielä yhtään!

Kuukassius :) Silti voi olla hammassärkyä! Mulle sanottiin, että hampaat alkaa vaivaan kaksi kuukautta ennen, kuin ne ilmestyvät.

Meillä tuli kaksi alahammasta muistaakseni 3kk iässä ja nyt koko ylärivistö hampaita pilkottaa, yksi täysin jo iso - etuhammas. Poika on hauskan näköinen "harvahammas":joyful:
 
Hello! :hello Mua on alkanut harmittaan Th:n kohtalo, koska eihän kukaan voi iloita kenenkään epäonnistumisesta:sad001

Ei hän täysin huono ollut ja olisiko joku voinut vaikka neuvoa/opastaa häntä jotenkin eteenpäin, koska kommunikaatiossa oli se ongelma.

Esimerkiksi en ymmärtänyt mitään pojan yliojennuksesta 4kk iässä, koska hän ei osannut keskustella siitä, vaan tiuski ja tavallaan syytti mua, että pidän väärin vauvaa sylissä jne..

Silti olen tosi iloinen, että saatiin uusi Th:happy:
 
Meillä koko suku on ainaunisia. Siis mennään ajoissa nukkumaan, herätään myöhään ja nukutaan päiväunia, myös aikuisena. Lapselle toivoisin vähän pienempää unentarvetta sitten isona.

Yölento :) Oho! :) Ilmeisesti nämäkin on geneettisiä asioita.

Mun mies on kanssa ihan kukkuja, aamusta yöhön, hyvä jos viä 02 saa maate, vaikka töihin lähtö 07. Itsekin tuppaan valvoo myöhään, nyt etenkin kunnen töissä käy, niin usein menee siihen 01:30 ja silti nousen ylös jo 07-08 maissa.. :)
 
Toivotaan, että saatte "rauhaa" olemiseen jollain keinoin tai että levottomuus olisi vain "vaihe". Täällä meidän kylällä pari ennen meidän tyttöä syntynyttä mukeloa kävivät molemmat äitiensä kanssa ulkoilulenkeillä rintarepussa tmv. 1-3 koiran kanssa. Itse hankin liukuesteet, niin pärjään noille kahdelle ajokoirahurtalle :)

Katjusha :) Vauvoilla on paljon eri vaihetta, kun kehittyvät kk toisensa jälkeen. Täällä monet jo monta lasta omaavat voivat tarkentaa :)

Itsestä tuntuu, että lapsi kehittyy silmissä, jopa vain yksi viikko ja poika osaa taas vaikka mitä...:grin Ihan vauvana eroa en huomannut, vasta jossain 4-5kk iässä.

On vaiheita, toiset helppoja ja toiset vaatii 24h.
 
Hello! :hello Mua on alkanut harmittaan Th:n kohtalo, koska eihän kukaan voi iloita kenenkään epäonnistumisesta:sad001

Ei hän täysin huono ollut ja olisiko joku voinut vaikka neuvoa/opastaa häntä jotenkin eteenpäin, koska kommunikaatiossa oli se ongelma.

Esimerkiksi en ymmärtänyt mitään pojan yliojennuksesta 4kk iässä, koska hän ei osannut keskustella siitä, vaan tiuski ja tavallaan syytti mua, että pidän väärin vauvaa sylissä jne..

Silti olen tosi iloinen, että saatiin uusi Th:happy:
Jos on ollut vakituisessa työsuhteessa, niin aika epätodennäköistä on, että kokonaan pois on joutunut. Erottaminen on kauhean vaikeaa
 
Jos on ollut vakituisessa työsuhteessa, niin aika epätodennäköistä on, että kokonaan pois on joutunut. Erottaminen on kauhean vaikeaa

Jos on siirretty muualle, kuten Sirpa sanoi...Mitä tarkoittaa se, että on lopettanut?
 
Yölento :) Mäkin heti mietin, että olisiko jäänyt eläkkeelle, koska on ulkonäöltä sen ikäinen. Mutta sitten tuumasin, että olisihan se Th jotain asiasta kertonut jo kuukausia sitten.

Yritysmaailmassa kaikki tapahtuu just noin, kuten MS74 sanoi, sai kenkää. Mullakaan ei ole muuta käsitystä asioista, kun en ole terveydenalan henkilö, vaan kaupan alalla.
 
Ihmettelen vaan yhtä asiaa:

meillä poika on hyvin tarkka siitä mitä musiikkia haluaa kuunnella. Se alkoi jo 4kk iässä...Nyt (8kk) on jo todella tarkka siitä mitä haluaa kuulla. Ellei sovi makuun, niin heti kitinä tai jopa parku alkaa ihan sekunneissa!:banghead::joyful: Hirmu hullua
Sama on tv:stä piirrettyjen suhteen:dance018:dance018:dance018:dance018

Muilla samanlaista?:rolleyes:
 
Ihmettelen vaan yhtä asiaa:

meillä poika on hyvin tarkka siitä mitä musiikkia haluaa kuunnella. Se alkoi jo 4kk iässä...Nyt (8kk) on jo todella tarkka siitä mitä haluaa kuulla. Ellei sovi makuun, niin heti kitinä tai jopa parku alkaa ihan sekunneissa!:banghead::joyful: Hirmu hullua
Sama on tv:stä piirrettyjen suhteen:dance018:dance018:dance018:dance018

Muilla samanlaista?:rolleyes:
Tuollaista lasta en ole tavannut, mutta itse olen pienestä asti ollut todella valikoiva musiikin suhteen. Kaikkea vaan ei pysty kuunnella ja epämiellyttävästä musiikista tulen jopa aggressiiviseksi, joistakin vain hermostun. Taustamusiikkia en siedä yhtään. Pitää olla sellaista mitä oikeasti kuuntelen. Epävireisyys sattuu korviin.

Suosittelen, että annat kokemuksia monipuolisesti erilaisesta musiikista.
 
Takaisin
Top