Synnäri suunnitelmia :)

Miss T

Puuhakas puhuja
Tiedän vielä on aikaa, mutta saahan sitä jo haaveilla. :) Eli oletteko jo alkaneet miettiä tulevaa synnytystä, ei niinkään itse synnytystä vaan sitä edeltävää aikaa eli avautusmisvaihetta kotona ja päiviä sairaalassa synnytyksen jälkeen?

Itse olen jo tietenkin suunnitellut kuinka mies tuo mulle sushia ja pikkupullon kuohuvaa, savulohi salaattia ja muuta hyvää.. Avautumisvaihetta varten ajattelin tehdä jonkun voimabiisien soittolistan kännykkään. Jotenkin kun tiedän että tää on vika raskaus ja synnytys, haluan fiilistellä ja hifistellä ihan tunteella. Aikaisemmin on vaan maattu sairaalan kaapu päällä sängyllä ja syöty mitä eteen on tuotu.. :D
 
en oo liiemmin kun tulee sektio olemaan, niin ei tarvitse noita miettiä :)
 
Edellinen synnytys oli sen verran nopea (supistusten alusta syntymään n. 4 h), että luulen tämänkin olevan. Enpä siksi ole tehnyt mitään erityisiä suunnitelmia enkä aio tehdäkään. Pääasia olisi vain, että ehdin sinne sairaalaan jo ennen ponnistusvaiheen alkua, eikä vasta viime metreillä, kuten edellisen kanssa.

Pikkolopullon kuoharia voi pakata äitiyskassiiin, kuten myös jonkun pillimehun synnytyksen aikaisiin tarpeisiin, mutta muuten saa sairaalan pöperöt kelvata. Tietty jos sitten kotona tuntuukin, että homma lähtee käyntiin hitaasti, niin sitten voi mukaan ottaa muutakin. Mitään musiikkia tms. minä en tarvitse.
 
Edellisen kaa samoilla linjoilla! Suurin tavotteeni on A ehtiä ite sairaalaan ajoissa ja B mieskin ehtis tulla. Eka synnytys 3h, toinen 1,5h ja kolmas 3h. Ja meillä on se tunnin matka.. Viimesimpään mies ei kerenny matkaan, tuli 20min tytön syntymän jälkeen. :)
Mutta ehkä henkisesti alan valmistautumaan koti synnytykseen, sitäkään kun en piä mahottumuutena menneisyyden huomioon ottaen.
 
Mulla tavoitteena ois se et kaikki selviäis siitä hengissä :) Kuoharit saa jäädä jonnekin hamaan tulevaisuuteen, missä välissä sitä vois sellasta juua kun vauva koko ajan rinnalla?:D Viimeks mies haki pizzaa lähipizzeriasta, varmaan tälläkin kertaa tuo jotain sapuskaa jossain välissä :) vaikkakin kyllä ne sairaalan ruoatkin maistuu!
 
Kuulin vasta, että meidän suvun naisten ruumiinrakenne on sellainen että sektiolla on kaikki synnyttäneet. Odotan omaa tuomiotani asiasta vielä....
 
No ei se pienenpieni tippa kuoharia promilleja aiheuta eikä ainakaan niin, että maitoon asti päätyisi. Eikä sitä maitoa edes tule heti synnytyksen jälkeen :)
 
Totta varmaan tuokin :) Mut on se varmaan silti viimenen asia mitä mun tekee mieli siinä kohtaa, tai no kattoo sitten :D
 
Mulla tulee synnytykseen mukaan paras ystävä ja sit doula. Haaveena ois synnytys mahdollisimman vähällä kivunlievityksellä, tosin voihan mieli tästä vielä muuttua... :D Ja haluaisin synnyttää jossain muussa asennossa kuin puoli-istuvassa. Sairaalaan tuskin lähdetään ensimmäisestä supistuksesta jos raskaus vaan on täysiaikainen, suihkun, kauratyynyn ja jumppapallon voimin oon aatellut yrittää sinnitellä kotona niin pitkään ku hyvältä tuntuu. Mulla tulee onneks olemaan sairaala joka tapauksessa tosi lähellä.
 
Mulla tavoitteena et saisi saman vuorokauden aikana sit viel juoda ja syödä, olisin tyytyväinen :)
 
H3lm1, sun tavoite kuulostaa hyvältä. Mullakin yks tavoite ois, että sais sairaalaoloaikana syödä ja että multa mitattais hemoglobiini ennen kotiinlähtöä.

Muoks. Onhan noita muitakin suunnitelmia takaraivossa. Lisäilen niitä tänne paremmalla ajalla. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mun suunnitelma on, et jos kaikki menee hyvin, et pääsisin lähteen vauvan kanssa heti kotiin.
 
Toivon etten joudu ennen synnytystä makamaan puolta vuorokautta liikkumiskiellossa yksin pimeässä huoneessa mittareihin ja piuhoihin kytkettynä. Toivon että vauvaa ei viedä multa pois. Toivon että en kohtaisi inhottavia kätilöitä. Toivon etten jäisi synnytyksen jälkeen kahdeksi vuorokaudeksi synnytyssaliin ilman vauvaa. Toivon että jaksaisin edes nostaa oman pienokaiseni syliin. Toivon että mulla on voimia pitää puoleni.
 
jodelie; hyvä kun mainitsit jumppapallon, täytyy muistaa täyttää se jossain vaiheessa. Sillä kun on kiva pomppia muutenkin :) Ja haluun myös yrittää ponnistaa muuten kuin puoli istuvana, jakkara jotenkin kiinnostais kauheesti..
 
Saako ponnistaa polviltaan tai kykystä, ikäänkuin takaperin? Mua on aina hirvittänyt, että puoli-istuvilleen pitäis synnyttää, se ei tunnu yhtään luonnolliselta ajatuksissa. Nimim. "esikoista alakautta"
 
Mä kans haluisin jakkaran tai polviltaan. Ihan villeimmissä kuvitelmissa seisten toinen jalka esim. tuolin reunalla mut voi olla ettei sit kuitenkaa ihan niin hc-meiningillä :D
Mä pakkasin ekaan väliaikaismuuttoerään (kun nyt väliaikaisesti täällä Joensuussa majailen, matkalaukkujen kans mennään...) jumppapallon pumppuineen. Sillä on kätsä jumppaillakin!
 
En viimeksi suunnitellut paljoa mitään, kun tiedän että synnytykset harvoin menee suunnitelmien mukaan. Tein vaan mikä sillä hetkellä tuntui hyvältä, mikä lopummassa vaiheessa oli seisoskelu korotettuun sairaalasänkyyn nojaten, ja kun sain luvan alkaa ponnistaa ei olis tullu mieleenkään kokeilla seisaaltaan, että ihan luonnostaan valitsin puoli-istuvan asennon sängyllä kun siinä ei tarttenu käyttää energiaa kun just ponnistamiseen, ei esim tasapainoon tms, ja jalat sai hyvin tuettua reunoihin. Eipä sitä asentovalinnasta 'nauttimista' kyllä montaa minuuttia kestänytkään, että sinänsä yhdentekevää tälläkin kertaa. Katson miltä sillä hetkellä näyttää. Ruokahalu oli hirmuinen, ja mies juoksutti aterioiden välissä sushia ja täytettyjä patonkeja joissa oli kaikkia 9kk kiellettyjä juustoja esim brietä tms, kun vaikka söin sairaala-ateriatkin ennennäkemättömällä ruokahalulla, oli maidontuotantoa aloitteleva elimistö kyltymätön. Niin ja sainpa oikein raa'an pihvinkin valkosipuliperunoilla ja punaviinikastikkeella kuumana suoraan ravintolasta, mutta ei mulle edes sen kanssa olis viini maistunu(siis normaalistihan hyvä pihvi vaatii punaviiniä), eikä kuukausiin sen jälkeenkään mikään alkoholi, vaikka en ole mikään absolutisti ja tiedän että maitoon menee minimaalisen vähän alkoholia, ei ole todellakaan verrattavissa istukan kautta menevään määrään. Että skumpatkin olis mies saanu juoda itse jos olis sellaista mulle tuonut...
 
Mä synnytin ekan jakkaralla ja toivoisin et tokankin voisin siinä synnyttää. Itelle oli hyvä asento ja tykkäsin kun sai mieheen nojata. Haluisin myös ammeeseen, kun auttoi ekassa synnytyksessä hyvin. Viimeks oltiin sairaalas vauvan kans 1,5 vrk. Mut katotaan nyt miten täl kertaa, kun tietty kotona isompi estää täyden lepäilyn, joten ehkä kaksikin yötä sairaalas vois olla jees. No riippuuhan se tietty vauvan ja mun voinnistakin millon kotiin pääsee.
 
Mä kanssa melkein toivon, että saisin jäädä sinne sairaalaan "lepäämään" päiväksi tai pariksi, vaikka kaikki olisi kunnossa, kun täälläkin on kotona se toinen, joka myös vatisi huomiota.
 
Takaisin
Top