Syksy/loppuvuosi 2013

Moi meiltäkin!
Tää foorumi tosiaan on olemassa, en oo muistanut ollenkaan :D

Meillä nyt ikää 6kk 1vk
Nousee konttaus asentoon ja lässähtää maahan mutta pinniksessä pysyy pidempään kiikkumassa :D
Ihan ei vielä ryömi eteenpäin vaikka kovasti olis jo meno päällä. istuu syöttötuolissa, sylissä, sohvalla mutta ei ihan itekseen vielä.

Vaihdettiin nyt kakkosmaitoon ja on vähän hakusessa että annanko sitä samallalailla kun ykköstä?
Meillä aamupuuro jonka jälkeen pari tuntia taukoa ja sitten juo maitoa, sitten lounaaksi lämmintä ruokaa, pari tuntia ja välipalana jotain hedelmäsosetta, sitten maitoa ja illalla ennen nukkumista velliä.
Tuntuu tosi vähältä mutta kasvaa tasasesti eikä itke nälkää. 6kk neuvolassa (66,2 ja 7050g)
Annoin kai liikaa ruokaa jossain vaiheessa kun tuntu että kaikki 'ylimääränen' tuli kaaressa pihalle, ja kun vähensin ruokaa niin se pulauttelu on loppunu kokonaan.

Hampaita on alhaalla jo 4 ja ylös taitaa tehdä nyt kun on niin kiukkunen et huhhuh.
Onneksi meillä on sama rytmi nukkumisen kanssa että alkaa aina väsyttää samaan aikaan illasta ja yöt on jo reilun kuukauden menny heräämättä kertaakaan ja osaa nukahtaa sinne omaan sänkyyn pienen venkoilun jälkeen kun mönkii menemään päästä päähän kunnes väsyy ja simahtaa :D
Hampaita saattaa kitistä minuutin pari kunnes nukahtaa uudestaan. voi ihanuutta, oon saanu kunnon yöunia jo kauan.

Mulla kuukautiset on tullu ihan normaalisti, kestää noin 4 päivää ja tosi niukka vuoto (luojan kiitos) :D
Ovulaation oon alkanu tuntemaan? voiko se olla edes mahdollista? mut voi PERKELE kun sattuu kovaa alavatsaan joskus pari viikkoa menkkojen loppumisen jälkeen että kävelystä ei meinaa tulla yhtään mitään ja ennen synnytystä ei ollu tällasia vaivoja. luin jostain että sen voi tuntea. Olin ensin ihan varma et nyt puhkee umpisuoli kunnes rauhottu särkylääkkeillä.. ohhoh

Sellasta meillä mitä tuli ekana mieleen :D Kivaa sunnuntaita!
 
Kuukautisia meillä vielä odotellaan. Itsenäisyyspäivän alla haen kierukan, joten eiköhän ne kuukautisetkin sitten sieltä tule. Mulla on raskaudet auttaneet kuukautiskipuihin. Ennen lapsia jouduin välillä olemaan saikullakin, kun en päässyt sängystä ylös.

Hampaitakaan ei meidän junnulla vielä ole. Niitä odotellessa :) mutta eilen söi sitten lounaalla 2kan kerran broileria ja se maistui junnulle hyvin. Ensi viikolla kokeillaan sit jotain uutta, vaikka possua. Uutena herkkuna on muuten kesäkurpitsa. Söis sitä vaikka kuinka paljon.

Eikös niitä maitoja ihan samalla tavalla käytetä oki sitten ykköstä tai kakkosta. Ainakin mä oon käsittänyt et niissä on vaan jotain pieniä eroja et se kakkosmaito ois lähempänä normimaitoa tms. Ihan samalla tavalla mä olen niitä käyttänyt nyt ja isompienkin poikien kanssa aikoinaan.

Tuulista sunnuntaita!
 
Täälläkin edelleen ootellaan menkkoja, eikä kyllä haittaa yhtään et ei oo vielä alkanut. Aluksi luulin silloin ku jälkivuoto loppui et ne ois alkanut mut oli varmaan vielä sitä jälkivuotoa ku ei sen jälkeen oo tullut.
Ovulaatiokivut on tietääkseni hyvin normaalia synnyttäneellä, koska moni ystäväni niistä valittelee.

Kohta tulis poitsulla 7 kk:tta täyteen ja kovasti jo ryömitään ja pyöritään ympyrää. Meillä myös istutaan itekseen ja neuvolassakin sanoi et saa istuttaa kun selkä pysyy niin jämäkästi suorana. Hampaita ei ole puhjennut yhtään vielä.

Kasviksia, hedelmiä ja marjoja syö aika laajasti kaikenlaista mahdollista. Olen jopa mansikkaa uskaltanut vähän antaa ja tomaattia myös. Puuroista kaurapuuro on lemppari ja lihoistakin ollaan maisteltu jo hirveä, seitä ja possua. Pitäs ottaa nuita lihoja kans uusia mukaan.
Nokkamuki on ollut käytössä jo pari kuukautta. Poitsu kyllä pitää siitä ihan oikein kiinni, mutta juoda ei kiinnosta, koska sitä on paljon hauskempi purra ja hakata pöytään.

Mites te muut aiotte tehdä ku vanhempainvapaa kohta loppuu?
Mä olen jo töihin ilmoittanut et tulen vuoden päästä syksyllä takaisin töihin eli hoitovapaalle jään ja pelottaa jo nyt et miten sitä selviää rahallisesti :sad001
En myöskään halua viedä poitsua tarhaan alle kolme vuotiaana ja olemmekin niin onnellisessa tilanteessa että mummo aikoo jäädä hoitaan sitten kun minä menen töihin :)

 
Mulla kävi samoin ku mami-83:lla, että jälkivuodon päätyttyä (tai kun luulin sen päättyneen) alkoi muutaman päivän päästä uusi vuoto, jonka oletin olevan kuukautisvuotoa, mutta kun ko. vuoto viimein päättyi, ei uutta ole sen koomin kuulunut. Eikä kyllä ole yhtään ikäväkään. Ainakaan vielä. :wink
 
Tuosta töihin paluusta niin itellä vanhempainvapaa loppuu 25.1 ja pidän sit viime kesän kesäloman ja sit vie talviloman ni palaan töihin 3.3. poika on sit melkein 11kk ja me vuorotellaan miehen kans niin et poika saa ol kotona kun mä teen vuorotyötä ja mieheni on isällänsä töissä ni voi tehä työnsä niin et saadaan poika pidettyy kotona ainaki jonkin aikaa.. :)
 
Mä olen hakenut hoitovapaata koko ensi vuodeksi. Eli palaisin töihin sitten tammikuun alussa 2015, jos vaan sit on enää työpaikkaa mihin palata.. vähän on huonoja uutisia siltä rintamalta kuulunut nyt tän syksyn aikana. Toisaalta olisi helpotus, jos vaikka tulis se irtisanomisilmoitus niin sais rauhassa miettiä elämää uusiks. Ottaisin rennosti ja olisin kotona vaikka junnun 3v synttäreihin asti. Miettisin rauhassa uutta alaa tjsp. Itse ei kuitenkaan uskalla irtisanoutua vaan sen takia et pohtis mitä haluaa tehdä.

Eihän mua nyt voikaan irtisanoa, mutta tammikuussa joudun pitämään lomia pois niin käsittääkseni sit voi... en oo ihan satavarma, mutta ensi viikolla ois vissiin jotain infoo asiasta niin pitänee raahautua työpaikalle kuuntelemaan.

Nautin kuitenkin kotona olemisesta niin voisin mielelläni olla vaikka kuinka pitkään :)
 
Tosta sormiruokailusta on nyt pakko tulla avautumaan, kun meillähän sitten oli jo yks läheltä piti -tilanne. Kolmisen viikkoa sitten annoin poitsulle pienen palan tomaattia imeskeltäväksi, mutta eihän se suinkaan malttanut sitä imeskellä, vaan puraisi siitä samantien ison palasen ja ennen kuin mä ehdin tehdä yhtään mitään, oli se palanen sillä jo kurkussa jumissa. Alko kauhee kakominen. Mä menin ihan paniikkiin ja jähmetyin täysin. Onneks mun mies oli kans kotona ja osas toimia. Se nappas poitsun syöttiksestä, roikotti sitä mahallaan toisella käsivarrella ja läimäytti pari kertaa selkään niin, että palanen irtos. Traumathan siitä jäi. Siis mulle. Nyt en oo uskaltanu antaa oikein mitään sormiruokia, mitä nyt maissinaksun silloin tällöin, kun ne menee suussa heti ihan mössöksi. Tänään sitten annoin palan jälkiuunileipää, kun ajattelin, että siitä se ei nyt ainakaan saa irti mitään tai ei ainakaan heti. Mutta eipä siinäkään kauaa menny ja aika ison palasen oli poitsu taas haukannu. Onneks se ei kuitenkaan tällä kertaa ehtiny sitä nielaista. Miten ihmeessä tota sormiruokailua vois harjoittaa niin, että se ois turvallista? Ei meijän poitsu ainakaan tyydy enää vain imeskelemään, kun sillä on jo kuus hammasta, mutta eipä se näköjään vielä myöskään ymmärrä, minkä kokoisia paloja se voi yrittää nielaista. Vinkkejä?
 
Heippa taas. :)

Kivaa kun tänne on nyt tullut ihan tekstiäkin.

Täällä on mieliala ehkä hitusen nousussa, vaikka huonoja hetkiä ja ahdistusta isekee edelleen aika herkästi päälle.
Kierukan syyksi en tätä nyt kuitenkaan laittaisi vaikka sitäkin olen jo pohtinut. Arki vaan nyt on tällä hetkellä aika haastavaa kolmen alle kouluikäisen, yrityksen ja parisuhteen palapelissä. Häätkin olisi ensi kesälle tiedossa, tosin on tässä nyt vähän naureskeltu että onkohan tuon vauvavuoden päätteeksi ihan paras ajakohta mennä naimisiin, kun on vähän niin sanotusti ollut "tiukka" vuosi. No, eiköhän me nyt kuitenkin mennä. Monta keskustelua on käyty ja nyt tuntuu että alkaa vihdoin mennä miehenkin kalloon että parisuhdetta on nyt hoidettava jos meinaa, kuusi vuotta enemmän ja vähemmän vauva-arkea tekee tehtävänsä jos ei huomaa välillä miettiä parisuhdettakin.
Kiitos poodle tsempeistä! Tarkkana olen itseni kanssa nyt ollutkin ja neuvolassa asiasta myös puhunut.

Sormiruokailusta: Minä en ole vielä uskaltanut antaa muutakuin isoja porkkanan ja kurkun palasia. Meillä ei ole edes hampaita, en tiedä uskaltaisinko jos olisi.. Hyviä neuvoja en siis osaa antaa aiheesta. Välttäisin kaikkea kovin helposti purtavaa kyllä, mutta jos kerran jälkiuunileivästäkin paloja lähtee niin en osaa kyllä sanoa mitä se sitten voisi olla.. Me on vaan aloitettu sormiruokailu vähän myöhemmällä iällä enemmän.. Onneksi Varpunen mies osasi toimia, itsekin menen aina ihan paniikkiin kun lapsilla mene ejotain hetkellisestikin kurkkuun, siinä ei oikein tiedä mitä tekisi.. Pelottavaa!

Kuukautisista: Täällähän ne alkoivat tosiaan jo heti jälkivuodon perään, sitten laitettiinkin kierukka ja se sekoitti koko homman. 3 kk vuoti putkeen lähestulkoon, nyt ovat jäämässä näköjään kokonaan pois. Ei haittaa! Aiemmin ovat alkaneet n. 7 kk synnytyksestä ja aina muuttuneet vähän oireiltaan synnytysten jälkeen. Ovis mm tuntuu paljon tarkemmin jne.

Töihin paluusta: Minä alan tehdä kotona töitä 1-2 päivää/vko helmikuussa. Isommat lapset ovat tuolloin hoidossa ja vauva kotona.Saa nähdä miten onnistuu. Mutta pienin menee hoitoon korkeintaan ensi vuoden lopulla tai 2015 vuoden alusta. Mahdollisesti syksyllä vuoden päästä teen jo kokopäiväisesti, mutta sitten mummo tulee hätiin tai isi jää kotiin hoitamaan... Mullahan ei ole mitään paikkaa johon palata, mutta oma yritys siis kyllä. Ei ole siis varma toimeentulo siinäkään..

Mukavaa joulunodotusta kaikille! :)
 
Varpunen78, meillä on sormiruokailtu jo pari viikkoa. Neiti nyt 7kk, ja täysin hampaaton, mutta kun ei soseita huoli lainkaan, ei ole jättänyt paljoa vaihtoehtoja. :)

Ekalla kerralla annoin omenalohkon, josta saatiinkin pala irti ja alkoi kakominen, mutta nopeasti se pala tuli ulos. Säikähtihän siinä aika pahastikin (ja päätin jo että saa jäädä siihen meidän sormiruokailut), mutta aiheesta vähän luettuani opin, että toi kakomisrefleksi on ihan luonnollinen, ja tulee kaikilla lapsilla. Ja niin kauan kuin lapsi istuu pystyasennossa, hänen pitäisi ihan itse kakomalla saada palat syljettyä ulos.

Omppu on ihan yks lemppari neidille, ja edelleen siitä saadaan isoja paloja irti, joita imeskellään ja pyöritellään suussa, ja sitten syljetään ulos. Eli koitan vaan sanoa, että vaikka se kakominen saattoi näyttää pahalta, ei välttämättä ollut kyseessä ihan hirveä riskitilanne. (paha tosin sanoa tilannetta näkemättä, mutta mäkin jälkikäteen tajusin, ettei se lapsi ollut lähelläkään tukehtumista, vaikka niin ensin luulinkin).

Nyt meillä syödään sormiruokana omenan lisäksi rypäleitä, kurkkua, mandariinia, päärynää, luumua, avokadoa, tomaattia, kukkakaalia, parsakaalia, leipää, keitettyä kananmunaa, kanaa, lohta, makaronia... mutta siis meidän "syöminen" on lähinnä edelleen palojen irrottelua, niiden pyörittelyä, ja lopuksi poissylkemistä, kovin vähän taitaa sinne mahaan asti mennä kun aika haastavaa on koittaa miettiä mitään sellaista ruokaa, mitä neiti saisi itse syötyä. Puuroa on pari kertaa kokeiltu, mutta siitä tulee kyllä järjetön sotku. Perunamuussiakaan ei oikein kelpuuttanut, keitetyn perunan palaset olivat mieleisempiä.
 
Meillä ei enää nukuta. Mä oon niin väsynyt, että unohtelen asioita jatkuvasti. Isommat lapset joutuvat kärsimään, kun unohtelen harjoituksia, valokuvauksia tms. Junnu nukkuu todella huonosti. Nukahtaa n klo 21, mutta herää ekan kerran jo ennen puoltayötä ja sen jälkeen voidaan valvoa tai olla muuten vaan rauhattomia monta tuntia, kunnolla nukahtaa uudelleen vasta sit neljän ja viiden välillä. Sit nukkuu yleisimmin muutaman tunnin vielä. Mä nukun 4-5 tuntia yössä ja senkin pätkissä. MINNE ON MEIDÄN YÖUNET KADONNEET? Haluan ne takas!!
 
Sormiruokailusta: Meillä on sormiruokailtu jo pitkään,mutta vain silloin tällöin sekalaisesti eli pääsääntöisesti saa ruokansa soeena, mutta joka päivä saa myös sormiruokaa. Se on yllättävän kivasti ja harvemmin poika kakoo niitä ulos, mutta isot ruisleivän palaset on kyllä sellasii et jää monesti kiinni.
Minä myös olen sen verta lukenut et tuo kakominen on ihan normaalia ja pienillä se tulee tosi helposti eli eii yleensä oo kovin vaarallista, mutta kyllä mullaki pieni ahdistus aina iskee jos se ruoka ei heti sieltä irtoo :)

Ruuan maustaminen? Joko olette maustaneet soseita ja millä? Mää tei nyt ensimmäistä kertaa tomaattisosetta jonka maustoin basilikalla ja lisään sitä sit muiden vihannesten sekaan vähän. Poitsu kyllä tykkäs siitä paljaaltaakin mut en tuota tomaattia viiti kovin paljoo antaa. Ajattelin tosiaan alkaa nyt lisäileen yrttejä soseisiin ja ehkä kohta valkosipulia ja sipuliakin. En tiedä kyllä pitäiskö niitten kans vielä oottaa?

Hampaista: Onko teillä jo tullu hampaita? Siis me ollaan jo varmaan 3 kk:tta ooteltu et kohta niitä tulee, mut ei sit yhtäkään oo tullu. Eikö niitä pitäs jo tulla pikkuhiljaa?

Untenmailla (noooot): Siis joo eemi mää niin tiedän tunteen (paitsi et sulla varmaan raskaampaa ku on kolme lasta). Meidän poitsu nukku siihen 4 kk:een tosi hyvin ja sen jälkeen ne meni aivan helvetilliseksi (saatto herätä jopa tunnin välein). Nyt on menty hieman parempaan suuntaan, mutta edelleen heräilyjä on mielestäni paljon ja meillä kans valvotaan yöllä sellainen 2 tunnin pätkä. En tiedä miten ton lapsen sais nukkuun kunnolla :sad001 Neuvolassa sanoi et jätä yöimetykset pois ja mehän kokeiltiinkin, mut klo 4 yöllä poika oli varmaan jo niin nälkäinen et se vaan huusi eikä isin syli ees auttanu, niin päätimme et ehkä ei oo vielä sen aika. Katotaan vaikka kuukauden päästä uudelleen. Tai sit se oli vaan niin ihmeissään ku äitiä ei näkyny missään...reppana toinen :Heartred
 
eemi0806: Tsempiä, tiedän tunteen. Onneksi nää kaudet on yleensä ohimeneviä, ikinä ei oikein tiedä mistä mikin johtuu.. Ootko kokeillu panadolia, jos hampaat vaivaa?
Tuo motorinen kehitys tuo kans vauhtia yöuniin täällä ainakin. Ja pieni flunssa meillä joka on ollu päällä jo pari viikkoa. Yskää ja nuhaa..

mami-83: Mulla on lapsilla hampaat tullu vasta n. 9-10 kk vanhana ekat. Eli tosi yksilöllistä, ei oo vielä kiire. Nytkään ei oo yhtään vielä tulossa.. Mä oon laitellu jo sipulia soseisiin ja varmaan tuossa 7-8 kk välillä alan lisäilee yrttejä (basilica yms).

Meillä opittiin menee eteenpäin, huhheijaa! :wink Se siitä rauhasta.. :D

Viikonloppuja!
 
Leevi kohta 7kk. Kerkesin jo kehuskella et on nii hellpoo nykyä, paskan v*tut ole enää.. mä oon iha loppu jälleen tas ite ku leevi huutaa koko aika kaikkea, ja jos ei huuda niin kyllä isosisko saa sen aina huutamaan tai sitten pahoja tekevä isosisko huutaa.. Hoh ehk' tää viel joskus helpottaa.. Menkoista. Ei ole kuulunut ja saa luvan olla kuulumatta :D meen ottaa nyt 17.12 kierukan, eli ei siis todellakan vähään aikaa lapsia, mä en yhtää jaksais. nää kaks on niin vaikeita muksuja vaikka iha terveitä ovatki. Leevi konttaa täysii ja seisoo tuke vasten ja muutaman kerra seissyt tuettakin mut iha liia huterahan se sellasee on, se o vaa uhkarohkea. Edelleen imetän leevii ja tarotus olis vuoden päivät imettää. Oon nyt ekaa kertaa ens viikonloppuna viemäs sen yöks, vähä jännittää.. kyl mä tiiän et leevi pärjää, mut säälittää valmiiks jo mutsi joka niit hoitaa :DD sanoin et soittaa vaik keskel yötä nii haen pois, se sano et ei aio soittaa joten suunnittelin että kai mä sit voin muutaman ottaa, katotaa nyt sitä sitte jaksanko ku oon niin väsynyt koko aika.. Hampaita meillä on 3 ja neljäs tekee tuloaan.Sormiruokaillut leevi on jo tooooosi kauan, 3 kuisena ekan kerran sai maissinaksua, sit o myöhemmi saanut vaikka mitä. Ruokaa uppoo toho jätkää kyllä, syö paljo enemmän ku nirso isosiso 2v :D
 
sormiruokailusta: meillä poika on jotenkin tykännyt kovasti sormilla syömimisestä. itseasiassa nyt on mennyt 1,5vk kun ei ole suostunut juuri lusikasta ottamaan kun tyrkytettynä muutaman pikkulusikallisen ja sitten muutaman kerran syönyt kunnon annoksen omasta tahdostaan. En haluais vaan millään pelkkää sormiruokailua alottaa. en jaksa sitä sotkua kun sitä tulee ihan tarpeeksi kahdesta lapsesta muutenkin ja mä en oo kokenut sitä niin tarpeelliseksi. tai siis uskon että sormimotoriikka ja näppäryys ym kehittyy muutenkin ihan normaalisti, kunhan saa jotain sormiruokailua ja tietty leluilla leikkiminen ym kehittää myös kädentaitoja. ainakin meidän esikoinen on ollut ihan taitava käsistään aina ja sormiruokailu oli sellasta syöttämisen ohessa tapahtuvaa.

pojan kanssa se nokkamukista juominen on edelleen harjoittelua. osaa siis juoda, mutta itse ei hoksaa kallistaa mukia jotta saisi itse juotua ilman apua. me ollaan syöty kyllä jo mausteita suolaa lukuunottamatta.

hampaista: meillä ei oo yhtään vielä:D esikoisellekin tuli vasta vuoden iässä! eli en odota edes hampaita vielä..

imetyksestä: imetän vielä ja tarkotus on jatkaa niin kauan kun siltä tuntuu. mutta taaperoimettäjäksi en ole ryhtymässä(ilman että siinä mitään vikaa olisi!). imettäminen ei kyllä herätä mussa mitään ääripääfiiliksiä; koen sen aika neutraaliksi. hassua kun tuntuu että monessa tutussa mammassa se herättää jotenkin voimakkaita reaktioita puolesta ja vastaan:)

iltanukutukset on jo rauhoittuneet meillä ja osin yötkin.

te joilla on useampi lapsi: milloin vanhemmilta lapsiltanne on jäänyt yövaippa pois? meillä esikoiselta otettiin jo vaippa pois mutta jostain syystä hän on halunnut sen takaisin:/ en ymmärrä. joskus sattuu kyllä vahinkoa vielä... eipä tässä kiire ole, mutta tuntuu silti että kaikkilta samanikäisiltä on jo vaipat poissa yölläkin:sad001

arjesta: kiirettä kiirettä!!! poika on koko ajan rappusissa kiipeilemässä ja vaikka tasapaino on selvästi kehittynyt pikku hiljaa niin saa koko ajan vahtia mitä tekee/minne menee jne. esikoinenkin kaipaa seuraa ja apua erinäisissä asioissa. ja sitten ne kotityötkin vielä'...huoh. onhan tää silti ihanaa aikaa vaikka väsyttävää ja välillä vähän yksipuoleista. jotain
uusia juttuja pojalla on kontaktiin tulemisessa, esim jotkut leikit ja hassuttelut. ja moikkaa kättä nostamalla takaisin:D

toivottavasti pysytte terveenä, me ollaan koko syksy enemmän tai vähemmän flunssailtu!
 
Kiitos tsempeistä! Nyt on huomattu pienenpieni hammas alhaalla plus sit toki liikkuu todella paljon öisinkin. Viikonloppuna oli suht hyvät yöt, vaan kaks herätystä/yö. Mut sen jälkeen on taas valvottu. Lihat aiheuttaa myös yökakkaamisia, ei kiva.

Mulle laitettiin aamulla se kierukka. Ai että oon kipee. Toivon et helpottaa pian. Aika surullinen olokin on. Nyt on ne lapset tässä. Taidan olla krooninen vauvakuumeilija. Mies ei oo innostunut hankkimaan enempää lapsia.

Yövaipat jäi meillä pois esikoiselta joskus 2, 5-vuotiaana ja toiselta 2-vuotiaana (päivävaipat vasta 2, 5v).

Imettää haluaisin sinne vuoteen saakka, kun se nyt kerrankin sujuu. Toki nyt on imetyskerrat vähentyneet ja lisämaitoa pitää antaa päivittäin 2-3 dl. Kunhan nyt ei vaan tarvii siirtyä täysin korvikkeeseen ennen normimaitoon siirtymistä.

Joko te olette joulutunnelmissa? Meillä isommat pojat pitää huolen et muistetaan joulun olevan lähellä. Itsellä alkaa oleen lähinnä stressiä vaan enemmän ja enemmän, kun mikään ei tunnu edistyvän. Lahjatkin on ostamatta, mutta ehkä tässä vielä ehtii :)

Iloista Itsenäisyyspäivää teille kaikille!!
 
Moikka

Meille tuli viikko sitten eka hammas ja pari yötä heräili sillon muutaman kerran mut onneks ei sen pahempaa tullu..ja eilen meillä oli lääkäri neuvola (8kk) kaikki oli hyvin nyt oli pituutta ja painoo tullu vähemmän.Sanoi et maitoo vois vähän lisätä mut en mä tota väkisin saa syömään.pituuta oli 70cm ja painoo 8160g. enkä millään usko et tosta mitään hujoppii vois tullakkaan kun ite oon 160cm ja mies 172cm. meiilä poika ei konttaa mut peruuttaa sitäkin kovemmin.aina päin jotain tavaraa tai seinää.. :)

mä täs oon miettiny et ei varmaan viitti nyt tänä jouluna ostaa mitään kauheesti vielä kun ei kuitenkaan vielä ymmärrä noitten lahjojen päälle.ja kun tuntuu et rahaa on menny vuoden sisään todella paljon noihin tavaroihinkin.just ostettiin isompi istuin autoon ja sitä ennen syöttötuoli. nyt ostin matkasängyn kun jouluna ollaan muualla kumminkin. me vietetään joulu isovanhemmilla. mites te muut joulua vietätte??

tekeekö tein muksut ruokailes tollasta päristelyy? ku välil on aivan mahotonta toi syöttäminen ku ruoka tarvii päristää pitkin pöytää ja sit kun sanon et ei ni poika vaan nauraa.alkuun oli itestäki hauskaa mut ei kyl enää...onneks nykyään on niitäki päiviä ku ei tee sitä enää lainkaan..

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille.. :)
 
Joulusta: Me mennää aatoks toho mummille naapuriin, ehk joulupäiväks sit mun mutsille, mutis tulee siis jouluaatoks myös mummille.
 
Pikainen kysymys (toivottavasti edes joku ehtisi vastata): Monelta teidän vauvat menevät illalla nukkumaan ja monelta heräävät uuteen päivään? Entä mihin aikoihin ajoittuvat ateriat ja päikkärit? Meillä kamppaillaan tällä hetkellä aikamoisten univaikeuksien kanssa ja olen suunnitellut aloittavani jonkinlaisen unikoulun, tod.näk. ns. pistäytymismenetelmällä (luin sen kirjasta "Unihiekkaa etsimässä"). Ongelmana vain on, etten oikein enää tiedä, mikä aikaväli olisi hyvä katsoa yöksi. Eli miten pitkään jatkan "pistäytymisiä" ja milloin katson, että on tullut aika herätä uuteen päivään. Nyt viime aikoina meillä on menty yöunille yhdeksältä, mutta se on osaltaan saattanut johtua siitä, että kun edellinen yö on mennyt repaleisesti, niin sitten aamulla on nukuttu pitkään (virhe, I know). Ja se taas on aiheuttanut sen, että päikkärit ja ateriat ovat ajoittuneet kummallisiin ajankohtiin, esim. lounas vasta yhden-kahden maihin ja päivällinen ja iltapuuro ilalla melkein samaan aikaan. Eli arki on siis mennyt melkoiseksi sekoiluksi ja jotain olisi nyt pakko tehdä ennen kuin unenpuute vie multa järjen. Apuja?

Ja kun välillä kaikki meni jo niiiiin hyvin.... huokaus...

Kirjoittelen muita kuulumisia myöhemmin, lupaan! :)
 
MOikka täältäkin!

Meillä syödään iltapuuro joskus 1830 aikoihin ja nukkumaan/sänkyyn pyörimään menee joskus 19 ja nukahtaa melkeen heti pienen rallin jälkeen ittekseen!
Välillä puuroa ei mene kun pari lusikallista ja sitten se herää varmasti 23 viimeistään itkemään nälkää, ja sillon annan maitoa tai velliä.. Heräillään aamulla 08-09 välissä. Yöt on menny pitkään ilman heräämisiä, ellei oo kyse niistä keleen hampaista...

lämmintä ruokaa 12-13 välissä ja vähän banaania tai hedelmää..

Mitäs ruokia ootte antanu nyt sormiruokaillessa? meillä ikää siis 7,5kk.
Oon antanu vähän kurkkua ja tomaattia, ja niitä pyörittelee suussa jos laitan ne mutta ei itse saa niitä sinne :D
Banaanista haukkailee itse jo palasia kahdella pikku hampaalla eikä ala edes kakomaan.. :D
Nokkamukikin menee suuhun asti mutta ei ihan vielä tajua kallistaa sitä että sieltä tulis mitään..

Ylähampaat alkanu vaivaamaan taas. UGH ne pistää kyllä hermon kireelle välillä.
Joskus herää vaan itkemään hetkeksi ja nukahtaa ja tätä 10x yössä. jesjes

Päiväunia meillä ei vieläkään. jos ollaan oltu paljon liikenteessä aamusta sitten nukkuu pari tuntia päivällä.

Ryömitään jo niin lujaa että tavarat saa kyytiä täällä ja on vaikea pysyä perässä kun ehtii hetkessä toiseen paikkaan.
Ihan vielä ei istu ilman tukea ja konttausasennossakin on lähes koko ajan mutta 'kiikkaa' vaan eikä ihan hiffaa vielä kuinka sitä oikeen mennäänkään eteenpäin, mutta se on vaan ajan kysymys kun lähtee menemään.

Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille huhtikuulaisille! :greet008:greet008
 
Moikka!

Musta ei varmaan oo hirveesti apuja, mut laitan tohon alle meidän päivärytmin joka on suurinpiirtein, koska on myös paljon päiviä jolloin kaikki menee just hankalasti.

8.00 herätään
8.30-9.00 aamupala
10.00-11.30 päikkärit
12.00 lounas
n. klo 14.00-15.00 välillä välipala
15.00-16.30 päikkärit (joskus ne päikkärit jää kyllä vain puoleentuntiin)
17.00 päivällinen
19.30 iltapala
20.00-20.30 välillä menee nukkumaan
Yöllä sit herää 2 tai 3 kertaa vielä syömään...plaah :sad001 Mää niin haluaisin jo eroon nuista yö imetyksistä.

Juu eipä kyllä oo oikein ollu aikaa kirjotella. Ollu ihan hirvee kiire, ku joulu tulossa ja älyttömästi kaikkee hommaa, mutta on se vain niin ihanaa ku joulu tulee :) Oon niin joulu ihminen että :D

Meillä oli tossa 8 kuukautis neuvolakin. Poitsu oli 74cm pitkä ja paino melkeen 9 kg :)
Meillä kovasti ryömitään, mutta ei vielä kontata.
Kaksi hammasta on tullu ja niillä puretaan ja lujaa...kääk :sad001 Paniikissa ootan et millon niitä hampaita tulee ylöskin ku tuo puree tissistä aika kovasti välillä :sad001
Poitsu juttelee paljon sellasta "pääpääpääpääpää" ja siitä kuoriutunut sellainen pieni tutkiskelija :) On sitä vaan niin ihana seurata ku se kasvaa ja kehittyy :)
Me ollaan aateltu et seuraavaa aletaan yrittään ens syksynä :) Onko muilla jo seuraavaa suunnitteilla?

Mut hei, kaikille oikein ihanaa joulua ja syökäähän hyvin!
 
Takaisin
Top