Sydänäänten kuuntelu

Millaisia sykkeitä teidän pikkuisille on ollut? Musta tuntuu ihan hurjalta kun uktraaja sanoi että 184krt/min lyö pikkuisen sydän, onko muilla ollut niin korkeita sykkeitä? Ultratessa reilu vko sit oli 9+2.
 
Millaisia sykkeitä teidän pikkuisille on ollut? Musta tuntuu ihan hurjalta kun uktraaja sanoi että 184krt/min lyö pikkuisen sydän, onko muilla ollut niin korkeita sykkeitä? Ultratessa reilu vko sit oli 9+2.

Mun dopplerissa ei näy sykettä, mut laskin ja sain tulokseksi n 180krt/min. Tuo tuntuu hurjan korkeelta ja jostain luin että näillä viikoilla olis 150, mut en nyt anna sen häiritä.
 
Mä sain 30.3. Kuulumaan äänet mut en enää sen jälkeen. Nyt en oo kolmeen viikkoon ees yrittänyt vaikka saattaisi jo kuulua paremmin. Tänään kuitenkin ultrassa kuultu. Oli jotain +160
 
Kävin avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, vaikka doppleri itsellä onkin. Siellä ei kuuluneet, mutta kotona sitten taas kyllä. Outoa :banghead: ärsyttää kun mikään ei voi mennä "oppikirjan" mukaisesti ja koko ajan saa ihmetellä ja pelätä. Alan epäilemään mielenterveyttäni, vaikka tiedänki että näillä viikoilla ne ei kyllä joka kerta kuulu.
 
Eikä pitäsköhän munkin hankkia doppleri.. :D 9+6, kuuluiskohan jo?

Sulla varmaan suurempi todennäköisyys kuulla yhdet sykkeet kun on kolme vauvaa mahassa :woot: mutta voi olla ettei kuulu ja voi olla että kuuluu noilla viikoilla. :) jos kokeilet niin älä ainakaan huolestu jos ei kuulu :happy:
 
Oon harvakseltaan kokeillut doppleria kun ei oo ollut montaa rauhallista hetkeä esikoisen ja kahden eläväisen koiran kanssa mut aiemmin ei oo viel kuulunu, istukka on kuulemma ultran mukaan etuseinässä, se varmaan vaikuttaa. Nyt kuitenkin eilen 10+0 sain sykkeet kuuluviin :Heartbigred mieskin kuuli ekaa kertaa, itse olen jo kahteen kertaan varhaisultrassa käynyt, mies on jäänyt kotiin silloin esikoista hoitamaan.
 
Kerron tähänki ketjuun, kun ylempänä sykkeitä ihmettelin. Nt ultrassa viikolla 12+5 syke 157.
 
Mä tilasin Raskauskeijulta Angelssounds-dopplerin ja tässä viikon sisään kokeilin kuunnella, ei tosin mitään vielä kuulunut. Voi tietty olla että vaikuttaa kun kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä. Nyt siis 12+6. Toivottavasti jossain vaiheessa saa itsekin sykkeet kuuluviin ja saa mielenrauhaa ennen kuin liikkeet alkaa tuntua :Heartred
 
Mari-su kokeilithan kuunnella tarpeeksi alhaalta? Itse ainakin kun hankin kotidopplerin niin jotenkin etsin pitkään ääniä liian ylhäältä mutta sitten kun tajusin laittaa anturin ihan kiinni häpyluuhun niin johan alkoi löytyä :smug: mutt vaikeaahan tuo silti välillä on :shy:
 
Mä tilasin Raskauskeijulta Angelssounds-dopplerin ja tässä viikon sisään kokeilin kuunnella, ei tosin mitään vielä kuulunut. Voi tietty olla että vaikuttaa kun kohtu taaksepäin kallistunut ja istukka edessä. Nyt siis 12+6. Toivottavasti jossain vaiheessa saa itsekin sykkeet kuuluviin ja saa mielenrauhaa ennen kuin liikkeet alkaa tuntua :Heartred

Ja laitoithan tarpeeksi geeliä? Youtubessa on muuten ohjevideoita, niitäkin kannattaa kurkkia. Samalla myös oppii miltä sen vauvan sykkeen pitää kuulostaa, ettei sekota omaansa (toki se on niin paljon nopeempi). Ja sit vielä semmonen, että vielä toistaseksi yleensä oma syke kuuluu sen vauvan sydänäänen "päällä", joten tarkkana saa olla.
 
Kokeilin todella alhaalta ja eri asennoissa. Esikoisen jäljiltä tiedän, miltä syke kuulostaa. Nyt kuului vaan viuh-viuh ääntä joka vissiin istukka on. Geeliä saattoi olla liian vähän, täytyy kokeilla jossain vaiheessa uudestaan ja kattoa vaikka jotain ohjevideota ensin :happy:
 
Kokeilin todella alhaalta ja eri asennoissa. Esikoisen jäljiltä tiedän, miltä syke kuulostaa. Nyt kuului vaan viuh-viuh ääntä joka vissiin istukka on. Geeliä saattoi olla liian vähän, täytyy kokeilla jossain vaiheessa uudestaan ja kattoa vaikka jotain ohjevideota ensin :happy:
Oonkin miettinyt mikä se viuhviuh on mikä kuuluu! Selvispä sekin, kiitos. :D
 
Nyt en ole saanut sykettä kuuleviin parina kertana vaikka olen yrittänyt vaikka vajaa viikko sitten 10+0 sain aika helpostikin kuulumaan. Vähän alkaa kyllä paniikkia tulla... mietin jo vähän että pitäisikö mennä vielä kolmannenkin kerran varhaisultraan mutta toisaalta nt-ultraan olisi kyllä enää alle 2 vko...
 
Nyt en ole saanut sykettä kuuleviin parina kertana vaikka olen yrittänyt vaikka vajaa viikko sitten 10+0 sain aika helpostikin kuulumaan. Vähän alkaa kyllä paniikkia tulla... mietin jo vähän että pitäisikö mennä vielä kolmannenkin kerran varhaisultraan mutta toisaalta nt-ultraan olisi kyllä enää alle 2 vko...

Ei kannata näin pienillä viikoilla vielä liikaa panikoida jos ei sydänääniä saa kuuluviin. Vauveli voi olla vielä niin piilossa ja pakoilla kun yrittää kuunnella :happy093
 
No näinhän tässä kävi että nyt tänä aamuna kun kuuntelin uudestaan niin heti kun lätkäisin anturin mahalla niin syke kuului vahvana :happy: aika hyvä fiilis aloittaa päivä vaikka esikoinen herätellytkin nyt poikkeuksellisen paljon jo kahtena yönä ja vähän väsymys painaa. Nyt kuitenkin viikkoja jo 10+5 niin voi tässä alkaa kohta vähän jo tuuletella. Toki nt-ultra pitää odotella. Yhdellä ystävällä hiljattain seulonnassa todettiin sikiöllä downin oireyhtymä ja hän päätyi aborttiin... mutta nyt en aio ruveta seuraavaa asiaa stressailemaan heti vaan iloitsen tuosta äskeisestä sydämen äänestä :happy:
 
Takaisin
Top