Syöttötuoli

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millainen syöttötuoli teillä on? Ja miten ko. tuoli on palvellut?

Meillä on Tripptrapp tuolia muistuttava halvempi versio ja ollaan pidetty siitä (paitsi että maalipinta on paikoitellen kärsinyt). Lapsen kasvaessa poistettiin valjaat ja etupuu niin tuli hyvä tuoli jolla lapsi voi istua sopivalla korkeudella. Aikuisten tuolit kun on niin matalia. Edelleen siis käytössä kohta 4-vuotiaalla, joskin muistaakseni tässä oli jokin painoraja ettei ihan aikuisuuteen mene (halpis kun on), joten pitää tarkistaa mikä se raja oli...
 
Meillä Tripp Trapp. Hyvin palvellut tähän asti, ja palvelee varmasti jatkossakin. Painoraja oli muistaakseni yli 100 kg. Pehmusteet helppo irrottaa pesua varten. Ei ole kertaakaan kaatunut eikä tarvitse syödessä pitää tuolista kiinni. Eikä lapsi pääse seisomaan tuolissa. Vertailukohteena minulla on perinteisen mallinen syöttötuoli.Sen voittaa kaikessa, mitä mitä syöttötuolilta haluan. Eikä ollut montaa kymppiä kalliimpi, menee silti monta vuotta pidempään.
 
Meilläkin on Stokken Tripp Trapp, jonka metsästimme tori.fistä. Useimmat tuntuvat haluavan valkoisen, mutta mä halusin punaisen. On kyllä tukeva tuoli eikä sieltä pääse karkaamaan millään. Kiva, kun sitä voi käyttää myöhemmin jakkarana ja myydä vielä eteenpäin.
 
Meilläkin kaikilla kolmella tripp trappit käytössä. On käytettynä ostettuja ja vaikka ikää on, ovat hyvin kestäneet.

Meillä on kaikilla kolmella pitänyt tietyssä vaiheessa olla kyllä valjaat käytössä, kun on hatkat otettu tuolista muuten.. :D Vähintään seistään. Meillä kaikki lapset olleet hoikkia, joka toki voi vaikuttaa, kun mahtuvat paremmin tuolissa pyörimään.

Perinteinen syöttötuoli on siitä kätevä, että siihen saa kaksi lasta istumaan samaan aikaan. :)
 
Meillä on käytettynä hankittu Svan-syöttötuoli, joka on osoittautunut erinomaiseksi. On tukeva, vie vähän tilaa, oma pöytä ja pöydänsuojus tulevat tarpeeseen etenkin vilkkaan sormiruokailijan ja kurottelijan kanssa ja tuoli sopii myös taaperolle juniorituoliksi kun turvalaidat otetaan pois. Tykkäämme :)
 
Tripp Trapp meilläkin. Löysin sen esikoisen vauva-aikana paikalliselta kirpputorilta hintaan 25 €. :) Palvelee edelleen nyt kuusi vuotta myöhemmin, tällä hetkellä kuopusta.
 
Tripp Trapp odottelee vielä käyttöönottoa, kohta voisi kyllä testata, joko poika pärjäisi siinä :) Pehmusteita kun ei ole. Ostettiin pojalle Ikean Antilop ja siihen puhallettava pehmuste, jolla oli helppo tukea poika istumaan siihen, vaikkei poika vielä täydellisesti osannutkaan itse istua. Nyt on pidemmän aikaa jo istunut tukevasti itse ilman pehmustettakin. Tykkääntuosta Antilopista siksikin, kun siihen saa tarjottimen, ja sormiruoat kippaan suoraan siihen tarjottimelle. Toki Tripp Trappiinkin saisi sen tarjottimen, mutta ovat aika kalliita, siksi ostettiin tuo halpa nyt alkuun, käytetään Tripp Trappia sitten myöhemmin :)
 
Tripp Trapp meilläkin. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut fiksumpaa ostaa tuoli, jossa brändistä ei joudu maksamaan yhtä paljon.
 
Takaisin
Top