Suurperhe kuumeilijat

Ja Helena, onko hanat auennu kunnolla vai voisiko olla jotain alkuraskauden tiputtelua?:)

Valitettavasti hanat aukesivat kunnolla kyläreissun aikana :sour: Tosi kipeet menkat ja oon jo kaks särkylääkettä ottanu :sad001 Poltin myös itseni päivällä :oops: Olisko huomenna parempi päivä :banghead:
 
Onneks appiukko on täällä remppa-apuna ja lapset tykkää, kun vaari on paikalla. Anoppi töissä ja
yleensä siis tulevat yhdessä meille. Nautin tästä, kun saan olla myös yksikseni :Heartred
 
Oltiin yhden kaverin ja lapsien kanssa tänään leikkipuistossa. Ollaan nähty viimmeksi maaliskuun alussa, enkä yhtään tiennyt että hän on raskaana. Ja laskettu aika päivän myöhemmin mitä mulla olis ollut jos vaan olisi raskaus jatkunut normaalisti.
Tuntuu että nyt tuli uusi menetys, kun olisi ollut niin mukava olla tutun kans samaan aikaan raskaana.
Ärsyttää kun tiesin kyllä miehen sanat kun kerroin asiasta kuinka harmittaa, ja tuntuu pahalta niin vastaus "ei sille mitään voi"
Tiedän kyllä hyvin että mitenkään en olisi voinut asiaan vaikuttaa ja näillä mennään mitä annetaan. Mutta harmittaa silti suunnattomasti :sad001
 
^ feel you. Mulla on yhden tuttavaperheen lapsi syntynyt samana päivänä kuin meidän keskenmenneen LA olisi ollut. Hän julkisti aikanaan raskausuutiset fb:ssa sinä päivänä kun me istuttiin sairaalassa odottamassa kohdun tyhjenemistä. Tuntuu aina vähän ikävältä kun synttärikekkereistä julkistellaan kuvia, mutta aika on auttanut jo ihan hyvin.
 
Meillä kaverin kans esikoisilla 2kk ikäeroa ja pienemmillä 1päivä ikäeroa. Olisi ollut mahtava saada kolmannetkin samaan aikaan :sad001
Mä oon ajatellut että eiköhän se km poistu mielestä viimmeistään sitten syyskuussa kun on la ohitse, mutta taitaa tulla vaan vahvemmin mieleen kun kaverin lapsi syntyy.. :confused: onnellinen toki olen hänen puolestaan :Heartred mutta tuntuu että itselle tuli tuplaten harmistusta kun olisi ollut niin kiva olla jonkun tutun kans raskaana.. nuorimmaista kun odotin niin raskaus tuntui niin yksinäiseltä, mies kun ei mitään ymmmärrä raskauksista tm.. onneks on tämä foorumi kummiskin missä voi jakaa ajatuksia :Heartred ja tällä foorumilla on aina porukkaa joilla samaan aikaan la niin saa tuoretta vertaistukea :rolleyes: ja toki tämä meidän suurperhe ryhmä korvaamaton :wink
 
Marsupilami, ymmärrän todella hyvin tunteesi! Minulla oli ensimmäisen raskauden la 17.12 ja hyvällä ystävällä 28.12 samana vuonna. Kaveri synnytti terveen pojan, toisen lapsensa. Minä menetin omani ennen np ultraa. Oli todella katkeraa nähdä kaverin vatsan kasvu ja yrittää näyttää siitä iloiselta. Kaveri onneksi ymmärsi tunteeni hyvin, mutta sitten sekin tavallaan hiersi meidän välejä, kun hän yritti olla hienotunteinen ja vähän jopa vältteli minua, ettei minulle tule hänen raskaudestaan paha mieli. Onneksi ehdin plussata syksyllä ja kuulin odottavani kaksosia. :) Enpä olisi heitä saanut - kahta maanvaivaani :D - jos ensimmäinen raskaus olisi jatkunut. Lääkäri epäili keskenmenon syyksi sikiöperäisiä ongelmia, mutta eipä sitä sitten tietenkään tarkemmin tutkittu, kun oli niin "normaali" keskenmeno.. Toivottavasti sinäkin vielä saat positiivisen kokemuksen ja "tarkoituksen" lapsen menetykselle. Se yleensä helpottaa kestämään paremmin näitä asioita. :Heartred

Käytiin reumalapsen kanssa eilen toimintaterapeutilla ja hän väritti oman kokemuksensa kivuistaan. Jokainen väriläiskä on kuulemma kipua aiheuttava peikko.. :sad001 Meillä on nyt onneksi uusi paletti hoitokeinoja näiden selätykseen, mutta kaikki vie aina aikansa. Toivon, että saadaan lapsen kroonistunut kipu kuitenkin näillä kuriin!
be5a85e4a1e53b8814aabbb359417276


Positiivinen uutinen tänään onneksi oli tieto, että lapselle on myönnetty vammaisen pysäköintilupa. Se helpottaa meidän elämäämme niiiiiiin paljon! :)
 
Marsupilami, ymmärrän todella hyvin tunteesi! Minulla oli ensimmäisen raskauden la 17.12 ja hyvällä ystävällä 28.12 samana vuonna. Kaveri synnytti terveen pojan, toisen lapsensa. Minä menetin omani ennen np ultraa. Oli todella katkeraa nähdä kaverin vatsan kasvu ja yrittää näyttää siitä iloiselta. Kaveri onneksi ymmärsi tunteeni hyvin, mutta sitten sekin tavallaan hiersi meidän välejä, kun hän yritti olla hienotunteinen ja vähän jopa vältteli minua, ettei minulle tule hänen raskaudestaan paha mieli. Onneksi ehdin plussata syksyllä ja kuulin odottavani kaksosia. :) Enpä olisi heitä saanut - kahta maanvaivaani :D - jos ensimmäinen raskaus olisi jatkunut. Lääkäri epäili keskenmenon syyksi sikiöperäisiä ongelmia, mutta eipä sitä sitten tietenkään tarkemmin tutkittu, kun oli niin "normaali" keskenmeno.. Toivottavasti sinäkin vielä saat positiivisen kokemuksen ja "tarkoituksen" lapsen menetykselle. Se yleensä helpottaa kestämään paremmin näitä asioita. :Heartred

Käytiin reumalapsen kanssa eilen toimintaterapeutilla ja hän väritti oman kokemuksensa kivuistaan. Jokainen väriläiskä on kuulemma kipua aiheuttava peikko.. :sad001 Meillä on nyt onneksi uusi paletti hoitokeinoja näiden selätykseen, mutta kaikki vie aina aikansa. Toivon, että saadaan lapsen kroonistunut kipu kuitenkin näillä kuriin!
be5a85e4a1e53b8814aabbb359417276


Positiivinen uutinen tänään onneksi oli tieto, että lapselle on myönnetty vammaisen pysäköintilupa. Se helpottaa meidän elämäämme niiiiiiin paljon! :)

Mekin saatiin pojalle se pysäköintilupa, kun oli monesti vähällä jäädä auton alle. Sosiaalityöntekijä sitä ehdotti onneksi, kun ei me tiedetty, että ADHDlle myös voi sen saada. On ollut iso apu se kortti :Heartred
 
Metsätähti88 mies on niin pitkiä päiviä hommissa ja sen verran kaukana et käy yöllä ja lähtee taas... Tää kesä meillä on järkyttävän Ahistavaa aikaa ja nyt varsinkin ku oon rampa
 
Meillä olis tänään esikoisen kaveri synttärit ja 9 lasta (+omat) olis tulossa vieraaksi... kyl on parituntia talo täynnä pimatsua:D
Elaffyn pienelle(ja koko perheelle) hirveästi voimia! Ikävää kun pienellä on noin monta peikko kiusaamassa häntä:sad001
Pikku varpaan kesään voimia:Heartred kauniita askarteluja ootte saanut aikaseksi :)
 
Kp3. Hirvee päänsärky herätessä :sour: Yöllä oli aika kuuma. Ens viikolla onneks tulee ilmalämpöpumpun asennus yläkertaan. Ystävä kyseli kahville ja neulomaan illasta, kivaa :)
 
Jännää, tänään vessa käynillä pyyhittäes jäi paperiin pari tippaa kirkasta verta. Kokeilin toisella paperilla ja siihen ei jäänyt mitään o_O koitin etsiä olisko jossain alapäässä haava mutta en löytänyt mitään. Nyt sitten toiveikkaana mietin voisko olla kiinnittymis vuotoa, kiinnittyminenhän tapanhtuu n.5vrk hedelmöittymisestä, ja viimme sunnuntaina oli ovis kivut, jos ovis olis sitten ollut maanantaina niin osuis just kohdilleen.
Mutta luin juttuja kiinnittymisvuodoista niin kaikilla se on ollut rusehtavaa tai menkkamaista vuotoa o_O ja mulla toisaan oli ihan kirkasta ja vain se pari tippaa :confused005
Ehkä siellä olikin vaan joku pieni haava mitä en huomannut :confused: silti elättelen toiveita, kun vuodon ajankohta täsmäis :bag: tänään kp19/26-29
 
Pahoittelut Helena kun jouduit pettymään. Itsellä sama tuoreessa muistissa. Lopulta sitten onneksi tärppäsi. Monta kk aina ennen kuukautisia tuli raskausoireita, kunnes vuoto alkoi. En tiedä mistä johtuivat.

Elaffyn lapsella tosi kurja vaiva. Voimia! Jospa löytyis apukeino kipuihin vielä jostain.

Kivan istutuksen kyfi tehnyt. Minäkin möyrinyt viime päivät pihalla ja nauttinut kesästä ja puutarhatöistä. Niin parasta kesässä reissujen lisäksi.
 
Mä oon ihan onneton puutarha hommis, kai siihenkin oppis jos vaan alkais siihen hommaan, mutta ei oo iskenyt vielä semmonen into :rolleyes: ihme kun sain pääsiäisenä rairuohot kasvamaan, ensimmäinen oma viljelmä :hilarious:

Tänään kp21. Eilen illalla alkoi kiukuttaa, ihan kuin menkkojen aikana, kaikki ottaa hermoon o_O Ja viimme raskaudes (km), alkoi sama kiukutus kp22. Jos joku muistaa kun tänne valitin että taitaa menkat alkaa etuajassa kun niin ärsyttää kaikki? :grin
Nyt on toiveet korkealla kun tuon yhtäläisyyden hoksasin :nailbiting:
Mutta nyt ei oo semmoista samanlaista menkkaista oloa niin kuin silloin, olin varma että alkaa ja laitoin siteenkin housuihin :think005 lauantaina on kp26 niin ajattelin silloin testata, jos ei menkat ala etuajassa :rolleyes:
 
Mä oon ihan onneton puutarha hommis, kai siihenkin oppis jos vaan alkais siihen hommaan, mutta ei oo iskenyt vielä semmonen into :rolleyes: ihme kun sain pääsiäisenä rairuohot kasvamaan, ensimmäinen oma viljelmä :hilarious:

Tänään kp21. Eilen illalla alkoi kiukuttaa, ihan kuin menkkojen aikana, kaikki ottaa hermoon o_O Ja viimme raskaudes (km), alkoi sama kiukutus kp22. Jos joku muistaa kun tänne valitin että taitaa menkat alkaa etuajassa kun niin ärsyttää kaikki? :grin
Nyt on toiveet korkealla kun tuon yhtäläisyyden hoksasin :nailbiting:
Mutta nyt ei oo semmoista samanlaista menkkaista oloa niin kuin silloin, olin varma että alkaa ja laitoin siteenkin housuihin :think005 lauantaina on kp26 niin ajattelin silloin testata, jos ei menkat ala etuajassa :rolleyes:

Ihan kuin mun suusta tuo puutarhajuttu. Mies meillä ne hoiti yhdellä kädellä :hilarious:, kun mua ei nappaa. En myöskään ole ikinä leikannut ruohoa moottorileikkurilla. Vain lapsena sellaisella työnnettävällä :grin Tänä kesänä aattelin opetella leikkaan ruohon.
 
Takaisin
Top