Suurperhe kuumeilijat

Kuulostaa kyllä niin tutulta nuo kommentit :sad001 Nyt jo jännittää etukäteen vaikka ei raskaudesta vielä tietoakaan. Mutta meille itselle iloinen asia niin miksi ei vois vaan onnitella ja jättää ne muut kommentit pois... Me ei kyllä saatukaan viimeksi kuin yksi onnittelu, muut vaan ohittivat asian koko raskauden ajan. Vauvan kyllä ottivat sitten hyvin vastaan.

Mulla raskaus näkyy vaan niin ärsyttävän aikaisin että viimeksikin paljastui jo rv12 eikä ollut edes yhtään tiukka vaate päällä, kai sitä mun mahan seutua on sitten tarkasti tuijoteltu :grin Maha kyllä näkyi jo selvästi, esikoisesta saakka on tullut näkyviin niin aikaisin. Yritä siinä sitten peitellä mahaa...

Meilläkin mies tekee työreissuja keväästä alkutalveen ja yksin hoidan kaikki lapset ja tietysti ne normityötpäivätkin siihen päälle on vielä ja nekin kesäaikana venähtää pitkiksi kun on niin paljon töitä. Talvisin mies saattaa olla sitten enemmän kotona kun töitä ei tarvi kellon ympäri paiskia. Mutta hyvin on pärjätty niin eihän siinä ole kenelläkään mitään sanomista montako lasta on kenelläkin hyvä olla.

Sitäkin on sanottu ettei tarvi aina vauvaa tehdä vaikka vauvakuume onkin kun se vauva kasvaa niin äkkiä isoksi, jotenkin ärsyttävän rumasti sanottu kun en ole ikinä edes ollut vauvakuumeessa vaan halutaan saada monta lasta. Joidenkin on vaan niin vaikea ymmärtää :grin
 
Mä en myös ymmärrä, että miksi ei voi vaan onnitella? Tai olla sitten edes hiljaa ja laukomatta typeriä kommentteja :meh: Mekään kun ei koskaan olla toisilla hoidatettu meidän lapsia, kaksi kertaa mun vanhemmat on tullut meille lapsia katsomaan kun on miehen kanssa käyty elokuvissa tms. ja muutamasti kaksi isointa on ollut mun vanhemmilla yökylässä, ja silloinkin lapset on sinne pyydetty. Ei edes kerran kuukaudessa tai kahdessa ja edellinenkin kerta on kahden vuoden takaa. Appikset ei ole KOSKAAN meidän lapsia hoitanut ja silti niiltä kuuluu eniten valitusta meidän lapsiluvusta.

Mikäs Nannna_kon tilanne on?
Joko teillä on Tilda lupa annettu pienen tulla?
 
Se taitaa olla vaan se että lapsia on "liikaa" kun joillakin tuntuu olevan se tietty lukumäärä mitä ei toisetkaan sais ylittää :sad001 Vaikka eihän sitä toiset voi sanoa onko niitä lapsia liikaa vai liian vähän vai sopivasti. Hassu ajatus mutta ei toisille näköjään :grin

Zeni ei vielä, ehkä tuossa syksyllä :) Tiedän että mulla on kauheat pahoinvoinnit jos raskaaksi tulisin ja kesälomareissukin ois suunnitteilla, vasta elokuussa tosin mutta kesäähän sekin on vielä :grin Jos lokakuussa sitten... Öhöm se on jo aikaistunut kun alunperin piti vasta tammi-helmikuussa tjottailla mutta ei se nyt enää tuosta aikaistu :grin
 
Kiitos Zeni kysymästä, meidän tilanne vielä ennallaan, ränkkäviikot menossa, edellinen kierto oli normaalista 28pvstä poiketen 30pv. Olen edelleen vähän kahden vaiheilla, että joko täysin ilman vai vieläkö pelataan välikappaleilla :) Tosiaan nämä kesän menot tekis mieli vielä olla selitysvapaasti, mutta taas sitten, uskaltaako odottaa vielä, jos tärppäämiseen meneekin useampi kuukausi, ja äitiyspäivärahojen vuoksi olis hyvä jos tähtönen syntyis ennen kuin nuorin täyttää kolme. Ikävä ajatella rahassa, mutta on aika iso ero jos tippuu alimmalle päivärahalle. :-(
 
Haha, toissailtana kipuili ja oletin olevan ovulaatio. No tohinaksihan se meni. Eilenkin oli tarkoitus antaa uusi mahdollisuus tärppäykselle, mutta nukahdettiin molemmat ennen 22 :D

Rennoin mielin tässä, mua ei haittais vaikka ehtisin juhlia heinä- ja elokuun juhlatkin ilman valehtelemista sukulaisille :'D
 
Onko kukaan saanu plussaa dpo10? :D tein testin mutta nega. Tässä on kerinny tulla hulluksi jo monta kertaa. :D Tiiän että ei olis pitäny testata, mutta ei malttanu olla... Kierrot on vaihdellu 28-29-30 välillä... Eli menkat aikaisintaan tiistaina olis. Nyt siis kp25...
 
Tästä vitosesta plussasin muistaakseni dpo9, ja dpo 10 digi näytti 'raskaana 1-2'. Kolmosen plussasin jo dpo8! Mulla on luteaalivaihe aina melkeinpä max. 10vrk, eli en ole edes kovin aikaisin aina testannut, "vasta" 1-2 päivää ennenkuin menkat on myöhässä.
 
Muistutapa mitä se luteaalivaihe tarkoittikaan? Rfsu:lla testasin ja se ei vissiin herkin mahdollinen ole?? Toivo elää yhä vaikka ei pitäny miettiä liikaa :wink Nainen on kummallinen olento :D
 
Mulla ei ole aavistustakaan ollut yhdelläkään kerralla milloin on ovis ollut eikä siis tuosta dpo:sta mutta plussannut olen 4-5pv ennen menkkoja. Eli juurikin kp 24-25 on tullut plussa mutta se on niin yksilöllistä kun joillakin näkyy vasta menkkojen aikaan/kun ne on jo myöhässä eli toivoa on vielä varmasti :)

Luteaalivaihe oli se aika oviksesta menkkoihin.
 
Joo, luteaali on oviksen ja menkkojen välinen aika. Suurimmalla osalla se on about 12-16 päivää ja periaatteessa alle 8 päivän luteaalilla on hyvin vaikea, jopa mahdoton raskautua.
Ja ite oon saanut rfsu:n testiin hailakan viivan, kun vaikkapa kiinan halpistesti on näyttänyt vahvaa viivaa.
Eli toivoa on vielä :wink
 
Miten uskallan huomenna testata! :O Tänään siis 28/28-30 ja huomenna vois olla aika testata... Uudestaan. :D sitte jos se on negatiivinen, niin pitää pohtia asioita taas uudemman kerran. :D tänään jo mietein, että miten hemmetissä me nämä asiat selvitetään, jos olisinkin raskaana. Siis lähinnä, että miten selvittäis kun (toivottavasti) viides lapsi syntyis :D huhhuh. Mihin sitä on lähtenytkään mukaan.
 
Joko Nannna_ko testasit???
Ihan tuttuja ajatuksia noi, että miten sitä oikein selviää, voiko tän vielä perua :nailbiting: Noita ajatuksia on ollu mulla kaikista, ehkä eniten kuitenkin ekasta, neljännestä ja tästä viidennestä. Mutta kaikesta on selvitty, niin eiköhän se mee tämä viideskin joukon jatkona :grin
 
Se taitaa olla vaan se että lapsia on "liikaa" kun joillakin tuntuu olevan se tietty lukumäärä mitä ei toisetkaan sais ylittää :sad001 Vaikka eihän sitä toiset voi sanoa onko niitä lapsia liikaa vai liian vähän vai sopivasti. Hassu ajatus mutta ei toisille näköjään :grin

Zeni ei vielä, ehkä tuossa syksyllä :) Tiedän että mulla on kauheat pahoinvoinnit jos raskaaksi tulisin ja kesälomareissukin ois suunnitteilla, vasta elokuussa tosin mutta kesäähän sekin on vielä :grin Jos lokakuussa sitten... Öhöm se on jo aikaistunut kun alunperin piti vasta tammi-helmikuussa tjottailla mutta ei se nyt enää tuosta aikaistu :grin


Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka tyyliin kuuluttaa naamakirjassa, että "siskoni sai lapsen ja heillekin taitaa olla tässä viimeinen lapsi syntyneenä..blaablaa" Entä jos ei ole? Entä jos sisko päättää toisin ja seuraavana vuonna on uusi tulokas :grin
 
Mulla oli työkaveri, jolla oli 8 lasta. Ei ollut uskonnollinen. Yksi päivä töissä jakoi lääkkeitä (sairaanhoitaja) ajatuksissaan ja kuiskasi mulle, että " Oikeasti 8 lasta on ihan maksimi" :grin:grin:grin:grin Mua hihitytti! Mistä se yhtäkkiä on keksinyt tuon, että juuri 8 lasta on riittävästi :wink Entäs miten olisi 7 lasta :p:rolleyes:
 
Heissan mahtuuko tänne teidän kanssa kuumeilemaan yksi joka haaveilee vauvasta numero 5? :)
Taustaa voisin kertoa että olen kohta 29-v 4 ihanan tytön kotiäiti❤️ ikää lapsilla on 5v2kk 3.5v 2.5v ja 7.5kk, kovin tiuhaan meitä siis lapsilla siunattu:wink "vihdoinkin" sain miehen yli puhuttua uuden vauvan mahdollisuuteen ja päätimme antaa lapselle tulo aikaa vuoden verran ja sitten edessä sterilisaatio, koska olen pitänyt deadlinea lasten tekoon 30 vuotiaaksi asti... Nyt siis mennään tjottailu meiningillä! Nyt olisi menossa kp 10, joten ovista odotellaan saapuvaksi tähän 4 päivän sisään:wink
Masu täynnä perhosia ja toiveet katossa❤️
 
Moikka moi tänne ketjuun.
Oon täällä kirjoitellut sinne sun tänne ketjuihin mutta päätin nyt vaikka tää onkin ilmeisen hiljainen topikki ollut niin avautua tänne.

Täällä siis nyt kp1 ( joka varmasti johtikin tähän avautumistarpeeseen :D ) ja tässä kuussa sain miehen suostuteltua yhteen yritykseen joka siis ei onnistunut, ennestään meillä on kolme lasta, jotka ovat vain tulla tupsahtaneet 09,11 ja 14.
Minä olen aina halunnut suuren perheen, olen kotoisin maalta jossa se on aika normaalia että lapsia on enemmän kuin viisi. Mies on kotoisin suurkaupungista, ja heillä ei ole kuin pari lasta hänen perheessään.

Noh, toki silloin 10 vuotta sitten kun alettiin styylata niin puhuttiin tästäkin asiasta ja oltiin hyvin yksimielisiä siitä että ainakin se 6 lasta ja mielellään peräjälkeen koska on kiva kun heistä on seuraa toisilleen ja lisäksi haluan itsekin olla työelämässä.
Toki alusta alkaen oli selvää että ei ole niin sanottu että lapsia saadaan vaikka haluttaisi, mutta kun aikaisempien kohdalla tulin siis heti kertaheitolla raskaaksi niin mies alkoikin empiä jo toisen lapsen jälkeen.
Kolmanne jälkeen joka nyt siis jo reilu 2 vuotias, sanoi ettei enempää halua :sad001

Olen ollut enemmän tai vähemmän hajalla tästä asiasta ja vaikka kuinka puhutaan niin tuntuu että riidaksi menee. Minä sanon että tästähän puhuttiin ja hän sanoo että kyllä ihmisen mieli voi muuttua.

Tänään en ole edes viitsinyt miehelle sanoa että menkat alkoi koska hän on varmaan iloinen siitä ja minua hieman harmittaa ja pelkään että hän ei enää ensikuussa halua yrittää. ( koska sovimme vain tästä kuusta että tjottaillaan )
Tällainen avautuminen, kiitos ja anteeksi.
 
Onpa kurjaa mamaminion :grumpy: Oletteko minkäikäisiä? Meinaan siis, että onko teillä vielä paljon aikaa lapsia "tehdä"? Inhottavaa kyllä, että jos on kerran sovituu useammasta, niin sitten aletaankin perumaan puheita. Toki mieli voi ja saa muuttua kesken matkan, mutta ei ole kovin reilua sinua kohtaan. Jospa saisit miehesti yrittämään vielä, pidän peukkuja :thumright

Mahtuuhan tänne kuumeilemaan :) Tosiaan kuten mamaminion sanoi, niin aika hiljainen ketju valitettavasti, mutta jospa syksyn pimetessä tulisi monta uutta ison perheen äitiä kuumeilemaan :wav

Mulla on myös yhdellä tutulla 7 lasta, ja hänkin sanoi 8 olevan maksimim :D Meille taitaa tämä viisi nyt kuitenkin riittää, tai kuusi....

Minulla viikot vierii eteenpäin. Viime viikolla oli np-ultra jossa kaikki oli mainiosti :Heartred Pikkuinen vastasi neljä päivää isompaa mitä oviksesta laskettuna olisi. Hassua kun varhaisultrassa vastasi, olikohan nyt kolmea päivää pienempää laughing6 Pikkuinen ottanut kasvupyrähdyksen laughing7 Tänään siis rv13+1. Isommille lapsille kerrottiin ultran jälkeen, ja onneksi vastaanotto oli hyvä. Esikoinen on nyt vähän hankalassa vaiheessa menossa, mikä lie esiesiesimurrosikä, ja pelkäsin ettei hän suhtaudu kovin hyvin. Mutta onneksi oli kuitenkin iloinen. Pikkuveljeä toivoi ("uusi ja parempi kuin tuo nykyinen" hänen sanojaan lainatakseni :joyful:). Toka oli lähinnä huolissaan, että jos joudun taas pitkäksi aikaa sairaalaan (kuopusta odottaessa olin melkein 4vkoa+3,5 pienen kanssa keskolassa) :sorry:, mutta ehkä sain hänelle selvitettyä, etten välttämättä joudu olemaan kauaa sairaalassa, ja jos joudun, niin sitten varmaan isoäiti tulee tänne lasten kanssa ja iskän avuksi :smug:. Kolmonen hoki vaan vavvaa ja paijasi masua :Heartred Nelonen, no, hän vasta 1v, niin hän ei ehkä oikeen :flower tajunnut
 
Zeni minä olen 30 ja mies 40
Eli mielestäni ei tarvitsisi viivytellä, kun mies on kuitenkin jo "kypsässä" iässä.... Pelkään lisäksi että mitä jos tässä nyt odotellaan ja sitten mies ei ikinä halua lisää, katkeroidunko? Tai jos lapsia ei tule vaikka niitä haluaisimme myöhemmin?
Argh, kyllä on sellainen harmitus siinä mielessä, ei niinkään tämä että ei tärpännyt vaan se että tietää toisen olevan täysin eri aaltopituudella tässä asiassa enkä jaksaisi joka kuukausi vääntöä tästä asiasta :sad001
Odotellaan nyt kun nämä menkat on ohi että alan varovaisesti sitten jutustella miehelle aiheesta taas.... Mies siis meillä hoitaa ehkäisyn, olen tehnyt selväksi etten mitään ehkäisyä itse käytä koska minua ei haittaa vaikka vauva tulisi, ja se on onneksi miehelle ollut ok.... Se nyt enää puuttuisi jos siitäkin pitäisi vääntää :D
 
Mamaminion on kyl aika kenkkua et miehesi alkaa perumaan sanojaan! Meillä vähän sama kun raskaus aikana (vauva num4) mies oli vielä sitä mieltä että vauva num5 sais tulla suht nopeasti, mut sittemmin muutti mieltään ja nyt sain vihdoinkin sain sen suostuteltua uuteen yritykseen... Olis vuosi aikaa tärpätä ja sit olis siinä... Voih kun tärppäis! Ja toivottavasti tärppäs teilläkin❤️
Minäkin olen maalta kotoisin ja suuresta perheestä/suvusta, mulla on 3 sisarusta ja äidilläni on 8sisarusta ja isälläni 5 sisarusta. Miehellä on vaan sisko ja eikä sukua oikeastaan ollenkaan joten ei oikein ymmärrä miten paljon rakastan ajatusta suuresta perheestä ja tämä 6hlön talous tuntuu vielä kovin vajaalta... Tilaa olisi vielä ainakin sille yhdelle (mun puolesta vaikka vielä 3-5:wink)! Mut tyytyisin siihen yhteen pieneen tuhisijaan❤️
 
Takaisin
Top