Suurperhe kuumeilijat

Onnea Metsätähti :Heartred Vikkelästi tuli kun lähti tulemaan :cheers

Öisin nukkuminen? Mitä se on?
 
Paljon onnea pienestä Metsätähti! :Heartred
Kiva että lähti sitten kuitenkin itsestään tulemaan. :)
 
Äippä minkälainen sun olo on? Nyt kun steristä on muutama päivä.

Joo kylhän se ois joskus kiva nukkua yöt kokonaan. Uskon ja toivon kyl et joskus viel saan nukkua yöt.
 
Äippä minkälainen sun olo on? Nyt kun steristä on muutama päivä.

Joo kylhän se ois joskus kiva nukkua yöt kokonaan. Uskon ja toivon kyl et joskus viel saan nukkua yöt.

Kiitos kysymästä emmielle :) hiukan koskee mahaan muuten ihan hyvä olo... mahassa on aika kiitettävän kokoinen mustelma joka kipuilee o.O
Työlistan karsinut minimiin enkä todellakaan tee mitään turhuuksia tai jos ei oo ehdoton pakko:wink
 
Voi mä muistan mitä nukkuminen on. Ihan liian hyvin. Kun vaan pääsen sänkyyn alkaa kuorsaus minuutissa. Mutta meidän vauva on eri mieltä. Tämä on jo neljäs yö kun nukahtaa (ehkä just nukahti) puoli viisi. Voi autakaa mikä sitä vaivaa ja miksi valvoo näin. Maitoa saa ja syliä. Itkee ja hamuilee. Tissillä tykkää. Sängyssä alkaa möykkään hetken päästä. Tuttia syö välillä. Tänään ollu hnkla yö. Eilen alkoi nukkua yhden aikaan. Mikä neuvoksi?

Onnea.Mwtsätähti!!!!
 
Muska onko se makuuasento? Refluksi? Silent refluksi?

Esikoisella on ärsyttävä tapa. Se laittaa aina yölampun päälle jos se vähäki yöllä havahtuu hereille, ei auta pikkuvalot, ja sitte se laittoi taas kello 23 päälle sen lampun ja kello 03 heräs sitte että nyt hän on nukkunut ja haluaa alakertaan. No ei suostuttu heräämään, saatiin huudon ja huijauksen kera nukahtamaan uudestaan, puol 7 alkoi pyörimään ja 7 jälkeen sitte onneks nousi. Mutta uskon että tuo valon päällä pitäminen vaikuttaa uniin. Ärsyttävää ku ei tiä mitä pitäis tehdä, pikkulamput ei kelpaa. Jos sammutetaan valo se herää heti laittamaan uudesta päälle.
 
Muska77, mä ehdottaisin kans refluksia/allergiaa syyksi. Kokeile pystympää nukkuma-asentoa, jo se voi riittää avuksi! Sit vähän tarkkailee mitä itse syö ja lisääntyykö oireet jostain tietystä.

Meillä ton nelosen kanssa meni ekat kuukaudet sylissä nukuttaen pystyasennossa, sohvalle tein meille pesän ja istuen nukuin vauva tuettuna pystyasentoon. Lopulta refluksin ja valvomisen syyksi paljastui laajat allergiat, mut yleisimmät on maito, muna, soija ja noiden jälkeen gluteeniviljat.

Ensimmäisenä ei kannata lähteä omaa ruokavaliota rajaamaan, vaan kokeilla eri nukkuma-asentoja, mut kyl toi yölevottomuus viittais kipuun ja sit tissistä lohtua. Tsemppiä! Voin tarkemmin yrittää kertoa meidän allergiataipaleista jos tuntuu, että teillä allergia kyseessä ja tarvitset vertaistukea.
 
Pitkäatä aikaa kerkesin ja jaksoin tulla lukemaan. Me nukutaan niin huonosti että menee kyllä kaikki energia tähän arjen pyörittämiseen...

Metsätähdelle ja Muskalle onnea pienistä!

Äippä ne haavat voi olla pitkään kipeät. Multa poistettiin aikoinaan tähystyksessä munatorvi ja kyllä se sen yli kaks viikkoa meni että pysty jotenkin normaalisti elämään.

Mitä tulee noihin rokotuksiin niin me on otettu influenssa ja kolmoselle vesirokko. Kaks isompaa ehti vesirokon sairastaa. Kummassakaan tapauksessa Rokote ei toki anna 100% suojaa tautia vastaan (viime vuonna sairastettiin influenssa koko porukka) mutta ehkäsee niitä jälkitauteja jotka on usein itse tautia pahempia ja vaarallisempia. En tiedä onko näissä sama vaikutus kun esim tuhkarokko rokotteessa että rokotettu taudin saanut ei voi tautia tartuttaa eteenpäin.
 
Äippä ne haavat voi olla pitkään kipeät. Multa poistettiin aikoinaan tähystyksessä munatorvi ja kyllä se sen yli kaks viikkoa meni että pysty jotenkin normaalisti elämään.
Ai kun kiva... johan tässä ollaan kohta ekaviikko tapauteltu! Ois kiva päästä lenkille tai noh ulos ylipäätään...
 
Ai kun kiva... johan tässä ollaan kohta ekaviikko tapauteltu! Ois kiva päästä lenkille tai noh ulos ylipäätään...

Mulla meni kans monta viikkoa et haavat oli kivuttomia. Oli kyl sulamisen kans ongelmia. :sad001

Mulla oli kyl ehdottomasti pahinta ne kaasuista johtuvat solisluukivut...
 
Mulla onneksi ollut kun pari päivää tota palleahermokipua! Oli kyllä aika kovaa se niska/solisluu kipu :eek: oikeestaan vaan noustessa/ kumarrellessa napa vihottelee muuten suht Ok olo... huomenna pitäis käydä rattailla liikkellä saa nähdä tuleeko mitään!
 
Mun ensihoitaja veli tulee joulun välipäivinä käymään niin saa poistaa ton tikin jos ei oo siihen mennessä sulanut... reilu 2 vko on sit kulunut leikkauksesta niin sen olis pitänyt sulaa jo siihen mennessä!
 
Muska77, mä ehdottaisin kans refluksia/allergiaa syyksi. Kokeile pystympää nukkuma-asentoa, jo se voi riittää avuksi! Sit vähän tarkkailee mitä itse syö ja lisääntyykö oireet jostain tietystä.

Meillä ton nelosen kanssa meni ekat kuukaudet sylissä nukuttaen pystyasennossa, sohvalle tein meille pesän ja istuen nukuin vauva tuettuna pystyasentoon. Lopulta refluksin ja valvomisen syyksi paljastui laajat allergiat, mut yleisimmät on maito, muna, soija ja noiden jälkeen gluteeniviljat.

Ensimmäisenä ei kannata lähteä omaa ruokavaliota rajaamaan, vaan kokeilla eri nukkuma-asentoja, mut kyl toi yölevottomuus viittais kipuun ja sit tissistä lohtua. Tsemppiä! Voin tarkemmin yrittää kertoa meidän allergiataipaleista jos tuntuu, että teillä allergia kyseessä ja tarvitset vertaistukea.

Jos tästä kyse tekeekö oireet äidinmaito ei lisämaito?
 
Jos tästä kyse tekeekö oireet äidinmaito ei lisämaito?
Jos kyse allergiasta, niin oireet tulee kaikesta mikä sisältää allergeenejä, jos kyse rakenteellisesta refluksista, oireilu on jatkuvaa ja apuna asentohoito ja maidonsakeuttaja, ehkä jopa lääkitys jos ei oireita muuten saada kuriin. Meille ei olis ollut sopivaa korviketta, enkä kyllä olis lähtenyt pelamaan niin kallista ja epävarmaa korttia kun esikoisen vauvavuodesta niin huonot kokemukset :sad001 Ei siis ole olemassa maidotonta ja maissitonta korviketta... Monille herkille vauvoille tosin saattaa sopia Nutrilon Pepti ja sitä saa ihan Prismasta ja tietysti sit korvattavana apteekista jos päätyy maitoaltistuksen kautta allergiadiagnoosiin.
 
Mun ensihoitaja veli tulee joulun välipäivinä käymään niin saa poistaa ton tikin jos ei oo siihen mennessä sulanut... reilu 2 vko on sit kulunut leikkauksesta niin sen olis pitänyt sulaa jo siihen mennessä!

Mä soitin 5vkoa leikkauksesta terveyskeskukseen tikkien poistosta ja vastasivat että odottele vielä viikko ja sitte voi itse yrittää suihkus käydes nyppästä tikkejä irti varovasti mut napakasti et ei ehkä kannata viä 2vkon jälkeen poistattaa jos eivät oo ihan niin hyvin vielä sulaneet siitä ihon pinnan alta. Toki on vaan mun mielipide.:angelic: Mulla ei oo ollu mitää kaasusta johtuvia kipuja ja navan kohta oli se ainut mikä kipuili/kinnas kauiten. Nyt noi arpikohdat kutisee välillä.
 
Takaisin
Top