Suurperhe kuumeilijat

Suklaa maistuu kyllä täälläkin vähän liian hyvin..lapsistakin tullut kunnon sokerihiiriä - tosi käteviä noi suklaakalenterit:wacky:. Toista se oli kun itse oli pieni, suklaakalenterit oli jotain eliitin erikoisuuksia mihin ei itsellä ollut mitään asiaa.. Mä voisin nyt elellä ihan vaan kahvilla ja suklaalla. JOS tästä joskus plussa pärähtää niin sitten vedän tiukan "diabetesruokavalion", ihan vaan kaikkien hyvinvoinnin eteen..toistaiseksi en.

Ja onnittelut äippä steristä:gen014! Sä heräsit siitä:smiley-bounce012!
 
Hienoa äippä, että kaikki meni hyvin ja sait hyvät dropitkin vielä päälle. :wink :) ja onnea uusiin tuuliin!
 
Ei kai täältä ketään pois potkita, jos ei enää vauvoja tee?
Täällä on mun mielestä hyvä henki ja kaikki halukkaat on otettu mukaan, olipahan niitä pienokaisia tai ei:)
 
Et tietenkään äippä lähde! Kiva lukea muutenkin suurperheellisten arkea ja kuulumisia, se lisää kuumeilua meille muille ja hyvää vertaistukea:wink

Kiitos tosi paljon kannustavista kommenteista kaikilta, vaikka ei tässä mitään vieläkään näytä tapahtuvan niin on lohduttavaa lukea muiden vastaavia kokemuksia:happy:
 
Joo todellakin jäät äippä :happy119 nimenomaan täällä on tosi kiva porukka ku on eri vaiheissa ja saa vertaistukea melkein mihin vaan ja kysellä ja jutella kaikki suurperheiden arjen ja juhlan asiat :thumleft

Metsätähti meidänki keskimmäinen käynnisty itekseen just käynnistys aamun (rv42+0) aamuyöllä ja tuli rytinällä... Sitä en kyllä haluais kokea enää laughing7 mutta kaikki siis mahdollista :rolleyes:

emmielle tsemppiä siis miehen lämmittelylle uudesta vauvasta :thumright

Täällä vuodetaan ku härän kurkku :evil4 on nää vuodot kyllä todella peestä :meh:

Äippä millanen toipumis prosessi sen toimenpiteen jälkeen on?
 
No sitpä mä pysyn täällä:D
Rosmis, ekat 2-3 päivää pitää ottaa vähän iisimmin (mies lähtee huomenna iltaan) ja täysi toipuminen vie 2vko. En voi väittää etteikö toi napa kiristäis ja ei kyl oikein uskalla liikkua silleen totutun reippaasti:wink eipä ainakaan tarvii enää miettiä ehkäsyä:p
 
Tsemppiä äippä leikkauksen jälkeiseen aikaan! Pian ne haavat paranee:)

Mä oon täällä tälläinen satunnainen vierailija. Perheluku on täynnä (12 lasta) ja näin on hyvä .
Vaikka sydän huutaa raskautta ja kaipaa synnytystä ja itkee menneitä vauva aikoja.
Tää on ihan kamalaa miten tää mieli menee asian suhteen ylös ja alas! Kuinkahan kauan tätä kestää , loppuelämän surua ? Vai meneekö se joskus ohi ja alkaa tuntua hyvältä ?

43 vuodesta oon ollut 22v äiti :) miten sitä osaan mitään muuta tehdä?

Jokos metsätähti nuuhkii vastasyntynyttä?
 
Tottakai Äippä jatkat jutustelua meidän kanssa! :) en mä ainakaan sitä tarkottanut, ettet täälä saisi jutella, vaikka sulle onnea toivotinkin uusiin tuulin. :) olet tärkeä osa meidän porukkaa!
 
Jaahas, mietin miks niin hiljaista tän ketjun osalta kun ei ilmoituksia ole tullut... No 114 lukematonta viestiä kun äsken tulin katsomaan :D

Muutto meillä meni jo viime kuun puolivälissä, mies iltavuorossa ja minä pääasiassa siirtelin nokkakärryllä laatikoita ja isot kamat kannettiin yhdessä aamulla parina päivänä. Loppusiivousta hieroessa meni 7 tuntia, se edellinen kämppä oli aivan järkyttävän paskainen kun sinne muutettiin, sillon vaan ei ollut aikaa pyytää siivoojaa paikalle, joten nyt kärsittiin sit siitä tässä muutossa.

Vesirokkorokote annetaan kouluiässä jos ei ole sitä ennen sairastaneet. Ikävä kyllä todella huonosti tarttuvaa sorttia ollut kun eivät yrityksistä huolimatta ole saaneet :D

Influenssarokotetta ei oteta, ei koeta tarvetta ja tehokin on arpapeliä joka vuosi. Turha sitä lähteä vastustuskykyä laskemaan ja mahdollisesti hakemaan muita tauteja tk:sta :)

Meidän porukan pyyhki läpi kurkunpääntulehdus, ei helvetti mikä tauti! Ihan järkyttävän kuuloinen se yskä, meni valvoessa pari viikkoa kun kuunteli ihan paniikissa josko sairaalareissua tulis pienimpien osalta. Selvittiin onneksi ihan kotihoidolla ja meidän superterve kakkonen selvisi taas ilman tautia :D

Raskaus etenee tässä kaiken tohinan keskellä ihan hyvin! Lauantaina olis taas yks etappi 22+0 :Heartred Jäätävät liitoskivut vaivaa jos ei tarpeeksi liiku, liikkuu liikaa tai ei venyttele riittävästi. Ei meinaa illalla sohvalta päästä ylös ja aamulla todella tuskaa nousta sängystä, mut liikkeelle kun pääsee ja venyttelee niin vähitellen kipu helpottaa. Vähän joutunut tahtia himmaamaan, mut pääasiassa normaalia elämää voi vielä elellä.

Piti mun kommentoida muutakin, mut en yksinkertaisesti muista mitä piti :D Täytyy jatkaa sit jos tulee mieleen :)
 
JustMee, mulla pyörii ihan samoja kysymyksiä mielessä. Miten ihmeessä sitä osaa muuta tehdä, kun lapset kasvaa isoksi?
Ihailen vähän kateellisena sun tusinaa. :) ja olisi ihana kuulla myös sun arjesta enemmän? Kuinka teillä arki pyörii kun on 12 lasta? Koetko koskaan olevasi väsynyt vai onko sulla hyvät tukiverkot? :)
 
Oon niin huono kirjoittamaan ja ärsyynnyn näpyttelyyn kännykällä niin usein jää ajatuksia kirjoittamatta:) mut voin yrittää jotain kertoa kunhan oon taas lastenhakuu matkalta kotona ja ehkä joku hetki aikaa?!:wink
 
JustMee, kerro ihmeessä, kun sopiva hetki löytyy. :)

Täällä kaksi nuorinta lasta vieläkin kuumeessa.:sad001 Taitaa olla influenssaa, kun näin kauan kestää, mutta ihme kun ei ole meihin muihin tarttunut. Melkein kaikilla kuitenkin jotain köhää, mutta ei kuumetta muilla.
 
Justmee, eipä vieläkään näy eikä kuulu vauvaa :/ just kävin hakemassa postin ja naapurin vanha rouva siinä jo kyseli että mahtaako jo olla aika :D ja sitten sen piti tietty kysyä että yksihän tuolla vaan on:meh: että sekin vielä:grin soitin äitipolille ja kysyin että miten käytännössä homma menee nyt kun perjantaina sinne meen. Sieltä vastattiin että joko laitetaan ballonki ja kotiin sen kanssa, tai sitten jos on oikein kypsä tilanne kohdunsuulla niin tippaan ja osastolle. Jos taas tilanne on vielä epäkypsä niin sitten viikonlopun yli ja maanantaina käynnistykseen. Pitää osata lastenvahtien edes vähän varautua miten menee :)

Meillä on pienempi nuhakuumeessa parasta aikaa ja viime yönä ei nukuttu juuri lainkaan. Huomenna olis esikon joulujuhla ja mies ei pääse töistä sinne enkä voi ottaa kuumeista kuopusta mukaan niin kysyin voiko mun äiti tulla siks aikaa tytön kanssa meille. Onneksi hän pystyy. On tääki!

Ja tuosta vesirokkorokotteesta, ollaan ajateltu että jos ei ennen tyyliin 10v ikää sitä luontaisesti sairasta niin sitten rokotetaan. On kuitenkin niin raju aikuisille ja jälkitaudit on kovat. Inf rokotetta ei oteta kun perusterveitä ollaan ja en usko niiden tehoon kun on niin muuttuvasta viruksesta kyse. Ja niitä kantoja on sen pari sataa, että on tuuripeliä että juuri tietty kanta jyllää ja siihen rokote tepsii.
 
Takaisin
Top