Suurperhe kuumeilijat

Mä en usko että otetaan influenssarokotteita. Viime vuonna sairastin influn, ja olihan se ihan hirvee! Mutta mutta.... En kyllä tiiä.
 
Minä ja lapset otetaan rokote. Pidin sitä aiemmin ihan turhana ja en ollut ottanut, mutta kahtena vuonna peräkkäin koko perhe sairastettiin influenssa ja on sen verran karmea sairaus, että jos on pienikin mahdollisuus välttää niin otetaan.

Miehellä kauhea piikkikammo eikä ole ottanut mitään ylimääräistä joten hän ei ota.

Nyt ilmeisesti 6v, 5v ja 3v saa nenäsumutteena ja minä sekä kohta 1v saa piikkinä.

Minä ole lasten kanssa yleensä tehnyt pipareita ja keksejä lahjoiksi. Tuo pyykkietikka vinkki oli myös hyvä ja voisin muutamalle tehdä sitä.


Täällä kp4 ja letrojen sivuvaikutuksena karmea väsy sekä kuumat aallot. Ensi viikolla pääsee tikuttamaan ovista.
 
Meillä otetaan, mies ei haluis, mutta kiltistippä tuo neuvolaan mukana tulee ja nostaa hihan et saa pistettyä, kun ilmoitan et tänään on piikkipäivä. Itseasiassa huomenna mennään ottamaan ja kaikki lapset saa nenäsumutteena sen, varmistin jo asian viime viikolla, esikoinen kun kärsii hirveästä neula kammosta.
 
Mun ukkeli tulee kans mukisematta piikille kun ilmoitan että olis taas se aika:wink sillä ei kyllä oo mitään veruketta (piikkikammo) kun tatuointeja sen verran että ei menis läpi :D
Oli muuten tossa purkki keksi blogissa paljon hyviä joululahja vinkkejä:wink kiitos siitä!
Pitää pistää korvan taa niin on monen vuoden lahja kriisit kriiseilty:D
Tonttu paja avaa ovensa piakkoin korttien ja lahjojen kyhäilyn merkeissä:wink
 
Ompas täällä ollut aktiivista keskustelua, ihanaa:Heartpink

Tervetuloa uusille ja kovasti plussaonnea sitä haikaileville:happy: elaffyn lapsen tilanne kuulostaa kyllä rankalta, yhden työkaverin lapsella on myös reuma ja olen nähnyt että koville ottaa välillä sekä äidillä että tyttärellä, mutta tällä hetkellä tauti on remissiovaiheessa eli uinuvaan taustalla :)

Niemja, voi äh miten pienestä oli kiinni! Tosi ärsyttävää varmasti :/ suosittelen kyllä laserointia, itselle tehty vuonna -11 ja silloin saatiin näkö -11,25 ja toinen -10,50 ihan nollanäölle:Heartblue en voi kun olla onnellinen. Kannattaa kuitenkin odottaa hyvän tovin esim imetyksen lopetuksen jälkeen (suosittelevat jopa 6kk-1v) koska hormonit saattavat heikentää näköä ja tulos on pysyvämpi näin :)

Zenille onnea hyvistä ultrakuulumisista ja toivottavasti rauhoittuu mieli ja vuotelu loppuu :)

Me asutaan 140m2 omk ja makkareita makkarikäytössä nyt 2. Lapset on vielä niin pieniä että saavat olla samassa ja tuleva vauva meidän kanssa, myöhemmin voidaan muokata huonejärjestystä sopivaksi :D

Nyt on menossa rv 36+1 ja sairaalakassia olen katsonut valmiiksi. Neuvolassa lääkäri totesi jo pienen olevan lähtökuopissa, peukut pystyyn että saisin tällä kertaa synnytyksen alkuun luonnollisesti (muut kaksi sektio ja käynnistys). Ärsytystä aiheuttaa ihan suunnattomasti omat vanhemmat jotka kommentoivat joka kerta mun isoa olemusta ja varmistelevat ettei sitten enempää tuu :angryfire vittu tekis mieli räjähtää ettei kuulu teille, mutta yritän pitää kiukun sisällä että sopu säilyy synnytykseen asti..

Influenssarokotetta ei oteta, niitä viruskantoja on niin monta sataa että saa olla selvännäkijä mikä kanta nyt riehuu ja sen voi saada rokotteesta huolimatta :) plus mahdolliset haitat rokotteesta :)
 
Ihanaa deb että pääsette kotilomalle ja pian myös kotiin! :Heartred

Rosmis, meillä kanssa kaks ekaa on tyttö ja poika, niin sen takia olis kivempi, että olis niillä omat huoneet, kun esikoinen alkaa olla esiteini iässä. Jos olis samaa sukupuolta, niin en varmaankaan murehtis asiaa ja menisivät vielä teini ikäisinäkin samassa. Hankalaa..:confused:

Kiva zeni että pääsit ultralla katsomaan pikkuista ja kaikki oli hyvin! :Heartred

Lambille tsemppiä oloihi ja tärppi onnea!:wink mullakin on nykyään kauheet pms oireet, alkaa aina noin viikko ennen kuukautisia. Jostain luin että foolihaposta voisi olla apua ja sitä olen silleen säännöllisen epäsäännöllisesti syönyt jo jonkin aikaa ja on ne kyllä vähän helpottanu oloa. :)

Metsätähdelle tsemppiä viimeisiin viikkoihin, ne tuntuu aina niin pitkiltä, mutta onneks palkinto on mitä mahtavin. :):Heartred

Meillä ei varmaankaan oteta rokotetta, kun ei ole painavaa syytä ottaa.
 
Onnea deb ja zeni hyvistä uutisista. :Heartred:Heartred
Mie meen lasten kans rokotteetottamaan torstaina. Mies ei sitä halua ottaa.
Kerran sen oo sairastanut. Se oli kyl ihan kauhea tauti. Silloin olin ottanut rokotteen kyl mut tuli silti. Lapsille ei onneksi tullut. Uskon että rokote suojasi heitä.
 
Kuinka teillä on ikä vaikuttanut siihen kuinka nopeasti ootte tullut raskaaksi? Onko ollut vaikeampaa yli kolmekymmpisenä verrattuna ennen sitä alkaneisiin raskauksiin? Mä kehitin tästä asiasta pienen stressin itselleni, lukiessani artikkeleita hedelmällisyyden nopeasta laskemisesta. Jos nyt kauheasti lykätään yritystä ja ei sitten enää saadakkaan sitä lasta silloin myöhemmin..:nailbiting:
 
Mä on raskaaksi tullessani ollut 24v tärppäsi ekasta kierrosta, 27v tärppäsi kolmannesta kierrosta, 29v yli vuosi tekemällä tehtiin, 30v ekasta kierrosta, ja nyt 34v ja olisko ollu tokasta? kolmannesta? kierrosta. Eli eipä oo juuri ikä vaikuttanut mun kohdalla.Toisaalta eikö hedelmällisyys ala laskea vasta 35 vuotiaana? Vai onko se jo vanhentunutta tietoa?
 
Ei oteta kukaan influenssarokotetta, ei olla ikinä otettu. Anoppi sai viime vuonna sairaalahoitoa vaatineen vakavan reaktion rokotteesta, joten loppui heidänkin porukalla influenssarokotteet, mun vanhemmat ilmeisesti ottavat rokotteen. Rokotteen tehoa kun ei voi ennustaa, joten ei kiitos turhia piikkejä, pidetään huoli muuten hygieniasta, vitamiineista ja terveydestä :)
 
Oon saanu lukemani perusteella käsityksen, että hedelmällisyys alkaa laskea nopeasti jo 32-vuoden jälkeen. Toki tämäkin asia on yksilöllinen, niinkuin moni muukin.
Omaa stressiä lisää se, että äitini on saanut minut juurikin 32-vuotiaana ja minun jälkeeni hänellä oli vain yksi kohdunulkoinen raskaus.
Eikös kuukautisten alkamis ikäänkin voi arvioida oman äidin kuukautisten alkamisen perusteella, niin voiko myös hedelmällisyyttä?
Ehkä vähän liian syvällisiä pohdintoja, tykkään vaan paljon pyöritellä asioita mielessäni. Varmaan pitäisi vaan keskittyä nauttimaan enemmän tästä hetkestä. :happy:
 
Kuinka teillä on ikä vaikuttanut siihen kuinka nopeasti ootte tullut raskaaksi? Onko ollut vaikeampaa yli kolmekymmpisenä verrattuna ennen sitä alkaneisiin raskauksiin? Mä kehitin tästä asiasta pienen stressin itselleni, lukiessani artikkeleita hedelmällisyyden nopeasta laskemisesta. Jos nyt kauheasti lykätään yritystä ja ei sitten enää saadakkaan sitä lasta silloin myöhemmin..:nailbiting:

Mä oon nyt 31v ja sisu sai alkunsa kun olin 30.. seksiä oli koko kk aikaan kerran ja siitä tärppäs samoin tein:wink muutkin lapset tärpännyt muutamassa(2-4) kierrossa:)
Kuukautiset alko 11-12v...
 
Metsätähti88 hienoa kuulla! Itse en kyllä ajatellut odottaa imetyksen jälkeen tai edes loppumista, koska muuten menisi pitkälti yli 2 vuotta ennekuin pääsisin leikkaukseen. Esikoisen raskausaikana hommasin silmälasit, seuraavat kuopuksen imetyksen loputtua, eikä näkö ollut muuttunut, joten koitan luottaa että hormonit eivät näkööni juuri vaikuta. Ja koska en vaan jaksa odottaa niin kauaa. Mutta tsemppiä viimeisille viikoille! :)

Pyykkietikkaan ohje on vain väkiviinietikkaa ja muutama tippa jotain eteeristä öljyä hajuksi, ei muuta :)

Lambi tärppionnea!

Raskautuminen ja ikä, itse raskauduin ekan kerran 22v yk4, oli kkm, sitten olin 24v ja vasta yk14 onnistui, kuopus tuli yk2 kun olin 25v ja nyt oon 27v ja tärppäs yk3. Eli itsellä meni toisinpäin että ikääntyes helpottuu.
 
Mulla eka raskaus alkoi 26v ja ekasta kerrasta tärppäsi. Tokassa olin 27v ja raskautumiseen meni 6kk. Nyt tässä kolmannessa olin ehtinyt täyttää 30v ja samat 6kk meni :) mulla alkoi menkat 13-vuotiaana.
 
Kuinka teillä on ikä vaikuttanut siihen kuinka nopeasti ootte tullut raskaaksi? Onko ollut vaikeampaa yli kolmekymmpisenä verrattuna ennen sitä alkaneisiin raskauksiin? Mä kehitin tästä asiasta pienen stressin itselleni, lukiessani artikkeleita hedelmällisyyden nopeasta laskemisesta. Jos nyt kauheasti lykätään yritystä ja ei sitten enää saadakkaan sitä lasta silloin myöhemmin..:nailbiting:

Lienee tosi yksilöllistä.
Ekaa 27v yritettiin 1v. Toinen lähti yk2 30v, Kolmas yk1 33v. Neljättä yritettiin 39v 9kk ja viidettä 41v joka nyt mahassa alkoi yritys 7/2017 ja kkm 10/2017. Ja la nyt joulukuussa.
 
Mulla on kans iän myötä ollut raskautuminen helpompaa, melkein riittää kun samassa tilassa on ilman housuja miehen kanssa niin jo on raskaana :D Ei sentään... Mut aiemmin siis oli keskenmenoja ja monta kk sai yrittää, nyt on kolmekymppisenä kertalaaki riittänyt ja vielä sellaiseen aikaan, että todella epätodennäköistä tulla raskaaksi.
 
Meillä ei ikä oo vaikuttanu, ihan yhtä helposti sai tääkin alkunsa kun muutkin. Eli ekasta mahdollisesta kierrosta:)
 
Takaisin
Top