Suurperhe kuumeilijat

M-inski, voimia sinne Juliuksen kanssa! Raskasta vauva-arkea varmasti...toivottavasti sinäkin saat välillä levätä:Heartred
 
Kyllä tämä hermoja raastaa aivan hirveesti....meillä taas on saanu ennemmin miestä toppuutella noitten lasten suhteen ei sillä ihania ne on
 
Onhan noi ihania, mut mä en kyl meinaa enempää tehdä...
Ellei sit mies voi olla raskaana, sit voidaan tehä toinen 6 sarja:wink mut luulen että mies ei kestäis yhtä ainutta raskautta, ei henkisesti eikä fyysisesti:wink
 
Ajattelin tännekin kopsata synnytyakertomuksen, jonka eilen illalla kirjottelin tuoreesta muistista :)

Keskiviikon 15.8. vastaisena yönä klo 4 heräsin vessahätään ja kiirehdin sit vessaan. Sillon huomasin verenvuodon, joka oli ihan vähän runsaampaa kun missä menee huolen raja, joten päätin soittaa osastolle jossa muutenkin olin potilaana, mutta kotilomilla. Pyydettiin lähtemään sairaalaan tutkittavaks. Samanaikaisesti mua alkoi supistaa kovemmin, jotenkin tiesin siitä että nyt on se h-hetki.

Miehen kanssa otettiin vielä pikasuihkut ja lähdettiin kohti sairaalaa, Tampereen ratikkatyömaiden täyteinen reitti tuntui epämukavalta suppareiden takia, mutta kyllä sen kesti.

Päästiin sairaalalle n. klo 5 ja hississä huomasin, että vuoto tulee jo läpi siteestä ja housuista ja valuu reisille. Osastolla soitettiin heti lääkärille, mut otettiin käyrälle ja laitettiin kanyyli. Vauvan käyrä oli hyvä, sit oli lääkärin vuoro ja hän katsoi ultralla, että vauvalla oli kaikki hyvin. Vuodon lähdettä ei ultrassa nähty, mutta lääkäri katsoi että oli niin runsasta että nyt siirretään synnytyssaliin, kun supistelutkin oli jo kipeitä ja säännöllisiä. Itse sanoisin, että kuvittelin sen kivun olevan sietämättömämpää. Kortisonipiikki laitettiin vielä tehostamaan edellisiä annoksia, jotta vauvan keuhkot kypsyisivät tarpeeksi.

Noh, mut kärrättiin saliin ja laitettiin käyrälle, siihen piirtyi parin minuutin välein supistuksia ja vauva kesti ne hyvin. Lääkäri tutki mut uudestaan joskus klo 7 aikaan. Kohdunkaulaa oli vielä yli 2cm jäljellä, olin kahdelle sormelle auki, joten vaikka vauvan vointi oli vielä hyvä, päätettiin verenvuodon takia raivotarjonnasta huolimatta että suoritetaan kiireellinen sektio.

Kesti vielä 10 asti, ennen kun pääsin leikkaussaliin, mutta siellä alkoi sit heti tapahtua. Mulla oli jo toinenkin kanyyli ja muhun meni varmaan kahdeksan eri tippaa parhaimmillaan ja sali oli täynnä porukkaa. Mulle laitettiin spinaalipuudutus ja kaikki eteni sen jälkeen rytinällä. Kaunis viilto alamahalle ja klo 10:45 meille syntyi pieni poika, joka heti synnyttyään päästi maailman ihanimman äänen :Heartblue Se ääni helpotti mua kovasti, kun tiesin että se tulee siitä, kun keuhkot täyttyy ensimmäisen kerran. Kun lapsivedet olivat menneet viikolla 20+, oli keuhkojen toiminnasta suuri huoli.

Poika vietiin teholle ja mies lähti hetken kuluttua mukaan. Pian tän jälkeen mulla alkoi spinaalin vaikutus pikkuhiljaa lakata ja aloin tuntee kipua. Sulkeminen lopetettiin siks aikaa, että mut saatiin nukutettua ja hetken päästä heräsin sit. Sain kuulla että loppu oli menny hyvin ja mut oltiin intuboitu, mutta siitä oli muistona enää pienenpieni kurkkukipu, joka helpotti melkein heti.

Tunnin makoilin heräämössä, sieltä mut kärrättiin osastolle toipumaan. Täällä nyt vieläkin makoilen, poikaa en oo vielä nähny muuta kun kuvista, mutta hän voi hyvin tilanteeseen nähden ja on vakaa, hengittelee itse ja saa vaan lisähappea :) Odotan kovasti hänen tapaamistaan!

Synnytyksestä jäi kaikenkaikkiaan positiivinen kuva, kaikki meni sujuvasti eikä mitään isompaa komplikaatioo tullut. Sektiosta paraneminen toki mietityttää, mutta ei onneks kipuile kovinkaan paljoo :)
 
Dep mulle tuli itku:,) kiitos kun tulit jakamaan tarinan:Heartred mä oon niin onnellinen teidän puolesta että pikkunen jaksoi taistella masussa näinkin pitkään ja mitä ilmeisimmin jätkän alulla on kova taistelu tahto niin tulee jatkossakin voimaan hyvin:) onnea vielä kerran ja toipumista teille koko porukalle :Heartred
 
Onnea deb pienestä pojasta :Heartred oon sun kuulumisia täällä seuraillut vaikka muuten yritän vältellä vauvakuumetta ja näitä palstoja.
Toivottavasti pääset pian pientä katsomaan :Heartred
 
Voi helevetin helevetti minkä stressin ryynin tästäkin raskaudesta sain... ultrassa siis tänään käyty ja pojalla kaikki hyvin, sykkeet/virtaukset/kasvu, kaikki! Paino arvio oli tänään 1957g ja jos kasvaa samaa kaavaa rv 40 asti niin syntymä paino olis 2.7-2.9kg... Mutta sitten se pirun istukka... yhdessä suonessa oli virtausvastukset liian isot joten 2 viikon päästä uudestaan ultraan ja matalalla kynnyksellä näytille jos tulee vuotoa, liikkeet tuntuu huonosti tai mun omat paineet alkaa näyttää härän pyllyä... hirveä huoli meidän pikku miehestä!
Äippäx5 , rv 34+2
 
Onnea Deb!!! Hienoa että vauva ja sinä voitte hyvin.

Äipälle mitä nuo virtaus vastukset meinaa? Mitä niistä voi seurata? Kurjaa kun pitää olla huolissaan. Onneksi viikkoja hyvin jo kasassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Muska, ultralla seurataan ja meinaa että jossain kohtaa vauvan ravinnon/hapen saanti saattaa käydä liian pieneksi :sad001 2 viikkoa sitten istukan virtauksissa ollut mitään vikaa:eek:
Seuraava ultra rv 37 aattona ja jos siellä vielä istukka ongelmaa niin alan vaatimaan käynnistystä... kamala huoli ja stressi, tekis mieli vaan vetää naamari täyteen suklaata ja itkeä:sad001 mieskin läks illaksi töihin:sad001
 
Dep mulle tuli itku:,) kiitos kun tulit jakamaan tarinan:Heartred mä oon niin onnellinen teidän puolesta että pikkunen jaksoi taistella masussa näinkin pitkään ja mitä ilmeisimmin jätkän alulla on kova taistelu tahto niin tulee jatkossakin voimaan hyvin:) onnea vielä kerran ja toipumista teille koko porukalle :Heartred

Tämä.
 
Voi helevetin helevetti minkä stressin ryynin tästäkin raskaudesta sain... ultrassa siis tänään käyty ja pojalla kaikki hyvin, sykkeet/virtaukset/kasvu, kaikki! Paino arvio oli tänään 1957g ja jos kasvaa samaa kaavaa rv 40 asti niin syntymä paino olis 2.7-2.9kg... Mutta sitten se pirun istukka... yhdessä suonessa oli virtausvastukset liian isot joten 2 viikon päästä uudestaan ultraan ja matalalla kynnyksellä näytille jos tulee vuotoa, liikkeet tuntuu huonosti tai mun omat paineet alkaa näyttää härän pyllyä... hirveä huoli meidän pikku miehestä!
Äippäx5 , rv 34+2

Onneksi olette noin pitkällä jo (miten ihmeessä te olette jo noin pitkällä...)! Herkästi näytille! Ja suosittelen sitä suklaata :)
 
Mutkun ei oo sitä suklaata, en kerenny kauppaan vaikka ois pitänyt mennä... makuutivat mua ”liian pitkään” käyrillä! Hyvä etten myöhästynyt tyttöjen kerho noudosta:/
 
Deb, mullakin pääs itku. Niin ihanasti olit kirjottanut.:Heartred Toivottavasti pääset pian tapaamaan poikaasi ja oma toipumisesi menee hyvin.

Äipälle tsemppiä viimesiin viikkoihin. Mitä ne liialliset virtaukset tarkottaa? Vuotoa istukastako?

Itse en hirveesti täällä kirjottele kun aika niin kortilla tän oman viisikon paimentamiseen, harvakseen ehtii edes tonne omaan kk-ryhmään kirjottaa.. Seuraan toki mistä täällä jutellaan. Toi meidän kuopus on viä semmonen puhelinterroristi et heti ku äiti nappaa luurin käteen alkaa jonkinsortin ääniprotesti.:joyful:
daimi, lapset -09, -10, -13, -14 ja 3/-18
 
Muska, ultralla seurataan ja meinaa että jossain kohtaa vauvan ravinnon/hapen saanti saattaa käydä liian pieneksi :sad001 2 viikkoa sitten istukan virtauksissa ollut mitään vikaa:eek:
Seuraava ultra rv 37 aattona ja jos siellä vielä istukka ongelmaa niin alan vaatimaan käynnistystä... kamala huoli ja stressi, tekis mieli vaan vetää naamari täyteen suklaata ja itkeä:sad001 mieskin läks illaksi töihin:sad001

Tässäpä vastaus jo tulikin. :)
 
Daimi sitä että hapettunut/ravinto rikas veri ei liiku musta lapseen tarpeeksi tehokkaasti... aiheuttaa ”hyvällä tsäkällä” hapen puutetta ja pientä syntymäpainoa pikkusella:sad001 istukka ei onneksi vuoda ellei sen toi rakenne poikkeavuus (vallimaisuus) saa sitä irtoamaan liian aikasin ja just toi pirun poikkeavuus aiheuttaa että nää istukan virtaukset on huonot... onneksi ei vielä ainakaan jätkän päässä näy mitään ongelmia! Se tärkein:Heartred
 
Takaisin
Top