Supistuksia.....

MillaMagea

Vasta-alkaja
Moikka,

nyt on pakko kysellä teidän muiden kokemuksia. Mulla viikkoja siis tällä hetkellä 36+3 ja kyselisinkin ett onks teillä muilla supistellu/ ja millasia ja kuin paljon....

Mulla alko supistelut viikonloppuna, ensin oli vaan epäsäännöllisesti pitkin päivää, mut maanantaina huomasin ett supistuksia tuli tunnin ajan varsin säännöllisesti noin 6min.välein. Kivuliaita supistelut ei olleet, lähinnä kova jomotus alavatsalla ja masu ihan kova pallo. Eilen oli sitt synnytystapa-arvio äitipolilla ja menin sinne hyvin toiveekkaana, ett kohdunsuussa olis jo jotain merkkiä.....mut ei.  Kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm.

Eilen illalla sitt supistelut alkoi noin 21.30....kellosta seurailin ett 4min välein tuli. Ja edellisen päivän supisteluihin verrattuna oli jo vähän kivuliaita. Sen verran sattu, etten pystynyt nukahtamaan. Supisteluja kesti puolille öin, jolloin sain sitt unen päästä kii.

Haluasin tietää, ett kuulostaako tutulta....onks teillä vastaavaa? Kai nämä on niitä ennakoivia, eikä vielä ole lähtö lähellä....? vai onks jollain aiempaa kokemusta? Mulla on ollut koko raskaus aika vaikea ja kovat selkäkivut piinaavat joka päivä, joten oisin itse hyvinkin valmis lähtemään jo synnyttämään, vaikka tietenkin yritän ajatella asiaa vauvan kannalta, hänellä ei tarvitsisi olla vielä kiirettä, pari viikkoa saisi vielä masussa pysytellä niin olisi parempi...

Tsemppiä teille kaikille loppuviikoille, eiks me olla jo aika pitkällä... :)
 
Itselläni on kaikenmoisia supisteluja tullut 18 viikosta lähtien, on ollut kipeitä, inhottavia ja välillä sitten vaan masu ollut kova pallo. tässä viimeisen viikon aikana sitten tullut oikeen aikamoisiakin supistuksia. viime viikonloppuna kolmena päivänä peräkkäin ja niin paljon ja kivuliaita että kyllä tuli panadolia otettua. toivoin kyllä että eivät olisi menneet ohi, mutta ohi ne vaan sitten aina menivät. minulla ollut ihan kamalan vaikea ja raskas raskausaika ja toivon joka päivä että synnytys alkaisi itsellään. kohdunsuun tilannetta ei ole tarkastettu ainakaan 5 viikkoon joten en tiedä vaikka muutosta olisikin tapahtunut. ehkä huomenna pitää asiasta mainita kun menen äippäpolille kontrolliin :)
todennäköisesti sanovat että mitään muutosta ei ole tapahtunut ja sekös sitten kyllä turhauttaa. viikkoja nyt 35+4 ja 37 viikon jälkeen käynnistys edessä. käynnistyksestä tosi huono muisto esikoisen kohdalta ja siksi toivoisin että tämä lapsi täältä tulisi ihan itsellään jo ennen sitä.
omalla kohdalla kyllä sanottu noista supistuksista että on ihan yleistä että tulee aikaisessa vaiheessa ja paljon kun aloin odottaa toista niin pian edellisen raskauden jälkeen. esikoinen oli 7kk kun tulin uudelleen raskaaksi. mutta kun näin pitkällä ollaan niin eiköhän tässä sitten jaksa loppuun asti vaikka supistelisi yötä päivää :)
 
Takaisin
Top