Supistelua

Madie

Piirimestaruustason postaaja
Onko muilla jo supisteluja?
Täällä on päivittäin, tai siis joka ilta, melko napakoitakin ja on jo vähän alkanut huolestuttaa. 1-vuotiaan äitinä en pystyisi oikein jäämään vuodelepoon ja ennenaikainen synnytys pelottaa. Ensi viikolla onneksi pääsen lääkäriin tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen.

Lisäksi mulla tulee koko ajan harkkasupistuksia, kun oon auton kyydissä. Me käydään joka toinen vkl mummulassa, jonne on 1 ½ tunnin matka suuntaansa niin nyt alkaa jo mietityttää, että onkohan niistä harkkasupistuksista haittaa ja pitäiskö automatkustusta välttää.

Mutta tänne siis keskustelua supistuksiin liittyvistä ajatuksista :)
 
Täällä myös tullut harkkasuppareita, kuitenkin kivuttomia.. Samoin esikoisestakin tuli jo varhaisessa vaiheessa. Esikoisen kohdalla lääkäri käski hidastamaan tahtia synnytystapa-arvoinnissa rv 36, jolloin olin jo sormelle auki.. Kuitenkin aikalailla entiseen tapaan ulkoilin koiran kanssa ja siivoilin ym. ja vauva syntyi rv 40+3. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy.. :)
 
Muistaakseni viikolla 18 oli ekat supistelut, oikein kivuliaatkin vielä. Pelästyin ja vaikeroin niin, että putosin sohvalta (edeltävästi oli ollut parit rajut liikuntatreenit). Sittemmin pienempää supistelua. Tänään on ollut erityisen epämiellyttävää, tuntuu jatkuvasti alavatsa menevän kovaksi. No mutta huomenna varmaan parempi päivä taas :) Vaikea uskoa, että tässä vaiheessa supistukset kovasti kohdunsuuta kypsyttelisi, mutta pitänee ottaa kuitenkin taas vähän iisimmin.
 
Muutamia kivuttomia suppareita ollut, voi hyvinkin olla etten kaikkia edes huomaa kun  en huomannut aikoinaan esikoisestakaan. Mutta ikävä kyllä myös noita kivuliaita alkanu tulee raskaiden työpäivien jälkeen. Oon kans  menossa lääkäriin tarkistaa tilanteen että tietää  vähän varoo jos alakerrassa on  jotain  alkanut tapahtua, mutta lohduttaudun kyllä sillä, että esikoisesta  olin auki kahdelle sormelle ties kuinka ja pitkään eikä hän sieltä mihinkään pudonnut. päinvastoin käynnistettiin yliaikaisena :)
 
Kiva kuulla, että vaikka paikat oliskin kypsät niin se ei välttämättä tarkoita sitä, että lapsi syntyy lähiaikoina :) Ei kyllä silti huvittais mikään vuodelepo.
Mä en oikeastaan usko, että supistukset olis saanut mitään aikaan ja olinkin yllättynyt, kun neuvolatäti halusi pistää mut lääkärille. Sanoi, että näillä viikoilla ei sais tulla yhtään kivuliaita supistuksia.

Sen suhteen otan kyllä supistukset vakavasti, kun viimeksi paikkojen kypsyminen kävi suht nopeasti. Mulla oli neuvolalääkäri 37+0 ja täysin kiinni oli kohdunsuu eikä edes pehmennyt ja lääkäri sanoi, että luultavasti menee reippaasti yli. No siihen valmistauduin ja poika syntyi kuitenkin reilun viikon päästä tuosta.
 
Mä olin esikon kans kahdelle sormelle auki olemattomalla ja pehmenneellä kohdunkaulalla rv 38+1 ja lääkäri toivotti silloin tervetulleeks jo seuraavana yönä synnyttämään, mutta poika syntyi 40+0 :)

Ystävällä kipeitä supistuksia rv 20 lähtien, sai niitä supistusten estolaastareitakin ja jalat tiukasti ristiin (seksikielto)käskyn, tyttö tuli melkein kaks viikkoa yliaikaisena..

Tässä raskaudessa en kyllä oo taaskaan tietoisesti havainnut ainuttakaan supistusta, en kivuttomia enkä kivuliaita, niinku en havainnu esikonkaan raskaudessa.. Vasta muistaakseni rv 27-30 välissä/ jälkeen.. Huomenna 23+0 :)
 
Hyvä ja ajankohtainen aihe - kiitos aloittajalle!

Mulla oli kans edellisessä näillä puolen välin paikkeilla todella kipeitä supistuksia ja vaikka tuolloin oli kolmas tulossa - säikähdin. Kunnolla. Puuskuttelin ja kolmannen kovan supistuksen aikana aloin jo kellottamaan ja miestä hätyyttelemään. Onneksi kipeät supistukset eivät jatkuneet ja paikat pysyi kiinni loppuun saakka. Tyttö syntyi 39+6.

Tässä raskaudessa on supistellut viikoilta 17 alkaen, mutta ei kivuliaasti.
Mä kuvailisin tiukoiksi näitä. Varsinkin orgasmin jälkeen saattaa kestää pitkäänkin supistelut.

Toivotaan, että kaikilla pysyy paikat kiinni ja että pääsemme sinne saakka, kun sitten tehdään kaikki "ässät" ja temput, että supistukset alkaisivat ;D
 
Hyvä ja ajankohtainen aihe - kiitos aloittajalle!

Mulla oli kans edellisessä näillä puolen välin paikkeilla todella kipeitä supistuksia ja vaikka tuolloin oli kolmas tulossa - säikähdin. Kunnolla. Puuskuttelin ja kolmannen kovan supistuksen aikana aloin jo kellottamaan ja miestä hätyyttelemään. Onneksi kipeät supistukset eivät jatkuneet ja paikat pysyi kiinni loppuun saakka. Tyttö syntyi 39+6.

Tässä raskaudessa on supistellut viikoilta 17 alkaen, mutta ei kivuliaasti.
Mä kuvailisin tiukoiksi näitä. Varsinkin orgasmin jälkeen saattaa kestää pitkäänkin supistelut.

Toivotaan, että kaikilla pysyy paikat kiinni ja että pääsemme sinne saakka, kun sitten tehdään kaikki "ässät" ja temput, että supistukset alkaisivat ;D
 
Täällä kans joka ilta tulee supistuksia. 
Ekalla kertaa säikähdin kun en aluks edes tajunnu että kyse on supistuksista :D
Muutaman kerran ollu kivuliaita, mut suurimmaks osaks ei. 
Supistukset tulee ilman, että edes oon tehny mitään ihmeitä. 
En oikein tiedä, et missä vaiheessa sitä pitäis sit huolestua? 
Kannattaako tilanne aina käydä tarkistuttamassa lääkärissä? 
 
Itsellä tullut lähipäivinä pariin otteeseen harjoitussupistuksia heti orgasmin jälkeen. Vatsa kovettuu täysin ja tuntuu erilaiselta. Minkäänlaista kipua tai nipistystä ei kuitenkaan tunnu ja menivät ohi ihan muutamassa sekunnissa, joten eivät liene vaarallisia. Ajattelin, että neuvolaan voisi olla yhteydessä jos nyt lisääntyvät selvästi, mutta vielä en usko ainakaan että tarvetta olisi..
 
Itsekin olen parina yönä herännyt koviin supistuksiin, joista viimeisimmässä tapauksessa jäi pelko siitä, että jokin olisi hullusti tai joutuisin sairaslomalle.

Töissä iski järkyttävä stressin aiheuttama ahdistus ja siitä paniikkikohtaus, joka onneksi meni nopeasti ohi.

Onneksi sain neuvolan heti seuraavalle päivälle, kaikki oli hyvin ja sen jälkeen ei taas vastaavia kipuja ole tullut.

Omalla äidilläni ollut kaikista sisaruksista keskenmenovaara ja pakollinen vuodelepo. Esikoistani odotan, eikä siksi supistuksista ja muista ole kokemusta.
Järkytyin miten paniikkikohtaus tuli  niin yhtäkkiä ja varoittamatta. Neuvolassa vain hymyiltiin, että tämä on sitä äidiksi valmistautumista, tunteet herkistyvät jne.

Toivottavasti muut odottajat säästyvät liialliselta stressiltä tai samanlaisilta kohtauksilta!
 
Täällä noin kuukauden verran supistellut, kahdesti käyty lääkärissä ja ultrattu ja tutkittu kunnolla, kaikki onneks niin kuin pitääkin.
Välillä ollu töissä ja välillä saikulla, tällä hetkellä saikulla vielä viikon, katotaan sitte taas uuestaan.
Rv 23+3
 
Täällä kans supistuksista kärsitty jo viikolta 16 asti.. Ovat napakoita ja kipeitä sekä tulevat ryppäinä tiuhaan tahtiin.
Oon nyt ollu saikulla lokakuun puolivälistä asti ja oon ainakin 1.12 asti. Siitä sitten katotaan että kuinka jatketaan.
Esikosta oli sama homma ja sairaalaan jouduinkin jo 29+1 makoileen toviksi, mutta onneksi pikkuinen pysyi sillon loppuun asti kyydissä ja syntyi 39+6. :)
Nyt siis vaan koitan ottaa hieman rauhallisemmin, vaikka eihän se helppoa ole tuon hulivili-tuholaisen kanssa. :)
 
Lääkärissä käyty ja kaikki pitäisi olla kunnossa kohdunsuu-asiassa. Nyt ei ole edes pariin päivään tullut supistuksia, kun oon saanut levätä miehen ollessa kotona.
Mulle ehdotettiin, että esikoisen vois laittaa päiväkotiin! Toivottavasti ei nyt tilanne niin pahaksi mene.
 
eilen aamulla maha oli todella kipeä, en meinannut päästä sängystä ylös.
kipu meni kuitenkin aika nopeasti ohi mutta heti noustessa alkoi kivuttomat supistukset.
niitä kesti sitten koko päivä ja illalla päätin sitten lähteä päivystykseen että saan mielenrauhan. kaikki oli onneksi hyvin pojalla ja sain viikon sairsalomaa.
nyt sitten käskytän miestä sängyn pohjalta :)
 
täällä kanssa supistellut välillä enemmän ja välillä vähemmän. osa supistuksista on ollu aika kivuliaitakin. lääkärissä kävin katsoivat kohdun tilannetta, oli pehmeä, kiinni ja 2cm pitkä. lepoa määräsi.
 
Onko muille määrätty supistuksen estolääkitystä? Täällä nyt viikon verran syöty jatkuvalla syötöllä noita...on niistä jotain hyötyä, niin pääseen vähän enemmän liikkumaan.
 
mulla oli joskus puolenvälin tienoilla harjoitus supistuksia, kivuttomia mut oudon tuntuisia kyllä :) neukkarissa sanottiin, ett jos ei kivuliaita niin ei tartte olla ihmeissään, mutta jos alkaa kipujen kanssa tulla niin ois hyvä tarkistella taajempaan kuinka asiat edistyy.
 
Täällä ollut kans kivuttomia supistuksia kuukauden verran, mutta joulun aikaan alkoivat lisääntyä. Teen päiväkotityötä pienten lasten kanssa ja nyt joululomalta palatessa huomasi, että supistelut tulee työpäivän aikana kovinkin tiuhaan tahtiin. Töissä kun tulee väistämättä liikuttua koko päivä, on nostelua ja kyykkimistä. Viime viikolla neuvolalääkäri sanoi supistusten olevan normaaleja ja paikat on hyvin kiinni ja kaikki ihan kunnossa, mutta maanantaina oli pakko soittaa synnytysvastaanoton päivystykseen kun huoletti :( Siellä oltiin tosi ihania ja rauhoittelivat, mutta kehottivat vaan aina mennä lepäämään kun supistuksia tulee työpäivän aikana ja kehottivat myös miettimään pystyykö olemaan loppuun asti töissä.... noh, päiväkotielämässä ei oikeen ole mahdollista lepäily 10 min välein, joten täytyy varmaan hakea se saikku. Tiistaina poikkesin neuvolalla hakemassa lisää liuskoja sokereiden mittaukseen ja  kerroin samalla olevani huolissani suppareista ja että töissä suppareita tulee tosi tiuhaan.Terveydenhoitaja vaan totesi "voi että, ai jaa että supistuksia tulee, no mutta koita nyt jaksaa".

Huomenna lääkäri pitkään jatkuneen flunssan takia työterveydessä, josko sieltä suostuisivat kirjottamaan ensi viikolle saakka saikun kun ens viikolla jo äippäpolillekin meno. Sieltä varmaan kirjoittavat loppuajan, eikä tarvitse koko aikaa miettiä ja pelätä että vauva syntyykin liian aikaisin ja pääsee lepäämään :(
 
On se kyllä ihmeellistä miten saman neuvolan eri työntekijät reagoi ihan erilailla samoihin asioihin. Mun kohdalla on heti otettu vakavasti, kun olen maininnut supistuksista. Mutta toivottavasti Pilgrim pääset saikulle :)

Täällä on nyt muutamana päivänä tullut ja tullut noita supistuksia. Lähes jatkuvasti maha kovana. Napakoita, mutta kivuttomia ovat kyllä, mutta onkohan normaalia, että niitä tulee koko ajan? Täytyy varmaan olla neuvolaan yhteydessä ensi viikolla, jos sama meno jatkuu.
 
Takaisin
Top