Suosikki vaatemerkit

tiuhtimus

Seurustelun sensei
Marraskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Jouluäidit 2020
Minkä merkin vaatteita käytätte itsellä tai lapsella, onko löytynyt suosikkeja? Vai onko merkillä väliä, menettekö enemmän käyttömukavuuden- ja käytännöllisyyden perässä?
 
Me olemme vasta ihan uusia tässä lastenvaatemaailmassa, mutta meillä taitaa eniten olla Newbie, NameIt ja H&M vaatteita. Vaatteet on nättejä ja edullisia :grin Ihan vasta olin ekaa kertaa vaatekutsuilla ja kauhistuin kyllä niiden vaatteiden hintaa! Ei kovin erikoisia riepuja mielestäni olleet ja tavallisella bodyllakin hintaa monta kymppiä :eek: Jatkossa kiinnostaisi suomalaiset vaatteet, Taival, Papu ja mitä näitä nyt on, mutta nekin ovat aika hintavia... Alesta täytyy varmaan metsästää :grin
 
Pyrin suosimaan kotimaista. Kivat-villavaatteet on käytössä ja samalta merkiltä hatut ja lapaset. Tam-silk tekee hyviä kerrastoja. Sisävaatteissa olen tehnyt hyviä löytöjä markkinoilta ja käsityömessuilta, esimerkiksi Tähtililja tekee hyvän mallisia housuja. Parhaat rukkaset on Vilperillä.

Suurin osa vaatteista tulee kuitenkin käytettynä, joten niitä en pääse valitsemaan.

Kengissä Feelmax on ollut paras tälle nuorimmaiselle. Haalarit olen ostanut Travallesta mutta myös Reima on ollut ihan hyvä, mutta ei yhtään parempi kuin Travalle, vaikka Reima maksaa enemmän.

Varsinaisesti en ole merkkiuskollinen, mutta on olemassa myös tosi epäkäytännöllisiä vaatteita sekä helposti nukkaantuvia ja epämiellyttäviä päällä. Siksi on mukava juuttua vanhoihin hyviksi havaittuihin vaatteisiin.
 
Mä en ole yhtään merkkiuskollinen. En omissa enkä lapsen vaatteissa. Lapsen vaatteista on suurin osa kirpputoreilta ja tutuilta ja niissä en katsokaan merkkiä vaan ulkonäköä, sopivuutta, käytännöllisyyttä ja vaatteen kuntoa. No sen verran merkki ratkaisee että merkkivaatteista pyydetään usein kirppareillakin isoja summia enkä niitä siis osta. Omat vaatteet taas on vähän sieltä sun täältä. Osa kirpputoreilta nekin.
 
Nosh on ihana! Ja BLAA!, Papu, Polarn O. Pyret, Name it.. on meillä myös Lidlin Lupilu vaatteita, lisäksi kaapista löytyy vaatteita merkeiltä H&M, Ciraf, Lindex, KappAhl.. Nämä siis lapsen vaatteita.
 
Meiltä löytyy vähän kaikkia merkkejä, on halpista merkitöntä ja ihan liian kallista gugguuta :rolleyes: tällä hetkellä meillä on vaatteiden kulutus niin kovaa, että on ostettu kirppiksiltä ja hennesiltä paljon ja tilattu nextiltä. Noshilla olisi kyllä ihania vaatteita, valitettavasti heillä on hinta-laatu suhde mennyt aika huonoksi, samoin kävi miikkarillakin kun alkoi enemmän yleistyä :meh:
 
Jos olisin rikas, ostaisin lapsille paljon Noshia. Tykkään Noshin lastenvaatteiden ulkonäöstä ja tuntumasta sekä siitä, että ne ovat melko ekologisesti ja vastuullisesti tuotettuja. Pitkät resorit mahdollistavat saman vaatteen käytön pitkään, sillä resorien ansiosta vaate istuu silloinkin, kun kasvuvaraa on. Esim. yhdet Noshin housut olivat lapsella käytössä pari vuotta (!).

Vaatemerkki ei ole minulle mikään itseisarvo, mutta Noshin vaatteista vain sattuu olemaan hyviä kokemuksia. Muutoin lasten vaatekaapeista löytyy kyllä vaatteita joka lähtöön - suurin osa kirppiksiltä haalittuja.

Myös omasta vaatekaapistani löytyy sekalainen kokoelma eri valmistajien vaatteita. Viime aikoina olen pyrkinyt panostamaan laatuun, mutta ei siitä niin kauaa ole, kun ostin farkut Gina Tricotista (koska ne vain istuivat niin hyvin). :rolleyes:
 
Itsellä käytän lähinnä Marimekkoa (paidat ja mekot), takit on makialta koska todella hyvät ominaisuudet suomen olosuhteisiin, farkut ostan nykyisin vaan Tiger of Swedenilta. Ostan harvoin vaatteita itselle ja panostan laatuun.

Lapsillakin oon alkanut panostaa laatuun kun tympii jos vaate on heti kulahtanut ja reikiintyy niin, ettei kestä edes yhdellä lapsella käytössä kovin pitkään. Ei mulla tosin lasten vaatteissa ole kauheasti suosikkimerkkejä, Polarn o pyretiä tullut varmaankin ostettu enemmän kuin muuta. H&M en kovin mielellään osta, koska ovat meillä käytössä reikiintyneet turhan äkkiä.
 
Suurin osa vaatteista on kirppikseltä haalittu, eikä merkillä ole väliä. Näissä kirppisvaatteissa kestävyys ja mukavuus ja värikkyys edellä, eli yhtään Gugguuta, Papua tai Vimmaa meillä ei ole eikä tule.

Ainoat merkit, joihin olen langennut, ovat Villervalla ja Ruskovilla. Villervallan ulkohaalareissa on jo pienillekin lumilukot, ja kuosit ovat täydellisiä, niin haalareissa kuin sisävaatteissakin. Ruskovillan villapuvut eivät kutita, ovat sopivan ohuita ja eivätkä veny tai vanu. Ai niin, ja PoPin liukuestesukat. Aivan loistavat, vartta on polviin asti, joten eivät pyöri jaloissa eivätkä valu pois jalasta.
 
Niin, meilläkin nuo Popin sukat vaikka eivät ole kotimaista nähneetkään. Muutamat sidosteet on, mutta ei ole popin voittanutta
 
Ekologisuus, eettisyys ja kotimaisuus painaa vaa'assa eniten, vaikka löytyy meiltäkin esim h&m:n "riistovaatteita" :D Varsinaista merkkiuskollisuutta en harrasta, vauvalle ollaan otettu kavereilta mitä vaan kudetta ollaan saatu ja laitettu ne myöhemmin takaisin kiertoon.

Kotimaisia mitänäitänyton ollaan saatu paljon lahjaksi, jonkin verran ostanutkin etenkin isommalle lapselle kun menee pidempään esim mekot. Ulkovaatteet on yksi murheenkryyni mutta esim r-collctionin välikausianorakit ja -housut on ekologisemmin käsiteltyjä kuin perusgoretexit ja muut mikromuovi- ja myrkkyvaatteet mutta pitävät silti hyvin vettä. Didrichsonin toppakuteissa on hyvin kasvuvaraa. Kotimaista villaa suositaan paljon. Toisaalta etenkin sukkia ja alusvaatteita tulee myös ostettua välillä ihan Prismasta tai cittarista, aina kun ei voi voittaa :)
 
Minä olen myös tykännyt didriksonin haalareista kun menevät pitkään ja ovat kestäneet käytössä :) kestäviä kurahousuja en ole vielä löytänyt. Osaako joku antaa vinkkiä parhaista kurahousuista ja hanskoista? Lidlin kurahousut meni ainakin välittömästi rikki, xxl:n omaa merkkiä olevat ei kestäneet sen enempää ja myös jonathanin kurahanskoja on kulunut puhki sellaisella tahdilla et haluisin kokeilla muuta.
 
Veikkaan, että kestäviä kurahousuja ei ole olemassa. Olen paikkaillut niitä ilmastointiteipillä, se kestää ! Ja pitää vettä ja pysyy paikallaan.

Kurarukkaset alkavat valskata saumoista, joten mitä halvempi sen parempi kun kuitenkin menevät nopeasti rikki.
 
Reima on meillä kestänyt ihan ok. Kurarukkasissa tosin on ollut huono kierrätettävyys nuoremmille..
 
Olen ostanut enimmäkseen vaatteita Hillalta, Noshilta ja Papulta. Noshin vaatteet ovat todella pitkäikäisiä, yksi body on ollut käytössä toukokuusta asti nyt 1 v. 4 kk ikäisellä pojalla. Papun leggingsit ovat itsellä olleet parhaat ja kestävimmät, mutta valitettavasti Noshin aikuisten vaatteet eivät ole enää kovin kestäviä.

Po.P oli ennen suosikkini, mutta ovat siirtäneet vaivihkaa tuotantonsa Kiinaan ja nostaneet silti hintojaan, joten en viitsi kiikuttaa heille enää rahojani. Myöskin pääntiet ovat heillä nykyään kovin ahtaat, mitä poika tietysti inhoaa.

Ulkoiluhaalarit olen ostanut Reimalta ja Lassieteciltä, villahaalarit Ruskovillalta. Yöpuvut ostan yleensä Lindexiltä, koska niitä saa aina kolme kahden hinnalla ja ovat pehmeitä.

Ostan paljon myös käytettynä ja silloin merkillä ei ole väliä, kunhan on hyväkuntoista ja kivannäköistä. Laatu kestää ja siihen satsaan mielelläni varsinkin omissa vaatteissani, koska inhoan shoppailua.
 
Omia suosikki vaatemerkkejä ovat Melli ecodesign, nosh, gugguu ja papu. Ostan niin lapsille kuin itsellenikin kyseisiltä merkeiltä vaatteita. Eniten minun ja lasteni vaatekaapeista löytyy Nosh:n vaatteita, joita olen ostanut niin uutena kuin käytettynä.

Ulkovaatteissa taas Reima, Polarn O. Pyret ja Name it ovat suosikkeja. :)
 
Meillä on kaikkea mitä löytyy kirppikseltä. Vaatteen väri, kuosi ja käytettävyys menee edellä. Mä pidän periaatteena ostaa käytettynä mahdollisimman paljon. Tykkään koluta kirppiksiä usein ja ostan aina kolmea seuraavaa kokoa kaappeihin. Niin kertyy yllättävän laaja merkkivalikoima ja hyväkuntoinen vaatevarasto. On meillä Lidlinkin vaatteita, esim pyjamat on hyviä ja tyttö itse tahtoi viimeksi kissapaidan. Yleensä en tykkää ns merkkivaatteista koska ne on rumia. Mutta mulla onkin vähän erilainen maku ja pidän muiden haukkumista disney vaatteista ja bamsesta. Kenkiä ostan myös kirppiksiltä, mutta vain kumppareita ja kesäkenkiä. Muuten ostan superfitin, vikingin tai kuomat. Haalarit on yleensä reiman ja sadehaalarin ostan ellokselta kun ei niitä oikein muualta saa. Niin ja tilaan mä leikkeihin prinsessamekkoja aliexpressiltä ja joskus juhlamekkojakin. Perusvaatteet ei ole olleet kokeilutilausten perusteella hyviä.

Muoks.. Niin ja omat vaatteet on EMP:ltä tai Cellbessiltä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on kaikkea mitä löytyy kirppikseltä. Vaatteen väri, kuosi ja käytettävyys menee edellä. Mä pidän periaatteena ostaa käytettynä mahdollisimman paljon. Tykkään koluta kirppiksiä usein ja ostan aina kolmea seuraavaa kokoa kaappeihin. Niin kertyy yllättävän laaja merkkivalikoima ja hyväkuntoinen vaatevarasto. On meillä Lidlinkin vaatteita, esim pyjamat on hyviä ja tyttö itse tahtoi viimeksi kissapaidan. Yleensä en tykkää ns merkkivaatteista koska ne on rumia. Mutta mulla onkin vähän erilainen maku ja pidän muiden haukkumista disney vaatteista ja bamsesta. Kenkiä ostan myös kirppiksiltä, mutta vain kumppareita ja kesäkenkiä. Muuten ostan superfitin, vikingin tai kuomat. Haalarit on yleensä reiman ja sadehaalarin ostan ellokselta kun ei niitä oikein muualta saa. Niin ja tilaan mä leikkeihin prinsessamekkoja aliexpressiltä ja joskus juhlamekkojakin. Perusvaatteet ei ole olleet kokeilutilausten perusteella hyviä.

Muoks.. Niin ja omat vaatteet on EMP:ltä tai Cellbessiltä.

Bamset on kyllä söpöjä, ostan niitä itsekin. :)
 
Takaisin
Top