Suloisuusketju

Magpie

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuun äidit 2019
Kerro mitä söpöä vauvasi on tehnyt! Se voi olla jokin kertaluontoinen söpöstely tai tapa, joka herättää sinussa aww-reaktion. :love7
 
Meidän 5 kk -ikäinen neitokainen on alkanut pitää kättään minun poskellani tai kaulalla, kun kanniskelen häntä. Tuo (toki vielä tahaton) ele sulattaa aina sydämeni. :happy:

Tuosta myös kätevästi huomaa nopeasti, jos tyllerön kynnet vaativat leikkaamista... :rolleyes:
 
Kuinkahan pienestä vauvasta tässä ketjussa olisi kyse :) Oma kun on jo reilut 1v 8kk, mutta kerron silti: aika suloinen poika oli eilen aamulla, kun huomasi, ettei minulla ole sukkia jalassa, ja hän sitten oikein kyykistyi mun jalkoihin ja otti mun jalat käsiinsä ja jos osaisi puhua, olisi varmaan todennut ääneen, että ei ole äidillä sukkia jalassa. Riisun sukat yleensä iltaisin tiettyyn paikkaan, jonka poika tietää, ja hän siitä sitten lähti hakemaan niitä sukkia. Tuli hetken päästä otsa kurtussa kysymysmerkkinä takaisin, kun ei löytänytkään sukkia sieltä missä ne edellispäiväiset sukat yleensä on. Kerroin, että laitan kohta sukat jalkaan tuolta puhtaiden sukkien kasasta (johon poika ei yletä). Sitten kun laitoin, niin pojan ilme kirkastui, että nyt on äidilläkin sukat jalassa :D Tällaiset hoksaamiset on aina jotenkin niin hellyttäviä, kun näkee, miten oma lapsi kehittyy ja oppii uusia asioita päivittäin :Heartred
 
Kuinkahan pienestä vauvasta tässä ketjussa olisi kyse :) Oma kun on jo reilut 1v 8kk, mutta kerron silti: aika suloinen poika oli eilen aamulla, kun huomasi, ettei minulla ole sukkia jalassa, ja hän sitten oikein kyykistyi mun jalkoihin ja otti mun jalat käsiinsä ja jos osaisi puhua, olisi varmaan todennut ääneen, että ei ole äidillä sukkia jalassa. Riisun sukat yleensä iltaisin tiettyyn paikkaan, jonka poika tietää, ja hän siitä sitten lähti hakemaan niitä sukkia. Tuli hetken päästä otsa kurtussa kysymysmerkkinä takaisin, kun ei löytänytkään sukkia sieltä missä ne edellispäiväiset sukat yleensä on. Kerroin, että laitan kohta sukat jalkaan tuolta puhtaiden sukkien kasasta (johon poika ei yletä). Sitten kun laitoin, niin pojan ilme kirkastui, että nyt on äidilläkin sukat jalassa :D Tällaiset hoksaamiset on aina jotenkin niin hellyttäviä, kun näkee, miten oma lapsi kehittyy ja oppii uusia asioita päivittäin :Heartred

Ei mitään ikärajaa! Ja voi apua, kuinka suloinen pikkuinen sukista huolehtija! :love7
 
Juu, tällainen huolehtija ja apuri tämä meidän poika on :) En tiedä kuuluuko se yleisesti lapsen kehitykseen, että jossain vaiheessa kaikessa pitää auttaa ja just tuolleen huolehtia. Kun on esikoinen itsellä kyseessä, niin ei ole kokemusta :) Kun vaan aina muistaisi arvostaa ja antaa pojan autella, vaikka eihän ne pojan tekemiset oikeasti aina autakaan, joskus päin vastoin, mutta silti!
 
Piti hetki miettiä mitä söpöä poika onkaan tehnyt vauvana, kun on jo reilusti päälle 4-v.

Muistui mieleen kuinka hän istui puolitoista vuotiaana isin sängyssä sairaalassa ja silitti isiä. :Heartred Ihana pieni, kun lohdutti isiä leikkauksen jälkeen.

Vähän iloisemmissa merkeissä kerran kun ei oikeastaan osannut vielä puhua juuri yhtään sanoi "ei mee" kummankin sukan kohdalla, kun olin laittamassa niitä hänelle jalkaan. Kun sukat oli jalassa poika meni isän luo ja ilmoitti "meni ne!" :hilarious: Emme ole ihan varmoja oliko nuo sattumaa vai oikeaa viestintää, kun hän ei osannut silloin kuin ehkä muutamia sanoja.
 
Muistui mieleen kuinka hän istui puolitoista vuotiaana isin sängyssä sairaalassa ja silitti isiä. :Heartred Ihana pieni, kun lohdutti isiä leikkauksen jälkeen.

Ihana lohduttaja :Heartred Hauska-arvioni koski siis tuota viestin loppuosaa.

Meillä myös poika koitti minua lohduttaa, tosin iloisemmassa asiassa, kun kyynelehdin ihanaa äitienpäivälahjaa nyt äitienpäivänä. On kyllä mieletöntä huomata sellaista empatiaa noin pienessä, tokihan poika oli hieman ihmeissäänkin, kun itkin, ei ole montaa kertaa sellaista nähnyt. Koitin siinä sitten selittää, että ei ole mitään hätää, äiti itkee onnesta :) Eihän tuo tainnut ymmärtää siitä mitään, mutta ehkä joku juttu siitä jää kuitenkin pojalle mieleen.

Mietin monesti itsekin näitä pojan vielä vähäisiä sanomisia, kun joskus kysyn, että minne menet, ja poika vastaa että tänne, niin jotenkin kyllä ajattelen, että hän ymmärtää, mitä se tänne-sana tarkoittaa ja kertoo minulle olevansa menossa "tänne", mihin se nyt millonkin viittaa :)

Niin, olihan sekin eilen aika suloista kuulla pojan suusta sana äiti :Heartred Osasi sanoa sen jo joskus puolivuotiaana, mutta ei ole kuulunut sen jälkeen kertaakaan...
 
Vauva 8kk otti molemmilla käsillä otteen ikätoverinsa päästä ja antoi "vauvasuukon" eli suu auki kosketti toisen poskea. On pussaillut tällä tavoin perheenjäseniä jo kauan, mutta oli jotenkin hellyyttävää kun kaksi lattialla sätkivää pötköä noin kommunikoivat. Meidän likan eka poikaystävä, isosiskon parhaan kaverin pikkuveli :)

Ja tasapuolisuuden vuoksi esikoisestakin juttu. On nyt vuoden tai pari kesäisin poiminut kukkasia. Niitä on viety jumppaohjaajalle, päiväkodin tädeille jne. Edelleen saattaa päiväkodista haettaessa juosta luokseni kukkasen kanssa ja kertoa että poimi sen minulle. Niitä puolikuolleita voikukkia ja leskenlehtiä sitten säilötään ruokapöydällä maljakossa muutama päivä :)
 
Ja tasapuolisuuden vuoksi esikoisestakin juttu. On nyt vuoden tai pari kesäisin poiminut kukkasia. Niitä on viety jumppaohjaajalle, päiväkodin tädeille jne. Edelleen saattaa päiväkodista haettaessa juosta luokseni kukkasen kanssa ja kertoa että poimi sen minulle. Niitä puolikuolleita voikukkia ja leskenlehtiä sitten säilötään ruokapöydällä maljakossa muutama päivä :)

Meilläkin on toista ellei kolmatta kesää pöydällä pojan poimimia voikukkia. :) Välillä ei ehdi heittää vanhoja pois, kun tuo jo uusia.
 
Sydämeni sulaa aina kun tyttöni sanoo "äiti". :love7 Nyt kun hän on vasta oppinut kävelemään hieman on myös aina suloista, kun hän taapertaa äidin tai isän luokse innoissaan.
 
Hei joo, meillähän poika on osannut kävellä jo pitkään hyvin, ja juoksuaskeleetkin ovat tulleet kuvioihin jo parisen kuukautta sitten. Sekin on kyllä aika suloista, kun pyydän pojan hakemaan jotakin jostakin, tai viemään jonkin roskan roskikseen, niin hän lähtee kipittämään hurjaa vauhtia pienillä jaloillaan, samalla mölisee jotakin mennessään, sekin on kyllä aika suloista, ja monesti sydämessä ailahtaa lämmin tunne kun katselen pienen ihmisen menoa :Heartred Myös tuo sana "äiti" on niin ihanaa kuulla pojan suusta, ei sitä kovin usein kyllä kuule, mutta välillä.
 
Takaisin
Top