Sukulaisille ja ystäville kertominen!

Mitä mieltä muuten olette siitä, jos sukulainen tai ystävä kertoo olevansa raskaana, olisiko silloin reilua vastaavasti kertoa myös omasta raskaudesta? Jos on vaikka laskettuaika samoihin aikoihin.
 
Mitä mieltä muuten olette siitä, jos sukulainen tai ystävä kertoo olevansa raskaana, olisiko silloin reilua vastaavasti kertoa myös omasta raskaudesta? Jos on vaikka laskettuaika samoihin aikoihin.
Ei kai se mihinkään velvoita. Kaikki kertoo omaan tahtiin. Ja luulen että myös se toinen kertoja ajattelee näin. :)
 
Oho Naakka, sulle tulee pitkä vapaa sitten! Haluatko kertoa minkä alan hommia teet? Näin nopeasti en keksi millä alalla laitetaan työstä sivuun raskauden vuoksi.. Mutta nyt saat ainakin täysillä keskittyä raskauteen ja valmistautua tulevaan :)

Oon tehtaassa töissä missä käytetään sikiölle haitallista liimaa...
Koko tehtaassa formaldehydi ja metanoli pitoisuudet ollu sellaiset edellisissä mittauksissa että lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että ei enään töihino_O
Tää oli vähän uus juttu kun on siellä aiemmin ollu naisia raskaana töissä sellaisilla työpisteillä missä ei liiman kanssa olla suoraan tekemisissä... Raja-arvot vissiin muuttunu tai jotain nyt:wideyed:
Ja uskon kyllä siihen koska meillä ei kovin heppoisin perustein yleensä saa edes sairaslomaa:rolleyes:
 
Oon tehtaassa töissä missä käytetään sikiölle haitallista liimaa...
Koko tehtaassa formaldehydi ja metanoli pitoisuudet ollu sellaiset edellisissä mittauksissa että lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että ei enään töihino_O
Tää oli vähän uus juttu kun on siellä aiemmin ollu naisia raskaana töissä sellaisilla työpisteillä missä ei liiman kanssa olla suoraan tekemisissä... Raja-arvot vissiin muuttunu tai jotain nyt:wideyed:
Ja uskon kyllä siihen koska meillä ei kovin heppoisin perustein yleensä saa edes sairaslomaa:rolleyes:
Parempi ottaa varman päälle sitten. Hyvä, että kerroit ajoissa etkä pitkittänyt jos kerran muuttunut tilanne. Jäitkö ihan hyvillä mielin pois töistä? :)
 
Parempi ottaa varman päälle sitten. Hyvä, että kerroit ajoissa etkä pitkittänyt jos kerran muuttunut tilanne. Jäitkö ihan hyvillä mielin pois töistä? :)

Joo en halua ottaa mitään riskiä että sikiölle tulisi vaurioita tuon takia..

Noh olihan tämä shokki aluksi... Mielelläni oisin vielä töissä ollu :happy: mutta kyllä rankka fyysinen työ kolmessa vuorossa ei oo se ihanteellisin muutenkaan tässä tilanteessao_O

Mut tää meni nyt näin ja toivotaan vaan että kaveri pysyy matkassa mukana :Heartredettei sit tarvi mennä takas töihin selittelemää et miks olin poissa:sorry:

Tänään just kävin lääkärissä hakemassa todestuksen raskaudesta noita raha hakemuksia varten....
 
Me kerrotaan varmaan meidän häissä kymmenennellä raskausviikolla lopuille läheisille, kun osa tietää niin ei ole kiva, jos raskaus tulee ilmi jonkun toisen suusta. Edellyttää toki sitä, että varhaisultrassa sydän sykkii.
 
Me ollaan kerrottu mun veljen perheelle, kun he oli tässä käymässä ja töissä oli pakko kertoa melkein heti osalle työkavereita, kun en kaikkia töitä pysty enää tekemään sikiön turvallisuuden takia. Yritän pitkittää pomolle kertomista ainakin kymppiviikolle, kun hänellä on taipumus vähän ylireagointiin ja on muuten varmaan samantien palkkaamassa mulle sijaista... Vuosi sitten kun edellisestä raskaudesta kerrottiin, kaikki otti töissä kyllä tosi hyvin. Silloin tuli sukulaisillekin kerrottua aika nopeassa tahdissa, nyt odotellaan ainakin muutama viikko.
 
Meillä ei tiedä vielä kukaan muu, kuin yks ystävä. Kerrotaan varmaan kasvotusten ihmisille kun niitä tavataan, mut vasta sitten kun aletaan olemaan yli sen 12 viikon rajan. Vaikka viimeekskään se ei ollut mikään tae siitä, että kaikki menis sen jälkeen hyvin. Jospa tällä kertaa!
 
Mun 2 lähintä ystävää tietää ja miehen veli. Työkaveri myös raskaana, tosin reilusti pidemmällä, ja mun tekis niiiiin mieli kertoa hänelle. :joyful: Eilen oli jo tosi lähellä, mut en sit kuitenkaan kertonut.
Jos kaikki menee hyvin, niin kerrotaan kaikille nt-ultran jälkeen.
 
Tänään ois tarkoitus kertoa anopille. Vähän ehkä jännittää, kun ei olla vielä kenellekään kerrottu. Onneksi on sit edes yksi henkilö miehen lisäksi, jonka kanssa saa sitten intoilla kaikesta vauvaan/raskauteen liittyvästä :)
 
Minun vanhemmat on jo kyselleet, että koska aion kertoa isovanhemmille. Tulevat varmaan repeemään liitoksistaan sitten kun kuulevat :grin Haluan kuitenkin odottaa ultraan asti, että näkee kaiken olevan kunnossa. Ois ensimmäisestä kolmanneksesta selvitty kans siinä kohtaa.
 
Juuri ajellaan 200 km anoppilaan eikä tätä pahoinvointia pysty salaamaan. Kerrotaan mutta muistutetaan että raskaus on vielä ihan alussa.
 
Viimeksi kerroin ystäville ystävänpäivänä kuvaviestillä, mutta nyt on vasta 10+ niin en ajatellut niin aikaisin kertoa. Kuvaviestillä varmaan tälläkin kertaa.

Meinaako moni ilmoittaa raskaudesta sosiaalisessa mediassa? Itse olen arka jakaamaan niin arkaluonteista tietoa netissä mutta tiedän että jotkut kertovat mielellään. Siksi utelen :)
 
Me ei varmaan ennen syntymää kerrota kuin kasvotusten tai viesteillä lähipiirille. ☺ Oon kans aika arka jakamaan mitään netissä. Ehkä pahimmankin pelossa.

Pahoinvoinnin takia on pitänyt vähitellen perheen lisäksi ystäville kertoa kun en voi oikein sinne np ultraa asti vältelläkään. :D
 
Just mies sano ku ei kukaan tiedä, paitsi mun paras ystävä, et harmi ku ei voi kellekään valittaa et mul on niin huono olo koko ajan ja väsy.
Reilu viikko ni sit kerrotaan molempien perheille.
Mies kyl sano et pitäiskö mun äitille sanoo jos tajuais et mä en nyt pysty sen asioita kaikkia hoitaa.
 
Minun muutama lähin ystävä tietää. Ajateltiin vanhemmille kertoa sitten nt-ultran jälkeen, eli parin viikon päästä.
 
Ei aavistustakaan, milloin kerrotaan. Varmaan joskus ekan neuvolan jälkeen tai NT-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Viimeksi kerrottiin osalle läheisistä vasta rakenneultran jälkeen. Yksi ystävä kyllä jo tietää. :)
 
Ei meidän pitänyt kertoa kenellekään ennen ekaa ultraa, mutta yks työkaveri nyt tietää ja miehen läheinen serkku. Sain tänään ajan ultraan just ennen lomalle lähtöä ja ajattelinkin laittaa uutiset reissusta postikortteihin :grin Sormet ristiin, että kaikki on hyvin ja pääsen viimein kertomaan uutisia!
 
Takaisin
Top