suklaan lopetus ja muiden herkkujen.

  • Ketjun aloittaja miikku miikko
  • Aloituspäivämäärä
M

miikku miikko

Vieras
Miten onko kukaan lopettanut kokonaan herkkuja esim. Suklaata, karkkeja, ym. Lasten kanssa helposti syö itsekkin suklaata tai muita ja joskus, jos useamminkin ehkäpä sitä voi ostaa helpommin erilaisia herkkuja. :-) Niin kysymys kuinka ne voi lopettaa kokonaan ja helposti? Joo ja hedelmiä ym. tilalle toki. Mutta siis muita keinoja?
 
Mä en oo kokonaan lopettanut herkkujen syöntiä, mutta joskus oon pitänyt useamman viikon/kuukauden tauon herkuista. Itselle pahin aika pli ekat päivät/viikot, mutta kyllä siihen herkuttomuuteen alkoi tottua parin viikon jälkeen.. Itse makean himon yllättäessä join usein lasillisen vettä, söin pähkinöitä kuivattuja,taateleita, rusinoita tai juurikin noita hedelmiä/marjoja.
 
Jos yritän lopettaa karkkien syömisen, siitä tulee elämää suurempi piru, ja repsahdan lähes joka päivä. Jos taas päätän, että syön karkkia päivittäin, mutta maksimissaan tietyn verran, esim. kolme karkkia päivässä, jäävät ne ihan vahingossa syömättä, ja sitten tajuan, etten ole syönyt karkkia viikkokausiin.

Jotta tämä toimisi, kotona pitää aina olla karkkia, koska silloin kaupassa ajattelee, ettei karkkia tarvitse ostaa, koska sitä on jo. Kotona taas toteaa, että ei juuri nyt tee mieli juuri tuollaista karkkia, joten antaa olla. Jos taas kotona ei ole karkkia, niin sitten sitä pitää lähteä ostamaan saman tien, ja sitten tulee syötyä koko pussi kerralla. Nytkin kaapissa on 10 suklaalevyä, joihin en ole koskenutkaan tänä vuonna. Pitäisi varmaan tarkistaa, ovatko jo menneet vanhaksi.
 
Juuri noin toi toimii kyllä, itsellänikin suklaita on kaapissa pino, mutta ei ole syöty. Kun suklaa loppuu, sitä sitten pitää taas ostaa jne. Hassu juttu.
 
Niin toimii täydellisesti kun kaapissa ri oo mitään herkkuja. Eikä ostakkaan niitä.:-)
 
Jos kaapissa ei saa olla niitä, niin sitten on 24/7 hirveä karkinhimo. Ei sellaisen kanssa voi elää. Jos taas kaapissa on niitä, laantuu karkinhimo olemattomaksi ja toteaa, ettei oikeastaan edes tee mieli karkkia.
 
Mulla ei toimi se ettei kaapissa saisi olla mitään. Silloin tekee koko ajan mieli karkkia/suklaata ja niitä on lähdettävä ostamaan jolloin varmasti tulee myös syötyä. Meillä on aina jotain kaapissa ja osa on pitkäänkin siellä :)
 
Takaisin
Top