Sormiruokailu

ImageUploadedByVau Foorumi1469619017.514116.jpgtäällä on Aubrey tällä hetkellä tämmönen suositus maksasta eli voi antaa (yli 1v hirven maksaa ei)
 
Mulle itselle ainakin tulee herkästi huono olo jos syön liikaa marjoja niin ajattelin että tulis muillekkin :wideyed: toki ei mistään pienestä määrästä, mutta kummiskin.
 
Uuu! Aubrey ootko ite syöny kengurun lihaa? Miltä se maistuu? :grin siis voiko verrata johki kanaan tms :grin
 
Pitäskö soittaa neuvolan tädille ja kysyä että mikä mahtaa olla thl:n suositus kengurun lihan syömiselle, tuo neukkutäti ku on suositus expertti , muuta mielipidettä sillä ei mistään ookkaan:hilarious:
 
Kauheaa ku mä täällä mietin keguruja että on varmaan herkullisen makuisia, voi raukkoja söpöjä eläimiä :eek::grin kuvittelisin että vois olla aika pitkälti saman makuista kuin jänis?
 
Mä taas kiikun niin rajoilla että napsahdan kasvisruokavaliolle, alkanu etomaan ja kuvottamaan liha :meh: karitsaa en syö enää ollenkaan ku pari vuotta sitten ruokapöydässä ukot heitti läppää että se on se lambin mainoksen karitsa tässä lautasella ja sit laskivat montako karitsaa on tapettu heidän ostamaansa määrään fileitä..

kanan koivet on ollu mun herkkua mutta kai sielläki kynintäfirmassa on säästetty ku alkanu löytymään niitä höyhenien juurituppoja (vaimitäneon) koivista , hyiii!!!:yuck:

Kananpoika on niljakasta, näin kerran ammutun jäniksen puussa (muistan vieläki selvästi sen näyttää vaikka olin ehkä 7v) odottamassa kynintää, hirven suolistusta ja nahan poistoa oon seurannu.. onhan näitä , jos pitäs omat lihat pöytään valmistaa alusta asti ni se ois sitte tosiaan kasvisruokailuhommia siitä eteenpäin:joyful: kalaa pystyisin ehkä pitkin hampain valmistamaan ..:shy:
 
Itsekkin varmaan siirtyisin kasvisruoka valiolle jos liian tarkasti alkaisin lihaa miettimään, mutta suuhun vaa hyvää se on :joyful: no joo... Ei oo aina.
 
Yomanda maksaa sellaisenaan ei suositella, vain pateita tai maksamakkaraa :)

Kenguru on itseasiassa tosi voimakkaan makuista, aika riistamaista (tai siis riistaahan se onkin) ja vähän makeaa. Mutta ei kuivaa yhtään. Oikeen makoisaa :) Pitää valmistaa tosi nopeasti kun käy muuten sitkaaksi.

Äiti jätti mulle luettavaks kirjan Syötäväksi kasvatettu, lukekaapa se ni loppuu se halpislihan ostelu :wink
 
Oon maiatanu emua ja krokotiiliaki :D krokotiili oli pahaa.
 
vähän jännää! siis nuo eksoottiset lihat, ajatuksena :p entäs hai saisko siellä sitä syödäkseen :grin
 
Meinaako roskakala hankalasti valmistettavaa kalaa vai pahan makusta? Vai tarttuuko hait verkkoon ku pyydystetään jotain muuta kalaa ni siksi nimeltä roskakala? :P
 
Nää on näitä elämän suuria pohdintoja joihin haluaa vastauksen ku kerta on alkanu pohdiskelemaan :D kysyin iskältäki että mikä on roskakala ja googletin kalapalstojaki mutta näyttäs olevan montaa eri mielipidettä että mitä roskakala yleensäkkään tarkottaa :grin
 
Oon aina ajatellut, että se on semmonen mitä ei arvosteta.. Syitä voi olla monia, helppo saalistaa, ei kovin herkullinen, vaikea valmistaa jne.. Tai näin oon aina ajatellut.
 
Niin siis niin mä ajattelin, et roskakala olis nimenomaan sellanen jota ei arvosteta :D on sullaki pohdintoja haha! Mut joo kyllähän ne hait tarttuu verkkoihin just ja pyörii turhakkeena sit ni siks kai niiden lihaa myydään. Musta se on ihan ok:n makusta. Täällä on omituinen kösitys muutenki, ku sellanen pehmonen mehevä kalanliha on niinku huonoa (musta just hyvää). Tai sit se on vaan mun mies joka syö vaan korallilla eleleviä kaloja jotka maksaa jonku 50 eukkuu kilolta :rolleyes:
Hyi se on muuten syöny myös merikilpikonnaa :sad001 sitähän ei saa muut ku aboriginaalit valmistaa, on suojeltu mut jotenki he sitä saa koska on perinneruokaa (?) (ne nyt saa tehdä mitä vaan muutenki) ja se valmistetaan silleen, et se kilpi leikataan irti elävänä.. :sad001
 
Kamalaa toi kilven leikkaus elävänä! :eek:
 
Niin on. Eläinrääkkäystähän se on, mut aboriginaalit saa, kuten sanoin, tehdä aikalailla mitä vaan..
 
En oo ihan satavarma, en kyselly enempää ku suutuin tyyliin tolle et se oli edes syöny sitä :spitoutdummy:
 
Ihme on tapahtunut! Meillä vedettiin eilen kourallinen mustaherukoita, kourallinen punaisia viinimarjoja, vesimelonia isot palat, omenaa, päärynää..(kun poika on siis ollut tosi huono syömään marjoja ja hedelmiä). Ja kun päivälliseksi oli makaronilaatikkoa, sai sitä antaa kaksi kertaa lisää kun poika vaan söi! :)

En tiedä mistä se yhtäkkiä on löytänyt tuon syömisvaihteen, mutta ei voi muuta sanoa kuin että ihan mahtavaa tämä! Nyt pitäis varmaan sitten takoa kun rauta on kuumaa, ja maistella mahdollisimman monipuolisesti kaikkea, kun tuntuu taas ruoka maistuvan. Jee!
 
Takaisin
Top