sokerirasitustesti

Tinsku TS

Jostain jotain jo tietävä
Olen 20 toista lasta odottava äippä. Painoindeksi on 24 tällä hetkellä. Nyt mulle neuvolassa sanottiin että pitää tehdä toi testi. Edellisessä keskenmeno saa tosin sanottiin että katsotaan tarviiko. Itse en pysty sietää neuloja saatika ajattelemaan. Enkä voi sietää mitään imelää. Voiko sen jotenkin muuten selvittää tai kieltäytyä siitä?
 
Mulla myös edessä ensi viikolla sokerirasitukset. Eniten inhottaa tuo litkun juominen, yök. Kyllähän siitä voi varmaankin kieltäytyä, mutta tuskin kannattaa sillä testit otetaan sinun ja vauvasi turvallisuuden vuoksi, joten suosittelen menemään ja kestämään. Näin varmistetaan, että sinulla ja vauvallasi on mahdollisimman hyvät oltavat.
 
Saa kieltäytyä, mutta jos sattuisikin olemaan radi niin sit jää valitettavasti asiaankuuluvat lääkärikäynnit pois kun ei ole diagnoosia.

Voihan sitä kysyä jos sais verensokerimittarin lainaan ja tekis kotiseurantaa?
 
Tehdäänkö tuo rasituskoe sormenpäästä otettavista näytteistä vai laskimosta?
 
Tehdäänkö tuo rasituskoe sormenpäästä otettavista näytteistä vai laskimosta?

Laskimosta se tosiaan otetaan niinkuin edellinenki sanoi.. Muistaakseni kaks ekaa pistoa tuli samasta käsivarresta ja viimeinen sitten toisesta kun oli jo niin piikitetty toinen puoli :D
 
Mulle määrättiin sokerirasitus testi ja vaikka siihen on vielä aikaa ni jännittää ihan törkeesti. Varsinkin kun on piikki kammo :sad001
 
Kyllä voi testistä kieltäytyä. Silloin saa kotiin verensokerimittarin.
En muutenkaan ymmärrä tuota sokerilitkun juomista, kun jos siinä paljastuu radi niin ihan samalla tavalla saat vain sen sokerimittarin kotiin jolla mittailet sokereita. Asialle kun ei tehdä mitään jos arvot pysyvät hyvänä.
Ymmärrän toki, että lapsen ja äidin parastahan siinä tietenkin ajatellaan, mutta itsellä on niin karmaisevat kokemukset joka rasituksesta että hyi olkoot..Yhden lapsen kohdalla sen jätinkin sitten välistä!
 
Takaisin
Top