Sokerirasitus

Winnie, mulla on muistaakseni merkattu 7,8 siihen 1h kohdalle yläraja-arvoksi. Omat maksimit mitä olen kotona siihen saanut on ollut 6,4 - yleisesti on syönnin jälkeen jotain 5,2-5,4
Sokerirasituksen lientä ja normaalia ruokaa ei voine verrata.
 
varpahat mie tonne radi ketjuun kerkesin arvot kirjotella mut en näköjään tänne. Paasto oli 4,4, 1h 8,2 ja 2h 8,6. Jäin siis kiinni tuosta 2 tunnin arvosta joka on just raja.

Winnie sokerirasituksen arvot on korkeemmat varmasti siks kun se litku on aikamoinen sokeripommi niin nostaa arvoja enemmän kun tavallinen ruoka. Miulla lukee noissa neuvolasta saaduissa esitteissä 7,7 rajana kotimittauksissa.
 
Mitä ihmettä? Minun toinen arvo oli 9.8 ja raja on kuulemma 10?
 
Mä soittelin tänään neuvolaan neuvola-aikaa, kun en viimeksi vielä uskaltanut ottaa mitään aikaa, kun en tiennyt miten kerhot ja lukujärjestykset natsaa.

Kysyin nyt samalla miten meni sokerirasitus ja kuten tiesinkin, ei siinä mitään ollu. Mä oon jotenkin outo kokonaisuus... Matala verenpaine, hullun korkea hemoglobiini, paastoarvo matala ja sokerilitkut ei paljoa heilauttele... mutta hyvä näin, nyt on sekin pois päiväjärjestyksestä.

Harmi vaan, että mun sijaisena oleva ihana neuvolatäti lopettaa ja paikkaan haetaan uutta sijaista (oma oikea neukkatäti on tosi tympeä ja on nyt hoitovapaalla), joten seuraava aika on sijaisen sijaiselle..
 
No täälläkin nyt sitten kärähdettiin :sad001
1H arvo 10.9.. Vähän ehkä alkoi masentaa? Vaikka tiedän ettei ole mikään kuolemantuomio todellakaan.

Esikoisen aikaan kaikki oli ok ja painoakin oli enemmän, joten eipä ne näköjään käsikädessä kulje. Nyt toivon todella että ruokavalio riittää, en oikein pidä itseni piikittämisestä. Mua ei häiritse esim. Verikokeet kun toinen sen tekee, mutta itse en pystyisi....
Jo se tuleva mittailu vähän jännittää... :|


Itsellä heti alkoi tietysti mieli tehdä susupaloja - nyt kun niitä ei saisi oikein syödä :D mitä voi syödä kun tekisi mieli jotain napostella? Vai pitääkö vaan vesilinjalla olla tästä eteenpäin...?
 
Miekii oon miettiny et mitä sais syödä siihen makean nälkään, tosin melko tiheesti on jo näillä viikoilla syötävä kun ei mahu paljoa ruokaa kerralla mahaan niin ei ehkä tulekkaan niin helposti se herkun nälkä.

Toivotaan h-an että ruokavalio riittää pitämään sokeriarvot kurissa :)
 
Mun tuli äkkiä mieleen porkkanatikut, niitähän vois olla rasiassa valmiina ja mukana menossa. Ei luulis olevan epäterveellisin välinapostelu. Jos tykkää porkkanasta eikä ole allerginen :)
 
Mullekin suositeltiin porkkanaa välipaloille.
Siis neuvolassa.
Ja vesimeloonia, ja muitakin hedelmiä ja marjoja.
Mutta hedelmiä nyt vain kerran päivässä.
Ja kuulemma pelkkä hedelmä on taas liian vähän, niin aina jotain pitäisi sitten keksiä vielä lisäksi.
 
Kun mie oon allerginen porkkanalle :arghh: Ja hedelmätkii kovin sokerisia niin ei niitäkään älyttömästi saa syödä. No ei kai tässä nälkään kuole, aina sitä jotain syötävää keksii, kunhan nyt vain sais pysyttyä ruokavalion puitteissa eikä lipsu paljoa.
 
Tänään oli sokerirasitus,eka kerta elämässään :D sokerilitku oli hyvän makuista. Meni nopeesti alas. Paastominen ei ollut niin vaikee, kun yleensä muutenkin yöaikana tulee semmonen 11h paasto. Mutta se odottelu käydävällä oli kyllä toossii tylsäää. Nyt odottelen vaan tuloksia.
Rv 27+4
 
Mulla oli myöskin maanantaina toinen sokerirasitus. Ensimmäinen oli jo rv 15, koska lähisuvussa diabetesta. Silloin arvot oli kunnossa ja nytkin, huh! Tämän rasituksen arvot oli vielä paremmat kuin rv 15. :)
 
Takaisin
Top