Sokerirasitus & radi

Se olis sitten tämän vuoro labrailla tänään näissä asioissa..

Joku tuttava pääsi jo sanomaan, että varmaan diagnoosi napsahtaa, kun erittäin hoikilla jotenkin imeytyy eri tavoin kuin normaalipainoisilla.. että mitähän...?

Nooh, on mitä on :)
 
Toivottavasti on höpöä koko juttu eikä napsahtais :) Luulis, että lihavilla napsahtais herkemmi, kun ylipaino herkistäå ylipäänsä sairauksille kute diabetekselle
 
Eniten siinä kyllä vaikuttaa perintötekijät ja ylipaino. Toki laihoillakin ihmisillä on radia, mut todennäköisemmin ylipainoisilla. Onhan ylipaino yks syy miks pitää mennä rasitukseen...
 
Tiedättekö onko Huslabillakin jotain petipaikkoja missä voi lepäillä testin aikana jos tulee huono olo? Meen siis ihan normilabraan sen suorittamaan ja mietin että onko siellä joku huone missä odottelen ajan kulumista vai joudunko istumaan ihan siinä odotustilassa muiden labraan tulevien joukossa? Onko kellään tietoa? :)
 
Edelliset rasitukset oon käynyt kampissa ja siellä ainakin istutaan ihan labra-ajan odottajien kanssa samassa tilassa. Tosin ihan siellä perällä, jossa on muutama hieman mukavampi tuoli varattu sokerirasituksessa oleville. Näin ainakin vielä 2015.

Nyt täällä olen menossa rasitukseen lauantaina ja suomesta poiketen täällä tehdään ekalla kerralla vain verikoe, juoma ja tunnin päästä verikoe -ilman paastoa. Jos siinä on jotain, niin sitten varataan vasta uusi aika tuohon pidempään, paastolliseen rasitukseen. Mielenkiintoista...
 
Itse eilen ison omenan labrassa ja ihan samassa aulassa muiden kanssa.

Sanoi, että jos tulee huono olo niin mietitään jatketaanko.
Tuolla sain onneksi jalat suoraksi penkillä istuessani - tolppaan nojatessa.

kävin myös kiertelemässä samassa kerroksessa kirjastossa yms.
 
Itse eilen ison omenan labrassa ja ihan samassa aulassa muiden kanssa.

Sanoi, että jos tulee huono olo niin mietitään jatketaanko.
Tuolla sain onneksi jalat suoraksi penkillä istuessani - tolppaan nojatessa.

kävin myös kiertelemässä samassa kerroksessa kirjastossa yms.

Oon luullut ettei testin aikana saa liikkua! Max. käydä vessassa jos tarve kun voi vaikuttaa tuloksiin...?
 
Oon luullut ettei testin aikana saa liikkua! Max. käydä vessassa jos tarve kun voi vaikuttaa tuloksiin...?

Okei, mä sain luvan liikkua kolmannessa kerroksessa kauemmas ei saanut mennä.

Nukahtamis kielto oli :)
 
Sen takia siellä labrassa pitää olla ja odottaa, koska liikkuminen laskee verensokeria. Joku labrassa käppäily ei siihen olennaisesti vaikuta mut jos esim. huinais jossain kaupoilla tms.ne tunnin välit niin se vois jo vaikuttaakin. Mulla on aika kulunu aina mukavasti kutoen ja ohjelmia kännykästä katsellen, mutta muistan kuulleeni että jotakuta oli kielletty jopa kutomasta :D
 
Mulla sokerirasitus vasta pääsiäisen jälkeen. Ei mitään tietoa, miten pystyn paastoamaan sen 12 h ennen sitä oksentamatta happoja ja sitten vielä pitämään sen litkun sisällä kaksi tuntia. Omassa terveyskeskuksessa oli aikoja vapaana vasta toukokuun loppupuolella, eli pitää ensin vielä ajaa toiselle paikkakunnalle 30 min. Olipsa ohi jo... yleensä heti herätessä saatava jotain syötyä, ekana suuhun vanha auto, kun paineet on olleet aamuisin niin matalat (istualtaan 75/51).
 
Yleensä niitä sokereita on mahdollista mitata myös kotona, jos rasitus ei onnistu. Niin mäkin nyt tein, vaikka mulla ei ongelmia ole rasituksessa ollutkaan. En vaan saanut sitä muuten nyt järkättyä.
 
Ei taida päästä kukaan saattamaan, kun mies ottaa töistä jo vapaata hoitaakseen esikoista. Eivät neuvolassa sanoneet mitään kotimittauksista... outoa, mutta ehkä eri käytännöt. Kaipa siitä on vaan jotenkin selvittävä. Harmittaa vaan, jos ajaa sinne asti ja oksentaa tai pyörtyy tai pilaa homman jollain muulla tavalla.
 
Älä nyt yksin lähde tuossa tilanteessa! Mitä jos kysyt neuvolasta onnistuuko kotimittaus? :)
 
Kääk, mulla sokerirasitus huomenaamulla...joskus lapsena laktoosi-intoleranssitestissä vastaavaa makeaa litkua joutunut juomaan ja muistan tilanteen edelleen elävästi vaikka aikaa vierähtänyt melkein 30 vuotta, sen verran vaikea sitä litkua oli alas saada..huolettaa myös miten pystyn olemaan juomatta vettä niin kauan aikaa, yleensä koko ajan litkimässä vettä kiduksiin.
 
ainakin täällä oli vesi sallittu :), mutta voiko olla paikkakohtaista eroa?

Kuplivaa vettä ei suositeltu, ettei poreiluta litkua.
 
Vettäkään ei saisi juoda paljon, koska se laskee sokereita. Paaston aikana voi juoda lasin tai pari mutta sen litkun jälkeen ei sais juoda mitään.
 
hassua, miten voi olla eri ohjeet samoissa asioissa.

tää hämmentää aina yhtä paljon, samoin kuin kielletyt ruoka-aineen paikkakunnittain.
 
Takaisin
Top