Sokerirasitus & radi

pakko kysyä että miten ne tulokset tulee? kävin juuri äskön sokerirasituksessa ja mietin vaan että koska saan tietää onko mulla radi vai ei


Mä soitin neuvolaan seuraavana päivänä. Keski-Suomessa ainakin tulokset selviää samana päivänä eli seuraavana niitä voi kysellä.
 
Rv 12+ mulla, mut useimmilla rv 24-28. Jos on suuri sukurasite tai muuten useampi riskitekijä, niin silloin rv 12-16.
Mä oon jo 14+6 alkaen pistänyt insuliinia. Nyt 20+1.
 
Mulla taitaa nvlakortis lukea 24-viikko, koska olen niin vanha ensisynnyttäjä...kokonaiset 29 vuotta!:laughing002
 
Mulla taitaa nvlakortis lukea 24-viikko, koska olen niin vanha ensisynnyttäjä...kokonaiset 29 vuotta!:laughing002
Kaikki yli 25-vuotiaat ensiodottajat kuuluu riskiryhmään ja sen takia pitäisi mennä sokerirasitukseen.
Ja ethän sä ees ole vanha ensiodottaja, vaan kokolailla keskiarvo. (ensisynnyttäjien keski-ikä tais olla viime vai toissa vuonna 28,8)
 
Mulla oli myös 12+. Viime raskaudessa oli myös radi niin siks jouduin noin aikasilla viikoilla. Nyt pärjännyt taas toistaseks ainakin ruokavaliolla.
 
Juu, näinhän se on, että oon tilastollinen keskiarvo!:rolleyes: Neuvolatäti vaan valitsi sanoa "niin vanha ensisynnyttäjä" ja saatiin siitä hyvät naurut! :grin Radi on kumminki vakava asia, hyvä vaan että testaavat, vaikkei mitään suurempaa olisikaan... Onhan se 2-tyypin diapeteskin usein piilevä, kun oireet laitetaan esim. stressin piikkiin..o_O
 
Tänään kävin sokerirasituksessa ja katoinkin jo omakannasta ettei mitään huolta ole sen suhteen. Oon joutunu käymään kaikissa raskauksissa, kun isälläni on 2.tyypin diabetes. Nyt vaa onneksi neuvolas kehotti menemää vaa kerran, puolessa välin raskautta (mulla ny viikkoja 23+5). Kun aikasemmis oon käyny kaksi kertaa.
 
Mulla maanantaina. Paasto ei varmasti tee tiukkaa yhtään, kun normaalistiki iltapala ja aamupalan välillä tulee helposti 12h. Mutta se litkun jälkeinen olo vähä jännää.
 
Mulla oli sokerirasitus tällä viikolla ja ihme kyllä ei napsahtanut diagnoosia... Olin ihan varma tän painonnousun ja iän takia radista. Jestas että huojensi mieltä! Inhoan sokerien mittaamista sormenpäästä yli kaiken. Puhumattakaan siitä huolesta mitä dg aiheuttaa.

Järkyttävä olo tuli kyllä melkein heti litkun nauttimisen jälkeen, onneks pääsi pitkälleen... Toivottavasti Pilvilinna ja muutkin pääsette lepäämään tutkimuksen ajaksi!
 
24-28 viikkoon on vielä aikaa kun sinne tulee sijoittumaan tuo sokerirasitus, oon vaan jo etukäteen (ehkä turhaan) miettinyt miten sitä pärjää 12h syömättä kun välillä on noustava yöllä jotain hedelmää tai pientä välipalaa ottamaan että saa nälältä nukuttua. Lisäksi aamulla on ihan kamala nälkä oli yöllä syönyt tai ei.. :D No, onhan tässä viikkojakin vielä, 4 jopa 8, riippuen mihin ajankohtaan osuu. :)
 
Itse kokeilen syyä proteiinipitosen iltapalan jos pysyisi enemmän kondiksessa. Huomenna 7.20 rasitus.
 
Rasituksessa se paasto on 10-12h. Mä paastosin 10h.
 
Mullekin sanottiin ekaa aikaa varatessa 10 tuntia, mutta kun jouduin muuttamaan aikaa niin silloin sanottiin että 12 h paastolla, ja kokeita ottaessa varmistettiin että olenko paastonnut 12h. Seuraavassa rasituksessa otan taas varman päälle ja paastoan sen 12 tuntia.
 
Toi on hauska kun kaikessa neuvotaan eri tavalla :D Onneks sillä ei sinäänsä ole väliä onko paasto 10 vai 12 tuntia. Paastoarvo saattaa olla vaan parempi jos ei ole niin pitkää väliä illan ja aamun välillä.
 
Huslab sanoo peräti 10-14h paasto :rolleyes: No eikös se 12h oo aika varma keskiarvo :)
 
Meillä myös ohje et 10-14h. Mulla on yleensä ollut n. 12h paasto.
 
Takaisin
Top