Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Täällä ens viikolla vielä ennen joulua sokerirasitus ja jo pelkkä ajatuskin oksettaa olla syömättä 12h ja tyhjää mahaan juoda se sokerilitku. Siinä samalla sitte otetaan sikiöltä rh-arvot myös. Muutenkaa tykkää mennä yhtää neulan alle. Tuleepa labran seinät tutuiks :)
 
Mulla on tänään sokerirasitus, lähden noin tunnin päästä labraan, kasilta aika. Vien virtsanäytteen samalla niin olenpa sitten ajoissa. Mulla on nyt jo huono olo, heräsin viideltä, niin kuin joka aamu ja nää minuutit ei tunnu liikkuvan mihinkään. Tää tyhjä vatsaisuus ei muutenkaan sovi näin refluksitautia sairastavalle, heti on kova närästys kun ei saa syötyä, yltyy kivasti varmaan aamun mittaan. :rolleyes:
 
Mulla on tänään sokerirasitus, lähden noin tunnin päästä labraan, kasilta aika. Vien virtsanäytteen samalla niin olenpa sitten ajoissa. Mulla on nyt jo huono olo, heräsin viideltä, niin kuin joka aamu ja nää minuutit ei tunnu liikkuvan mihinkään. Tää tyhjä vatsaisuus ei muutenkaan sovi näin refluksitautia sairastavalle, heti on kova närästys kun ei saa syötyä, yltyy kivasti varmaan aamun mittaan. :rolleyes:

Mulla on huomenna sama edessä. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja arvot ovat normaalit. Tsemppiä!
 
Täällä ollaan ja vikaa verinäytettä odotellaan. Netflixin parissa aikaa menee nopsaa, eikä olokaan ole mitenkään huono. Toivotaan kuitenkin, ettei tarvi enää toista kertaa tätä tehdä (tässä raskaudessa)! :)
 
Sain labratulokset jo tänään, joten todella nopeaa toimintaa! Meidän neuvolan terkkari laittoi viestiä sähköisen asioinnin kautta ja tulokset löytyivät myös omasta kannasta. Kaikki arvot olivat onneksi normaalit, kuten vähän ounastelinkin. Tosi kiva uutinen silti, erityisesti näin joulun alla - saa syödä jouluherkkuja hyvällä omalla tunnolla. :joyful:
 
Tänä aamuna oli tuo sokerirasitus. Aivan hirveetä. Puolen tunnin jälkee sen litkun juomisesta iski nii hirveä pahoinvointi että ei tienny miten olla. Kylmä hiki valu ja valahti aivan valkoseks. Vähän vuodelepoa ja tunnin jälkee helpotti. Kaikin tavoin piti koittaa pidätellä oksennusta vaikka kurkussa kävikin. Nyt kroppa nii shokissa ettei oikee mee mikää ruoka alas ja olo on niin voimaton. Tää päivä menee siis vaan netflixin parissa.
 
Tänä aamuna oli tuo sokerirasitus. Aivan hirveetä. Puolen tunnin jälkee sen litkun juomisesta iski nii hirveä pahoinvointi että ei tienny miten olla. Kylmä hiki valu ja valahti aivan valkoseks. Vähän vuodelepoa ja tunnin jälkee helpotti. Kaikin tavoin piti koittaa pidätellä oksennusta vaikka kurkussa kävikin. Nyt kroppa nii shokissa ettei oikee mee mikää ruoka alas ja olo on niin voimaton. Tää päivä menee siis vaan netflixin parissa.

Tsemppiä, toivottavasti olo alkaa siitä helpottua ja tasaantuu.
Koita syödä edes jotain pientä suolaista, sokeri-suola tasapaino parantuu.
 
Tänää tuli tulokset jo eilisestä, normaalit arvot joten ei oo hätiä :) kuulemma vuode päästä suunnillee uudelleen kontrollikäynnille vielä synnytyksen jälkeen....
 
Tänää tuli tulokset jo eilisestä, normaalit arvot joten ei oo hätiä :) kuulemma vuode päästä suunnillee uudelleen kontrollikäynnille vielä synnytyksen jälkeen....

Tiedätkö, onko kontrollikäyntiin joku erityinen syy vai on se ihan yleinen tapa? Mulle ei mainittu asiasta mitään, enkä ole kuullut kenenkään joutuneen kontrolliin, jos ei ole todettu radia.
 
Näi ainaki labratyyppi sano että vuoden päästä sitten uusiks kontrollia varten. En sen tarkemmin kyselly lisää ku oli nii helpottunu että se oli ohi tältä kertaa. Pitää tarkistaa neuvolasta vielä seuraavalla käynnillä :)
 
Eilen aamulla oli sokerirasitus ja tulokset oli tullu jo omakantaan saman päivän aikana. Kaikki arvot oli normaalit, joten ei radia huh! Voipi hyvällä omatunnolla mussutella vähän suklaata jouluna... :D Mullekaan ei kyllä mistään kontrollista puhuttu, miksiköhän sellainen pitäis ees tehä jos radia ei todeta? :eek: Kummallista.
 
Muokattu viimeksi:
En oo minäkää kuullu aikasemmin. Tietääkseni vain ne joutuu 1v kontrolliin, joilla on todettu radi. Eka kontrolli on 8-12vkoa synnytyksen jälkeen ja toinen, ku vauva täyttää 1v. Radittomilla en oo kuullu olevan kontrolleja. Ei siis ainakaan yleinen käytäntö.
 
Täällä olen kyllä ensi kertalaisena liikenteessä näissä asioissa, mutta myöskään minulle ei mainittu kontrollikäynnistä mitään..
 
Ehti jo hetken iloita että ei todettu radia. Tämän aamun puhelinsoitto kertoki toista, th soitteli neuvolasta ku oli tullu lomalta töihin. Sokerirasituksen paastoarvo oli 5.3 eli juuri rajalla. Kuulemma katsotaan patologiseks... Huomenna neuvvolaa hakee verensokerin mittauslaite ja ohjeistukset kotiseurantaan. Voihan rähmä sanon minä...!
 
Ehti jo hetken iloita että ei todettu radia. Tämän aamun puhelinsoitto kertoki toista, th soitteli neuvolasta ku oli tullu lomalta töihin. Sokerirasituksen paastoarvo oli 5.3 eli juuri rajalla. Kuulemma katsotaan patologiseks... Huomenna neuvvolaa hakee verensokerin mittauslaite ja ohjeistukset kotiseurantaan. Voihan rähmä sanon minä...!

Damn! Mitäs nyt? Pari viikkoa seuraamista kotona ja jos ylityksiä niin ruokavaliolla hoito? Ja jos ei ylityksiä niin sitten ei mitään?

Mulla samainen testi ens viikolla ja vähän jänskää miten käy. Esikoisesta pyysin päästä testiin ja pääsin, puhtaat paperit tuli. Kahdesta seuraavasta ei ole tarvinnut mennä, mutta kolmas oli vähän isompi lapsi (4,2 kg) niin ihan kiva päästä nyt testiin. Jos vaikka jotain löytyisikin. Mitään hajua ei ole mitä seuraavaksi, jos testissä narahtaa.
 
En vielä tiiä mite tää tästä etenee. Päivällä käynti neuvolaa hakkee se mittauslaite ja ohjeistukset. Siinä kuulee sit tarkemmin :)
 
Mä oksensin ennenkun ensimmäinen verikoe ehdittiin ottaa, litkun juomisen jälkeen tuli niin heikko ja huono olo että vajaan tunnin päästä oli pakko käydä oksentamassa... nyt näytti olevan omakannassa nolla-arvo 4.5 ja maanantaina neuvola jossa oli tarkotus käydä tulokset läpi, laitetaanko näissä tapauksissa uudestaan yrittämään koetta? Mikäli joudun niin aion kyllä pyytää että pääsisin johonkin makaamaan verikokeitten välissä, ilmeisesti mulle vähän liian rankkaa tuo 12h paasto + tuntikausia heräämisen jälkeen syömättä
 
Takaisin
Top