Sisaruksia marraskuisille?

Miehen kanssa on meillä niin eri näkemykset asioista, että päätettiin lykätä ainakin ensivuosi lapsen hankintaa.. vaikka oma toiveeni oli, että keväällä aloitettaisiin yritys. Kaikki riippuu todella paljon työtilanteesta. Oon kevääseen asti ite töissä, ja jos kävis hyvä tuuri, että saisin vaikka vakituisen paikan, ni asia saattais olla ihan eri.
Itekin oon miettinyt, että ehkä aikaisintaan ensi vuoden lopulla.. ja saa viettää tietysti rauhassa taaperoaikaa pienen neidin kanssa. Haluasin lapset nuorena ja pienellä ikäerolla, mutta se ei taida onnistua.. tai no, enhän minä nytkään oo kun 27, mut aina kun ikää tulee lisää, lapsensaanti vaikeutuu.. ja oon aina halunnut kaikki lapseni ennen kun oon 30. Ehkä siis kerkeää sen toisen siihen saadakin.. mut lapsille tulee 3-4v ikäeroa..
Haikein mielin, mutta silti.. mitä sitä stressaamaan tai surkuttelemaan, kun aika näyttää..
 
Mileim, 27 on nuori! Ja 3-4 vuotta on vielä pieni ikäero. Siinä ajassa ehtii jo nähdä lapsiperheen arkea.
 
Ite olen 34, muistaakseni... :D (joo, pian pärähtää lisää mittariin) ja tässä sitä ollaan viimeisillään raskaana. Monet vasta aloittaa perheen perustamista tässä iässä nykyään. Että jos on 27, niin hyvin ehtii vielä tehä lapsia kun ja jos niitä suodaan.
Omilla vanhemmilla lapsillani ikäero n. 3 vuotta ja hyvin ovat ehtineet tähän asti yhessä leikkiä ja tapella. :D
 
Mä täytin 29v vähä ennenku lapsi synty. Ja toisesta ollaan puhuttu et jossain vaiheessa :) enkä koe olevani vielä liian vanha. Vaikka onha se totta että lasten saaminen hankaloituu kun ikää tulee lisää.
 
Kaikki on tietenkin yksilöllistä, mutta itse olin 30, 32 ja 35 kun raskaudet tärppäsivät saman tien. Että alle 30 on ehtii vielä hyvin :)
 
Mä olisin halunnut kaikki lapset nuorena, mutta eipä mennyt elämä niin kuin olisin toivonut. :) Tai siis koen kyllä olevani nuori edelleen, 32v, mutta lapset olisin halunnut silloin päälle 20-vuotiaana. Minäkin taisin ajatella tuota, että silloin ehkä tärppää helpommin kuin vanhempana. Esikoista aloin odottaa 20-vuotiaana, toista 28-vuotiaana ja kolmatta 30-vuotiaana. Mutta joo, eipä sitä etukäteen voi omalla kohdalla tietää, että vaikeutuuko vai ei...

Sen vain sanon, että jos meinaa lapsistaan leikkikavereita keskenään, niin meillä ainakin ekan ja tokan 8 vuoden ikäero on liikaa. :D Mutta puolensa tietysti kaikilla ikäeroilla. :)
 
Mie olin 22,kun esikoinen synty.23 kun toinen synty ja ikäeroa 1v4kk.Kolmannessa 35 ja vielä yhdestä haaveilen.Luulin,että jään kahteen,mutta niin se mieli vaan muuttuu.Ikäeroa vanhimman ja nuorimman välillä yli 12vuotta.Minimies jumaloi isompia sisaruksia ja isommat jaksaa ihanasti touhuta pienen veikan kanssa.Etukäteen pelkäsin miten käy teinien ja pienen kanssa.Julkisilla paikoilla mennään sen mukaan,ettei äiti ja pieni veikka pahasti nolaa isompia. :D
 
Minä olisin myös halunnut nuorempana lapset, mutta eipä ollut silloin elämä siinä pisteessä. Molemmat lapset olen saanut yli 30 vuotiaana. Esikoinen syntyi kun olin 31 ja nuorempi kun olin 33. Tällä hetkellä olen kyllä vaan niin onnellinen, että minulla on lapset juuri nyt ja juuri tuon ikäisinä kuin nyt ovat. :) Ja siis ensimmäinen syntyi ensimmäisestä yrityskierrosta ja toinen toisesta. Jää nähtäväksi vieläkö kolmannen saisimme, mutta yritystä siirretään tuonnemmaksi.
 
Mäkin oon aina ajatellut haluavani lapset nuorena. Esikoinen syntyi kun olin 23v, pienempi ollessani 25v. Nyt oon 26-vuotias ja haaveilen jos kolmatta yritettäisiin ja se meille suotaisiin tässä parin-kolmen vuoden sisällä. Kolme lasta tuntuu sopivalta määrältä mutta nyt kun noita lapsia on ja tiedän miten paljon onnea ja sisältöä (kaiken muun lisäksi) elämään antavat, en yhtään ihmettelisi vaikka joskus lähempänä 40-vuotta vielä haluaisinkin lisää lapsia.
 
Täälläkin näköjään alkoi yrittäminen.. :D

Mutta onko kellään kokemuksia siitä, että olisi tullut raskaaksi ns. ilman kiertoa? Imetän edelleen eikä kuukautiset ole alkaneet. Tiedän että raskaus voi olla mahdollinen mutta prosentuaalisesti kuinka todennäköistä se olisi?
 
Varpahat, en tietenkään kuulu heihin, mutta kyllä noita esimerkkejä saa ainakin netistä lukea. Miksipä ei siinä pätisi se 15-20% sääntö, jos hedelmällisinä päivinä sekstailee. Eli jos ei siis tiedä ovuloivansa kohtapuoliin, mutta on aktiivinen 2-3 krt/vko :)
 
Täällä marraskuisen pikkusisaruksen laskettu aika meni maanantaina. Kovasti mies oli eilen kerrankin asialla sen yhen ässän suhteen, kun tuskailee jo sitä kun ei vauva halua ulos. :D Tuntuu, että muutenkin muut ovat kauhean malttamattomia ympärillä. Ite en jaksa ressata ja kiristää pinnaani asian kanssa. Enemmän nuo ympärillä hössöttäjät (mummat ym.) vähä ottaa kupoliin. :-/
 
Niin se vaan aika vierii uskomatonta vauhtia. Ensimmäinen marraskuisen pikkusisarus on aivan tuloillaan. Kaikkea hyvää odotuksen viime metreille!
 
Takaisin
Top