Silmien väri

Minkä väriset silmät sinulla on?

  • Ruskeat

    Äänet: 7 25.9%
  • Siniset

    Äänet: 12 44.4%
  • Vihreät

    Äänet: 5 18.5%
  • Harmaat

    Äänet: 3 11.1%

  • Kaikki äänestäjät
    27

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Tänään oli miehen kanssa puhetta silmien väristä ja mietimme, että meidän lähipiirissä on eniten sinisilmäisiä ja myös monella muulla suomalaisella on siniset silmät. Mielenkiinnosta tein kyselyn koskien silmien väriä, joten kuulen mielelläni minkä värisiä silmiä teiltä löytyy. :)
 
Itsellä on perus siniharmaat..esikoisella ja miehellä sinertävän vihertävän harmahtavan rusehtavat, tuntuu et niis on vähä kaikkea väriä sekasin :hilarious: kuopuksella siniset, mut tuntuu muuttuvan kans siniharmaiksi. Lähipiiristä ei löydy yhtää täysin ruskea tai vihreäsilmäisiä, sinertäviä varmasti eniten.
 
Sinisilmäisiä olemme miehen ja lasten kanssa. Äidilläni on vihreät silmät ja isällä ruskeat.
 
Sinisilmäisiä olemme miehen ja lasten kanssa. Äidilläni on vihreät silmät ja isällä ruskeat.

Oho aika pienellä prossalla sait siniset :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20190218-200844_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190218-200844_Samsung Internet.jpg
    39.6 KB · Katsottu: 311
Meillä on miehen kanssa ruskeat silmät, niinpä poika sai siniset. Aika pieni todennäköisyys näköjään. Miksei me voida voittaa lotossa? :hilarious:
 
Itselläni on ruskeat silmät ja pojalla myös. Miehelläkin periaatteessa, mutta ne on vähän mielenkiintoisemmat (ja kauniit :Heartred ). Ne on ihan pupillin vierellä ruskeat ja vaihtaa väriä asteittain harmaaksi reunoille päin mennessä. Noi on kyllä mielenkiintoisia miten silmien väri määräytyy. :)
 
Mulla ja tytöllä on samanväriset siniset silmät. Miehellä kanssa siniset, mutta ei nii harmahtavat kuin meillä. Äidilläni on siniset, isälläni ja veljelläni ruskeat.
 
Mulla on sinivihreät. Hauskaa kun meikillä ja valolla voi säädellä kummalta näyttää enemmän :joyful: Musta on valokuvia joissa on mun silmät näyttää ihan kirkkaan vihreiltä tai vaaleansinisiltä.
 
Mulla on periaatteessa vihreät, mutta läheltä katsoessa niissä näkyy kyllä sinistäkin sekä myös kellertävää. Valolla, meikillä ja vaatteilla saa tosiaan säädeltyä sitä, minkä värisiltä näyttävät. :) Yksi eksä väitti, että myös mielialani vaikutti silmien väriin - kuulemma hyvällä tuulella ollessani silmäni olivat enemmän siniset, mutta suuttuessani ne muuttuivat todella vihreiksi. :D
 
Mulla on sellaiset ihme sinivihreäharmaat ja miehellä ihan siniset. Silti esikoisella on kauniin vaaleanruskeat nappisilmät. Mistä lie ne perinyt. Mun äidillä on kyllä lähemmäs mustat silmät. Kuopuksella onkin sitten ihan kirkkaansiniset kuten isällään.
 
Meillä miehen kanssa ruskeat. Olettaisin lapsille tulevan myös ruskeat. Suvussa oli kyllä sellanen perhe pari sukupolvea sitten kun molemmilla vanhemmilla oli siniset silmät ja saivat 11 lasta, kaikilla ruskeat silmät :joyful:
 
Meillä miehen kanssa ruskeat. Olettaisin lapsille tulevan myös ruskeat. Suvussa oli kyllä sellanen perhe pari sukupolvea sitten kun molemmilla vanhemmilla oli siniset silmät ja saivat 11 lasta, kaikilla ruskeat silmät :joyful:

Ettei ois jotain legendaa, siis että täysin siniset molemmilla, pitäs olla mahdotonta et sinisistä ruskeet :grin
 
Ettei ois jotain legendaa, siis että täysin siniset molemmilla, pitäs olla mahdotonta et sinisistä ruskeet :grin

No sitä ihmettelinkin ku tota kuvaa ylhäällä katoin mutta niin on kerrottu :hilarious: Tai sitten muistan väärin ja että oli värit toisinpäin :hilarious: (näin se sitten taitaa olla)
 
No sitä ihmettelinkin ku tota kuvaa ylhäällä katoin mutta niin on kerrottu :hilarious: Tai sitten muistan väärin ja että oli värit toisinpäin :hilarious: (näin se sitten taitaa olla)

Kyllä mullakin on "siniset" silmät jos pitää valita sininen/vihreä/ruskea. Miehellä ihan siniset ja esikoisella ruskeat. Mulla ei ehkä puhtaan siniset mutta voihan olla ettei tuossa tarinassakaan ole ihan puhtaasta sinisestä kyse. Aina sinisilmäisestä olen kyllä mennyt :)
 
Kyllä mullakin on "siniset" silmät jos pitää valita sininen/vihreä/ruskea. Miehellä ihan siniset ja esikoisella ruskeat. Mulla ei ehkä puhtaan siniset mutta voihan olla ettei tuossa tarinassakaan ole ihan puhtaasta sinisestä kyse. Aina sinisilmäisestä olen kyllä mennyt :)

Totta, sanottu vaan että siniset. Kiitos tarkennuksesta :happy:
 
Takaisin
Top