Silmien väri

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä väriset teidän vauvan silmät oli syntyessä? Vaihtuiko niiden väri vauvan kasvaessa? Jos vaihtui, väriset lapsen silmät nyt on?

Meidän pojalla oli syntyessä niin tummat silmät että näyttivät mustilta. Siitä sitten vaalenivat ruskeiksi. :)
 
Esikoisen silmät ovat siniset, syntyessä ehkä tummemmat, nyt ovat vähän vaalenneet, mutta siniset ovat edelleen. Silmien väri tosin näyttää aina vähän erilaiselta riippuen valaistuksesta, joten voihan se olla, että talven hämärässä silmät taas näyttävät tummemman sinisiltä.
 
Missä iässä teidän vauvojen silmien väri on muuttunut (jos on)? Meidän 9 kk ikäinen poika on tosi vaalea kulmakarvoja myöten ja silmät on kirkkaansiniset, vaikka molemmat vanhemmat on tummia. Missähän vaiheessa väritys muuttuu, vai periiköhän hän vaaleuden yhden sukupolven yli? Kiehtovia nämä perinnöllisyysasiat! :bookworm:
 
Meillä tuplilla oli harmaan siniset silmät syntyessä, joskus 2v iässä alkoivat olla vihreät. Nuorimmalla oli syvän siniset silmät syntyessä ja vähän vajaan vuoden iässä ovat edelleen siniset. Hiukset ovat siskojaan paljon vaaleammat, joten saa nähdä, tuleeko vaaleahipiäinen. :)
 
Esikoisellani oli aivan siniset silmät vauvana ja pitkään sen jälkeenkin. Joskus 3-4-vuotiaana ne alkoivat muuttua, ja nyt ovat sinivihreät. Itselläni on myös sinivihreät silmät (joskin enemmän vihreään kuin siniseen taittavat), ja isällään on siniset. Omissa silmissäni on sellaisia kellertäviä pilkkuja, joita on nyt myös esikoisella.

Keskimmäisellä on siniset silmät, ovat olleet siniset syntymästä asti. Mutta niihinkin on ilmaantunut noita kellertäviä pilkkuja vauvaiän jälkeen. Saa nähdä, muuttuvatko vielä.

Kuopuksella on toistaiseksi aivan siniset silmät. Mutta kuten esikoisestani opin, silmien väri voi nähtävästi muuttua vasta paljon myöhemminkin.
 
Jännä, että värin vaihtumiseen voi mennä niinkin monta vuotta. Ehkä tuo poika alkaa sittenkin jossain vaiheessa muistuttaa vanhempiaan. :)
 
Tosi tosi tummansiniset silmät on olleet syntyessä kaikilla kolmella, nyt ovat sinisilmäisiä kaikki. :) tyttö oli vauvana oikein smaragdisilmä, simmut oli todella kauniin väriset!! Harmi kun ovat vaalenneet "tavallisemmiksi".
 
Esikoisella oli syntyessään vaalean siniset silmät. 3kk:n iässä oli muuttunut ruskeiksi silmät. Tokalla oli jo syntyessään ruskeat silmät. kuopuksen silmät oli väriltään vaaleat, ehkä hiukan ruskeaan taittavat. Silmien väri on
Tummentunut, taitaa tulla ruskea silmäinen hänestäkin.
 
Syntyessään oli tooosi tumman siniset, oikein syvän siniset. Vauva-aikana vaaleni ns. tavallisen sinisiksi, keskisinisiksi. Isällään samanväriset ja samanmuotoiset silmät pitkine ripsineen. Minulla vihreät ja ihan erilaiset silmät ja ripset.
 
Tyttärellä on minun kanssani aivan tismalleen samanväriset silmät, harmaansiniset. Huomasin tämän kun katsoin viime viikolla kuvaa meistä :)
 
Aika tummat silmät vauvana ja nyt 3v on vaalean ruskeat. Molemmilla vanhemmilla on siniset :D

Hassua, meidän toinen lapsi osoittautui sinisilmäiseksi blondiksi vaikka muuten on kovasti samaa näköä siskonsa kanssa. Samanlaiset mutta eriväriset :D
 
Syntyessä oli kirkkaat, tummansiniset silmät. Nyt ikää 2v 7kk ja silmät ovat hieman hailakamman siniset. Aikalailla vastaa isänsä silmien väriä. Itsellä on vihreät jotka vähän taittuvat ruskeaan, olisin olettanut niiden dominoineen, mutta niin ei ilmeisesti käynyt.
 
Molemmilla todella tummat siniset, melkein mustat silmät syntyessään. Esikoisella vaaleni sinisiksi, ovat tosi kauniin väriset kyllä. Jännittää nähdä millaiset kuopuksen silmistä tulee, mut veikkaan ett myös sinisiksi vaalenee :)
 
Mulla on hyvin tummansiniset silmät (monet luulleet luonnollista väriä väripiilareiksi), miehellä vaaleansiniset.
Pojalla on ollut syntymästä asti ihan samanväriset silmät kuin mulla, nyt vajaa 7kk ikäisenä väri ei ole ainakaan vielä muuttunut miksikään. :)
 
Meillä esikoisella ja seuraavalla vihreät, kuten minulla. Kuopuksella oli syntyessään ihan tummansiniset, kuvista saattoi luulla tummanruskeiksi, nyt vaalenneet kirkkaan siniseksi ikää reilut 7kk ❤️Kuten isällään.
 
Molemmilla lapsilla oli syntyessään klassisen siniset silmät. Poika on nyt neljä ja silmät ovat kauniin vihreät. Tyttö on vasta 5,5 kk eli aika näyttää mutta uskoisin että silmien väri vaihtuu vihreäksi myös hänellä.
 
Minulla siniharmaat silmät ja miehellä vihreät joissa pienen pieni häivähdys ruskeaa. Pojallamme oli syntyessään ihan mustat silmät, hän on meidän ruskeasilmäinen nappisilmä.. Eilen täytti 3v. :Heartred
 
Molemmilla syntyessä siniset. Esikoisen joka nyt 8v silmät muuttui vaaleanruskeaksi, en osaa sanoa koska. Joskus muutama vuoden iässä vaan havahduin tähän :joyful:

Esikoinen nyt 1,1v ja hänellä siniset silmät.

Mun silmät vihreäruskeat ja miehellä siniset.
 
Takaisin
Top