Sikiöseulonnat

Kuinkahan nopesti sieltä soitellaan mikäli ON jotain hälyttävää veriseuloissa? Terkkari lupaili että ne aukeaisi kantaan ultran jälkeen mutta eipä auennut. Verikokeissa kävin 12pv sitten ja NT ultrassa 4pv sitten. Ollaakohan jo selvillä vesillä vai pitääkö vielä odottaa jännittyneenä jos puhelu kuitekin tulee. :S
Ultraaja sanoi että yleensä ihan muutaman päivän sisällä tulisi soitti jos on tullakseen...

Syyskuisista siis huuhtelen..
 
Outoa että noi käytännöt vaihtelevat noin paljon. PHKS:ssä saa tulokset heti paikan päällä kun Nt-ultra on tehty. Ei tarvii kotona mitään riskianalyysejä odotella.
 
Ja meillä mennään verikokeisiin suoraan nt-ultran jälkeen, jos haluaa seulontoihin osallistua.
 
Outoa että noi käytännöt vaihtelevat noin paljon. PHKS:ssä saa tulokset heti paikan päällä kun Nt-ultra on tehty. Ei tarvii kotona mitään riskianalyysejä odotella.

KHKS:ssa saa myös tulokset heti siinä ultrassa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en saanut nt-ultrassa tuloksia. Kysyin niistä seulonnoista kyllä ja vastaus oli, että monikkoraskaudessa tulokset ovat suuntaa antavia, ei niin tarkkoja, kuin yhden sikiön kanssa. En sit tajunnu muuta kysyäkään.. ens pe uus käynti polilla, pitää muistaa kysyä sit.. tai viimeistään neuvolassa 26.2.
 
Elea, samalta suunnalta kun ollaan ni mulle sanottiin että soittavat jos jotain hälyttävää on. Muuten ei tuu ilmoitusta ja mulla näkyi sitten omakannassa tulokset. Esikoisesta ei näkynyt ees omakannassa ja silloin neuvolassa vaan sanottiin että kaikki oli ok. Nyt elokuisenkin kohdalla neuvolassa kyllä juteltiin ja katsottiin vielä tulokset..
 
Sikiöseulontoihin kuului virtsanäyte, tänään neuvolassa sanottiin näytteessä olleen sakkaa jonka vuoksi epäillään bakteeria ja virtsatieinfektiota joten uusi näyte tehtävä minkä vien sokerirasituskokeen yhteydessä tällä viikolla. Toivottavasti seuraava näyte kunnossa, muutoin tutkimukset jatkuvat asian selvittämiseksi
 
Nyt käyty NT ultrassa ja turvotus oli 1,8 ja kuulemma nenäluu näkyi. Mutta, ne verikokeiden tulokset hälytti ja kuulemma juuri kromosomi 21 poikkeavuutta. Jos kuulin oikein niin raskaushormoni beta oli tosi korkea. Eli riski oli 1/45. Täällä saa NIPT kokeisiin jos korkeampi kuin 1/200. Eli sieltä mentiin suoraan verikokeisiin. :sad001 Mulla tuli itku siellä ja mun mies on nyt sitten ihan maansa myyny. Sen veljenpojalla on Down ja se kätilö sanoi että on olemassa pieni riski periytyvyyteen. Nyt mun mies ei halua kertoa lapsille ennen kuin tiedetään että kaikki ok. Mä tulkitsen sen niin että se haluaa keskeytyksen jos Down vahvistettaisiin. En tiedä miten me jaksetaan odottaa 10 työpäivää...Mä voin itse käydä katsomassa ja näen tulokset jos ei mitään hälyttävää NIPT tuloksissa ja jos on niin ne soittaa. Mulla oli etiäinen että jotakin yllättävää saan kuulla tänään, kuvittelin että siellä olis kaksi. Mut tää mun pahoinvointi onkin kovaa just ton korkean raskaushormonin takia. :sad001

Se kätilö oli sitten vähän tökerö siinä kun tehtiin lähtöä. Sanoi että älä vaan unohda perua rakennusultraa jos siihen ei ole tarvetta... :eek:
 
Tuisku voimia tähän odotukseen, on varmasti piinaavia päiviä!

Olipa tökeröä käytöstä tosiaan. Huh huh, niinku muuten ei olis ollu jo mieli maassa.
 
Tsemppiä Tuisku!

Muista että riskiluku 1:45 tarkoittaa että mahdollisuudet terveeseen vauvaan ovat n. 97,7%.
Tiedän. Mutta jotenkin se kolahti kovaa. Ja tosiaan sen kätilön kommentti jäi mun päähän, se että se oletti jo että en oo tulossa takaisin. :sad001 Oon realisti ja tosiaan se nenäluukin näkyi jne. Ja sydän näytti hyvältä, mitä nyt näkee tässä vaiheessa. Down lapsilla kun on usein sydänvika. Näin myös lasten serkulla. He eivät osallistuneet seuloihin mutta lopussa huolestuttiin sydänäänistä. Joo, jos mä nyt synnyttäisin 45 lasta niin yksi lapsi olisi sairas. Tää odotus vaan raastavaa...
 
Voi Tuisku! Meillä kätilö tänään muistutti, että jatkoseulontoihin joutuvista 98% saa puhtaat paperit. Raastavia päiviä teillä edessä, mutta luotetaan siihen, että kaikki on kunnossa. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top