Sikiöseulonnat

En kattonu montako putkea meni ku oli esikoinen mukana ni kattelin sen perään.
 
Mä luulen et putkien määrä riippuu, et onko pyydetty muitakin kokeita kuin seulontaan liittyvät. Esim ne hivit ja hepatiitit ja pvk, noi on ainaki mulle tulossa huomenna..
 
Mä en pystyny kattoo ollenkaan, keskityin pysyy vaan tajuissani :D t. piikkikammonen
 
Meillä ei tullu pvk:ta ilman terkan erillistä pyyntöä. Luulen kans et eri kokeet eri paikoissa ja siten eri putkimäärät. Vissii eri virtsanäytteetki on eri paikoissa ku eikö jossain oo myös mm. klamydia? Meillä ei esim oo ilman erillistä pyyntöö.
 
Meillä kotivirtsanäyte ja labravirtsanäyte (klamydia) kaikille odottaville.
 
Meillä kotivirtsanäyte ja labravirtsanäyte (klamydia) kaikille odottaville.

Sellanen stix vai? Et piti viiä sit se läpykkä johonki näytille vai? Meillä taas ei tullu sitä, vaan plv, josta samat. Ja ei ollenkaa ensisuihkuvirtsaa eli klamydiaa.
 
Tyksistä soitettiin mun NIPT tulokset ja normaalit tytön kromosomit löytyi, voi mikä yllätys 3 pojan jälkeen

Nelkku: Oliko sulla muuta riskitekijää kuin ikä, joka vaikutti niptiin pääsemiseen? Mä ihmettelen, että mulla kun ikää myös on jo 40 ja muitakin riskitekijöitä löytyy, niin täällä meinasivat, ettei nipt kuulukaan mulle... Aion kyl ens vkolla labrassa vielä kysyä asiasta. Outoa, jos eri puolilla maata on eri käytännöt, ja varsinkin nyt, kun/jos näytteet tutkitaan HUSin omassa labrassa.
 
Tyyppä, ei labrassa asian kysyminen auta. Eivät he siellä osaa ottaa kantaa tutkimusindikaatioihin eivätkä voi lisätä tutkimuksia. Pikemminkin ole yhteydessä äitiyspoliin tai neuvolaan, jotka siis tekevät lähetteen tutkimukseen.
 
Hei
Uutena kirjoittelen täällä vaikka plussasta asti olen foorumia lueskellut. Eilen (13+1) siis soittivat noista seulonnoista, harmikseni riski 18-trisomiaan selvästi koholla ollen 1:20. Pääsin onneksi samana päivänä vielä äitipolille keskustelemaan asiasta ja ottivat NIPT kokeet samalla käynnillä. Tarkkuus tuohon trisomiaan siinä on kuitenkin 'vain' 95%.
En nyt oikein tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, huoli on tottakai kova ja 2viikkoa pitäisi tuloksia nyt odotella. Onko kellään muulla tuo trisomia hälyttänyt seuloissa?
 
Takaisin
Top