Sikiön sukupuolen ennustaminen (testi)

Mullahan kävi hassusti tuon sormustestin suhteen. Pyöri ensin ympyrää jonkin aikaa. Yhtäkkiä pysähtyi ja lähti heilumaan edestakaisin! Anoppini, joka testin minulle teki, sanoi, että hänellä oli tehnyt kaksosten kohdalla juuri saman. Miehelläni siis kaksosveli. Oli hänelläkin heilunut, pysähtynyt ja taas heilunut. Oli siis hänelle ennustanut täysin oikein, että kaksi poikaa tulossa. Tosi hassua, että mullakin teki noin, povasi vain tyttöä sekä poikaa! Yksihän täältä on vain tulossa! [:D] Minä olen niin taikauskoinen, että nyt uskon, että siellä on kaksi ollut ja toinen tippunut kyytistä pois heti alussa.... [8|]
 
Mun tuttavalle sanottiin koko raskauden ajan, että tyttö on tulossa. Niin sanottiin myös ultrassa.. mutta syntymän jälkeen paljastuikin jotain ihan muuta [:D] Poikahan sieltä tuli [;)]  Että ei ne siellä ultrassakaan ilmeisesti satavarmoja ole..
 
Minnuska19, sormustesti on myös ennustava (ainakin joidenkin väitteiden mukaan). Niinpä tuo poika voi olla sun tulevaisuutta. Sormustesti näyttää myös kaikki ikinä hedelmöittyneet, eli myös keskenmenot, joista kaikista ei välttämättä edes itse tiedä. Kokeilitko pysäyttää sormusta ja odottaa, tuleeko muita lapsia? Itse en juuri haluaisi uskoa siihen, että testi on koko elämän näyttävä/ennustava, koska mulle tuli vain yksi lapsi ja ainakin näin etukäteen ajatellen haluaisin kaksi.

35+6
 
Sininen Kyllä yritin pysäyttää mutta ei pysähtynyt,itselläni oli toinen raskaus tammikuun alussa mutta sain keskenmenon jo joulukuussa ja silloin kaikki raskauden oireet viittasi poikaan koska ensimmäinen lapsi oli tyttö ja toisessa raskaudessa oli ihan erinlaiset oireetkin kuin tyttöä ootellessani..Ja nytten sitten tein tosiaan ton sormustestin ja se näyttää sitten että minulla on seuraava lapsi jos raskaus onnistuu loppuun asti niin poika..En vielä kuitenkaan ole raskaana mutta yritämme kovasti. [:)]
 
Minnuska19, Hmm, mutta testin pitäisi kuitenkin näyttää jo kaikki aikaisemmin hedelmöittyneet aikajärjestyksessä, eli jos teillä jo on tyttölapsi, niin se pitäisi tulla ensimmäisenä esiin testissä, sitten keskenmeno ja sen jälkeen tulevat lapset. Ja sormus pitää saada pysähtymään kaikkien lasten välissä. Jotain häikkää testauksessa taitaa olla. Olen pahoillani keskenmenostasi. Onnea uuteen yritykseen!! [:)]
 
Muistaakseni lapsien lukumäärä ennustus tehtiin ranteen alapuolelta. Tosin pyörii se leikatuille lemmikeille ja kynnyksillekin![:D]
 
Oon alusta asti ollut sitä mieltä, että poika on tulossa. Myös tuo värimieltymys on kallellaan ns. poikien väreihin. Tein hetki sitten sormustestin ja poikaa näytti. Mies on sitä mieltä, että tyttö on tulossa ja sanoi, että liikutan itse sitä sormusta puolelta toiselle. Sanoin siihen, että testaa itse ja samaan tulokseen tuli myös, että poika olisi tulossa. Myöskin kiinalaisen raskauskalenterin mukaan olisi tulossa poika. Ainoa kummallinen asia on, että näen unia, että tyttö on tulossa. Nähtäväksi jää kumpi tulee, ihana pallero varmasti joka tapauksessa. Toivon vain, että kaikki menee hyvin..
 
kattoin täss aamulla vauva tulossa ohjelmaa ja siinä oli nainen ultrassa ja eivät tienneet kumpi oli tulossa. Lääkäri ennusti että heille olisi tulossa poika sen perusteella että vauvalla oli alhanen syke. Lääkäri ultras naisen ja ultra näytti että poika tulee ja poika synty myös [:)] Sitte rupesin miettimaään miten oli omalla kohdalla, mun vauvalla oli ollu koko raskauden ajan korkea syke ja sitte selvis ultrassa että odotan tyttöä ja niin sieltä synty kans tyttö [:)] Eli tuon mukaan; jos vauvalla on korke syke = Tyttö ja jos hieman alhasempi nii = Poika
Onko kellään muulla tuohon mitään kommentoitavaa?! voiko tuo muka pitää paikkansa?![:)]
 
sanna91: Mä olen kans kuullut että olis noin... Katsotaan miten käy [;)] sillä meille on luvattu tyttöä, syke on ollut välillä jopa 180 kun kaikilla pojillani se on ollut keskimäärin 150.
 
Meillä vauvan syke on pyörinyt siinä 150:n paikkeilla ja nyt on kaksi lääkäriä ja yksi kätilö ultrassa todennut tulokkaan tytöksi. [:)]
 
Tulipa mieleen noista väreistä ym...

Yhdessä kirjassa sanottiin, että eräässä tutkimuksessa oli 27 raskaana olevaa naista, joista 26 osasi hypnoosissa ennustaa lapsensa sukupuolen oikein. Tästä sitten pääteltiin, että lapsi ja äiti ovat jollain tiedostamattomalla tasolla myös psyykkisesti yhteydessä toisiinsa ja viestivät keskenään tavalla tai toisella. Tiedetäänhän se, että syntymätön lapsi aistii äidin tuntemuksia (esim. pelon), joten ehkä sama voi toimia toisinkin päin.

JOS siis äiti voi jollain (alitajunnan) tasolla tietää syntymättömästä lapsestaan enemmän kuin osaa sanoin kuvailla, niin miksei tämä tieto voisi alitajuisesti vaikuttaa esim. siihen, millaisia värejä äiti alkaa lapselleen katsella?

Asia ei tietenkään ole näin yksinkertainen, koska omiin aavistuksiin ja värimieltymyksiin voivat vaikuttaa muutkin asiat kuin se mahdollinen alitajuinen tieto lapsen sukupuolesta - esim. omat ja muiden odotukset ja toiveet sukupuolen suhteen. Ehkä ne voivat sekoittaa sitä alitajuista tietoa, joka hypnoosissa voidaan kaivaa esille - kuulemma.

Olisi kyllä kiva tietää enemmän tuosta tutkimuksesta, sillä minusta se tulos vaikuttaa aika uskomattomalta. Mutta jos tutkimus on hyvin tehty, niin onhan aika upea tulos, että äidit voisivat tietää lapsen sukupuolen etukäteen.

Itse olen aina halunnut tyttöä ja välillä ajatus pojasta jopa vähän pelotti. Tuntui, etten osaisi olla äiti pojalle, etten tiedä pojista mitään enkä tykkää niistä. Parissa viikossa olen kuitenkin huomannut katselevani nimenomaan sinisiä vaatteita ja ajattelevani lasta poikana. Nyt pojan saaminen tuntuu yllättäen luonnolliselta ja oikein odotan poikaa - tuntuu, etten edes muista, että lapsi voisi olla yhtä hyvin tyttö. Aistinko lapseni sukupuolen jollain tiedostamattomalla tasolla? Enpä tiedä... Vielä kuukausi ultraan, jossa toivottavasti selkenee, kumpi sieltä olisi mahdollisesti tulossa.

Mitä tuohon syke-asiaan tulee, niin minä olen kuullut päinvastaista, eli että syke olisi korkeampi pojilla kuin tytöillä. Tuntuu, että kukin ennustelee miten päin tahansa. Voin sanoa, että varmasti joskus osuu kohdilleen ja joskus ei. Ja sormus-juttuihin en usko millään, en tajua, mikä mekanismi siinä voisi toimia. Miten eloton rinkula voisi saada "yhteyden" lapseen ja sen sukupuoleen ja vielä ilmaista sen muille? Kokeilkaapa ripustaa sormus kattoon tms., olen varma, ettei sormus heilu yhtään mihinkään. Ennustajan käsi se siinä liikkuu huomaamatta. Jo lapsena tein tämän havainnon, kun ennustelin yhtä ja toista siitä, miten päin langan päässä oleva sormus liikkui. Äidin ja lapsen välinen yhteys ja viestintä on nyt vielä jollain tasolla uskottavaa ja perusteltavissa, kun taas mikään luonnonilmiö ei kykene selittämään sormuksen liikkeitä.
 
Yppy, vähän sama juttu. Melkein pelotti jos tulee poika kun halusin nimenomaan tyttöä. Jotenkin koko ajan sellainen tunnekin et tyttö se on. En edes katsellut poikien vaatteita tai sisustustavaraa.
Ja ultrassa näkyi tyttö [:)]
 
Tuosta sykkeestä sen verran, että perussykkeenä moni uskoo siihen, että pojilla se on alhaisempi ja tytöillä hieman korkeampi. Mutta sitten ne ultraus- ja dopplertilanteet ovat siitä hankalia, että niissä ei voi tarkkaan sanoa onko sen hetkinen syke vauvan perussyke, vai vaikuttaako siihen jokin asia (esimerkiksi sikiö nukkuu, jolloin syke on alhaisempi, tai kiihtyneessä tilassa syke on hetkellisesti automaattisesti korkeampi). Sen takia en suoranaisesti usko tuohon sykejuttuun, vaikka keskiarvoa tutkimalla siinä voisi olla jonkinlainen totuudenjyvä. [;)]
 
Minulla olis poika tulossa tuon värimieltymykien mukaan. Asiaan toisaalta voi vaikuttaa sekin, että inhoan vaaleanpunaista ja rimssuja. Vaikka saisin tytön tulisin tuskin koskaan ostamaan hänelle mitään vaaleanpunaista rimssu-unelmaa, jos hän ei itse sitä älyäisi pyytää.
Sykkeiden mukaan myöskin poika, jos pojilla alhaisemmat sykkeet. Viimeksi syke oli 140.
Itse olen myös sitä mieltä, että en usko "osaavani" kasvattaa tytöstä mitenkään naisellista/tyttömäistä. Toki joskus näytän itsekkin naiselta, mutta se vaatiikin sitten vähän panostusta ja oikean mielentilan..
No sitten tuo kiinalainen kalenteri. Olen syntynyt kuun vaihteessa enkä ole ihan varma kummalla puolella kuun vaihdetta lapsi on alulle laitettu... Eli jos ennen hän olisi tyttö, jos jälkeen poika. Tosin arvelen(tai haluan uskoa[:)]), että synttäribileiden jälkicembaloissa tämä on alkunsa saanut.. Eli sen mukaan poika.

Jännä nähdä pitääkö paikkansa. Ultrassa selviää parin viikon päästä ennustaako nämä kaikki väärin..[:)] jos selviää.

Niin lisäyksenä vielä, että silloin yöllä/aamulla, minulle tuli tunne, että saan vielä yhden vähän isomman synttärilahjan tässä sivussa..[;)]
 
Itselläni on alusta asti ollut ihan poika olo. Jopa niin vahva että mieskin on niin alkanut uskomaan. Mutta tyttöjen värejä on jotenki tosi vaikea olla katsomatta, ja äitini meinasi tyttöä masun perusteella. Ens viikolla 24.2. on rakenneultra josko silloin antais tarkempaa vihjettä suuntaan tai toiseen.
 
Miten oli muuten suurin mahdollisuus saaha poikavauva? Mulla oli ovulaatio päivä eilen ja harrastimme seksiä kivuista huolimatta 3 kertaa..[:)]
 
Mä oon niin insinööri että pidän todennäköisempänä että tästä tulee poika. Perustelukin löytyy: Syntyvistä lapsista on noin 51% poikia :D
 
mun mielestä näitä testejä on kiva tehdä, ihan vaan leikkimielelläkin. oon kyllä aika taikauskoinen, ja sormustesti on käynyt toteen ainakin mun äidillä ja monilla sukulaisilla. (joo, äiti on tehnyt aika monelle aina tuon sormustestin.) [:)]
äsken kokeiltiin poikaystävän kanssa että kumpi olis tulossa: mun käsillä poika, miehen käsillä poika. sormustakin vaihdettiin välillä.
koska mies ei meinannut uskoa, että sormus voi pyöriä myös ympyrää, tehtiin testi myös meidän päälle. sormuksen mukaan minä olen tyttö ja mies on poika, joten ei noissa ainakaan vikaan ole mennyt [:D] testattiin myös meidän kissoilla, tyttöjä näytti, niinkuin ne onkin.

ite oon alitajuisesti koko aika miettinyt mahahemmoa pojaksi. vaatteet joita katson, on poikien. ultrassakin vahingossa sanoin että "siellä se jätkä riehuu.. eiku siis... toi tyyppi."

oon myös jotenkin kummallisesti ajatellut, että osaisin kasvattaa paremmin pojan, kun en oo koskaan oikeen ollut tyttötyyppiä itse. poika olisi ehkä "helpompi" ja poikaa ehkäpä toivoisinkin enemmän.

tosin sitten äitini ja muutamat kaverit on nähnyt unta, että saan tytön.

kolmen viikon päästä olis rakenneultra, joten silloin nähdään meneekö intuitiot oikeeseen ja että tuleeko se poika sieltä [:)]

no, tulee kumpi vaan, pääasia että on terve ja onnellinen lapsi. ja pääasia että on tullakseen! [:D]
 
Takaisin
Top