Sikiön painoarviot

Libero-

Puuhakas puhuja
Heinäkuunmammat 2015
Onko teillä tehty jo painoarvioita ultralla... itsellä on tehty nyt muutama

rv 20+1. 341g
rv23+ 4. 650g
rv30+4. 1400g..


Pieneltä näyttää. ja Lisäksi mitat ei ole vastannut viikkoja, vaan on ollut heittoja, mutta ei kuulemma huolestuttavaa ?? Itse koen oudoksi jos pää vastaakin viikkoja 28 viikolla 30.,,, mutta ei kuulemma hätää.. mites muilla ?
 
Rv 19+2 274g
Rv 26+1 880g
Rv 29+2 1500g

Meillä oli heittoja tuolloin rv 26+1 käynnillä kun pää vastas 25+5, rintakehä 26+6 ja reisi 24+5 ja lääkäri vaan sano että näillä viikoilla vaihtelee palioki nuo mitat, ettei mitään hätää? Viime käynnillä ei ollu puhetta heittääkö mitat..
 
näkyykö jossain joku taulukko, tai joku tieto kuinka paljon paino keskimäärin nousee loppuraskaudessa (sikiöllä), jos pystyisi jotenkin itse arvioimaan syntymäpainoa..
 
näkyykö jossain joku taulukko, tai joku tieto kuinka paljon paino keskimäärin nousee loppuraskaudessa (sikiöllä), jos pystyisi jotenkin itse arvioimaan syntymäpainoa..

http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/
mä oon vaan tuolta kattonu aina suunnilleen sen painonnousun per vko ( esim nyt on rv 33, paljonko se paino nousee rvlle 34) :shy: tota annettua arviota sikiön painosta ei voi todellakaan tietenkään pitää mitenkään vakiona, jokaisen vauva kun kasvaa eri tahtia :rolleyes:
 
No, jos miettii, että täysiaikaisen vauvan normaalipaino vaihtelee 2700g-4500g välillä (eikä todellakaan aina tuota pienempi/isompikaan ole mitenkään sairas tai epänormaali), niin voi pohtia, että paljon on vaihtelua varmasti painoarvioissakin. :) Jotka eivät ole mitenkään eksaktia tiedettä edes. :)
 
Meillä on tähän mennessä 2 painoarviota, ultra rv 12 ja rv 21. Tän päiväsen neuvolalääkärikäynnin ansiosta, pääsen radin ja painonnousun tähden kokoarvioon äippäpolille viimeistään viikolla 36. Oon tyytyväinen, että pääsen, niin näkee sitten hieman että missä mennään. :) Lääkäri tänään tunnusteli ja sanoi, että vaikka sokerit heitelleet niin ei vaikuta sikiö kovinkaan suurelta ainakaan kohdun kokoon nähden.
 
Voi ihanaa miettikää 2.5 kilosia, ihan on pienen ihmisen kokosia. Ei oo edes harvinainen syntymäpaino tuo vaikka pien viel on :) :) :Heartred
 
Niinpä SeEnsimmäinen, mä oon ollut itse 2590g ja syntynyt 38+ :)
Tänään, 31+3 vauvan painoksi arvioitiin 1545g ja 30+0 oli sen n. 1200g :)
 
Onko teillä ollut jotain erityistä lääkärin katsomaa tarvetta, kun olette päässyt noin useisiin ultriin? Vai ootteko käyneet yksityisellä tai onko kuntien välillä eroja ultrien tarjonnassa? Oulussa on vain kaksi ultraa normaalisti etenevässä raskaudessa; np- ja rakenne-ultra. Kokoarvio tulee rv 36 lääkärikäynnillä ulkoisilla tekijöillä arvioiden, eivät kuulemma ultraa ellei ole tarve. Harmi, olisi ollut mukava nähdä pienokainen vielä kerran ultrassa ennen synnytystä (:
 
Joissain kaupungeissa ultraavat joka neuvolassa, ei vaan täälläkää. Ne on ne kaks ultraa
 
Neuvolassako teille on noita arvioita annettu? Mä olen kuullut yhden ainoan kerran ultran yhteydessä jonkunlaisen maininnan painosta, se oli rv 20 + 3 ultrassa ja 359 g.

Viimeksi neuvolantäti tosin katsoi sf-mitan perusteella ja heitti muistaakseni jonkun luvun liittyen arvioituun syntymäpainoon, mutta voiko sen nyt siitä sitten ennustaa?

Tänään on neuvola, selviäisiköhän siellä jotain? Siellä ei tosin ultrata :confused:
 
Täällä ultrataan radin takia, sekä istukan sijainnin. Mukava etten ole ihan ainut, joka odottaa pientä lasta ( näin sanottiin painoarvion vuoksi). Eikä ilmeisesti Zeni sunkaan vauvalla ole mitään häikkää ? Muuta kuin, että on kiire tutustumaan maailmaan :)
 
meillä tosiaan ultrataan joka kerta hoitajan toimesta, hän kokenut ultraaja ja ottaa joka kerta sen päänympärys/vartalonympärys/reisiluunmitan jonka perusteella noi arviot. sf-mitan ottaa myös joka kerta, ja se onki kiva kun aina sama mittaaja :)
 
Takaisin
Top