Sikiön liikkeet

Lavinia

Sanavalmis juttuseppä
Olen aina ajatellu että eihän niitä nyt ennen jotain 17. viikkoa tunne, mutta yllätys oli viime yönä suuri kun aivan selvästi tunsin just samanlaista "perhosensiipien havinaa tai kalan pyrstön kutittelua" kuin viime raskaudessa! Eikä varmasti ollu mikään eksyny pieru niinkun jotku vois väittää :D Ei oo tuollasia tuntemuksia ollu ikinä muulloin ku raskausaikana.

En tarkalleen tiedä viikkoja nyt, ultran mukaan la ois maaliskuun vika päivä, joten eivät alkaneet sitä muuttamaan kun niin pieni ero. Mutta vissiin 13+5 nyt.

Onko muilla vielä tuntunu? :)
 
Ei tunnu vielä, mutta odotan niitä hetkiä kovasti! Muistan selkeästi, miltä tuntui ekat liikkeet, ajan ja paikan, mutta viikkoja en. Se pitäisi tarkistaa jostain kalentereista.

Nyt tosin on vasta 11+4.
 
Liikkeet varmaan tunnistaa aikaisemmin kun on kokemusta edellisistä raskauksista. Malttamattomana odotan milloin alkaa tuntemaan pikkuisen liikehdinnän. Tiedättekö vaikuttaako taaksepäin kallistunut kohtu liikkeiden tuntemiseen, tunteeko ne myöhemmin?
 
Minä olen tuntenut jo liikkeitä! Aluksi en ollut varma onko liikkeitä tai liikkeellä olevia kaasuja mutta nytten tunnen melkein päivittäin hentoja liikkeitä/tuntemuksia :)) ekassa tunsin kunnon potkut rv 19 enkä mitään aikasemmin ja nytten menossa rv 14 :)
 
Mä en oo varma, mutta miutamaan kertaan oon tuntenu jotain joka vois olla liikkeitä.. Esikoisesta tunsin liikkeet 16+ jotain ja jotain saman suuntasta tuntunut nytkin, mutta varmaksi en osaa kyllä vielä sanoa.
 
Mä oon kans tuntenut jo töytäisyjä mutta varma en oo ollut ennen eilistä iltaa. Sain sellaiset monotukset että ei jäänyt mitään epäselvyyttä :) Todella pieniä töytäisyjä, monta peräjälkeen ja ihan tuolla häpyluun tuntumassa :) Suloista!
 
Nyt 12+4, ja samalla tavalla kuin esikoisestakin istukka on etuseinämässä. Esikoisen kanssa tunsin liikkeet noin rv 17. Tuntui enemmän vatsan sivuilla just sen istukan sijainnin takia. Nukun yleensä mahallaan, ehkä nuo kiinnittyy siksi etuseinämään
 
Liinufiinu mulla on sama juttu. Istukka aina etuseinämässä ja mahallanukkuja minäkin. Voiskohan siinä ollakin joku yhteys :)
 
Mielenkiintoinen ajatus! Mulla ekassa edessä ja olin pelkästään mahallanukkuja. Sen raskauden jälkeen kylkiasento jäi päälle ja nyt on enemmän takana istukka.
 
Mä tuskin tunnistaisin vaikka liikkuisikin... :rolleyes:
 
Mä en ole ehkä tuntenut mitään. Tai sit en oo vaan osannu paikantaa. Kun ei oo mitään voimakkaita vielä. Nyt viikko 20 jo. Odottelen kyllä kovasti tuntemuksia.
 
Huomenna 19+0 eikä montaa potkua vielä. Muutama tönäisy tuntunut alavatsassa illalla. Eniten huolettaa se ettei tunnu mitään hipaisujakaan niin kuin aiemmissa raskauksissa. Pää ei toimi lainkaan, just äsken kirjoittelin tästä samasta aiheesta ja luin kuinka kaikilla muilla isätkin tuntee jo potkut mahan läpi. No, olin näköjään tuolla maaliskuisten ryhmässä vahingossa
 
Takaisin
Top