Sikiön liikkeet..

Ite en oo vielä oikee kuulostellu kunnolla ku oon aatellu et kyl ne sit tuntuu joskus. Välillä on semmosta hipsuttelua..
 
Musta tuntu viikonloppuna et ois liike tuntunu mut ultraava lääkäri oli sitä mieltä ettei ole vielä mahdollista.. Viimeks tunsin noin 14 viikolla. Nyt mulla on vissiin vielä istukka suht eessä joten sekin sitten vaimentaa omalta osaltaan liikkeitä kuulemma.
 
Milloin tavallisesti ensimmäisiä liikkeitä voi tuntea? Ja miltä ne tuntuu?
Esikoisesta taisin tuntea about viikoilla 16-17 en ihan tarkkaan muista. Aluksi ne tuntu semmosilta muljahduksilta, ihan kun kala :D❤ aika äkkiä siitä ne tuntu sitten myös jo vatsan päältä.
 
Itse muistan että aluksi oli semmoista hentosta kutinaa, sitä ei ehkä ekan kanssa huomaa (en minäkään) mutta toisen kanssa kiinnitin huomiota enemmän. En kyllä muista millä viikoilla on liikket tuntuneet. Niitä odotellessa..
 
Ekasta mä tunsin vkl 15 ja sen jälkeen ne tuntuki ihan selkeesti. Istukka oli takaseinässä silloin.
 
Mielestäni viime viikonloppuna (rv 13) tuntui kaksi selvää muksausta peräkkäin. Tälläkin viikolla ollut tuntevinani. Tai sitten ne on jotain muita muljahduksia ollu. :grin
 
Mä tunsin ekat liikkeet noin viikko sitten, alkanut olemaan joka päivä jotain liikettä jonka tunnen ja vahvistuu vaan :Heartred Istukka on takana ja sekin varmasti vaikuttaa että tunsin ekat liikkeet 13-14 viikoilla :) Ja tänään alkoi raskausviikko 16.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nyt rv 11+5 ja siis ei pitäisi tuntua liikkeet? Mitenkää? Mulla tuntuu sellaista muljuamista..ei siis vatsan päälle, mutta itse tunnen. Ihan kuin kohdussa olis kala, joka heittää kuperkeikkaa! Mulla myös istukka sillee edessä, että pitäis vaimentaa liikkeitä....kai tääki on sit yksilöllistä tai mä vaan kuvittelen tuntevani jotain, kun suolet kuplii! :D En tiedä! Aika edessä ja alhaalla se tuntuu, eikä ennen tälläisiä tuntemuksia ollu....hassua!
 
Mullakin on tänään tuntunut outoa kuplimista ja elohiirimäistä nykimistä vasemmalla alavatsalla. Lisäksi noita muljahteluita. Mulla vasta 10+4, joten ei kyllä mulla ainakaan voi olla vielä vauvan liikkeitä. Liekö sitten jotain ilmavaivoja tai muuta.
 
Mulla on nyt rv 14 ja oon myös mielestäni alkanut tällä viikolla tuntemaan pieniä hipaisuja. Mulla oli ekassa raskaudessa ja nyt istukka edessä, joten voi olla että kunnon liikkeitä joutuu odottelemaan vielä. Viimeksi muistan, että olin vasta toisen ultran aikaan sanonut, että vähän joo tunnen jotain pientä liikettä :)
 
Ekasta tunsin/tunnistin rv18 ja tokasta rv14, tässä raskaudessa tunsin pientä kuplintaa ihan alhaalla keskellä häpyluun tietämillä jo vieläkin aikaisemmin, oliskohan ollut rv11. Päivät on niin touhua täynnä taaperon kanssa etten oikein kerkeä itseäni kuulostelemaan mutta sillointällöin kun rauhoitun niin jotain pienenpientä liikehdintää olen havaitsevinani, nyt on rv14 meneillään.
 
Esikoisesta tuntu rv 15 sitä ennenkin luulin monta kertaa et nää on niitä liikkeitä. Nyt ollu rv 13 lähtien ja niitä tullu joka päivä niin kyllä nää on niitä liikkeitä. Mulle ei ultraaja sanonu mitää istukan sijainnista enkä tajunnu kysyä.
 
Mä tunsin ekasta vasta joskus puolen välin tienoilla liikkeet, kun istukka oli edessä. Toisesta tunsinkin jo joskus 15 viikolla ja silloin istukka oli takana.. nyt kysyin ultrassa istukan paikkaa ja kätilö sanoi, että on aika takana mut voi siitä vielä kasvaessaan jonkun verran siirtyä. Joka tapauksessa nyt oon tuntenut pienen pieniä hipaisuja ja sellasta pientä muljahtelua jo ehkä n. viikon verran ja nyt mennään 13+3.
 
Mira83, katsopa neuvolakortista, jos olis merkattu sinne. Ne kyllä sen katsovat ja muistelen, et esikoisesta, mulla oli merkattu se neuvolakorttiin :)
 
Niin ja itse asiaan. Välillä tuntuu ihan kun olisin tuntenut liikkeitä, mut sitten kuitenkin mietin, jos ovatkin vaan muita tuntemuksia. Tunsin sellaisia haamupotkuja joskus myös esikoisen jäljiltä vaikka en ollut edes raskaana :D esikoisesta tunsin liikkeet tosi myöhään, vasta noin rv20 ja samaan aikaan aloin myös näkee ne mahan päältä. Ajattelin et mulla on maailman huonoin tuntoaisti.
 
Mä ilmottaudun hillevin kanssa maailman huonoin tuntoaisti -kerhoon! Mulla myös esikoisen liikkeet tuntui vasta viikon 20 jälkeen. Ja nyt ei vielä mitään tuntemuksia (15+5).
 
Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että odottaja, etenkin ensikertalainen tuntee liikkeet vasta puolen välin hujakoilla. On yleisempää. Itse taisin esikoisesta tuntea rv18-19, en enää tarkkaan muista. Tokasta ei oo mitkään käryä, varmaan pari viikkoa aikaisemmin ja seuraavista kahdesta olen tuntenut rv15, joka on sekin melko aikaisin vaikka olenkin uudelleen odottaja.Istukat olleet kahdessa takana ja kahdessa edessä, eikä se ole mun kohdalla vaikuttanut liikkeiden tuntemiseen.
Nyt ei vielä tunnu mitään mitä voisin edes kuvitella liikkeiksi. Haamupotkuja ja suolen murinoita vaan tuntuu, enkä vielä moneen viikkoon odotakaan mitään oikeita tuntemuksia. Tänään viikot 11+6.
 
Välillä oon jo kuvitellut tuntevani jotain, mutta tuntemukset on vielä niin epämääräisiä, että en mene vannomaan onko oikeasti sikiön liikkeitä.

Esikoisesta tunsin liikkeet ekan kerran 18. viikolla, istukka oli silloin edessä. Nyt en tiedä missä istukka on, ei mulla oo kummassakaan odotuksessa np-ultrassa siitä mitään sanottu, rakenneultrassa vasta. Varmaan just siksi, että kasvaessaan voi vielä vähän vaihtaa paikkaa, rakenneultrassa näkyy lopullisempi sijainti?
 
Takaisin
Top