Sietämätön epätietoisuus

ehkäpä

Satasella mukana keskusteluissa
No niin. Eli kyse on tietenkin siitä, että olenko raskaana vai en. Menkat jo pari päivää myöhässä, rinnat on ollut nyt viikon hyvinkin arat, mutta eilen testi näytti negatiivista. Se yllätti. Noin vuosi sitten vielä mulla oli epäsäännöllinen kierto, mutta viime aikoina on ollut hyvinkin säännöllinen. En malttaisi olla ostamatta toista testiä, mutta silti tekisi mieli odotella vielä muutama päivä ja kuulostella jos menkat sittenkin alkaisi, vähän myöhässä vain. Juuri nyt päähän mahtuu ainoastaan pieni toivo uudesta elämästä.

Kannustusta toivoen, toivottavasti tuleva odottaja.
 
 
Kokeile kolmen päivän päästä uudelleen testiä ja jos vieläkin nega, odota taas 3 päivää. Jossain vaiheessa on kyllä hyvä mennä terkkarille. Vaikka testeissä sanotaan, että näyttävät oikein heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ei ne sitä todellakaan aina tee.

Eve
 
Tänään juttelin vanhan työkaverin kanssa ja se sano ihan samaa, eli että voi mennä useampi päivä että saa plussan (jos on siis tullakseenkaan) ja suositteli ainaki sunnuntaille malttamaan kestää. 
 
Minulla on täysin sama tilanne, testit tehty kp 30 ja kp 35 - negaa. Varasin lääkärin maanantaille - jos ei silloinkaan ole alkaneet, niin olisi jo kp39. En vaan enää haluaisi tehdä yhtään kotitestiä, kun se yksi viiva on niin iso pettymys...
 
Nyt on menkat jo viisi päivää myöhässä. Rinnat jo pitkälti yli viikon ollut arat. Taas sain testistä negatiivisen. Silti toivon kipinä ei ole vielä sammunut. Ehkä nyt tärppää, ehkä ensi kerralla tai sitten ei koskaan. En voi kuin tehdä oman osani. Stressi on oikeasti pahin vihollinen tässä tilanteessa. Koko ajan yrittää keksiä muuta ajateltavaa ja tekemistä, ettei pää hajoaisi. Kestämistä!
 
Onpa huojentavaa lukea tätä viestiketjua. Minulla menkat olisi pitänyt muutama päivä sitten alkaa, 'varmana' siitä että olen raskaana, ostin testin ja itsevarmuutta uhkuen vessaan. Kutsuin oikein miehenikin katsomaan tätä ihmettä: Negaa!!

Olin jotenkin hölmönä luullut, että raskaustesteihin tömähtää heti se kaksi viivaa kun menkat päivän myöhässä. PETTYMYS OLI VALTAVA! Harmittaa, että niin idioottimaisesti ajattelin, pelkällä toiveella ja ajatuksen voimalla ei raskaaksi tulla. Nyt kaksi negatestiä takana ja silti pieni toivonkipinä raskaudesta itää...

Asenne on tässä odotellessa muuttunut nöyremmäksi ja paljon olen 'oppinut' näitä viestejä lukiessani. Nyt uskallan vain hiljaa toivoa.

Toivon todella että kuulun niihin harvoihin, joilla plussa vasta monta päivää menkkojen myöhästymisen jälkeen.
 
Odottelen verikokeen tuloksia, pitäisi saada ne huomenna. Lääkäri kertoi että verikoe on tarkempi. Eilen olin ihan pettymyksen syövereissä kun kp 38 tein kolmannen negatiivisen testin, mutta huomennahan tuon saa sitten tietää varmasti. Ärsyttää jo valmiiksi jos tulos on nega, ei pelkästään se nega, vaan sekin että who knows milloin kuukautiset sitten alkavat ja milloin alkaisi uusi yrityskierto. Tällä menolla toukokuun la-mahdollisuus jää kokonaan välistä...
 
ALKUPERÄINEN: cinderella

Toivon todella että kuulun niihin harvoihin, joilla plussa vasta monta päivää menkkojen myöhästymisen jälkeen.



Taitaa olla niinpäin että on harvinaista saada se selkeä plussa ENNEN kun menkat ovat joitan päiviä myöhässä :)
Itse en saanut tummaa plussaviivaa edes sillon ku tiesin verikokeen perusteella  jo olevani raskaana menkkojen ollessa 4 päivää myöhässä. Kaksi päivää kun olivat myöhässä sain vahvan haamun. Eli kärsivällisyyttä kehiin vaan :)
 
Kiitos kannustavista sanoista! Olisi vain NIIN paljon helpompaa, kun asiasta olisi varmuus...Ajatellen ihan elämäntapoja yms. alkoholia en käytä, mutta tupakoin ja olen sen päättänyt ja takuulla toteutan, kun testissä kaksi viivaa, tupakointi loppuu siihen! Ei mitään vähentämistä, silloin tällöin polttelua yms. vaan kerrasta poikki. Tiedän ettei itsekurini päde kuin vasta syyn ollessa riittävän 'hyvä'.
 
Olen lukenut että tupakointi voi heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi, joten tietysti sitä tulee miettiä jos nyt menkat alkavat, että on varmaan siinäkin sitä hyvää syytä lopettaa.
 
On mukava vaihtaa ajatuksia täällä, kun tuntuu että on aika epävarma ja yksin näiden asioiden kanssa, vaikka mieheltäni saankin kaiken tuen ja ymmärryksen, niin nämä kuukautisetmyöhässä-raskaustestinegatiivinen-jutut eivät ihan menekkään minun mieheni jakeluun [;)]
 
Uskomattoman kärsimätön...Nyt liuskatestissä haalea plussa, mieskin sen siitä totesi, mutta haaleana tosin. Ei uskalla onnitella, ei uskalla olla onnellinen, hölmöinä vaan tuijotimme toisiamme.

En tiedä, onko niin että sitä istukkahormonia on naisessa vain silloin kun on raskaana? Eli jos on näin, niin mistä se haalea viiva sinne tikkuun olisi ilmestynyt, jos sitä ei olisi minussa, edes pikkasen, toiveajattelua suurimmillaan :)
 
Niinhän se tosiaan on, että sitä hormonia erittyy vaan kun on raskaana, mutta valitettavasti myös ns. kemiallinen raskaus riittää siihen että parina päivänä saattaa testi näyttää haaleaa plussaa. Mutta odotahan pari päivää ja testaa uudestaan ja kerro meille sitten siitä tummemmasta viivasta :)
*pitää peukkuja pystyssä ja jännittää mukana*
 
Niinhän sitä sanotaan, että haamukin on plussa. Nyky testit ovat vain niin herkkiä, että ne voivat antaa sen haamun, vaikka alkio ei sitten kunnolla kiinnittyisikään. Jos vain suinkin maltat odotella pari päivää ja testaat sitten uudestaan. Jos raskaus etenee normaalisti, niin haamun pitäisi tummentua koko ajan, kunnes se on todellinen plussa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuo odottaminen on aivan kamalaa. Itselläni meni ensimmäisestä haamusta kunnon plussaan 4 päivää.
 
Tännekin ketjuun tiedoksi että tosiaan kp 42 tänään. Kp 39 otettu veritesti negatiivinen eikä menkoista mitään havaintoa.  Sain ohjeeksi odottaa vielä kaksi viikkoa, eli jos yksi kierto jää kokonaan välistä eikä tule menkkoja, niin sitten gynelle lähete. Harmittaa kun jää yksi yrityskuukausi välistä jos noin käy, mutta minkäs tälle tekee. Meille tulee sitten aikaisintaan kesävauva..
 
Ikävä kuulla Lila. Itsellänikin jonkin verran epäsäännöllinen kierto, eikä ihan joka kuukausi ole pystytty yrittämään maantieteellisten syiden vuoksi. Ainahan se on pettymys, jos ne menkat alkaakin ja tietää että seuraava kuukausi on tavallaan "turha" näin raskaushaaveita ajatellen.

Peukut on mullakin pystyssä sun puolesta!
 
Lila: voi olla hyvinkin mahdollista, että sun ovis on ollut reilusti myöhässä ja siksi ei menkkoja kuulu. Oletko tietoinen milloin ovis oli?

Paprikalle onnea plussasta.

Itse kirjoittelin tonne tammivaavien puolelle, mutta päätyi km 7+3 (4.6.) vasta nyt ollaan taas kartalla kun menkat alkoi 10.8 tuli tooosi pitkä tauko yritykseen.

Mulla siis jo kaksi tervettä lasta, mutta ovat jo niin isoja että vaavista haaveilemme kovasti.

Kaikille onnea yritykseen.
 
Tsuba, oviskivut oli kp11, mutta olen sittemmin ajatellut että noinkohan oli niistä kyse, vai oliko joku muu häiriö.. ovislimojen tyyppistä nimittäin oli kp29, ihmettelin sitä, mutta en silloin osannut ajatella että ovis voisi vasta silloin olla. Jos tuo kp29 olisi ovisajankohta, niin menkat alkaisi tänä viikonloppuna. Muistaakseni siihen ihan lähistölle +/- 2 päivää ei osunut mitään pupuilujakaan. Tosin nyt pari päivää on ollut ällötysolo, että tiedä nyt sitten. Aika teoreettinen raskausmahdollisuus olisi. Tänään kp43. Näin jo untakin että menkat alkoivat ja aamulla olin pettynyt kun näin ei ollutkaan..
 
Hip hei, onnen huumaa[:)] Neljäs-viides-kuudes vai moneskohan testi PLUSSAA! Ja nyt ihan selkeä, joten asia on totta. Uskomatonta, ihmeellistä, jännittävää, pelottavaa ja kaikkea siltä väliltä.
 
Ihanaa Cinderella! Onnittelut! Taidetaan olla aika samassa tilanteessa, mäkin plussasin keskiviikkona ensin haamun ja tänään näytti jo tummempaa viivaa. [:)] Mutta se haamukin on plussa, ainakii mun testeissä lukee että kunhan se on havaittavissa oleva värillinen viiva niin testi on positiivinen ja sen tummuusaste kertoo vaan sen istukkahormoonin määrän joka sekin vaihtelee raskauden aikana. [:)] Tuliko sun LA toukokuun puolelle??? Mulla laskurin mukaan LA 4.5. eikä tuolla toukomassuissa vielä porukkaa liiemmin ole... [;)]
 
Takaisin
Top