Seulonnat

Mä kävin 9+ viikolla verikokeissa ja kerto sillon ultran yhteydessä että tulos on matala.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain vaan kirjeen kotiin jossa oli tosi lyhyesti et riski on matala ja ei tarvetta jatkotutkimuksiin. Tai jotain sinnepäin. ... ei siis sitä suhdelukua, esim "1:10 000" tms, minkä sisko oli saanut. Mut pitää muistaa et toi on VAAN niiden kahden kromosomi poikkeavuuden aiheuttaman, Downin ja Edwardsin syndrooman toteamiseen. Niistäkin löytyy tuolla yhdistelmä seulonnalla 80% ja voi olla väärä positiivinen kans.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mul sydän hypähti kurkkuu ku neuvolalt soitettii pari päivää ultran/kokeiden jälkee. Sanoivat ultras et soittavat, jos jotain ilmenee, muuten tulee kirje. Onneks asia koskiki vaan sitä et mun tarttee ens kerral mennä eri neuvolaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on seulonta huomenna maanantaina KYS:illä 11:30. Kieltämättä vähän jännittää, kun mulla ei varhaisultran jälkeen ole ollut minkään maailman ultraa ja nyt pelkään sitä, että siellä kävisikin ilmi että peukaloisen sydän ei enää pumppailekaan.
Mutta huomisen jälkeenpä sen sitten näkee, mitä löytyy tai ei löydy. :)
 
Aamulla soittivat Naistenklinikan sikiötutkimusyksiköstä. Seula oli hälyttänyt suhdeluvulla 1/249 eli juuri ja juuri. Menemme torstaina kuulemaan lisää ja sitten samalla koitetaan ottaa istukkanäyte jos/kun niin haluamme.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
NT enimmillään 0,91 ja samalla otettiin muut kokeet. Viikkoja 12. Odotellaan sitten kirjettä jossain vaiheessa. Veriputkia tais olla neljä. Lisäksi sukupuolitaudit ja viljely virtsasta. Ei kyllä pahalla jännittänyt, mutta oli kiva nähdä kaverin nielaisut ja pomput ja käden heiluttelu.
 
Mulla todettiin ultrassa turvotuksen olevan 0,9 mm, mutta verikokeista (tai näiden yhdistelmästä?) tulee tietoa postitse(?) vasta joskus jälkikäteen, eli sitä odotellessa...
 
Tänään nt-ultra ja Sopalla kaikki kohdillaan, turvotusta oli 1,3mm ja nenäluu näkyi selkeesti :Heartpink Nyt vielä ollaan jännän äärellä viikko ja sydän kylmänä odotellaan soiko puhelin vai ei. Kuulema ens vkon torstaihin mennessä Kysiltä soittavat, jos verinäytteissä on ollut jotain häikkää - jos puhelua ei kuulu, kaikki niiltäkin osin ok.

Onko kokemuksia/tietoa, voiko noissa verinäytteissä olla jotain, vaikka sikiö on näyttänyt kaikin puolin "normaalilta"?
 
Joo, mulle ainakin sanottiin ultrassa, että nyt pitää vielä odotella verinäytteiden tuloksia - ilmeistyivätkin sitten vielä samana iltana Netpostiin, ja kaikki ok ("ei tarvetta jatkotutkimuksille").
 
Ilmoitettiin eilen (kuten jo neuvolakäynti töpössä sanoinkin), että kävin verikokeissa liian myöhään ja seulontaa ei voida tehdä. Olisi pitänyt omaa tyhmyyttä tarkistaa, mikä oli viimeinen ajankohta käydä verikokeissa mutta hyvähän se on jälkiviisastella ! :grin

Sain ajan 15-16 viikkojen välille, jolloin käydä uudestaan verikokeissa mutta sanottiin kyllä ettei se tulos olisi läheskään niin varma. En kyllä tiedä vielä, menenkö ollenkaan. Tulipa kehitysvammainen tai "normaali" lapsi, niin ihan yhtä rakas on. :happy119
 
Lissufin: saimme tietää (kolmas prinsessa :Heartred), kysyivät kyllä erikseen haluammeko tiedon (joka tapauksessa sen siis tutkivat).
 
Takaisin
Top