Seksi raskauden aikana!

Saltsu92

Oman äänensä löytänyt
Eli tulipa mieleeni kun vauvan sivuilla seikkailin: Onko seksi vaikuttanut haluihisi? Entä miehesi haluihin?

Itsellä ollut välillä ristiriitaisia tunteita kun maha on kasvanut ja kroppa muuttunut. Seksiä on kuitenkin mielestäni ollut paljon ja mieskin nauraa että halut eivät kyllä ole kummallakaan hävinneet minnekkään :D

Välillä jopa tuntunut että pedin puolella viihtyisi useasti päivässä.. Mainittakoon että ei se mitenkään rauhallista ollut ennen raskauttakaan... o.O
 
mulla taas on halut hävinny kyllä kokonaan :/ en tiedä mistä Se johtuu, kun en itseäni kyllä tunne mitenkään "lihavaksi". Miehellä ei ole halut muuttuneet, mutta seksi on kyllä vähentynyt raskauden aikana
 
Oma väsymys on ainakin meillä vaikuttanut seksin määrään.. mutta jos olen virkeä niin on myös mielikin ;D
 
Mulla on itellä halut hieman hukassa olleet ja kestää kyllä pidempään, että vähänkään kamina lämpiää :D tänään oli pitkästä aikaa toimintaa, viimeks joskus pari viikkoa sitten... Mut sit toisaalta jos on enemmän yhteisiä vapaapäiviä, niin sit enemmän tapahtuukin makkarin puolella. Nyt on menny aikataulut aika ristiin, joten hankalaa harrastaa seksiä jos ei oikein näekään... :D
 
Mulla oli alkuraskaudessa todella voimakkaat halut, vaikka pahoinvointikin oli huipussaan. Oli aika huvittavaa juosta vähän väliä oksentamassa ja heti, kun mies tuli töistä kotiin, olin hänen kimpussaan. Väsymys ja mielialanvaihtelut tietysti vaikuttavat tilanteeseen, samoin kuin kiire ja stressi, mutta meillä on onneksi seksi pysynyt aina matkassa mukana tavalla tai toisella. Vaikka aina ei tee mieli mennä "all the way", on läheisyys muuten vain tärkeää sekä itselleni että miehelleni. Kroppa on aika räjähtänyt ja painoakin on ylimääräistä kahden peräkkäisen raskauden jäljiltä, mutta en anna sen häiritä. Tämän raskauden jälkeen laitan kyllä itseni kuntoon oikein urakalla. Haluan tuntea oloni seksikkääksi, kauniiksi ja upeaksi naiseksi äitiyden ohella niin sisältä kuin ulkoakin.

Meillä halujen herättelijöinä toimii aina hieronta (siis ihan perus hartia- tai jalkahierontakin) esim. tv:n katselun ohella, yhteiset suihkuhetket, pienet läheisyyden eleet, kun toinen esim. tulee halaamaan ja suukottelemaan hetkeksi. Pitää vain päästää se toinen lähelleen, vaikka olisi kurja olo ja huono päivä, ja mennä sen verran aikaisin nukkumaan, että jaksaa puuhastella sängyssä. Mulla helposti venähtää illat tv:n, tietokoneen tai kännykän ääressä. Välillä havahdun siihen, että "hetkonen, mitä ihmettä mä teen tässä, kun tuolla olis aivan uskomaton adonis ihan vain mua varten!?!" Pakko myös vähän kehua tuota miestäni, joka jaksaa huolehtia itsestään ja rakastaa mua, vaikka olenkin välillä aika räjähtänyt :Heartred Meillä on siis 1-vuotias tyttö, jonka kotiäitinä olen tällä hetkellä.
 
Me nähdään miehen kanssa vain viikonloppuisin, ja keskimäärin ehkä jotain kerran kahteen viikkoon tapahtuu mitään. Itse ole niin väsynyt ja alkaa töissä seisominen rasittaa jalkojakin jo ihan kunnolla. Töiden jälkeen tekisi vain mieli painua saman tien suihkuun ja pehkuihin.

Lisäksi meillä on aivan sairaan kylmä! Ja minä olen sellainen, että jos vähänkin paleltaa niin ei varmasti onnistu. Ja mies taas on niin lämminverinen ettei kestä olla se peittomäärän alla peuhaamassa :D Onneksi ainakin vielä tuntuu mies ymmärtävän..

Kaiken lisäksi ja hyvin isossa rooliss halujen hillitsemisessä on, että istukka sijaitsee niin alhaalla että monesti seksin aikana ja jälkeen vuodan verta. Mikä taas säikyttää joka kerta niin perkeleesti ettei koko loppupäivänä voi muuta ajatella. Vaikka ihan vaaratontahan vaaratontahan se taitaa olla. Mutta silti.
 
Itsellä menee halut tosi kausittain, joskus pari kertaa päivässä on liian vähän ja joskus ärsyttää edes kerta kahteen viikkoon kun mies vonkaa. :D mekin nähään vaan viikonloppuisin kun mies on reissuhommissa. Kyllä silti yritän että joka viikonloppu olisi toimintaa vällyjen välissä.

En koe että haluni olisivat raskausaikana muuttuneet. :)
 
Mulla nykyään tekis mieli aamupäivisin, jolloin mies töissä ja viikonloppusin tietty esikoinen hereillä. Iltaisin meinaan olla jo niin väsyny et ei vaan jaksa. Eli seksiä on sillon kun halut ja me kaks osutaan samaan paikkaan samaan aikaan. Välillä pari kertaa viikossa vaälillä parin viikon välein. Onneks mies ymmärtäväinen ja hellintä kuuluu vielä päivittäiseen ohjelmaan.
 
Mulla on kasvavan vatsan ja vauvan potkujen myötä ruvennut olemaan jotain ihme henkisiä ongelmia seksin harrastamisen suhteen :/ Tuntuu vaan jotenkin ristiriitaiselta, kun se pieni on ihan vieressä ja miehen kosketus etenkin "sinne" tuntuu likaiselta. Viimeksi purskahdin seksin jälkeen itkuun, kun tuntui vaan niin oudolta. Nyt en tiedä koska pystyn taas... Mies on onneksi tosi ymmärtäväinen eikä sekään ole mikään kovin himokas ollut viime aikoina, joten ehkä vaan yritän rauhassa sopeutua tähän kropan muutokseen. Oisko jollain antaa vinkkejä, miten päänsisäisistä estoista pääsisi eroon?

Lisään vielä, että sinänsä muuttunut kehon ulkonäkö ei ole meille kummallekaan ongelma -mies vaan tykkää mun runsaammista muodoista ja mun maha on aika pieni ja söpö. Jotenkin vaan se vauvan läsnäolo häiritsee.
 
Kyllä mullakin on etenkin alussa, kun aletaan esileikkeihin niin sellainen hassu olo kun onhan se vauvamassu siinä meidän välissä... Mut kyllä se siitä aina jonkin ajan päästä "unohtuu". Ehkä itellä toimii se, että pussailua ja halailua kun on enemmän (ja ylipäätänsä ku meininki ei oo kovin rajua) niin ei mieti sit vauvaa. Siellähän se on turvassa ja hyvähän se on, että saa molemmat hellyyttä...

Tänään kieltämättä huvitti kun oltiin miehen kanssa sekstailtu ja siinä sitä jo lopeteltu, niin heti tuli monosta tyyliin "mitä pirua siellä oikein hommataan!?" :D nauratti molemmilla!
 
Me täytettiin tänään voimavarakysely ja siinä ohessa sitten mies myönsi, että sitä pelottaa seksi mun kanssa nyt kun olen raskaana (keskenmeno, vuodot jne) Meillähän ei ole seksiä ollut sitten toukokuun... Ei mulla onneks mitään kauheita seksihaluja kyllä ole ollutkaan ja muuta läheisyyttä ja hellyyttä on piisannut.
 
Pihlajanmarja, luulenpa, että suurin osa odottajista joutuu käymään samat tuntemukset läpi. Tää on sellainen asia, joka sun täytyy itsellesi järkeillä ja käsitellä, jotta se helpottuu. Faktatietoa on mm. se, että vauvalla on kaikki hyvin seksin aikana ja kohdunsuu on normaalissa raskaudessa napakasti kiinni eli seksin aikana mies ei osu vauvaan tai sinne vauvan luokse ei pääse mikään sinne kuulumaton erite. Vauva ei myöskään ymmärrä mistä on kyse tai ajattele sitä mitenkään erikoisempana toimena. Esim. äänet ja liikkeet voisivat yhtälailla kuulua ja tuntua minkä tahansa urheilusuorituksen aikana. Silloin, kun äidistä tuntuu hyvältä, vauvasta tuntuu hyvältä. Ei huolta siis sen suhteen!

Suosittelen, että olette paljon lähekkäin miehen kanssa nyt vielä ennen vauvan syntymää, jos mitenkään mahdollista, koska vauvan syntymä muuttaa kaiken ja laittaa elämän hetkeksi aivan sekaisin. Voi kestää pitkään synnytyksen jälkeen, kun seksi on taas mahdollista tai tuntuu hyvältä, ja silloin se vauva keskeyttää paljon enemmän :) Seksikin muuttuu, kun on pieni ihminen nukkumassa esim. pinnasängyssä vieressä.
 
Kiitos tsemppauksista etenkin mama88! Se mua just pelottaakin, että oliko meidän seksielämä nyt tässä, kun tietää, ettei sen vauvan kanssa varmasti ole yhtään helpompaa :sad001 En mä ookaan oikeastaan huolissaan vauvan puolesta, kun oon lukenut kaikki faktat siitä, että seksi ei vahingoita vauvaa. Enemmän ongelmana on se vauvan läsnäolo ja ehkä myös oma muuttunut kehonkuva naisesta enemmän äidiksi, jos nyt ymmärrätte. Pitäis tietysti osata olla molempia, mutta yhtä aikaa se tuntuu niin vaikealta! Äh...ehkä tästä ajatustyöstä on jotain iloa.

Ja Mashnu, otan osaa! Toivottavasti sun mies saa asian käsiteltyä ja pääsette taas vauhtiin!
 
Meillä menee kanssa aika kausittain nää halut. Nyt on ollut hiljaisempaa, mut läheisyyttä on silti eikä siis seksin puute haittaa ollenkaan. Jotenki itelläki on sellainen olo ettei oikein viitsi kun on niin kömpelö olo vaikka ei "lihavalta ja ällöltä" tunnukaan :)
 
Nostanpa vähän tätä.. Vieläkö te muut pystytte/haluatte puuhailla ?

Sain itse hyvät naurut, kun tajusin seksin aikana miehen tökkivän vauvan päätä.. tuntu aika oudolta. Kaikkialla toitotetaan, ettei pitäisi seksi haitata, mutta vähän silti epäilyttää. Jos minä tunnen, että osuu vauvaa päähän, niin eiköhän se itsekin huomaa. Ei tosin ollut moksiskaan, nukkui kai.
En siis oikein tiedä mitä pitäisi ajatella tuosta.. :eek: ekana nauratti, nyt mietityttää.
 
En mä usko sen vauvan välittävän. Joskus mietin ite, oonko litannut toiselta nenän tms aina kun koitan tunnustella mikä muhkura on mikäkin ruumiinosa. Ne taitaa saada ulkopuolisia ärsykkeitä senkin verran, ettei seksi erityisesti erotu. Paitsi ehkä positiivisesti kuten sokerikin :)
 
Totta, tulee kyllä välillä mahan läpi kovaakin paineltua, kun ihmettelee mitenpäin se nyt on.. Hassua, että mies on ottanut asian hyvin rauhallisesti, eikä usko että vois sattua vauvaan. Noh ilmeisesti jommankumman täytyy panikoida "turhista". :D
 
Eikö se mee niin, että vauva voi hyvin kun äiti voi hyvin. Eli jos odottava äiti saa seksistä nautinnon niin sillon se on hyväksi! Eikä se vauva siitä mitään häiriinny. Ja kantsii vaihtaa asentoo jos tuntuu ahtaalta.
 
Eiköhän se vauva ole aika hyvässä turvassa kohdun ja lapsiveden suojissa. Ettei se muna nyt suoraan sen päähän osu :wink
 
Itellä on halut ihan hukassa ja oikee ärsyttää jos reilun parin viikon hiljaiselon jälkee mies vähän ehdottelee.. Harmittaa kyllä sen puolesta ku ei siinä seksissä mitään vikaa oo, ei vaan kiinnosta. Ja iltasin kun on laittanu tytön yöunille nii tulee itekki nukahdettuu sinne.
 
Takaisin
Top