SEKS - synnytys Seinäjoella

undulaatti

Sukkela juttelija
Halusin tälläisen tänne aloittaa jos tämä ajaisi meitä Seinäjoen seudulla asuvia yhteen. On sen verran vähän näkynyt meitä... Muutenkin täällä alkaa eri sairaaloista keskustelua olemaan, miksei siis Seinäjoenkin.

Onko siis moni käynyt täällä synnyttämässä? Mitkä fiilikset on jäänyt? Oliko mukavaa henk.kuntaa? Kauanko jouduit sairaalassa viipyä? Ihan yleisesti keskustelua ja kertomuksia Seinäjoesta synnytyspaikkana. [:)] Toivottavasti edes joitain olisi [;)]
 
Kerropa undu kokemuksistasi sitten kun vaavi syntyy, jotta minäkin tiedän. Nettisivut antavat sairaalasta ihan siedettävän kuvan. 
 
Minä kans kokemuksia kaipailen!
Jos kaikki menee niin kun pitää niin syyskuulla olis aika Seinäjoelle sairaalaan matkata.
Ihmeen vähän on kyllä näkyny tän alueen ihmisiä,oon tuolla muilla palstoilla laittannu saman merkille.
Milloin Starletilla sairaalakeikka ajankohtainen?
 
Mulla la 5.3, joten tässä nyt vaan odotellaan sitten milloin pääsee lähdölle :) Ei ole vieläkään tullut sairaalan sivuille virtuaaliesittelyä synnytysosastolta, jonka olis pitänyt tulla sinne jo kuukausia sitten, korvaamaan sitä tutustumiskäyntiä, joka ennen järjestettiin perhevalmennuksen yhteydessä. Se vähän harmittaa, kiva olis ollut mennä vähän katsastamaan paikkoja etukäteen. Samoin se, että remontin takia perhehuoneita ei ole saatavilla (me alunperin ajateltiin semmoinen ottaa, että voi isäkin olla yötä), eikä isän ja lapsen mahd. sisarusten lisäksi muita vieraita saa tulla synnärille ollenkaan.. Meillä oli isovanhemmille iso pettymys tuo. Mutta kirjoittelen minäkin sitten kokemuksia, että millasta oli :)
 
Amelie:
 
Ilkassa oli tässä taannoin että se virtuaaliesittely tulee noin kuukauden kuluttua käyttöön,tosin eipä taida ehtiä sua auttamaan enää... Onkohan tuo vierailijakielto ihan pysyvää laatua vai johtuneeko nyt näistä possuflunssista sun muista???
 
Oukkei, meille perhevalmennuksessa sanottiin, että kannattaa pitää sitä nettisivua silmällä, et pitäis tulla hetkenä minä hyvänsä. Tuosta vierailukiellosta en tiedä jääkö pysyväksi, minä ymmärsin, että lähinnä johtuu ihan ahtaista tiloista, kun toinen puoli on vielä remontin alla. Muista sairaaloista olen vaan kuullut, että on myös vierailukieltoa liikkeellä possuflunssasta johtuen. Missäpäin starletti ja Stella muuten asutte? Me tässä reilu 5min sairaalasta, niin ei tarvi ainakaan turhan paniikissa lähteä kun sikseen tulee ;)
 
Mulla on sairaalaan tunnin ajomatka [&:] sanoin jo lääkärillekin että mä en rupee siihen että mut passitetaan väärän hälytyksen tullen takas kotio. 
 
Meiltä menee korkeintaan vartti.. Ihan seinäjoelta hyllykallion suunnalta siis olen [:)] Mistä päin starletti on, kun noin kauan kestää? 
 
Lisää Seksiläisiä! [:D] Mä oon ollut uskossa, että sairaalaan pääsee tutustuun, mut niinkö ei enää ole?! HÖH! Virtuaalimatka ei kyllä ikinä korvaa livekeikkaa.. [>:] Säästöjä ilmeisesti. Mut mä jään kanssa kuulolle kokemuksista: meillä la on elokuun alussa, joten jokunen teistä ennätti hyvinkin käydä ennemmin.
 
Siellä on muuttunut vissiin vähän muutkin asiat, kun tuo tutustumiskäynti. Sikainfluenssan ja remontin takia sairaalaan ei pääse katsomaan, kuin vauvan isä ja mahd. sisarukset ja tuo käytäntö meinaa jäädä pysyväksi remontinkin (ja sikainfluenssan) jälkeen [>:] Typerää!
Amelie onkin käynyt jo vauvansa pyöräyttämässä ja kehui henk.kuntaa ja paikkoja [:)] Ehkä hän tulee vielä tarkemmin kertomaan tänne kokemuksistaan...... [:)]
 
Mä ainakin käsitin, että sinne sairaalaan ei pääse siitä syystä tutustumaan, kun siellä on remppa... Näin ainakin yksi kaverini kertoi joka sinne on menossa synnyttämään, ihan näillä näppäimillä. 
 
Meille sanottiin synnytysvalmennuksessa, että se on muuttunut kokonaan virtuaaliesittelyksi. En sitten tiedä.. [:-] No, eipä se mua enää hyödytä, vaikka johtuisikin vain rempasta, kun pian jo pääsen ihan tositoimiin kuitenkin [:D]
 
Okej, niinhän ne monessa paikassa tuohon virtuaalisysteemiin siirtyy... kohta ei tartte itsekään mennä paikan päälle, virtuaalisesti vaan synnyttää. [:D]
 
No moi!

Mulla on kokemusta Seinäjoella synnyttämisestä vuodelta 2006. Kyseessä oli suunniteltu sektio, ja kaikki henkilökunta ainakin oli ihanaa ja ystävällistä. Tosin se remppa oli päällä ihan täysillä jo silloin, ja kello 6 aamulla alkoi aina ihan hillitön piikkauksern meteli kuulumaan... [:D] Enää se remppa ei taida ihan niin pahasti vaiheessa olla.

Lastenhoitajat olivat ihan uskomattoman ihania, ja aika nopeasti siinä mun vieressä äipät vaihtui. Ite kun joutu sektion jälkeen viipymään hieman pidempään. Jos on hyvässä kunnossa sekä äiti että vauva, niin enintään kolme päivää pitävät sisällä. Osa lähti jo kahdenkin päivän jälkeen. Mulla ainakin jäi pääosin myönteinen mieli Seinäjoella synnyttämisestä. [:)]

Tsemppiä teille kaikille. [:)]
 
Takaisin
Top