Se meidän kuukausi

iltatähti2015

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Se on meidän oma kuukausi alkanut vauhdikkaasti :happy: 1-vuotis juhlat lähestyy ja voimme muistella kuinka vuosi sitten oltiin jo nyt aika odottavaisin mielin :Heartred Oliko joku jo syntynyt näin toukokuun ekoilla päivillä? Kyllä se vaan niin nopeesti aika menee valitettavasti:eek: Mukava on ollut olla teidän toukokuisten matkassa! Toivon mukaan tämä meidän foorumi säilyy vielä pitkään :happy: ihanaa kesän alkua kaikille isoille ja pienille :Heartred
 
Päätettiin miehen kanssa hakea yksityiseltä hoitopaikkaa tästä läheltä, kun paikkaan jonne muutetaan puolen vuoden päästä on ihan mahottomat hoitopaikkajonot, todennäköisesti meidän työ- ja koulukulkemiset luonnistuu jopa jouhevammin tällä järjestelyllä. Vänkä tunne laittaa hakemus samaan hoitopaikkaan, jossa itse on käynyt eskarin 35 vuotta sitten.
 
Oi että, vuosi sitten oltiin jo niin kovin odottavalla mielellä, kun laskettu aika oli ihan käsillä... mihin on mennyt vuosi? Missä on se ruttumytty? Kuka toi iso ja taitava poika on, joka tallustelee ees taas ja tapailee sanoja? Oma tahto ja ihana oma
persoona löytyy. Mun nappisilmäinen pieni mies :Heartred

*herkistys maximus* :crybaby2
 
Nää kesäiset kelit on tuonut aivan todella eläviä flashbackejä viime kesästä, kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä, ja pikkuinen vielä aivan pihalla kaikesta. Voi niitä kesäpäiviä, kun muru nukkui sylissä (ja toivoin niin kovin että nukkuisi muuallakin :wink Onhan tämä pidemmän päälle kivempaa, mutta voi kun joskus nukkuisi sylissäkin vielä!), ja ihmeteltiin uutta elämää, sekä me että pieni. Aivan käsittämätöntä kyllä kuinka paljon voi vuosi muuttaa! Ja aivan käsittämätöntä, kuinka voi vauvakuume vaivata :wink Ehkä ihan hyvä, että muun elämän kannalta vielä ei ole oikea aika, muuten hätäpäissämme varmaan jo yritettäisiin toista lasta, ja ehkä vähän helpommalla päästään jos ei ihan tällä ikäerolla toista tule!

Onkos täällä kellään jo uusi vauva matkalla tai "työn alla"? En muista, että kukaan olisi maininnut asiasta. Pienet ikäerot on niin yleisiä nykyään, että luulisi jollakulla olevan jo ajankohtaista :) nyt mun on tosiaan järkevintä kirjoittaa gradu ja ehtiä töihin ennen uutta lasta, mutta salaa olen ajatellut, että ehkä kaksi seuraavaa voisi sitten antaakin tulla niin lyhyellä ikäerolla kuin on tullakseen. Vähän varovasti kyselin mieheltä jossain kohti, että voisiko kolmaskin vauva (nyt meillä siis vain tuo yksi) olla joskus mahdollista, ja mies vastasi hämmentyneenä, et ei ollut ajatellut että vain kaksi lasta olisi edes vaihtoehto :D Hyvä siis olla tässä asiassa samoilla linjoilla, vaikka eihän sitä koskaan tiedä, miten niitä lapsia siunaantuu tai muuttuuko mieli toisen lapsen jälkeen!
 
Ihanat kesäkelit! On kyllä ihanaa, miten pikkuruisesta vauvasta on kasvanut oikea persoona. Juuri tässä viimeisen kuukauden aikana on jotenkin kehitys ollut huimaa. Tyttö seuraa ja tutkii kaikkea ympäristöä ihan uudella tarmolla, juttelee (omalla kielellään), haluaa olla kaikessa yhteisessä touhussa mukana, yrittää pukea hattua ja haalaria itse päälle ja osaa jo pyytää apua äidiltä ja isiltä avatakseen laatikon jne.
 
Coriander, teillähän on omatoiminen ja osaava pikkuinen! Kesä on tullut - jäätävä silmien kutina alkoi taas. Allergiaa ei ollut ikävä... Emma on ruvennut seisomaan ilman tukea ja haluaa olla kävelytettävänä koko ajan, ei ole kävelemään oppiminen enää kaukana! :)

Ihanaa kun pystyy touhuamaan kaikkea pienen kanssa, menemään vaikka leikkipuistoon tai leikkimään hiekkalaatikolla, alkaa olokin tuntua jo vapaammalta. Talvi vauvan kanssa oli aika vangitsevaa näin jälkikäteen ajateltuna.
 
Olen samaa mieltä suvituksen kanssa :) Jokainen laatikko avataan itse ja tyhjennetään sisältö :D Vuosi on mennyt tosiaan kuin siivillä, toisaalta haikeeta mutta on niin ihana nähdä kuinka toinen kehittyy ja oppii uutta :)
Kyllä on niin ihanaa kun on kesä ja pääsee ulos niin helposti, välillä käydään vain sisällä syömässä ja juomassa :)
Meillä juodaankin jo tavallista maitoa ja syödäänkin melkein mitä vain!
 
Juu, olisi ihan kiva jos ei niin kauhealla hingulla avattaisi kaikkia laatikoita. Tai kaappeja. Tai suljettaisi ovia ja sitten huudettaisi.. (olisin painanut olensamaamieltä-nappia, mutta puhelimella ei sellaista ole)
Poikanen on innostunut seisomaan noususta ja nousee kaikkea vasten pystyyn, alas tietysti pitää auttaa vain jotta pääsee uudestaan pystyyn. Tänään on harjoiteltu uutterasti karhukävelyasentoa, hitto että näyttää hauskalta. :)
Vuosi sitten olin melkoinen pallo. Silloin oli tukalaa, nyt en enää edes muista kuinka tukalaa muka. Huh huh, pitää käydä nukkumaan ja nauttia kun voi nukkua miten päin vain, eikä joko tänne tai tuonne päin kyljellään. :D
 
Toki meilläkin kaikki kaapit ja vetolaatikot tilaisuuden tullen avataan ja tyhjennetään ihan omin pikku kätösin, oli sallittua eli ei :woot:. Hieman rasittavaa välillä, juu. Vessan kaappiin juuri laitoin lukon, ettei pääse kaivelemaan pesuaineita. Apua neiti pyytää sellaisten lelujen säilytyslaatikoiden kanssa, joissa on lukittava kansi. Näissä on enimmäkseen veljen aarteita, mutta varsinkin isi hövelillä päällä saattaa jonkun laatikon avata :grin.

Meidänkin pitäisi ruveta totuttelemaan tavalliseen maitoon, kun kesän kuluessa olisi tarkoitus imetystä pikkuhiljaa vähentää. En ole ollenkaan varma, miten se sujuu. Nyt vielä imetys on niin tärkeä osa tytön päivää, kun taas isoveljen kanssa aikoinaan se hiipui vähän itsekseen. No nokkamuki/muki treenausta vaan lisää, kai.
 
Tulee kyllä (tai kelien puolesta onkin jo) aika erilainen kesä tästä kuin mitä se viime vuonna oli! Ihan uutta oli kaikki tosiaan ja muistaa sen jännityksenkin, kuinka pärjää niin pienen kanssa kesäkeleillä :) Nyt on aivan ihanaa, kun saa painella meneen toisen kanssa puistoissa ja metsässä ja leikkipuistoissa. Eilen ja tänään oltiin koko päivä vaan ulkosalla, syötiin nurmikolla evästä ja taas riehumaan :joyful:

Tänään mietin, että mehän ei oltu raskaana ollenkaan kesäaikaan. Toki viime vuonnakin oli toukokuussa lämmintä, mutta virallisina kesäkuukausina. Paljon vaan kulki semmoisia pallomahoja tuolla ja aattelin, että olispa se aika huhhuh, jos nyt itselläkin sellainen olisi tässä kesää kohti kulkiessa :nailbiting:
 
Tai siis oltiinhan me ihan alussa siinä elokuussa, jos nyt tarkkoja ollaan :) Mutta itse en vielä tiennyt elokuussa odottavani.
 
Minkälaisia teillä on teidän taaperoillanne ulkona? Meidän tytöllä on nyt ollut sellanen ohut puuvillapipo, mutta se ei suojaa niskaa ollenkaan. Koko aikaa emme pääse aurinkoa pakoon, joten joku suoja niskalle olisi hyvä. Onko vinkkejä hatun mallista tai jotain muuta viritystä?

Muistan kun viime kesänä ei melkein uskaltanut edes katsoa ulos, kun piti pientä nyyttiä niin tarkasti pois auringosta :D nyt neiti juoksee ulkona niin iloisena, ettei malta tulla edes sisälle ilman hirveää kiukkukohtausta.
 
Vuosi sitten mulla oli vajaa 4-kiloinen sisäpuolella, nyt mulla on reilu 10-kiloinen hassu pieni iloinen poika... Tuntuu todella, todella oudolta tälläkin kertaa vaikka jo kolmas onkin. Aina yhtä ihmeellistä miten paljon yhteen vuoteen mahtuu ♥ Poika oppi kävelemään about kuukausi sitten, ja edelleen melkein säikähdän kun tulee kävellen vastaan:wink On se muuten kumma että noin pieni vipeltäjä saa niin järjettömän sotkun aikaiseksi. Täälläkin kaappeja ja laatikoita tongitaan ja tavaroita revitään alas hyllyiltä ja pöydiltä. Huoh...

Meilläkin ollaan yhä enemmän siirrytty normimaitoon, imetyksen poitsu lopetti itse noin 8-kuisena. Yhtenä päivänä se ei yksinkertaisesti enää kiinnostanut, ja se jäi siihen. Sama tapahtui isoveljelle 7-kuisena ja siskolle 9-kuisena, joten helpolla pääsin kaikkien kanssa.

15pv synttäreihin :)
 
Lamppis, meillä on lippis niskasuojalla. Näitä löytyy UV-suojahattuina tai sitten ihan tavallisesta kankaasta. Nauhoilla leuan alle solmittava malli on meillä osoittautunut käteväksi, niin ei heitellä ympäriinsä :happy:.
 
Pitää kokeilla, josko tuollainen hattu toimisi meillä! Tyttö kiskoo kyllä kaikki ei-sidottavat hatut pois päästä viimeistään siinä vaiheessa, kun tulee kuuma. Ohutta puuvillapipoa oon käyttänyt. Hiekkalaatikolle viritän ison aurinkovarjon, ettei siinä leikkiessä tarvitse kummoisia suojavarusteita.

Nyt meillä ei juurikaan suostuta konttaamaan, kun on keksinyt, että kävelyttämällä pääsee nopeammin ja kivemmin! Nurmikolla ei ensin suostunut siksikään konttaamaan, koska nurmikko pisteli käsiä. Ressukka. :Heartred
 
Okei kiitoksia. Pitääpä lähteä metsästämään tuommosta hattua narullisena versiona. Ei nimittäin muuten pysy päässä. :D
 
Ostin narullisen lierihatun alesta kahdella eurolla, on osoittautunut ihan hyväksi! Hatussa on vielä pienet läpät korvien tienoillakin, niin tällainen korvahysteerikkoäitikin on tyytyväinen.
 
Takaisin
Top